Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sureido schreef:We zitten hier in een luguber topic eenitraM. Er worden hier ook martel dingen gedeeld en noem maar op. Tuurlijk kijken sommige mensen in dit topic het hele filmpje.
eenitraM schreef:sureido schreef:We zitten hier in een luguber topic eenitraM. Er worden hier ook martel dingen gedeeld en noem maar op. Tuurlijk kijken sommige mensen in dit topic het hele filmpje.
Er is een grens. Maar dat je gaat kijken (en blijft kijken!!!) hoe hij zijn magazijn leegschiet op mensen, dat gaat te ver. En kijken uit nieuwsgierigheid, of misschien uit ontwetendheid wat er überhaupt gebeurd, a la. Maar blijven kijken... Dat is ziek. Dat is niet luguber, dat is gestoord.
Janine1990 schreef:Wat zou je willen dat hij doet? Die man overmeesteren?Schreeuwen dat hij moet stoppen? Denk dat dit een stuk beter helpt in het onderzoek.
sureido schreef:En die beelden van 9/11 dat mensen uit de flat springen zijn anders? Dat komt zelfs op tv. Ik vind niet dat je ziek in je hoofd bent omdat je het filmpje kijkt. Daar neemt nieuwsgierigheid het gewoon over. En ik vind ook niet dat dit het topic is om die discussie te voeren want hier zijn veel zaken gedeeld waarvan je kan denken: waarom kijk je hier naar.
Anthea schreef:Oke eenitraM.Waar ligt de grens? Is 10 sec oke? 15? Maar 20 is ziek en gestoord? Of mag je 3 minuten kijken?
Aparte gedachtegang, maar oke.
fleurtjeuh schreef:Morbid curiosity.
Je wil iets afschuwelijks niet zien en toch blijf je gefascineerd kijken
eenitraM schreef:Janine1990 schreef:Wat zou je willen dat hij doet? Die man overmeesteren?Schreeuwen dat hij moet stoppen? Denk dat dit een stuk beter helpt in het onderzoek.
Ik heb het over diegene die bewust het filmpje kijken.
Dat het überhaupt in iemands hoofd op komt om zon actie te doen is al bizar. Het daadwerkelijk doen en tevens streamen is niet te omschrijven. Maar dat jullie er naar gaan kijken. Wat bezielt je?
Ik snap dat lugubere dingen fascinerend en weerzinwekkend zijn (vermaak - je wordt getriggerd en blijft kijken) maar dit is imo anders dan lugubere fascinerend (eerder luguber gestoord, waar is het vermaak?).
eenitraM schreef:sureido schreef:En die beelden van 9/11 dat mensen uit de flat springen zijn anders? Dat komt zelfs op tv. Ik vind niet dat je ziek in je hoofd bent omdat je het filmpje kijkt. Daar neemt nieuwsgierigheid het gewoon over. En ik vind ook niet dat dit het topic is om die discussie te voeren want hier zijn veel zaken gedeeld waarvan je kan denken: waarom kijk je hier naar.
Zijn er mensen die dat bewust opzoeken?ik snap dat niet hoor.
eenitraM schreef:Tanya schreef:Ga je lekker Martine? Andere mensen gestoord noemen...
(en dan bedoel ik niet de schutter uit het filmpje, die is wel volkomen gestoord)
Respectloos? Klinkt dat beter? Daar zit ook zon negatieve lading aan.
Tis gewoon in en in triest. En ik snap het gewoon niet.
eenitraM schreef:Nee hoor. Kan veel hebben, maar ik vind dit gewoon geen greintje fatsoen.
Maar dat ben ik