Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 23:22

Zoe: Aangezien jij je vriendin hebt meegevraagd naar het strand zou ik geen benzinegeld vragen. Als het 'in overleg' was gegaan, zou het voor mij wel anders zijn en zou ik het wel normaal vinden de reiskosten te delen. Als ik die vriendin was zou ik je wel trakteren op 'n lunch of 'n lekker groot ijsje.

M_D_H: Wat hondsbrutaal van je schoonzus om daar iets van te zeggen, zeker als jullie haar dochter al regelmatig een dagje mee uit nemen. Het is toch een vrije keuze een kind ergens geld voor te geven, lijkt me niet dat dat aan haar is om dat te bepalen.

Trui: Het idee is erg leuk en ik zou er, als vriendin zijnde, best voor open staan. Echter ligt het wel een beetje aan de personen die je mee wilt nemen of dit gaat slagen. Duidelijke communicatie vooraf voorkomt denk ik al wel een hoop problemen. Misschien kun je je vriendinnen trakteren op 'n frietje tijdens de lunch? Of je zorgt dat je wat lekkere dingen mee hebt om van te snoepen gedurende de dag.

BigOne

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 23:32

Paar weken geleden toch wel een echte vrek meegemaakt, via Mp verkoop ik wel eens wat en had er paardenspullen op staan. Duur stang en trens hoofdstel, niet gebruikt was nieuw 300 euro. Verkocht voor 125 maar ze vertikte het om het via een betaalverzoek te doen wanneer ik die 40 cent niet voor mijn rekening nam. Ik heb de koop afgeblazen. Meteen de volgende gemaild, die had 150 incl geboden maar was net te laat. Die eerste koper mailde een uur later dat ze toch wilde kopen, tja te laat.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 07:33

Dankje voor de inzichten. Ik zie dat de meningen verschillen.
Alleen zou ik inderdaad niet gaan. We gaan elke week wel samen wandelen en nu had ik gezegd “misschien leuk een keertje tot aan zee te gaan om te wandelen”. Ik ga maar niets vragen denk ik :) ze is ook totaal niet gierig want zelfs als we hier in de buurt wandelen en maar 10 minuutjes moeten rijden betaald ze mijn drankje erna.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 07:44

Bij ons is het echt heel normaals at elk het zijn betaalt. Entree voor pretparken of eten bij verjaardag: de jarige trakteert dan het aperitief en de rest betaal je zelf en wij geven nog een cadeautje. Je wil toch juist de jarige in de bloemetjes zetten en niet andersom. Ik doe wel eens etentjes met 10 man en meer, dan kost mij dat gewoon 600-800 euro???

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 07:51

poes schreef:
Bij ons is het echt heel normaals at elk het zijn betaalt. Entree voor pretparken of eten bij verjaardag: de jarige trakteert dan het aperitief en de rest betaal je zelf en wij geven nog een cadeautje. Je wil toch juist de jarige in de bloemetjes zetten en niet andersom. Ik doe wel eens etentjes met 10 man en meer, dan kost mij dat gewoon 600-800 euro???

Maar het is dan toch jouw keuze om te gaan uiteten?

Tenzij duidelijk aangegeven met verjaardagen ga ik er vanuit dat diegene die mij meevraagt betaald.

Ik heb vorig jaar aangegeven dat ik het niet vierde maar ik heb aan ouders/schoonouders/schoonzusje/zusje aangegeven dat ik wilde gaan uiteten met zijn allen. En als ze een cadeau wilde geven ik graag geld wilde. Dit geld heb ik bij het uiteten gelegd. Maar dit alles wel in overleg.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 07:54

Ja bij ons en eigenlijk bij iedereen die ik ken gaat het zo. Ik vind het juist erg gierig om de jarige te latenbetalen. Vaak trakteren we die zijn eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 07:58

Het staat of valt toch echt met de communicatie vooraf.. er is niks fout of goed, als je maar duidelijk bent.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 07:59

Precies

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 08:24

Wij gaan inderdaad tegenwoordig ook met het gezin uit eten voor iemands verjaardag en houden dan de jarige vrij. Ik zou bij een uitnodiging ook niet direct verwachten dat de jarige alles betaald. Dat is een flink bedrag en ik snap best dat niet iedereen dat zomaar op kan hoesten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 08:41

poes schreef:

Snap ik, maar in Trui haar geval zullen haar vriendinnen 14-16 jaar oud zijn. Om dan een ticket voor een pretpark te betalen, vind ik wel anders. Dat moet je wel heel goed overleggen. Ik kon dat geld op die leeftijd echt niet zomaar missen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 08:43

Dat bedoel ik dus juist. Dat je als jarige echt niet voor iedereen betaalt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 08:46

Dat snap ik, maar ik denk dus: ik zou dat heel goed overleggen met je vriendinnen omdat ik als vriendin van Trui niet zomaar een ticket en ook nog een deel van haar ticket zou kunnen betalen. (of dat wel zou doen omdat andere vriendinnen het misschien ook deden en vervolgens maanden geen geld meer zou hebben en me daar rot bij zou voelen)

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 08:49

Iris82 schreef:
Dat snap ik, maar ik denk dus: ik zou dat heel goed overleggen met je vriendinnen omdat ik als vriendin van Trui niet zomaar een ticket en ook nog een deel van haar ticket zou kunnen betalen. (of dat wel zou doen omdat andere vriendinnen het misschien ook deden en vervolgens maanden geen geld meer zou hebben en me daar rot bij zou voelen)

Mee eens. @Trui, is het geen idee om maar met 1 vriendin te gaan? En dat je dan dat als cadeau aan je ouders bijv. vraagt?

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:06

Trui schreef:
Ik wil namelijk iets speciaals doen voor mijn 16e verjaardag maar heb nou niet veel geld want ben geen miljonair :’) maar ik wort toch zestien..

Dank voor de reacties sowieso

Maar als je niks betaalt is het toch niet jouw verjaardagsfeest? Dan zijn er dus geen cadeaus, en betaalt iedereen voor zichzelf. Persoonlijk (!!) vind ik dat niet echt een feest, gewoon een gezellig dagje weg. Ik snap dat jij als 16-jarige geen miljonair bent, maar willen je ouders ook niet meebetalen? Misschien kan je wel kaartjes met korting scoren, en een pretpark hoeft niet meteen de efteling te zijn, het kan ook een wat goedkoper park zijn natuurlijk. Het is toch je 'sweet sixteen' ha ha!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:12

Ik vind in dit geval ook dat de ouders wat zouden "moeten" betalen, maar niet alle ouders doen/kunnen dat (die van mij vroeger niet)
Dus ik zou, als jouw ouders niet betalen, inderdaad met je vriendinnen overleggen en op zoek gaan naar een goedkoper uitje? Een dagje weg hoeft toch niet persé een pretpark te zijn?

Edit: Poes betaal jij serieus 600 - 800 voor een feestje? Wat heb jij voor baan? :+

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:18

Jongens, ik heb al gezegd dat het waarschijnlijk geen pretpark wordt maar dat t om een uitje gaat. Gewoon als ik ze voor iets uitnodig wat geld kost, of ik dan alles moet betalen.

Nee ouders betalen niet meer inderdaad.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:18

Lezen jullie niet :+ bij mij betaal je je eigen eten en ik wil een cadeau :D ik betaal wel de aperitief. Met eten zit je toch zo aan 60-80 euro de man.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:19

Sorry Poes ;)

Edit: misschien zijn er nog mensen met bingo kaarten van de ah?
Ik zal vanavond even thuis zoeken en als ik ze heb dan kan je ze van mij krijgen Trui.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:24

Hahah geeft niet hoor :D wij kennen dat eigenlijk niet zo dat trakteren. Aperitiefje of zo. En met sommige verjaardagen wel groter feest. Maar in mijn vriendenkring is het eigenlijk heel standaard om elk het zijne te betalen. Eender wie het organiseert of je uitnodigt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:25

Dan kan je vaker iets leuks doen ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:26

Ja en uiteraard kijk je wel een beetje of het voor iedereen qua budget kan.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:29

Bingo kaarten? Laat me googlen :’) maar wellicht ga ik wel gewoon gezellig uit eten en dat ik goed communiceer dat ik dan geen kado hoef!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:31

Trui schreef:
Bingo kaarten? Laat me googlen :’) maar wellicht ga ik wel gewoon gezellig uit eten en dat ik goed communiceer dat ik dan geen kado hoef!

Bij een volle Bingokaart krijg je het tweede kaartje gratis. Nog geldig tot 31 december.

Uit eten is ook leuk uiteraard :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:30

Of misschien is er op vakantieveilingen een leuke deal met korting te krijgen?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:05

Wij gaan binnenkort via vakantieveilingen naar een pretpark voor de verjaardag van een vriendin. Gewoon van te voren duidelijk gecommuniceerd dat het een mooie gelegenheid was om met zijn allen samen iets te gaan doen, en dan idd zelf entree betalen. Wie niet wil hoeft niet.