Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 06:32

Smakelijk dames. :+

Ik wordt straks een bron van ergernis vrees ik. := Hopelijk heb ik genoeg hoestbonbons en zakdoekjes.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 07:11

Ergernis is de avondbus die standaard te vroeg vertrekt, banketstaaf aangezien hij eens per uur rijdt, op klachten erover wordt niet of ontkennend gereageerd.

Maar zoals gisteren ook, ik reis met hond. Weet dat hij weliswaar gratis meemaken maar logischerwijs Is dat ook aan regels gebonden. Drukke volle bus, 80 %toeristen (volendam) maar nog een aantal plekken. Alleen vanwege de hond kan ik niet overal gaan zitten. Ik pak dus een van de klapstoelen in het midden van de bus. Op de andere twee toeristen, Engelstalig. Hond ligt keurig netjes stil onder / naast de stoel. Er stapt een ook stel in met een inklapbare buggy. Als het niet zo Was geweest dat ik de hond bijna Was ik direct opgestaan. Waren toen nog aantal zitplaatsen. Maar goed, Was geen optie. Ik gebaarde al schuif de buggy er maar bij (heb je waarom ze hem niet inklapte). Toeristen naast me negeerden het, zij sliep half. Spreekt een NL man me in het engels aan dat het belachelijk Was dat ík daar zat want het Was een rolstoel plek. Heb hem netjes uitgelegd dat ik ivm de hond niet ergens anders kon gaan zitten, maar de mensen naast me wellicht wel. Die deden ineens of ze hen engels meer spraken. Die man bleef maar doorgaan, zijn reden, er stond een sticker met kinderwagen. Klopt heeft hij gelijk in, maar bij meer regels die van toepassing zijn ( reizen met hond) moet je best mogelijke oplossing zoeken. Bovendien buggy kon er bij, chauffeur gaf me gelijk. En dan nog niet eens gehad over de minder valide sticker die er ook naast hing. Heb een onzichtbare aandoening en staan in de bus betekent voor mij onherroepelijk klachten volgende dag. Weet dat het niet te zien Is, maar dat boeide die man dus ook niet.

Mooie overigens, er Is daar in ov een campagne waar gewezen wordt op onzichtbare aandoeningen en dat iemand soms moet zitten maar niet zichtbaar Is waarom.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 07:52

Ik was laatst op een van de invalideplekken gaan zitten, aangezien alle andere plaatsen bezet waren en ik 8 tassen bagage mee had. Daarbij heb ook ik een onzichtbare aandoening aan mijn knie. Op een gegeven moment kwam er een oudere vrouw aan die met haar wandelstok mij zowat in mijn gezicht prikte en vroeg of zij daar mocht zitten. Nou ben ik maar gewoon gaan staan met mijn loodzware bagage en slechte knie, maar waarom kon ze het niet gewoon aan een van de andere mensen vragen die op een invalideplek zaten? Bijvoorbeeld voor mij zat een jongeman met slechts een rugzak gewoon op z'n telefoon te spelen en aan de andere kant van het gangpad twee meiden van een jaar of 12, ook zonder bagage. Waarom moet ze het dan precies aan mij, degene met een hele lading bagage? :? Daarbij ging ze ook helemaal niet aan de kant toen ik de boel wilde verplaatsen en ging ze al zitten terwijl ik nog bezig was alles op te pakken. 'Je kunt er wel overheen toch?' Nou nee. :roll:

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 08:50

Precies dat bedoel ik, zo ergerlijk als mensen eerst oordelen en niet naar je uitleg willen luisteren......

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:26

Wanneer je je ov verliest en je morgen echt met de trein moet. :n
Hoorde van iemand dat als ke studenten ov hebt en je je ov verliest, dan je dan met een printje waarop staat dat je stufi oid hebt je in de tussentijd gewoon gratis kan reizen totdat je je nieuwe kaart hebt?
En anders maar 20(of 40) euro dokken.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:27

maava schreef:
Hoorde van iemand dat als ke studenten ov hebt en je je ov verliest, dan je dan met een printje waarop staat dat je stufi oid hebt je in de tussentijd gewoon gratis kan reizen totdat je je nieuwe kaart hebt?

Even met NS (en DUO?) bellen, je kunt een tijdelijk reisproduct van je studenten OV op je chipkaart zetten. Veel handiger.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:28

Wij hebben geen anonieme kaarten hier. :o ik kan het vast niet op me moeders kaart zetten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:30

Een anonieme kaart kost "maar" 7,50 euro en heb je meteen in je handen. Als daar een tijdelijk product op kan ben je in elk geval goedkoper uit dan met 20 euro.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:31

Precies :j

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:33

Inderdaad, bij de automaat even een anonieme kaart halen, bellen en dan kunnen ze een tijdelijk reisproduct erop zetten :)

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:39

Oh ik wist niet dat die zo goedkoop waren, fijn! Kan ik morgen gewoon weg. :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:50

En anders voor een keer een normaal kaartje kopen. :=

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:12

Hier nu ook mensen die 2 vierzits "claimen" zelf gaan ze in een vierzits zitten en hun koffer leggen ze op twee stoelen van dr andere vierzits

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:41

magda_90 schreef:

Als je een lang stuk moet reizen (wat ik wel denk als ik naar de 30/40 euro kijk) is het makkelijker en prettiger om het op een andere manier te regelen dan om maar te betalen voor een kaartje.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:51

Als je de tijd hebt, ok.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:10

Szan schreef:
maava schreef:

Even met NS (en DUO?) bellen, je kunt een tijdelijk reisproduct van je studenten OV op je chipkaart zetten. Veel handiger.

Een printje waarop staat dat je stufi hebt is geen vervoersbewijs en geeft je niet het recht om er mee te reizen. Als je het netjes vraagt, kan het wel voor 1 keer goed gevonden worden maar het mag niet. Bovendien kan je er niet mee door afgesloten poortjes. Dus even een anonieme chipkaart kopen, of lenen en daarop een tijdelijk studenten reisproduct op laten zetten. Dat kan binnen een half uurtje geregeld zijn.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:47

magda_90 schreef:

Kiezen tussen twee keer kaartje van 24 euro of 7,50 heb ik mijn keuze snel gemaakt. :D
Maar alles geregeld, nieuwe ov aangevraagd, tijdelijke ov met tijdelijk product, ging sneller dan verwacht. Toch een pluspuntje voor de NS.
Nu alleen wel hopen dat het ook zo snel met mijn Ns-fiets pas gaat.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:04

Mooi zo maava +:)+

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 08:29

Pff ik ga bijna niet met het OV maar gister claimde iemand de vierzits in haar eentje samen met haar Dopper en tasjes... Ook ijskoud negeren als ik even zoiets had van mogwn wij er zitten misschien? Er waren veel tweezits voor mevrouw en nu waren wij met drie waarvan 1 alleen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:46

Nou dat ik toch niet zo raar hoor. Is niet dat groepen voorrang hebben op die plekken. Mijn vriend zit ook regelmatig in de vierzits. Maar die past met zijn 2 meter niet in de standaard 2 zits zonder zijn benen in zijn nek te leggen. In de vierzits kan hij teminste zijn benen kwijt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:48

Ik ga toch echt als ik in m'n eentje reis in een 4 zits zitten. D'r staat geen gereserveerd op

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:25

Ik ga ook rustig in m'n eentje in een vierzits zitten. En aangezien ik dan meestal in de stiltecoupé zit vind ik het dan erg vervelend om drie kletsende mensen om mij heen te hebben.

Ook als het geen stiltecoupé is vind ik het niet leuk. Wil je met je groepje in een vierzits? Er is vast verderop in de coupé/trein nog wel eentje vrij. En anders zoek je een plekje waar je naast elkaar kunt zitten (met gangpad er tussen).

En als het druk is is er om mij heen in de vierzits toch al geen ruimte meer voor 3 mensen. Dan is het namelijk druk. En als het druk is en je reist met andere mensen dan heb je soms dat je niet bij elkaar kunt zitten. Dan klets je een half uurtje later maar verder.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:29

Nou sorry hoor, maar als ik met een groepje van 3 ben, zoek ik niet een andere vierzit omdat een anders vindt dat ie die in z'n eentje mag claimen :')

Ik ga dan ook rustig met m'n groepje van 3 bij 1 persoon alleen zitten, maar ga ook prima alleen in een vierzit zitten. Het zijn allemaal zitplekken, waarom zo moeilijk doen? 8)7

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:32

_sharonnn schreef:
Nou sorry hoor, maar als ik met een groepje van 3 ben, zoek ik niet een andere vierzit omdat een anders vindt dat ie die in z'n eentje mag claimen :')

Nou dan blijf je lekker staan meid.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:38

Koper schreef:
_sharonnn schreef:

Nou dan blijf je lekker staan meid.

Dus jij stuurt een groepje van 3 weg als die bij jou in een vierzit willen zitten? :')

En ik ben je "meid" niet alsjeblieft dankjewel, je lijkt m'n moeder wel ;(