Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:35

Kentaro schreef:
Bij je teennagels in het ieder geval zeker }:0 (spreek uit ervaring, want ik ben die van mij kwijt geweest :+ )

Wel terug gevonden hoop ik?

Ik denk inderdaad ook 1-2 mm

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:41

Wel weer gevonden, maar hij wilde niet meer terug..... Is een ander voor terug gekomen, maar dat is een minder prettige, want die moet steeds het laatste stukje geholpen worden door de pedicure.... :')

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:53

8nnemiek schreef:
Sommige spinnen wikkelen hun prooi in met rag en zuigen hem dan later leeg. Zijn het die lege omhulsels die je bedoelt?

Ik denk het ja. Maar het kan dus ook dat er nog een vlieg in zit?

Magrathea

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:24

Ik heb gisteren een hele lange fietstocht gemaakt waarbij de zon 95% van de tijd in mijn rug stond. Natuurlijk was ik zo blond om me niet in te smeren }:0 (gewoon totaal niet aan gedacht), dus ik ben gruwelijk verbrand. Alleen wat nu zo gek is: de zon is op zijn felst tussen 12 en 2, toch? Dat is de periode dat ik de zon ongeveer linksachter me had. Maar mijn rechterschouder is harder verbrand dan mijn linker! Dat is toch gek? :')
Oh en mijn hals (vooraan dus) is eigenlijk helemaal niet verbrand maar mijn neus en wangen wel. Terwijl die écht amper zon hebben gezien := Hoe kan dat?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:33

Zweetdruppels versterken de zon. Dus dat zou je gezicht kunnen verklaren.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:37

Je neus steekt uit en zal eerder verbranden. Het kan best zijn dat je hals in de schaduw van je hoofd of schouders geweest is.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:37

Hoe kan je gezicht nu geen zon gezien hebben tijdens een lange fietstocht?!? :+ :')

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 15:02

Heb je meer uren de zon wel op de rechterkant gehad? Want ook al is de zon dan minder fel (eigenlijk dus lagere UVkracht), verbranden kan je nog steeds. Langere tijd minder felle zon kan je meer van verbranden dan korter maar fel.
Sowieso heb je geen directe zon nodig om te verbranden, het gaat om de UVstraling. Die is er ook als het bewolkt is en ook in de schaduw.

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 15:04

Misschien was he rechter schouder al lichtjes verbrand waardoor deze nu erger is dan links?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 15:13

Kentaro schreef:
Hoe kan je gezicht nu geen zon gezien hebben tijdens een lange fietstocht?!? :+ :')

Omdat ik 100+ km richting het noorden ben gefietst, dus had de zon steeds in mijn rug :D
Ik zal best wel eens met mijn gezicht in de zon hebben gezeten maar het grootste deel van de tijd niet :+

Zwerte, ja dat zal dan wel... Ik heb als ik geen bordjes kon zien genavigeerd op mijn schaduw :+ 's morgens schaduw linksvoor, 's middags rechtsvoor. Ik had dus eigenlijk de hele dag wel zon op m'n schouders, maar het verschoof naar links, dus daarom zou je denken dat het links erger zou zijn...

*kijkt naar schouder* het is misschien wel weer zo dat het stukje dat het ergst verbrand is (links van mijn rechter bh-bandje - volg je hem nog? :+ ) net wat meer uitsteekt en dus meer zon vangt van links. Dus dan heeft het inderdaad meer zonuren gehad.

Dat ie al verbrand is lijkt me trouwens sterk: ik zit al een paar dagen te klussen in een kelder :o Niet heel veel zonuren daar, hihi

Volgende keer misschien maar gewoon insmeren :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 15:15

Beste conclusie :') :D

Wel doen dan ook hé! ;)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 16:50

Had ik ook hoor, hele tijd zon van voren gehad en dan m'n rug verbrand? Voorkant dus niet.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:16

Hoe kan het dat mensen van stomdronken naar compleet nuchter kunnen gaan wanneer er iets serieus aan de hand is? Wat gebeurt er dan precies in je lichaam?

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:21

amkeVH schreef:
Hoe kan het dat mensen van stomdronken naar compleet nuchter kunnen gaan wanneer er iets serieus aan de hand is? Wat gebeurt er dan precies in je lichaam?

Iets met adrenaline misschien?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:28

Nog eentje die in m'n hoofd op kwam toen ik een bevroren danoontje aan mijn hond gaf; kan een hond ook brain-freeze krijgen?

Daarom mag ze van mij alleen likken en later pas opbijten :) ik denk dat het wel kan..

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:31

Wat ik me afvraag: waarom Zo'n sticker of plaatje op je auto met baby on board? Ik heb ook een baby on board maar ga er van uit dat mensen me sowieso liever niet aanrijden.. Of heeft het een andere functie?

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:33

amkeVH schreef:

Ik denk adrenaline ja, 'overlevingsmechanismen' kicken dan in ofzo denk ik...
Ik en eigenlijk ook wel benieuwd naar een logische verklaring hiervoor, ik ben nog al een control freak en als er ook maar iets gebeurd, kan ik van stomdronken naar doodnuchter in 3 seconden :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:34

greensleaves schreef:
Wat ik me afvraag: waarom Zo'n sticker of plaatje op je auto met baby on board? Ik heb ook een baby on board maar ga er van uit dat mensen me sowieso liever niet aanrijden.. Of heeft het een andere functie?

Voor de leuk?
Ik naam later een "cat lover" sticker.

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:36

Selina schreef:
greensleaves schreef:

Voor de leuk?

Aah! Dat verklaart een hoop. Ik zat veel te serieus te denken

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:38

Hoe om te gaan met het verlies van je (verzorg) pony en je schuldgevoel te verliezen..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:40

Ik heb het nog even aan de buschauffeur gevraagd met betrekking tot de 4 wielen. De reden dat er 4 wielen aan de achterkant zitten heeft te maken met grip op de weg. En het verdelen van het gewicht. Zo scheur je niet op 1 kant door de bocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:42

Selina schreef:
greensleaves schreef:

Voor de leuk?

Nee! Als je wordt aangereden, dan weten de hulpdiensten dat er nog een baby in de auto zit (omdat je die misschien 'over het hoofd ziet' en het niet vanzelfsprekend is!)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:47

Danique schreef:
Nee! Als je wordt aangereden, dan weten de hulpdiensten dat er nog een baby in de auto zit (omdat je die misschien 'over het hoofd ziet' en het niet vanzelfsprekend is!)

Oh ja, goh, zo heb ik er ook nooit over nagedacht.
Net zoals ik een sticker op m'n voordeur heb voor brandweermannen (voor m'n katten)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:53

greensleaves schreef:
Aah! Dat verklaart een hoop. Ik zat veel te serieus te denken

Nou ik vrees dat er wel degelijk mensen zijn die daarom dat spul ophangen. Je leest het in nieuwsberichten ook wel eens. Een zwangere vrouw (alsof dat tig keer erger is dan een gewone vrouw), oh als er maar geen kinderen bij betrokken waren (nee die 35-jarige man die dood is is niet erg). Wij krijgen weleens klachten/opmerkingen binnen en daar staat ook wel eens in stel je voor dat dit mijn kind was overkomen. (oké, dus dat uw bakkes verbrandt met dikke brandwonden vind u niet erg? ) of er zat een snack minder in de doos, dus nu had mijn kind niks (euh.. er staat niet op de verpakking dat bij het ontbreken van een snack dat kinderen automatisch overgeslagen behoren worden). :=

:Z

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:54

greensleaves schreef:

Ik reed pas nog achter iemand, die had zijn pausmobiel achterraam vol met dat soort stickers; "baby on board", "waag het niet mij in te halen", "100% gestoord"
Echt fiets kansloos gewoon.
Geen idee waarom ze dat doen btw