Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:24

En anders zeggen: 'Als ik aangifte gedaan heb ga ik naar de bank toe, dan kunnen ze het gehele bedrag terug laten schrijven.'

Reken maar van ja dat ze dan opeens graag 15 euro terugschrijft hoor..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:28

Ik zou dus niet eens akkoord gaan met maar € 15.-
Is makkelijk verdienen zo. Dan had ze zich maar aan de afspraken houden, want dan had ze nu ook niet in ddeze situatie bevonden En dat geld van de verzendkosten heeft ze ook al in haar zak gestoken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:34

upendo schreef:
En anders zeggen: 'Als ik aangifte gedaan heb ga ik naar de bank toe, dan kunnen ze het gehele bedrag terug laten schrijven.'

Reken maar van ja dat ze dan opeens graag 15 euro terugschrijft hoor..

Als ze weet dat dat niet zomaar kan heb je ook kans dat ze je niet echt serieus neemt..
Ik zou dan eerder zeggen dat je de bank al gebeld hebt en dat je na je aangifte terug gaat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:37

Gewoon de hele riedel terugeisen!

Marktplaats contacteren met de mailtjes waarin jij vraagt om pakketpost + haar vraagprijs + bewijsje van de totaalprijs die je hebt overgemaakt. Daarop ziet marktplaats dan ook wel dat vraagprijs + verzendkosten voor pakketpost zijn overgemaakt.
Vervolgens haar mailtje erbij dat ze op eigen initiatief via brievenpost heeft verzonden, en dus al minimaal €1,30 extra in haar zak steekt. Daarbij voeg je de mails dat jij niks ontvangt en ook de hare dat ze weigert er iets aan te doen én weigert een oplossing te zoeken of aan te bieden. met vermoeden van oplichting uiteraard.

Ga met ditzelfde pakket eventueel naar de politie om melding te maken. Breng haar op de hoogte dat je beide hebt gecontacteerd. Wedden dat ze er plots snelheid achteraan zet?

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:38

kiki1976 schreef:
Ik zou dus niet eens akkoord gaan met maar € 15.-
Is makkelijk verdienen zo. Dan had ze zich maar aan de afspraken houden, want dan had ze nu ook niet in ddeze situatie bevonden En dat geld van de verzendkosten heeft ze ook al in haar zak gestoken.

Nou zijn best dikke boeken dus denk dat ze aardig wat kwijt is voor 2 boeken om die te verzenden.

Wil het graag netjes afhandelen, dreigen is niet echt aan mij besteed, maar als ze niet mee werkt kan ik het natuurlijk wel!
Het kan natuurlijk best zijn dat ze die boeken inderdaad netjes op de bus heeft gedaan en zolang ik daar geen 100% zekerheid over heb dat ze me oplicht vind ik het te ver gaan om het hele bedrag terug te eisen.

En mocht het zo zijn dat inderdaad de boeken nog binnenkomen zal ik contact met haar opnemen om haar toch het geld weer terug te storten, vind ik dan ook wel weer net zo eerlijk.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:41

Varekaj, ze gaf aan dat verzendkosten 6.75 zouden zijn, ik heb totaalprijs van 25 geboden, heb dus wel 1.75 eraf gekregen. Enkel vraag ik niet om pakketpost, dat is even het probleem in dit geval. Ben er vanuit gegaan vanwege die 6.75 dat het met pakketpost zou worden verstuurd.
Vervolgens krijg ik een mail met
'De boeken zijn verzonden...
Heb ze apart in een bubbeltjesenevelop gedaan en via de brievenbus verstuurd...
Heel veel plezier van de boeken!'

Dus kan ik er wel vanuit gaan dat ik in mijn recht sta? Want nergens is gezegd dat het daadwerkelijk met pakketpost zou worden verstuurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:45

Ik zou even post.nl contacteren in welke mate een enveloppe met bubbeltjesplastic door een brievenbus past in dat geval. kan natuurlijk dat ze daardoor ergens verdwaald zijn of gewoon alweer onderweg naar afzender wegens "niet bezorgbaar".

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:47

als ie in de bus is gegooid (volgens verkoper) dan moet ie toch ook door mijn brievenbus passen? Maar goed, we zijn een week verder, dan lijkt me toch dat ie ondertussen wel ergens boven water had moeten komen? Bij haar of mij? Want als ie hier onbezorgbaar is lijkt me dat dat bij haar ook zo is

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:48

oliebol. Van het weekend veel geld over gemaakt ergens voor.
En nu reageert ze niet meer op mijn email :\

romyloverrr

o , dat is echt ***

nikolletje

Dat zou even jammer zijn Tyrcanol....hopelijk krijg je gewoon netjes je spulletjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:49

Zijn alle bussen hetzelfde in Nederland? Hier in België scheelt dat wel eens, en die van de postbussen zijn veel groter dan de busgleuf aan huis. Wat bij mij er prima door past, dat lukt niet bij mijn mama bijvoorbeeld. Gleuf is hetzelfde maar het opvangbakje niet... Dus hier kan er wel een boek in, maar bij haar hooguit een tijdschrift dat je dubbel moet vouwen.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:50

ik denk dat ik mijn gleuf groter heb dan die op de bussen hier (oh wat een heerlijke verwoording toch weer haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:53

Hier zijn ze hetzelfde volgens mij, bij de huizen eerder groter idd, bij het postkantoor hebben ze ook 'testbussen' zodat je kan kijken of het past of niet..

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:53

bij ons in de supermarkt ook :j

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:55

Ik hoop het ook. Gaat over €150..

Kan niks vinden als ik op haar Google.
Ze heeft een stal zo te zien en wordt hier ook op bokt ook een keer genoemd.

Vind het vreemd dat ze eerst direct regeerde en nu al 2 mails weggedaan waar ze niet op reageert ..

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:57

oh das wel veel geld!! Wordt ze hier positief of negatief genoemd dan?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:57

ik hoop het voor je !
het gaat niet bepaalt over een klein bedrag :n

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:01

joyce2 schreef:
Ik kruip weer even uit de meelees hoek ;)

Ik zoek dit soort lijsten (hoeft dus geen spiegel in te zitten, mag gewoon alleen de lijst zijn en ze hoeven er ook niet tip top uit te zien) om te pimpen:

[ Afbeelding ]

Ze mogen in alle kleuren en afmetingen zijn, maar het moet wel een diepe lijst zijn zodat je wat op het randje kan zetten. Heeft iemand toevallig zoiets liggen, of tips waar ik zoiets kan vinden? Ik heb net al [ Marktplaats onder de zoektermen "lijsten" "diepe lijsten" "grote lijsten" gezocht, maar heb tot nu toe nog niets gevonden.

Aha! De spiegel van Riviera Maison, maar dan anders. Ik snap je helemaal. ;)
Kijk eens bij schilderijen als zoekfunctie: soms komt zo'n soort lijst voorbij met mogelijkheid om zelf aan te passen naar een 'dikke lijst' .
Krijg je er nog een plaatje bij. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:04

romyloverrr schreef:
bij ons in de supermarkt ook :j

Bij supermarkten met een postservice heb je ze ook idd, dus kan haast niet fout gaan zou je zeggen..

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:05

maar wie zegt dat verkoper dat heeft gedaan....dus die zekerheid heb ik niet helaas.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:06

Positief volgens mij. Over de verkoop van een paard.
Ik ga er tenminste vanuit dat zij het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:11

Had een jurkje op marktplaats staan voor €10 excl. verzendkosten.
Vanmiddag mailtje gehad van iemand die €8, maar er staat niet bij of dat nu excl. of incl. is.

Maar even terug gemaild dat ik akkoord ga als het excl. is en gelijk de tarieven opgezocht. Schrok toch wel van de prijs via brievenpost naar Nederland (€6,78 via gewone post en €11,81 via aangetekend). Dus Kiala opgesnord, dat is vaak goedkoper en daar heb ik vroeger al internationaal mee verzonden en ontvangen. Blijkt die dienst afgeschaft, ze werken alleen nog nationaal -O- Dikke domper, vond hun internationale werking voor €4/pakket van <2kg net superhandig ongeacht formaat. Vooral omdat dat altijd gaat met T&T en ontvangstbevestiging...

Dus maar gemaild wat de prijzen zijn via brievenpost en dat ik dus akkoord ben met €8 excl, duimen dat de dame het nog wil :=

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:18

Bah hier mail gehad van verkoper dat ze meer dan 7 euro kwijt was aan verzendkosten en dat ze geen regeling wil treffen, ben bang dat ik toch hulp nodig ga hebben....helaas zit ik nou op mn tel dus kan ik niet alles goed overnemen maar als er iemand is die me kan helpen via pb graag, ik ben nu best wel pissed off eigenlijk

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:29

Vind dat wel apart hoor, want met brievenbuspost betaal je max € 3.24 binnen NL