Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sammie schreef:Wat ik bij die oude mensjes soms verbazingwekkend vind is dat de eigenlijke naam best mooi of op z’n minst oké is, maar dan hebben ze van die stomme roepnamen.
Elisabeth – Bets of Bettie
Adriana – Aad of Adrie
Isabel – Bella
Willemina/ Wilhelmina – Wil of Willie
Enz.
Sammie schreef:Beautiful Hope
vuurneon schreef:Sammie schreef:Wat ik bij die oude mensjes soms verbazingwekkend vind is dat de eigenlijke naam best mooi of op z’n minst oké is, maar dan hebben ze van die stomme roepnamen.
Elisabeth – Bets of Bettie
Adriana – Aad of Adrie
Isabel – Bella
Willemina/ Wilhelmina – Wil of Willie
Enz.
Inderdaad, zie je weer een rouwadvertentie voorbij komen met een prima naam (Hendrika) maar ze ging door het leven als Henri
Targaryen schreef:Zulke oude namen zitten bij ons allemaal 'verstopt' in de doopnamen (vernoemd naar opa's en oma's). Heb er al wel eens over nagedacht of ik, als we ooit een kindje zouden krijgen, mijn (schoon)moeders' en -vaders' namen door wil geven. Ik denk dat ik er een modernere draai aan zou geven ofzo, want enerzijds vind ik het zonde om de 'traditie' te breken maar anderzijds vind ik het echt afschuwelijke namen over het algemeen...
Urielle schreef:Ik heb mijn dochters ook vernoemd, Gioya vond ik gewoon mooi, Johanna Christianne. Met Johanna mijn moeder, mijn opa, Dave zijn opa, mijn stiefvader en mezelf. Handig hoorChristianne naar mijn schoonmoeder.
Enya vond ik ook mooi, Margareta Vincentia. Naar mijn zus en broer.
Ttv mijn zoon had ik niks te vernoemen meer, dat werd Viggo Tancred Antonius. Ik moest de namen Dina en Lily nog omzetten maar daar kreeg ik niks mannelijks van gemaakt
renskep schreef:Waar kom Tancred toch vandaan?hoe ben je daar op gekomen?
Verder hele mooie namen hoor! Ik ben er wel n beetje van, vernoemen naar de een of de ander.