Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:55

Aan de andere kant, waarom zou deze persoon onderdelen achterhouden, van een set waar ze niets aan heeft? Voor mij zou het van de prijs afhangen eigenlijk.

Vjestagirl

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:57

Omdat ze misschien wel zelf die set had waar ze delen van miste, die nu uit de doos heeft gehaald en de rest van de set terug wil doen?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:01

Ja, dat zou kunnen... om wat voor een bedrag gaat het?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:36

Annickkii schreef:
Ik heb ook weer een situatie... Gisteren een doucheset verkocht maar nu blijkt die wat onderdelen te missen, is een nieuwe set waar de doos wel van open is geweest en naar mijn weten was die compleet. Ik heb tegen haar gezegd dat ik zou kijken of de missende onderdelen hier nog liggen maar dat is niet het geval. Heb haar mijn excuus aangeboden en aangeboden om de missende onderdelen op mijn kosten na te bestellen omdat ik dit niet met opzet gedaan is.
Maar ze wil van niks weten en alleen de set terug brengen, ik heb gezegd dat dit oké was en dat ik hem dan wel terug wil in de staat hoe ik hem aan haar heb verkocht, heb een foto van de inhoud maar staat niet duidelijk alle onderdelen op, wat moet ik hier nu mee aan? Straks komt ze m terugbrengen en mis ik onderdelen waarvan ik zeker weet dat ze er wel bij zaten.

Heeft ze het opgehaald of heb je het verstuurd??
Indien opgehaald, had ze het bij jou thuis na moeten kijken en als dat dus niet gebeurd is, is dat niet jouw probleem!
Als je het verzonden hebt, heb je een hele nette oplossing aangeboden en als ze daar niet mee akkoord gaat, is dat aan haar!
Ik snap zeker wel dat je er een naar gevoel bij hebt, maar laat je ook niet in de maling nemen!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:42

Ze gaan bij PostNL echt niet de doucheslang eruit halen. :')

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:56

GamblersCup schreef:
Ik zou ze gewoon de gastenplee naast de voordeur insturen als ze willen passen, geen probleem hoor! Niet naar de slaapkamer oid, dat gaat me te ver. (tenzij het om een kledingstuk van meer dan 50 euro gaat, dat vind ik iets anders, dat zou ik zelf ook goed willen kunnen passen)

Haha ja als je die naast de deur hebt.

Maar passen gaat mij sowieso te ver ;). Het ging mij erom dat ik idd wel een tijd afsprak, maar dat men een uur te laat kwam, niet komt opdagen. Ja daar heb ik dus geen zin in. Dus vandaar dat ik alleen verstuur. Maar ieder zijn ding, maar raar vind ik het in ieder geval niet.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:02

Ik heb ook een broek te koop staan, maar die mogen ze van mij echt wel even in de slaapkamer passen. :')
Als ik een broek bij jou zou kopen zou ik gewoon voor je deur gaan passen, ik bedoel, 10 euro is 10 euro en als ik de broek niet aankan, dan is het weggegooid geld en da's toch weer boodschappen voor 2 dagen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:08

Ik heb met carnaval een carnavalsjurk gekocht. Ging ik ook ophalen, waren echte carnavalsvierders, we hadden gezamenlijke kennissen en het werd nog best gezellig haha.

Ik had een zadel te koop, helemaal nieuw, via veiling gekocht voor de helft van de nieuwprijs. Ik vroeg er datzelfde voor, hoefde er geen winst op te maken.... Krijg ik een bod voor nog minder dan de kwart van de nieuwprijs, kwam ze hem wel binnen 5 dagen halen... Ik vriendelijk gemaild, dat ik daar echt niet aan ging beginnen, krijg ik een mailtje terug dat ze hem dan wel voor mijn prijs kwam halen... Geen woord over passen
Die heb ik ook maar niet bij mij thuis laten komen. Bleek het gewoon een net meisje te zijn, maar die had zo raar van haar moeder moeten mailen.... Sterker nog ze hadden dat zadel al een keer gekocht en wisten dus wat hij kostte en dat het paste....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:18

Ze heeft hem afgehaald en ik heb de doos voor haar open gemaakt maar ze zegt dat ze goed van vertrouwen is geweest, deze set is ook niet meer te koop in de winkel.
Ze komt nu om kwart voor 6 en dan is mijn vriend er ook dus dat scheelt, je weet nooit met wie je te maken hebt.
Ze klonk behoorlijk bedreigend aan de telefoon namelijk.

edit, is vanaf mijn zaak opgehaald dus niet bij mij thuis.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:20

En wat komt ze dan doen om kwart voor 6? Ze heeft hem opgehaald én je hebt het laten zien?
Kom op zeg, jij hebt al meer dan genoeg gedaan. :\
Haar verantwoordelijk, niet de jouwe.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:22

Precies!!
Zelfs in een winkel hoef je hier niet mee terug te komen!!
trap er alstjeblieft niet in!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:13

Als ze hem heeft opgehaald dan had ze maar wat beter moeten kijken.
Je hebt haar een prima voorstel gedaan, gaat ze daar niet mee akkoord dan is dat haar probleem.
Wat moet ze straks dan nog komen doen?
Wat hierboven al is gezegd, niet intrappen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:21

Ja misschien sta ik in dat geval niet echt me mannetje. Ik heb gezegd dat ze m terug mocht brengen mits het in dezelfde staat is als dat ik hem aan haar heb meegegeven.
Ook omdat ik van te voren niet precies heb gecheckt of hij inderdaad helemaal compleet is, maar als ik nu onderdelen mis waarvan ik zeker weet dat ze er wel bij zaten neem ik het niet terug nee. Had wel een foto gemaakt vd inhoud maar sommige onderdelen zaten in een doosje dus 100% bewijs heb ik niet.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:55

gaat het om veel geld?

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 17:49

ik had nu ook weer zoiets leuks, ik wilde een microfoon voor guitar hero kopen, en er stond een mooie nieuwe te koop (of althans, nog in hoes), advertentie was net geplaatst dus ik snel die man mailen, netjes alles geregeld, ik betaald en hij zou het versturen. Krijg ik twee dagen later een mail:

"Beste Mirjam,

Het spijt me, maar ik moet je helaas teleurstellen. Ik heb een half jaar geleden ook alles op Marktplaats gezet en had blijkbaar niet goed gekeken naar wat ik toen al verkocht had. En helaas heb ik deze microfoon toen al aan iemand verkocht en heb ik deze niet meer dus."

zat ik dus mooi zonder m'n geld en m'n microfoon, en meneer heeft al 2 keer "vergeten" het geld over te maken en zou 't "binnenkort / zsm" doen.. hoop dat ik dat nog terug zie, het is niet gek veel maar ik heb 't liever zonder problemen terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 18:27

Alja schreef:
gaat het om veel geld?

Ging om €60, maar volgens mij is de inhoud hetzelfde gebleven dus heb haar maar dat geld terug gegeven en wel gezegd dat ze blij mag wezen dat ik dat nog wil nadat zij zo raar deed over de telefoon. En ik heb haar even laten zeggen dat ik geen oplichter ben en ze had min of meer dr excuus aangeboden. Dus ik dacht laat ook maar, heb helemaal geen zin in dit soort gezeik.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:09

Saskiaatje schreef:
Ik heb ook een broek te koop staan, maar die mogen ze van mij echt wel even in de slaapkamer passen. :')
Als ik een broek bij jou zou kopen zou ik gewoon voor je deur gaan passen, ik bedoel, 10 euro is 10 euro en als ik de broek niet aankan, dan is het weggegooid geld en da's toch weer boodschappen voor 2 dagen.

Precies, dat bedoel ik ;) Als je er dan toch al bent om op te halen, kan je hem net zo goed passen! Ik zou ook zo voor de deur in mn blote kont gaan staan :o

Wat die sfeerhaard betreft, je komt dan ook in de woonkamer. Als iemand een broek wil passen, mag die persoon op de gang de boel aantrekken. Dan zien ze net zoveel als wanneer ze in de woonkamer komen, of wanneer ze even naar het toilet hadden gewild.

Trouwens, kom ik weer op een heel nieuw iets: Wat zouden jullie (de mensen die anderen niet binnen laten om te passen, omdat ze geen vreemden in huis willen hebben) doen als er iemand voor de deur staat om iets op te halen en zegt dat ze heeeeel nodig naar het toilet moet. Laat je die dan op klappen staan, of mag de persoon binnen komen om even gebruik te maken van het toilet?

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:19

Mn vriend wilde laatst een ipad kopen via marktplaats, die werd aangeboden in onze zelfde woonplaats, ik zat erbij terwijl ze heel wat heen en weer aan het mailen waren.

Mijn vriend wilde graag langskomen om te kijken, dat kon niet want meneer wilde alleen verzenden. Vriend geeft aan dat hij dit soort dure aanschaffen toch wel eerst even wil bekijken, niet zomaar geld overmaken en afwachten, helemaal als je in dezelfde woonplaats zit. Meneer geeft vervolgens aan dat hij eens is overvallen en dus niet wil dat hij langskomt. Mijn vriend stelt voor om dan op een openbare plek af te spreken, de jumbo hier, daar zou hij toch heen moeten om de ipad te versturen. Nou dat kon dan wel, maar dan wel pas over een week want hij was nu niet thuis, en dan moest hij alvast een aanbetaling doen.

Ik vond het zo'n vaag gedoe allemaal, als je niet thuis bent kan je het ook niet aan iemand anders verkopen omdat je het toch niet kan versturen, waarom dan een aanbetaling? Ik heb mn vriend toch maar geadviseerd het niet te doen, gewoon maar kijken of het apparaat er na die week nog steeds opstond en dan een afspraak maken zonder aanbetaling. Maar meneer had de advertentie diezelfde dag al verwijderd...

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:26

Ehh, kleine hint, die man heeft helemaal geen iPad, die wil gewoon geld vangen..

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 23:17

Nou heb ook wat spulletjes op MP gezet. Veel onzinbiedingen, mensen die niet meer reageren. Heb nu wel iemand die naar foto's vroeg van 2 dekjes, maar als ik vervolgens terug wil mailen krijg ik een foutmelding. Heb het nu al 3x geprobeerd. Vind het zo banketstaaf! (En vervelend voor mezelf, misschien had ze ze wel willen hebben..)

Ook nog een goede ervaring, had een winterdeken tekoop staan. Netjes het bedrag gestort gekregen. Loop alleen op krukken dus qua verzending was ik afhankelijk van mijn vader (een doos tillen lukt dan niet zo goed :')). Het duurde dus iets langer voor ik de doos had verzonden, maar wel de track and trace gestuurd :) Hoop dat ze er blij mee is.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 23:25

Dat ik niet terug kan mailen heb ik ook heel vaak.
Zo vervelend, maar sommige mensen gebruiken een nep adres omdat ze dan niet te achterhalen zijn.
Maar vergeten dat als ze op jou advertentie reageren 8)7

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 23:31

Maar dan zet je de foto van de dekjes toch gewoon in de advertentie erbij als het met dat adres niet lukt? Als die persoon echt interesse heeft, kijkt ze daar wel weer een keer.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 06:09

Okay, nu ben ik wel echt even heel pissig.
Ik heb ook een advertentie op MP gezet van 'Gezocht' met wat ik zoek, iemand mailde mij, hele nette mail verder link erbij, mooie Macbook. Hij vroeg er 350 euro voor. Dus ik stuurde terug van 'Mooie Macbook, blablabla, maar ik ben bang dat ik je niet aan 't bedrag kan helpen wat je ervoor wilt hebben dus succes met de verkoop!' Afijn, wou die wel een bod van me hebben, dus ik gaf aan dat 300 wel een beetje m'n limiet is. 'Nee, daar gaat 'ie niet voor weg' Ja eh, dat zei ik toch al eerder? Afijn, toen plaatste ik na wat denkwerk een bod van 325, nog niet genoeg. Na nog wat informatie ingewonnen te hebben, toch 350 euro geboden. Dus ik had in de mail meteen neergezet van 'Wat zijn data dat je kan, dan regelen we dat ik dan langskom' En hij zou me daarover terugmailen.
Krijg ik net een mailtje 'Helaas is er net 380 euro geboden!' .... What.

Dus je zet als 'Meeneemprijs' 350 euro neer, bied ik dat, zou je me terug mailen over data, en dan verkoop je 'm ondertussen aan iemand anders? Houd je zooi dan maar hoor. Jemig :\
Daar kan ik dus echt niet tegen. Ben verdorie al keilang aan het zoeken, denk ik eindelijk klaar te zijn flikt 'ie zoiets.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 06:24

Aestrith schreef:
Mn vriend wilde laatst een ipad kopen via marktplaats, die werd aangeboden in onze zelfde woonplaats, ik zat erbij terwijl ze heel wat heen en weer aan het mailen waren.

Mijn vriend wilde graag langskomen om te kijken, dat kon niet want meneer wilde alleen verzenden. Vriend geeft aan dat hij dit soort dure aanschaffen toch wel eerst even wil bekijken, niet zomaar geld overmaken en afwachten, helemaal als je in dezelfde woonplaats zit. Meneer geeft vervolgens aan dat hij eens is overvallen en dus niet wil dat hij langskomt. Mijn vriend stelt voor om dan op een openbare plek af te spreken, de jumbo hier, daar zou hij toch heen moeten om de ipad te versturen. Nou dat kon dan wel, maar dan wel pas over een week want hij was nu niet thuis, en dan moest hij alvast een aanbetaling doen.

Ik vond het zo'n vaag gedoe allemaal, als je niet thuis bent kan je het ook niet aan iemand anders verkopen omdat je het toch niet kan versturen, waarom dan een aanbetaling? Ik heb mn vriend toch maar geadviseerd het niet te doen, gewoon maar kijken of het apparaat er na die week nog steeds opstond en dan een afspraak maken zonder aanbetaling. Maar meneer had de advertentie diezelfde dag al verwijderd...

Dit soort dingen moet je inderdaad altijd ophalen,er zijn ontzettend veel oplichters op mp die voor een goedkope prijs ipads iphones ect aanbieden en alleen verzenden..Je krijgt alleen nooit wat thuisgestuurd,dat is lekker makkelijk verdienen voor ze :(

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 08:48

Ja precies wat ik dacht, dit zijn toch dingen waar iets te veel fraude mee wordt uitgehaald, erg voorzichtig mee doen! Mn vriend wilde dat ding zo graag, hij had het nog gedaan ook als ik hem niet had tegen gehouden }:0