Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:49

Dat is zo :D
Maar de brievenbuspost had ook op z'n vroegst vandaag weg gegaan en dan morgen in huis. Nu is het dan waarschijnlijk dinsdag, dus dat is maar 1 dag!

Samy

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:52

Dat wel, scheelt dat ik er ook niks aan kan doen en het ook met printscreens zou kunnen bewijzen.
Maar denk niet dat het zover komt, als het er morgen op staat, gaat het gelijk weg.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:02

Precies! (en je moet maar zo denken, mocht iemand daar echt moeilijk over doen, hadden ze het maar moeten komen ophalen! ;) )

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:53

En dat kon dus niet :) haha staat ook in de advertentie, aangezien ik echt onregelmatig thuis ben en ook geen afspraken kan plannen, omdat er zo iets is waardoor ik niet thuis ben.
Leuk dingentjes verkopen ..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:33

Dan heb ik niets gezegd :P Stond het er vandaag op??

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:47

Niet iedereen is zo slim om te weten dat er in het weekend geen geld overgeschreven word, man beschuldigd mij van oplichting :Y)
volgens hem was het donderdag al geregeld, hij had het geld overgemaakt en ik ben vrijdag gaan kijken op mijn bank rekening ;) raad eens?
Nee nog niks overgeschreven, weekend is er overheen gegaan en inmiddels heb ik 10 mailtjes binnen gekregen van een boze man die nog niks ontvangen had.
Ik heb hem een nette mail terug gestuurd maar nu wil hij zijn geld terug, het geld is inmiddels wel op mijn rekening gestort en het pakketje staat klaar om verzonden te worden.
Maar nu zit ik dus een beetje in dubio en krijg ik niet zo snel nu een reactie terug ;)
Moet ik hem dat geld terug storten of gewoon alsnog het pakketje stom gewijs morgen ochtend verzenden?
hij is tenslotte akkoord gegaan met de koop en heeft zelf het geld overgeboekt...
Ik hou er niet zo van dit soort actie's

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:58

Anders even een printscreen maken waarop staat wanneer het geld binnen is gekomen?
Doe ik wel vaker en zet alleen mijn saldo en overige overmakingen in het zwart.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:59

Ik zou het pakketje opsturen en verder niet meer in gaan op boze mails.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:01

@ Cardy, dat kan ik inderdaad wel eens doen en dan gewoon een mail sturen dat het pakketje morgen gewoon netjes verzonden word.

Bedankt :D!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:12

ik zou ook gewoon morgen gaan verzenden :)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:36

Kentaro schreef:
Dan heb ik niets gezegd :P Stond het er vandaag op??

Gelukkig wel, dus gelijk gemaild en verzonden.

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:07

Ik had een advertentie staan omdat ik een leasepaard zocht ( nu trouwens nog steeds ) krijg ik een bericht van Stephanie W. met daarin dat ik haar KWPN ruin en 3 welshjes kon gaan verzorgen zonder kosten. Nou dat is natuurlijk nog beter dan leasen en het was nog vlakbij ook! wat heen en weer gemaild, verteld ze dat ze ook 2 jaarlingen gaat kopen en als deze oud genoeg zijn ik wel kan helpen met inrijden. stuurt ze ook haar telefoonnummer mee. Ik bellen word er niet opgenomen. Verder nooit meer iets van gehoord. Laatst nog is nummer gebeld werd er opgenomen door ene Stephan B. :=

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:08

BoemPats schreef:
Ik had een advertentie staan omdat ik een leasepaard zocht ( nu trouwens nog steeds ) krijg ik een bericht van Stephanie W. met daarin dat ik haar KWPN ruin en 3 welshjes kon gaan verzorgen zonder kosten. Nou dat is natuurlijk nog beter dan leasen en het was nog vlakbij ook! wat heen en weer gemaild, verteld ze dat ze ook 2 jaarlingen gaat kopen en als deze oud genoeg zijn ik wel kan helpen met inrijden. stuurt ze ook haar telefoonnummer mee. Ik bellen word er niet opgenomen. Verder nooit meer iets van gehoord. Laatst nog is nummer gebeld werd er opgenomen door ene Stephan B. :=

Oe!
Wie weet wat er was gebeurd als je die echt ging verzorgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:13

manonfleur schreef:
BoemPats schreef:

Oe!

Misschien mis ik de clou, maar kan Stephan niet de vriend van Stephanie zijn?
(of ben ik nou te netjes bij het vinden van een verklaring?)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:24

Ik heb ook buren die Han en Hanneke heten :') dus het hoeft niet meteen fout zijn :P

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:31

enzino schreef:
manonfleur schreef:

Oe!

Misschien mis ik de clou, maar kan Stephan niet de vriend van Stephanie zijn?
(of ben ik nou te netjes bij het vinden van een verklaring?)

kan ook!

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:05

Ik vind het alsnog een beetje creapy :=

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:08

kan ook zo zijn dat de paarden niet eens bestaan, of die gene niet de echte eigenaar was ;) soms!
Ik heb inmiddels het pakketje gewoon op de post gedaan, gisteren een mail gestuurd dat ik het gewoon op ging sturen en dat het geld op de rekening stond (deed alsof me neus bloedde)
Maar geen reactie terug van gehad en het pakketje is nu ook gewoon de deur uit, ben benieuwd ;)

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:53

Kwam zojuist weer een rare tegen...deze man woont een dorp verder, maar hij pakt zijn tel ook nooit op

'alleen bellen en ik zit in *plaats* op mail word niet gereageert wordt zo verwijdert'

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:26

Oei krijg nu een mail terug over de verkochte laarzen

In het eerste opzicht vond ze ze erg leuk en paste ze redelijk, ik had ze toen ook verstuurd.
Nou blijkt ze er erg moeite met het lopen te hebben en dat ze zelf blaren krijgt! Ik zelf vond het lopen ook niet fijn, maar dat verweet ik aan mijn te kleine voeten en te grote laarzen (ik heb 36,5 en smalle voeten, deze laarzen zijn 37/37,5 en breed). De schoenen zijn nieuw 124 euro, ik had ze 3 x gedragen tijdens het rijden, en met rijden heb ik er niet last van, maar wou toch laarzen zonder rits omdat dat iets fijner is. Zij heeft de laarzen overgekocht voor 56,75 incl verzendkosten...

Moeilijke kwestie want ik ga de laarzen echt niet terug nemen, dat is het risico van online kopen. Maar ik wil het wel zo netjes mogelijk oplossen. Ik vertrek over 2 weken naar Amerika en ik kan het geld echt niet missen

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:33

Bij mij is het altijd betaald is verzenden en verzenden is verkocht, risico is dan ook van de koper!
Dat is nou eenmaal zo als je online iets koopt, bij de winkels kun je het vaak nog wel ruilen of terug sturen.
Maar je weet nooit hoe je het terug krijgt, als er iets mis mocht zijn idd wil je het netjes afhandelen.
Dan kun je gewoon mee denken naar een oplossing of ze moeten het gewoon weer op internet te koop aanbieden.
Persoonlijk vind ik het altijd jammer als je een bericht na krijgt dat er iets niet goed is, je hoopt toch mensen blij te maken met de verkochte spullen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:38

idd, ik hoopte ook iemand anders met die laarzen blij te maken want het zijn prachtige laarzen! Alleen voor mij paste ze dus niet. Ik denk dat haar beste optie dan is om het weer door te verkopen inderdaad... Ik moest altijd 2 paar dikke sokken aan om een beetje stevig in die laarzen te zitten, met rijden had ik nergens last van. Dus hoop dat dat ook voor haar geld :j Ik heb nu ook outdoorlaarzen die te breed zijn voor me (en kleiner was er niet) en ja, ook nu zit ik er met 2 paar sokken + zooltje in :') Maar als ik dat heb gedaan lopen ze prima :j en rijden ook :D Zonder die sokken glijd ik er zo uit :') Maar zou ze niet willen ruilen (tenzij ze een smaller model hebben :') )

Ik heb dus ook gewoon netjes terug gereageerd met:

Citaat:
Jeetje dit had ik niet verwacht. Ik had hier namelijk dus echt geen problemen mee! Ik vind dit ook echt heel spijtig voor u dat u dit zo ervaart!
Nogmaals, ik had hier dus geen weet van, heb ze echt maar 3 x gebruikt waarvan alleen tijdens het rijden.

Ik hoop dat ze alsnog wel fijn zitten tijdens het rijden?

mvg Renee

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 09:41

Heel erg netjes hoor lifaya. Als ze garantie had willen hebben had ze ze in een winkel moeten kopen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:42

ja dat is waar, al voel ik me wel een beetje schuldig :')

Maar geld teruggeven, no way, ik heb alles nodig voor Amerika, daarom verkocht ik juist die laarzen :')

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:48

Dat is gewoon het risico met het internet "handelen".
Oh Renee ga je na Amerika? gaaf :9
Hoop dat de mensen van de laarzen een andere goede oplossing weten te vinden.