Hij wil er een eind aan maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 22:51

Vandaag bij de psycholoog geweest.
Prettig gesprek mee gehad, dat voelde goed.
Ik heb wel het gevoel dat hij me verder kan helpen.

We gaan eerst het gevalletje bedrijfsarts aanpakken.
Het lijkt hem verstandig om nu eerst een gesprek aan te gaan met mijn leidinggevende
om uit te leggen dat ik nog niet aan werken toe ben en eerst de behandeling op wil starten,
in de hoop dat die dan aan de bedrijfsarts aangeeft dat ik niet met spoed terug hoef te komen.
Juist om een arbeidsconflict te voorkomen omdat dat nu alleen maar extra stres geeft
waar ik niet op zit te wachten.
Als dat niet lukt heb ik de psycholoog achter me staan, want die vindt wel degelijk dat ik overspannen ben
en beter nog even niet zou kunnen werken. Ook de huisarts en de psychiater van m'n man heb ik 'mee'.
We kunnen dan een second opinion aanvragen bij het UWV.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:47

Dat klinkt heel goed, fijn dat hij je goed kon helpen. Dat geeft een mooie basis om verder met hem te gaan. Ik hoop dat je snel een gesprek met je leidinggevende kan regelen en dat hij je de ruimte geeft om jezelf weer op de rit te krijgen voordat je weer aan het werk moet.

Tooeet

Re: Hij wil er een eind aan maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:53

Fijn dat die achter je staat. Hopelijk kom je er met je leidingegevende uit. Dat zou een hoop gedoe besparen. Sterkte weer!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 09:49

ik hoop steeds te lezen dat er een goed bod uitgebracht is..... maar nee, geduld, geduld....

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 09:56

Wat fijn dat die mensen achter je staan! Het is te belachelijk voor woorden dat jullie je zo moeten bewijzen dat je gewoon niet toe bent aan werk..?! Je zou denken dat er ook grenzen zijn.. Ik snap wel dat mensen met een gebroken vinger aan het werk moeten blijven om weer makkelijker in te kunnen stromen, dit is toch wel heel iets anders!

Heel veel sterkte geweest met deze nieuwe "uitdaging"...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 09:58

Ik hoop dat het goed komt! Super veel sterkte :(:)
Laat het ons weten als er verandingen zijn!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:35

Ik kan me van de werkgever ook wel weer voorstellen dat ze zoiets hebben van : dit kon wel eens heel erg lang gaan duren , want het is niet iets waar een bepaalde termijn voor staat , die situatie waar jullie in zitten...bovendien zijn ze afgelopen jaar natuurlijk ook al heel erg schappelijk geweest met vrij geven en schuiven , en werk je toch al niet veel uren , dus ik kan me voorstellen dat ze zich dan afvragen of je niet beter helemaal kunt stoppen er mee. Is voor jezelf wellicht ook fijner als je die druk niet voelt dat je toch weer een keer aan de slag moet , en ik kan me voorstellen dat het bedrijf ook niet zit te wachten op iemand die al een jaar aan het tobben is qua werktijden / rooster-aanpassingen en eigenlijk geen echt uitzicht op verbetering heeft.... ik vind het niet terecht dat een aantal mensen doet alsof de werkgever / bedrijfsarts iets belachelijks zegt :o

De vraag is natuurlijk alleen wat je rechten zijn in deze situatie , dat zou je goed uit moeten zoeken en af moeten wegen of je er voor wilt gaan vechten (wat de werksfeer / arbeidsrelatie wellicht niet verbeterd) , of dat je toch liever voor je rust kiest en het werk even vaarwel zegt....

Een goed gesprek met je leidinggevende zou misschien wel zo verstandig zijn om de neuzen 1 kant op te proberen te krijgen zodat deze situatie voor beide partijen op een zo prettig en eerlijk mogelijke manier "opgelost" kan worden.

Maar er mag i.m.o. niet uit het oog verloren worden hoe schappelijk ze afgelopen jaar al zijn geweest , en het is begrijpelijk dat er wel ergens een keer een grens aan zit natuurlijk , hoe veel een bedrijf zich aan een werknemer aan kan passen , zeker als het over een langere periode gaat waarvan het verdere verloop enorm onzeker is.

Laten we maar hopen dat er een goed bod op het huis komt en dat dat verkocht kan worden , dat zou al heel wat druk van de ketel halen :)

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:46

pmarena daar heb je gelijk in. Het is altijd een verhaal van twee kanten. Een werkgever kan niet altijd maar rekening blijven houden met.

Wellicht is er een mogelijkheid tot zorgverlof, of een ander soort verlof voor langere periode, dat als het goed gaat met jou, je wel weer de garantie heb op werk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:55

Zoiets lijkt mij ook een mooiere regeling , dan is de druk / ergernis / frustratie voor beide partijen er achter weg , dat is ook heel wat waard :j

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:17

pmarena schreef:
Ik kan me van de werkgever ook wel weer voorstellen dat ze zoiets hebben van : dit kon wel eens heel erg lang gaan duren , want het is niet iets waar een bepaalde termijn voor staat , die situatie waar jullie in zitten...bovendien zijn ze afgelopen jaar natuurlijk ook al heel erg schappelijk geweest met vrij geven en schuiven , en werk je toch al niet veel uren , dus ik kan me voorstellen dat ze zich dan afvragen of je niet beter helemaal kunt stoppen er mee. Is voor jezelf wellicht ook fijner als je die druk niet voelt dat je toch weer een keer aan de slag moet , en ik kan me voorstellen dat het bedrijf ook niet zit te wachten op iemand die al een jaar aan het tobben is qua werktijden / rooster-aanpassingen en eigenlijk geen echt uitzicht op verbetering heeft.... ik vind het niet terecht dat een aantal mensen doet alsof de werkgever / bedrijfsarts iets belachelijks zegt :o

De vraag is natuurlijk alleen wat je rechten zijn in deze situatie , dat zou je goed uit moeten zoeken en af moeten wegen of je er voor wilt gaan vechten (wat de werksfeer / arbeidsrelatie wellicht niet verbeterd) , of dat je toch liever voor je rust kiest en het werk even vaarwel zegt....

Een goed gesprek met je leidinggevende zou misschien wel zo verstandig zijn om de neuzen 1 kant op te proberen te krijgen zodat deze situatie voor beide partijen op een zo prettig en eerlijk mogelijke manier "opgelost" kan worden.

Maar er mag i.m.o. niet uit het oog verloren worden hoe schappelijk ze afgelopen jaar al zijn geweest , en het is begrijpelijk dat er wel ergens een keer een grens aan zit natuurlijk , hoe veel een bedrijf zich aan een werknemer aan kan passen , zeker als het over een langere periode gaat waarvan het verdere verloop enorm onzeker is.

Laten we maar hopen dat er een goed bod op het huis komt en dat dat verkocht kan worden , dat zou al heel wat druk van de ketel halen :)

Mee eens, de werkgever is al heeeel schappelijk geweest.
Ik werk ook in ze zorg en geloof me, dat gebeurt niet overal.
Je werkgever heeft ook grenzen en terecht.

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 12:43

XLeandrosX schreef:
Wellicht is er een mogelijkheid tot zorgverlof, of een ander soort verlof voor langere periode, dat als het goed gaat met jou, je wel weer de garantie heb op werk.

Zorgverlof???
Ik ben zelf nu ziek!
Bovendien heb ik al mijn opgenomen uren terug gewerkt, met mijn dagen sta ik weer op 0.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:00

Lasorda schreef:
XLeandrosX schreef:

Zorgverlof???
Ik ben zelf nu ziek!
Bovendien heb ik al mijn opgenomen uren terug gewerkt, met mijn dagen sta ik weer op 0.

Ik denk dat nu stoppen met werken de beste optie is.
Dit veroorzaakt stress wat niet bevorderlijk is, en aan de kant van de werkgever zullen ze ook niet blij zijin.
Je kunt er niets aan doen, maar vanuit werkgeversoogpunt gezien is het niet fijn.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:01

Misschien kan je afspreken dat je nu stopt, en als je je weer goed voelt, je daar weer mag komen werken?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:15

Stoppen met werken klinkt als een makkelijk optie, maar ik kan me zo voorstellen dat dat in de situatie van de TS financieel niet haalbaar is. Daarnaast is een afspraak maken met je werkgever maken geen garantie dat je ook echt weer kan komen werken. In de zorg moet momenteel zoveel bezuinigd worden, dat de kans groot is dat er een algehele vacaturestop komt.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:15

Ik heb 't idee dat een aantal mensen niet door hebben dat Lasorda nu zelf in de ziektewet loopt. Je baan opzeggen omdat je langduriger ziekt bent dan een griepje? Komop zeg, dat meent toch niemand? Dus als je een ongeluk krijgt en een half jaar moet revalideren moet je ook je baan maar opzeggen omdat het vervelend is voor je werkgever?
Ze zit nu zelf ziek en overspannen thuis dus vind ik het wel érg kort als nu al gezegd wordt dat ze weer aan't werk zou moeten. Als je overspannen bent kan zoiets maarzo een half jaar tot een jaar gaan duren voor je weer normaal inzetbaar bent en Lasorda is nu net een paar weken thuis. Érg kort door de bocht dus van zo'n bedrijfsarts, die kennelijk de situatie totaal verkeerd inschat.
Fijn dat je de artsen wel achter je hebt Lasorda, zou idd even in gesprek met je werkgever, des noods met schriftelijke verklaringen van alle artsen in de hand en laat maar weten dat werken nu echt geen optie is.
Sterkte meis! :(:)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:26

Francis wat ben je toch een intelligent en nuchter mens. ik vind jou advies altijd zo de spijker op de kop slaan, in het Egypte topic ook al ;) .

Ik wil je heel veel sterkte wensen Lasorda...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:29

Francis, ik ben het volledig met je eens. Het heeft er niets mee te maken hoe lang haar man zich zo rot blijft voelen, het gaat erom dat TS nu zelf in de ziektewet zit en dat zij de tijd en de rust moet krijgen om zichzelf weer op de been te krijgen en daar helpt zo''n bedrijfsarts nu niet bepaald aan mee.
Ts, nogmaals, ik hoop dat je leidinggevende met je in gesprek wil en dat hij inziet dat werken nu echt niet aan de orde is!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:32

Ik snap op zich wel wat Pmarena bedoelt, maar volgens mij hebben we het hier toch niet over de werkgever, maar over die knurft van een bedrijfsarts die heeft geopperd om dan maar 'gewoon' te stoppen met werken.
De eikel. Vult hij haar salaris dan aan?

Net wat Francis zegt: ze is nu zelf ziek en heeft ook gewoon recht om zich daar ziek voor te melden.
Hoezo je baan dan maar opzeggen? Hoe kómen jullie erbij???????
Wat een ongelooflijk idioot advies zeg!

En haar baas is het afgelopen jaar inderdaad schappelijk geweest met het verschuiven van uren, maar vergeet niet dat dit géén betaald verlof was ofzo!
TS heeft haar verschoven uren gewoon weer ingehaald, dus het mooi dat het naar elkaar netjes is opgelost.
TS zal een goede werkneemster zijn, anders zal de werkgever zoiets niet doen.
Het siert ook de werkgever natuurlijk, maar nogmaals, hij heeft niets 'cadeau' gedaan ofzo, en het is zéker geen reden om dan nu maar ontslag te nemen!!!!

Lasorda zit nu in de ziektewet en ik sta ervan te kijken dat dit al niet véél eerder is gebeurd!
Ze zit, mijn inziens, volledig terecht in de ZW en zou zichzelf geen seconde schuldig moeten voelen daarover.
Zij heeft, net als ieder ander werkend mens, recht op gebruik van de ZW.

Ik denk dat TS een hele dikke vette pluim verdient, dat zij het zo lang heeft volgehouden en haar baas niet eerder heeft "belast" door in de ZW te gaan.

Van mijn zijde: CHAPEAU!!!! _/-\o_

En nu even tijd voor jezelf! ;)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:04

Ook ik ben het helemaal eens met Francis!

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 15:21

Dank jullie, Francis en Valina! Klopt helemaal.
Ik heb het afgelopen jaar op m'n tenen gelopen om mijn uren rond te krijgen
en me niet ziek te melden, zelfs toen ik een HB van 4,9 had was ik op het werk en draaide mijn diensten.
En ook nu ga ik alles op alles zetten om aan mijn herstel te werken zodat ik ook weer 'snel' naar het werk kan.
Vergeet niet dat ik het werk ook als welkome afleiding zie, het is voor mij geen straf om te werken.
Maar nu gaat het even niet.
Vanochtend heb ik een scorelijst ingevuld voor de psycholoog.
Ik schrok eigenlijk wel toen ik die achter elkaar teug las....

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:33

Is het geen optie om misschien om de dag een uurtje te werken? Of is dat ook te lang voor je momenteel?

Ik snap wel dat dat schrikken is, die lage scores. Maar kop op, alles komt goed. :j

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:37

@Miracle, misschien eens iets lezen over 'overspannen zijn'. Denken aan te moeten gaan werken is al te veel... Da's geen aanstellerietis of 'het even zat zijn', dat is 'serieus ziek'.

Lasorda, ik zou helemaal niet 'zo snel mogelijk' weer aan het werk. Juist die druk is helemaal niet goed. 'Tuurlijk wil je werken aan vlot herstel, maar dat is een andere insteek dan 'zo snel mogelijk weer werken'.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:48

Idd. de tijd nemen die je ervoor nodig is, al blijft het lastig om in het spanningsveld tussen je eigen situatie en het werk evenwicht te vinden en niet toe te geven aan de druk die op je uitgeoefend wordt.
Succes en sterkte, en ik duim mee!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:57

Francis schreef:
@Miracle, misschien eens iets lezen over 'overspannen zijn'. Denken aan te moeten gaan werken is al te veel... Da's geen aanstellerietis of 'het even zat zijn', dat is 'serieus ziek'.

Lasorda, ik zou helemaal niet 'zo snel mogelijk' weer aan het werk. Juist die druk is helemaal niet goed. 'Tuurlijk wil je werken aan vlot herstel, maar dat is een andere insteek dan 'zo snel mogelijk weer werken'.

Zie je mij ergens zeggen dat het aanstelleritis is?? Ik doe een voorstel om haar te helpen. Ik zeg nergens dat ze niet echt ziek is.
En ik weet echt wel wat overspannen zijn is ja.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:00

Dan weet je dus ook dat 'een uurtje werken' geen optie is als je net overspannen thuis zit ;)
Daar begin je pas mee als je na lange tijd weer gaat opbouwen met werken... met 1 uurtje tegelijk...