Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Ik kan me van de werkgever ook wel weer voorstellen dat ze zoiets hebben van : dit kon wel eens heel erg lang gaan duren , want het is niet iets waar een bepaalde termijn voor staat , die situatie waar jullie in zitten...bovendien zijn ze afgelopen jaar natuurlijk ook al heel erg schappelijk geweest met vrij geven en schuiven , en werk je toch al niet veel uren , dus ik kan me voorstellen dat ze zich dan afvragen of je niet beter helemaal kunt stoppen er mee. Is voor jezelf wellicht ook fijner als je die druk niet voelt dat je toch weer een keer aan de slag moet , en ik kan me voorstellen dat het bedrijf ook niet zit te wachten op iemand die al een jaar aan het tobben is qua werktijden / rooster-aanpassingen en eigenlijk geen echt uitzicht op verbetering heeft.... ik vind het niet terecht dat een aantal mensen doet alsof de werkgever / bedrijfsarts iets belachelijks zegt
De vraag is natuurlijk alleen wat je rechten zijn in deze situatie , dat zou je goed uit moeten zoeken en af moeten wegen of je er voor wilt gaan vechten (wat de werksfeer / arbeidsrelatie wellicht niet verbeterd) , of dat je toch liever voor je rust kiest en het werk even vaarwel zegt....
Een goed gesprek met je leidinggevende zou misschien wel zo verstandig zijn om de neuzen 1 kant op te proberen te krijgen zodat deze situatie voor beide partijen op een zo prettig en eerlijk mogelijke manier "opgelost" kan worden.
Maar er mag i.m.o. niet uit het oog verloren worden hoe schappelijk ze afgelopen jaar al zijn geweest , en het is begrijpelijk dat er wel ergens een keer een grens aan zit natuurlijk , hoe veel een bedrijf zich aan een werknemer aan kan passen , zeker als het over een langere periode gaat waarvan het verdere verloop enorm onzeker is.
Laten we maar hopen dat er een goed bod op het huis komt en dat dat verkocht kan worden , dat zou al heel wat druk van de ketel halen
XLeandrosX schreef:Wellicht is er een mogelijkheid tot zorgverlof, of een ander soort verlof voor langere periode, dat als het goed gaat met jou, je wel weer de garantie heb op werk.
Lasorda schreef:XLeandrosX schreef:Wellicht is er een mogelijkheid tot zorgverlof, of een ander soort verlof voor langere periode, dat als het goed gaat met jou, je wel weer de garantie heb op werk.
Zorgverlof???
Ik ben zelf nu ziek!
Bovendien heb ik al mijn opgenomen uren terug gewerkt, met mijn dagen sta ik weer op 0.
Francis schreef:@Miracle, misschien eens iets lezen over 'overspannen zijn'. Denken aan te moeten gaan werken is al te veel... Da's geen aanstellerietis of 'het even zat zijn', dat is 'serieus ziek'.
Lasorda, ik zou helemaal niet 'zo snel mogelijk' weer aan het werk. Juist die druk is helemaal niet goed. 'Tuurlijk wil je werken aan vlot herstel, maar dat is een andere insteek dan 'zo snel mogelijk weer werken'.