Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 00:17

ievie schreef:
dees_daan schreef:
Ik vraag nooit of ze het kleiner hebben, wel of ze er iets bij hebben maar niet of ze het kleiner hebben of op een andere manier kunnen betalen. Moet idd op sommige dagen meerdere keren om wisselgeld bellen maar dat is bij ons geen probleem..
Als ze iets van 45 cent hebben en een briefje van 50 geven + 45 cent dan valt het ook nog wel mee, de briefjes van 20 gaan er sneller doorheen.

In dat geval kan je direct de 50 euro terug geven ;-)

:') ik bedoelde €1,45

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 00:57

Bij ons zijn de 5 euro briefjes heel zelfzaam, en als ik aan alle klanten 9 euro bijvoorbeeld terug moet geven dan zijn mijn 5, 2, 1 euro's heel snel op. En ik mag niet geld bij vragen, pas als de kassa geteld wordt komt er nieuw geld in de kassa.
Maar goed beetje offtopic haha :')

PocoGaucha

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 01:12

Ik improviseer altijd, het ligt eraan wat er in mijn kassa zit. soms heb je heel veel vijfjes, soms niet. soms heb je veel 1 en 2 en soms niet. Ik vraag altijd bij zodat het uitkomt dat het gene wat ik niet veel heb, niet hoef te geven. dus als iets 7,50 is, en ik heb genoeg 2 euro's en 50 cent, dan vraag ik niets bij. alleen als ik geen twee euro's heb, vraag ik wel 2,50 bij.

meestal hoef ik dan niet te bellen om geld. officieel mag je bij de ah niet om geld bij vragen van de klanten. maar als je het gewoon netjes doet dan vinden de meeste klanten het geen probleem. bij oude mensen laat ik het vaak zitten, omdat het dan soms te lang gaat duren.

kleiner vragen hoeft meestal niet, ik heb een keer gehad dat we bijna geen 10tjes hadden, en een wat oudere mevrouw die erom bekent staat dat ze niet altijd even aardig is, betaalde voor iets van minder als 20 euro, met 50. dus ik vroeg of ze ook kleiner had. en toen flipte ze helemaal, want dan moest ze met 50 euro betalen bij de korfbal voor koffie :').
sinds dien ben ik altijd heel erg vriendelijk tegen die mevrouw. gelukkig is ze nu weer bijgedraait, haha, vreemd dat als je de chagrijnige mensen 'om' hebt, dan zijn ze ook altijd aardig tegen je.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 01:18

dees_daan schreef:
ievie schreef:
In dat geval kan je direct de 50 euro terug geven ;-)

dan moet je 49 teruggeven, dan maakt die 45ct. toch niks uit?

Ik vond het ook altijd heel vervelend als mensen met een briefje van 50 aankwamen voor iets goedkoops.. soms had ik het geld gewoon echt niet in m'n kassa liggen, ik vroeg dan altijd of ze wilden pinnen en dat deden ze meestal ook. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 09:29

Samiyah schreef:
dees_daan schreef:

dan moet je 49 teruggeven, dan maakt die 45ct. toch niks uit?

Ik vond het ook altijd heel vervelend als mensen met een briefje van 50 aankwamen voor iets goedkoops.. soms had ik het geld gewoon echt niet in m'n kassa liggen, ik vroeg dan altijd of ze wilden pinnen en dat deden ze meestal ook. :)

Jawel, zonder de 45 ct. moet je €48,55 terug geven, €49 terug geven is veel makkelijker en het scheelt kleingeld pakken.
Wij mogen niet vragen of ze willen pinnen of het kleiner hebben, vind dat ook wel logisch, geld is geld.. het kan vervelend zijn als er veel klanten zijn die met €50 betalen maar dat is niet het 'probleem' van de klant, als die het in kleinere briefjes wil hebben dan mag diegene gewoon met €50 betalen..
ik denk dat daar ook opmerkingen van zouden komen zoals 'als ik het kleiner heb dan geef ik dat wel' of 'als ik wilde pinnen had ik dat wel gedaan'

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 09:49

Oh ik kreeg nooit dat soort opmerkingen. Hoogstens dat ze hun pinpas niet bij zich hadden of echt niet kleiner hadden. Dan konden ze natuurlijk wel groot betalen, maar probeerde het - bij weinig geld in kassa - wel altijd. Vind dat absoluut niet klantonvriendelijk ofzo, als je het op een beleefde manier vraagt. Als ik echt niet genoeg wisselgeld had moest ik eerst bellen naar de infobalie, wachten tot iemand tijd had om me geld te brengen... voor de klant (en evt. andere mensen in de rij) sneller en makkelijker om even te pinnen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 09:51

Samiyah schreef:
Oh ik kreeg nooit dat soort opmerkingen. Hoogstens dat ze hun pinpas niet bij zich hadden of echt niet kleiner hadden. Dan konden ze natuurlijk wel groot betalen, maar probeerde het - bij weinig geld in kassa - wel altijd. Vind dat absoluut niet klantonvriendelijk ofzo, als je het op een beleefde manier vraagt. Als ik echt niet genoeg wisselgeld had moest ik eerst bellen naar de infobalie, wachten tot iemand tijd had om me geld te brengen... voor de klant (en evt. andere mensen in de rij) sneller en makkelijker om even te pinnen.

Maar dan ben je natuurlijk ook al te laat met wisselgeld vragen. Wij vragen bij als het bijna op is, dan geef je degene die het moet pakken ook even de tijd om het te gaan pakken.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:09

Ik werkte bij de AH (jaren geleden) en we mochten maar een bepaald aantal briefjes in de kassa hebben. Zou nu nog steeds wel zo zijn.. Maar als er meerdere snel achter elkaar betalen met 50 voor een klein bedrag dan zit je al snel in de knel. En op een drukke zaterdagmiddag kan je dan wel blijven vragen...
Maar heb nog nooit gehoord van leidinggevenden dat we niet mochten vragen of ze konden pinnen of gepast konden betalen. Mijn teamleider moedigde dat juist aan.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:33

Wij deden altijd gewoon vragen of mensen kleiner hadden, moest ook wel, want ik werkte in een kleine groentewinkel met een gevulde kassa en als ik daar uit niet kon wisselen moest ik met geluk hebben dat mijn baas in de buurt was en hij wel kon wisselen :')

Gelukkig weten de klanten dat wel, die gaan dan eerst even langs de slager of de supermarkt.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:36

zap schreef:
Samiyah schreef:

Maar dan ben je natuurlijk ook al te laat met wisselgeld vragen. Wij vragen bij als het bijna op is, dan geef je degene die het moet pakken ook even de tijd om het te gaan pakken.

Ik heb bij de gamma gewerkt, en dan kon je rustig een half uur tot drie kwartier wachten voordat iemand eindelijk eens kleingeld voor je ging halen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:02

Dat vind ik dan een gebrek van de Gamma.. Daar kan de klant niks aan doen, hier gebeurd het ook wel eens dat ik heb gebeld en dat ze het vergeten maar dan bel ik na een kwartiertje gewoon weer, ik wacht ook niet tot het op is, als ik zie dat ik het niet ga redden met het kleingeld bel ik meteen, dan kan diegene die het komt brengen eerst even afmaken waar hij of zij op dat moment mee bezig is als het druk is

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:26

Ik heb ook weleens dat mensen zo lang moeten op hun wisselgeld. Doe ik niet expres (soms vergeet ik het weleens, maar dan roepen ze nog wel een keertje of ze bellen inderdaad nog even), maar soms heb ik het ook gewoon heel druk. Zeker op een drukke dag kan ik mezelf niet in tienen splitsen. Daarom is het ook zo belangrijk dat je op tijd geld bij vraagt (zowel voor de klant bij de cassiere als de klanten die ik anders moet laten wachten).

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:32

Gelukkig hebben wij nooit last van dat soort dingen. Hebben standaard 10 briefjes van 5-10-20 en een stuk of 6 van 50. Ook hebben we van al het losgeld nog extra rollen in de kassa zitten :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:39

Poeeehhh wat een hoop onbeleefde mensen hier valt me op :oo Schrik ik wel een beetje van. Ik heb jarenlang in een C1000 gewerkt achter de kassa, en het ALLERbelangrijkste was toch altijd beleefdheid. Was je niet beleefd, dan kon je moven. Mocht je je geen raad meer weten met een situatie met een onbeleefde klant dan moest je je leidinggevende er maar bij roepen, dan zou die het wel voor je oplossen. En reken maar dat er wel eens klanten scheldend aan de kassa hebben gestaan hoor, maar ben altijd netjes gebleven :j
Sowieso probeerde onze winkel erg klantvriendelijk te zijn. Als er oudere vrouwtjes met rollators aan de kassa kwamen vroegen we bijvoorbeeld altijd even of we konden helpen met het inpakken van hun karretje. Dat waardeerden ze altijd ontzettend. Er waren een paar klanten die regelmatig benadrukten dat ze altijd expres aan mijn kassa kwamen, want ze vonden dat ik altijd zo lief voor ze was :) Da's het grootste compliment in mijn ogen dat ik daar kon krijgen.

Niet dat ik niet mijn portie rare klanten heb gehad hoor :') Waaronder een zuipschuit die altijd op vrijdag de hele avond voor de winkeldeur zijn drank op stond te drinken en dan 3 keer op een avond nieuwe drank kwam halen. Had een warrige rode baard en werd door iedereen in de winkel Kapitein Roodbaard genoemd :+ vond ie prachtig. En dan altijd dezelfde grapjes maken aan de kassa. Hij wist de winkeltijden precies maar kwam toch altijd net na sluitingstijd nog binnen en dan bij iedereen een praatje aanknopen en altijd nog zo lang blijven hangen dat ik een kwartier later pas naar huis kon (was altijd vrij zodra de winkel gesloten was).

Overigens staat de opmerking me ook nog wel heel goed bij van: "Oh maar dat weet jij toch niet want jij zit toch alleen maar achter de kassa, dus jij hebt toch geen fatsoenlijke opleiding gehad." Met zo'n arrogante kop erbij.
Ik: "Op het moment zit ik op de universiteit, meneer, ik heb mijn gymnasiumdiploma gehaald met een 8 gemiddeld. Maar als u wil kan ik mijn leidinggevende er wel voor u bij roepen?"
Leidinggevende zei net als ik dat het product inderdaad uitverkocht was :')

Wij moesten wel altijd heel veel kleingeld bij vragen want we hadden nooit zo veel (en mochten ook niet meer van vijftien briefjes van 5 en 10 en twee briefjes van 20 in de la hebben zitten, wat op een drukke zaterdag gruwelijk weinig is). Daar hadden veel klanten toch wel moeite mee, maar op een gegeven moment leer je vanzelf aan wie je het wel en niet kan vragen :+

Hebben jullie het trouwens ook dat mensen je ook buiten de winkel nog herkennen en dan tegen je gaan zitten praten alsof je hun beste vriend bent? Ik fietste dan wel eens over straat en dan hoorde ik ineens: "Heee Eline! Zie ik je vanavond weer?" En dan was het inderdaad vrijdag en moest ik die avond werken. Best eng dat ze gewoon wisten wanneer ik moest werken.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:43

_coquette_ schreef:
Gelukkig hebben wij nooit last van dat soort dingen. Hebben standaard 10 briefjes van 5-10-20 en een stuk of 6 van 50. Ook hebben we van al het losgeld nog extra rollen in de kassa zitten :)

Klopt, wij ook. Maar ook dat kan opgaan ;)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:27

Alleeneh, nou inderdaad! Sommige klanten, die kennen je bij je naam en spreken je ook gewoon aan op straat.

Kheb het vaak genoeg! "Hey, jij bent dat meisje van de Welkoop! Wat leuk!"

Of denk je ff lekker in je uppie schoenen te kunnen shoppen: "hey jitske! Morgen avond ook weer Welkoop?"
Op dat moment ben je famous....

Sta je achter de kassa:
"Alles goed met jitske?"
Sommige klanten ken ik ook bij naam, dus vraag ik net zo aan hun.
Vele klanten komen uit mijn opgroeiplaats, Annerveenschekanaal. En als het rustig is, zijn ze niet weg te krijgen! Geeft niet, want het is wel gezellig!

In oktober is mijn laatste contract afgelopen.
Dus moet ik weer weg....Na 3 maal een halfjaar contract verlenging te hebben gehad.
Vind het erg jammer, en vele klanten ga ik ook echt missen. Sommigen kan ik missen als kiespijn, maar dat houd je toch.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:05

Ik heb van dat opvallende witte haar en word daar tijdens mijn werk ook vaak opgaan gesproken en als ze dan weer is komen beginnen ze gelijk tegen me te praten :) heb ook wel is een klant gehad die maar bleef zeggen dat het Felix kattenvoer veeel goedkoper was bij de ah. Ik had zin om te zeggen ga dan lekker naar de ah maar moest beleefd blijven :Y) ben er weken later achter gekomen waaromheen goedkoper is xd wij verkopen 4 kg en daar 2. Maar ik vergeet die vrouw nooit meer. Word regelmatig herkent als het meisje van de boerenbond.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:24

haha bonte lisa....word jij daarmee ook al lastig gevallen?

Geweldig!
Hier ook...vaak genoeg! Gaan ze zeggen: Ja maar de hondenbrokken van de lidl zijn veel goedkoper.

-.-" Jah...Net als tomaten van de lidl als je naar de coop gaat.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:52

ik heb ook weleens klanten die zeggen: dit was vorige maand in de reclame maar mag ik het alsjeblieft voor de reclameprijs meenemen want ..... en dan komt er dus een of andere rare reden.
en sommige die niet willen snappen dat het dan niet meer in de reclame is.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:12

NeverGiveUp schreef:
Bah dat wegschuiven van die chocomel met wat ze erbij zei is echt vréselijk onbeschoft :r

Ja ik ook, moest me zó inhouden := .

_coquette_ schreef:
Ik vind het altijd vervelend als mensen geen stokje tussen de boodschappen op de band doen. En vervolgens helemaal uit hun dak gaan als perongelijk doorscant.

Ja wauw, dat doe je toch zelf inderdaad!

max66 schreef:
een client (zo heten klanten bij ons) die het huisnummer van ons kantoor zo grappig vond. Het is nummer 69................ :O

Hoe zielig ben je dan?! :=

:') :') :') "If you know what I mean.. <<) "

_coquette_ schreef:
Laatst kwam er een klant vragen waar iets lag, ik had het verteld maar zei dat ik wel even mee zou lopen. Zegt die man : Nee, ga naar je plaats >;)
Wou bijna wafwaf zeggen :')

Wal-ge-lijk! :n

@ Bandaloe ; wat belachelijk zeg..
60 _O- _O-

@ Maralynn : Wauw, die mensen hebben echt geen straaltje zonneschijnn in hun leven denk ik.. Ik wens áltijd de kassiere (WAAR ze ook werkt) een fijne dag. Vind het ZO walgelijk als ik als minder word behandeld (wat ik in de snackbar vaak heb) .. Ik maak wel je eten he.. kijk uit! :')

@ Aleeneh: Verschrikkelijk, alsof het geen bijbaantje kan zijn!
Heb ik inderdaad ook gehad "Nee sorry mevrouw het is op." "Oh maar dat weten jullie niet wil je even je baas er bij roepen." _-:( Ja hoor....

Bij mijn collega waren een keer van die vervelende kinderen.
Wij moesten bij de Etos altijd vragen of het cadeautjes zijn. "Ja" Allemaal apart? " Ja "
Zegt een ander meisje "Ja maar het hoeft toch niet apart?" .. "Nee , maar ze word toch per uur betaald." :Y)
Terwijl er best wat mensen daardoor stonden te wachten..

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:07

ik had van de zomer een duitse vrouw die het schan-da-lig dat ze een broodje van 30 cent niet kon afrekenen met een briefje van 500. Ze riep me toen toch wel het een en ander toe wat niet zo vriendelijk klonk. -O-

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:23

Goh....wat raar nou toch... Ik betaal altijd iets van 30 cent met 500 euro! :+ Blijkbaar is dat in duitsland wél gebruikelijk.. :S

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:43

Hihi, zoiets had ik pas ook. Maar volgens de mevrouw had ik dat eerder moeten zeggen dat het niet kon. Alsof ik in mijn glazen bol zie waarmee zij wilt betalen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:10

Kayleigh__ schreef:
Hihi, zoiets had ik pas ook. Maar volgens de mevrouw had ik dat eerder moeten zeggen dat het niet kon. Alsof ik in mijn glazen bol zie waarmee zij wilt betalen :')

Hebben jullie geen bordje bij de kassa dat briefjes van €500 niet geaccepteerd worden? Kan je haar daar op wijzen, is de discussie meteen klaar :)

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:17

zap schreef:
Samiyah schreef:

Wij mochten dat echt niet..Nouja we mochten wel om wisselgeld vragen aan de baas maar dan werd je zo verschrikkelijk afgebekt dat je het maar niet meer deed.

Op een hele drukke dag in de gamma had ik om 10 uur gebeld om wisselgeld, om 10.30 weer en toen ik om 11uur weer belde ( voor de duidelijkheid ik had het wisselgeld nog steeds niet gehad) kreeg ik een grote bek dat ik helemaal geen wisselgeld meer kreeg omdat ik zo zat te zeuren :') en omdat ik het maar veel eerder had moeten vragen ( duh had ik al gedaan)

Ja en toen was het zover dat ik alleen nog maar briefjes van 50 in de kassa had zitten. Ik dus NOG een keer bellen om wisselgeld en kreeg als antwoord zoek t maar uit. Dus ik zei tegen de klant: Kunt u misschien gepast betalen of pinnen? Nou dat kon de klant niet dus zei ik helaas kunt u misschien later terug komen nou klant dus boos moest de manager erbij roepen...Wat is het probleem? Nou mr de manager ik kan de klant geen geld terug geven nou die stond wel ff met ze bek vol tanden.