Het afrijstress en rijles topic 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:22

pff k weet t niet meer...
Gister helemaal blij me theorie gehaald, email naar mn rijschool gestuurd.

En nu krijg ik een email terug ;( ..
Het komt op mij over alsof die man me helemaal niet meer wilt hebben ofzo.

Nu zegt die ineens dat ik nog 10 lessen moet nemen terwijl die de laatste keer zei 4 en dan examen,
hij heeft hem ook nog niet aangevraagt ofzo en vind me dom dat ik geen ttt doe..

vervelend...

__Marije__

Re: Het afrijstress en rijles topic 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:49

Pfff lekker dan := Zou ook zo gauw niet weten wat je daar mee moet! Kun je hem anders niet even bellen en vragen hoe en wat? Vaak komt dat beter over dan via de telefoon, misschien valt het wel mee!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:02

Alle geslaagden gefeliciteerd. :D

Ik ben woensdag ook geslaagd voor mijn TTT, had weinig opmerkingen over mijn rijden alleen dat ik eerder informatie moet gaan zoeken op borden en wegdektekens, maar dat wist ik al. :))

Balen SamSter... Raar ook dat hij zo stom terug mailt.
Misschien even bellen en hem inderdaad naar uitleg vragen? Naar de reden vragen waarom hij vind dat je nu 10 lessen nodig hebt terwijl het eerst 4 lessen waren? Nog gefeliciteerd met je theorie. :D

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:06

Mja precies.. weetje ik zat namelijk te denken, ik kan me heel goed voorstellen dat hij pas een examen aanvraagt als jij je theorie hebt. Misschien was de wachttijd altijd 2-3 weken en had je dus nog 4 lessen daarna tot je examen maar is het door het slechte weer uitgelopen naar misschien wel 8 weken.. Dan is het wel logisch dat je meer lessen moet hebben om het toch bij te houden..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:06

:wave:

Mijn les ging heel goed vanmorgen! :+: Zelfs fileparkeren, inparkeren in een vak en bochtje achteruit kon ik :oo Ik zei al 'wat heb ik vandaag joh' :+

Volgende week moet ik mijn theoriecertificaat meenemen en een briefje wanneer ik examen wil doen :D *\o/*

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:07

Spannend Aranel!
Ga je ook een TTT rijden of alleen een examen?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:35

Alleen examen :j ttt doet mijn instructeur alleen bij de heel onzekere mensen :j

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:39

Mijn rijles ging vandaag wel lekker! Erg veel om het kijken bezig geweest....
Snelweg op ging niet zoals t hoorde :( Ik ging per ongeluk iets te ver naar links bij invoegen, en dus deed mijn rijinstructrice een ingreep aan t stuur... schrok k van en daarna was k eventjes de kluts kwijt maar wel goed geevalueerd dus daarna ging het wel weer!! :)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:49

Mowoah schreef:
Alle geslaagden gefeliciteerd. :D

Ik ben woensdag ook geslaagd voor mijn TTT, had weinig opmerkingen over mijn rijden alleen dat ik eerder informatie moet gaan zoeken op borden en wegdektekens, maar dat wist ik al. :))

Balen SamSter... Raar ook dat hij zo stom terug mailt.
Misschien even bellen en hem inderdaad naar uitleg vragen? Naar de reden vragen waarom hij vind dat je nu 10 lessen nodig hebt terwijl het eerst 4 lessen waren? Nog gefeliciteerd met je theorie. :D

bij ons is het gewoon nog 4 weken, k ga hem zondag ook even bellen doet hij dan weer vaag ofzo ga ik toch naar een andere rijschool denk ik..
T stomme is ook gewoon dat ik al klaar ben met alles, k kan alles hem nergens meer moeite mee niets, dus dat kan het niet zijn.

Denk eigenlijk dat hij een beetje beledigt is dat ik geen ttt wil doen..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:49

Samster ik zou gewoon even overleggen en niet meteen roepen dat je wel naar een ander gaat.

Ik heb zelf veel leerlingen die zeggen dat ze alles wel kunnen en snappen maar de exameneisen liggen best wel heel erg hoog en helaas kennen jullie die specifieke eisen niet en je instructeur wel.
Ik heb ook weleens gezegd dat iemand er wel klaar voor was en de les erna was het dan niet goed, ja heel vervelend maar daar kan ik ook niks aan doen. Ik zeg niet dat jij het niet goed doet he!! Ik vertel alleen wat mijn ervaring is vanuit mijn oogpunt ik kan niet zien hoe jouw instructeur denkt.
Ik zou gewoon rustig een gesprek aangaan wat hem ertoe beweegt om nu ineens meer te laten lessen. Ik laat lessen overigens ook per 10 uur betalen en alles wat iemand niet gebruikt hoeven ze ook niet te betalen.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:41

Wat raar Samster! Even overleggen inderdaad.

Ik heb volgende week vrijdag tussentijdse toets en over 4 wk afrijden. Hoop echt dat ik in een keer slaag... Kan misschien ook een baan krijgen die wat verder weg is, dus ja.. moet gewoon m'n rijbewijs halen!
Hoelang duurt t voor je weer examen mag doen als je zakt?

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:13

Aranel schreef:
Alleen examen :j ttt doet mijn instructeur alleen bij de heel onzekere mensen :j

Ah oke. :)
Ik vond persoonlijk de TTT wel super fijn, ik heb zo feedback gekregen over mijn rijden en een vrijstelling is altijd heerlijk! Maar het verschilt natuurlijk per rijschool, hier is het vaak standaard in het pakket. :)

@Pivanti; Geen idee, maar volgens mij staat het hier wel ergens in het topic!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:22

Maar ik zag hier ook staan dat t tussen t aanvragen en afrij datum 4 weken ofzo zit... Vanaf mijn aanvraag tot afrijdatum zat wel 9 weken.. En dat scheen altijd zo te zijn volgens mijn instructrice, en niet door de weersomstandigheden.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:04

Kitty__ schreef:
Nou zoiets zei ze tegen mij ja :P heb jij je examen al aangevraagd??

Nee nog niet, mag hij wel snel gaan doen, heb nog 8 lessen over uit mijn pakket!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:25

Ik heb donderdag m'n theorie en ben echt zo bang dat ik het niet haal. Ben al vanaf december aan het leren en ik had een cdrom van de ANWB en slaagde echt élke keer. En nu heb ik nog een extra cdrom om te oefenen van Verjo en ik zak juist elke keer, en dan ook echt gigantisch. Met 15 fout.. Snap er niks van en word nu superzenuwachtig. Maar ik maak geen fouten op de voorrangsregels en de verkeersborden enzo maar ik krijg echt vragen als; 'welke zijde van het schadeformulier moeten beide partijen invullen?' en 'hoevaak moet een caravan APK gekeurd worden?'

Pff.. :\

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:21

Joonsel schreef:
Kitty__ schreef:
Nou zoiets zei ze tegen mij ja :P heb jij je examen al aangevraagd??

Nee nog niet, mag hij wel snel gaan doen, heb nog 8 lessen over uit mijn pakket!

Heb je een pakket met de garantie dat je daarna op examen gaat?
Is een veelgehoord misverstand ook bij ons dat mensen denken dat als het pakket op is dat ze op examen mogen, wij vertellen er altijd duidelijk bij dat het een starterspakket is en dat als je nog niet klaar bent dat er lessen bijkomen maar weet natuurlijk niet wat bij jullie de regeling is..

Aanvraagtijd hangt af per regio, ik had gisteren met spoed een TTT nodig voor iemand en die kan over 2 weken maar ik heb ook weleens een TTT aangevraagd met 9 weken ertussen.
Je moet het zo zien:
Je rijschool voert bij het CBR jouw gegevens in en dan komt er een hele rij met data en tijden, daaruit kiest jouw instructeur. Vaak zijn er wel data op zeer korte termijn beschikbaar maar dat zijn dan, wat wij noemen, rottijden. Dus de examens om 8 uur en om 15.50, die zijn niet geliefd bij de instructeurs omdat het dan druk is met vaak veel fietsers en elke instructeur wil het de leerling zo 'makkelijk' mogelijk maken met de beste kans van slagen (jullie zijn toch zenuwachtig en het idee dat het heel druk is helpt daar vaak niet bij) dus gaan ze eerst verder kijken naar zogenaamde 'gunstige tijden' (9.50, 10.45, 11.40, 13.05 en 14u) en dan zit er vaak een wat langere tijd tussen, dat is natuurlijk heel vervelend maar uiteindelijk voor jullie fijner omdat het dan rustiger is op de weg.
TTT vraag ik vaak laat aan en wil dan ook nog op korte termijn, mijn leerlingen rijden dus hun TTT vaak om 15.50 (8u liever niet omdat ik dan om 7u moet lessen en daarvoor de paarden nog moet doen maar als het niet anders kan is het zo).
Zeg niet dat je in elke regio binnen 2 weken een datum kan hebben he ;)

Hopelijk begrijpen jullie nu iets van de mysterieuze wachttijden ;)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:31

Polly schreef:
Heb je een pakket met de garantie dat je daarna op examen gaat?
Is een veelgehoord misverstand ook bij ons dat mensen denken dat als het pakket op is dat ze op examen mogen, wij vertellen er altijd duidelijk bij dat het een starterspakket is en dat als je nog niet klaar bent dat er lessen bijkomen maar weet natuurlijk niet wat bij jullie de regeling is..

Nee, maar hij riep van te voren: Je hebt geen 20 lessen nodig, maar 10 is te weinig. Zit inmiddels alweer op 16 lessen en straks dus op 24. Dan is er toch iets ernstig mis met zijn inschattingsvermogen. Hij moet dat examen maar gewoon aanvragen!

Ik heb overigens al 20 lessen bij een andere rijschool gehad.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:37

hoe lang duren je lessen, dat zegt mij namelijk niet zoveel, de een rijdt een uur en een ander 2 uur per keer.
Ik kan hiervandaan ook niet inschatten of het veel is wat je gereden hebt omdat ik niet weet ik welke regio je rijdt en hoe het daar in elkaar zit.

Persoonlijk doe ik nooit uitspraken over het aantal lessen ;) maar ik ben dan ook een vreselijke zeikerd.

Ik zou het proberen te bespreken met hem..

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:48

Bij mij zijn er ook nooit uitspraken gedaan over het aantal lessen.. Wel kreeg ik iedere keer bevestiging van joh, netjes gereden of gaat goed he! Maar tot het moment dat hij zei dat hij het examen zou aanvragen hebben we het nooit op die manier er over gehad

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:02

Ze duren een uur :) Rijd in Eindhoven en omgeving.

Maar een schattig tussen 10 en 20 lessen en dan uitkomen op 24?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:12

Ik heb inmiddels meer dan 30 lessen gehad,

De koppeling problemen maar instructeur zegt ook het niet te grote probleem is dat ik naar automaat moet maar ergens gewoon door moet krijgen omdat het niet telkens gebeurd.(want ik wil dolgraag met koppeling kunnen rijden later)

Sinds laatste rijles heb ik hem niet afgeslagen en woensdag kijken we of het zonder afslaan van de auto weer kunnen rijden.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 08:45

@Joonsel, ik vind het moeilijk om er iets over te zeggen. Hier in de regio en dan moet ik erbij vertellen dat we een lastige oproepplaats hebben met heel veel mogelijkheden, maar hier ligt het gemiddelde aantal lessen wat een leerling nodig heeft om op examen te kunnen tussen de 40 en de 60 uur.
Dan heb je natuurlijk de uitblinkers die met 28-30 uur op examen kunnen maar helaas komt het ook voor dat mensen 80, 90 en soms meer dan 100 uur lessen.
Dat is niet alleen bij onze rijschool en wij hebben het er al heeeeel vaak over gehad op vergaderingen hoe dat nou mogelijk is. Voorheen waren 60 uur een uitzondering en nu eerder regel.
Vind het ook heel moeilijk om er iets zinnigs over te zeggen waar het nou vandaan komt. Ervaring is wel dat de hoger opgeleiden (Ateneum, vwo) meer theoretisch denken en dus meer moeite hebben met het vooruit kijken, en de mentaliteit bij veel leerlingen speelt ook een grote rol.

Maar goed, das weer een heel verhaal, ik zou het (nogmaals) aanhalen bij je instucteur en dan niet van 'wanneer kan ik op examen' maar haal het eens aan op een manier dat je je afvraagd wat er veranderd is in de rijden waardoor hij je niet op examen wil laten gaan rond die eerdere uren.

Succes.

Kitty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:57

Mijn instructrice belde vanmorgen op en zei dat de eerst volgende datum 14 april is.. (wat voor mij uitkomt dan, ik wil het liefst op een woensdag) maar net die datum kan ik niet want dan zit ik in londen :+ Hopen dat het de week erna wel kan! duurt nog wel even.. maar dan kan ik in ieder geval nog goed oefenen!

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 11:33

Ik ben echt zenuwachtig.

2 weken geleden ging mijn examen niet door door de sneeuw, vandaag om 11:40 is het zo ver, ik word om 10:40 opgehaald!

Ik heb in de tussentijd niet meer gelest! Hopen dat ik het in 1 keer haal want anders moet ik wachten tot na mijn bevalling

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:16

Succes Ti_Amo!!!