OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:30

En wat ik dan weer heb gehoord is dat er helemaal niet op naam is "gesorteerd", maar dat ze dat alleen hebben gezegd om te zorgen dat niet iedereen op het laatste moment zou ophalen!
En dat klopt ook met mijn ervaring, want heb mijne al geactiveerd, ruimschoots voordat ik aan de beurt was...

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:34

Ik kon in de eerste week van januari al mijn kaart activeren.
Gaat alleen niet zo makkelijk als ik nog geen kaart heb :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:37

Nou hehe, bij mij is het ook gelukt.

Ik heb wel 8 keer bij zo'n apparaat gestaan en ik denk wel minstens 20 keer geprobeerd. Elke keer de melding dat het ophalen tijdelijk niet mogelijk was...

Maar gelukkig staat het erop nu...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:47

Corelli schreef:
En wat ik dan weer heb gehoord is dat er helemaal niet op naam is "gesorteerd", maar dat ze dat alleen hebben gezegd om te zorgen dat niet iedereen op het laatste moment zou ophalen!
En dat klopt ook met mijn ervaring, want heb mijne al geactiveerd, ruimschoots voordat ik aan de beurt was...

nee, maar dat is toch logisch. Dat deden ze toch ook altijd met de papieren OV ;)

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:28

Ik heb mijn 'reisproduct' vorige week opgehaald, er de hele week mee gereist en nu doet de kaart het niet meer :( Ben het zo ontzettend zat, kl0tekaart ook..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:21

verootjoo schreef:
Corelli schreef:

nee, maar dat is toch logisch. Dat deden ze toch ook altijd met de papieren OV ;)

Maar dan slaat dit toch ook nergens op?

maaike5581 schreef:
Helaas is het een feit dat er studenten zijn geweest en zijn die hun product trachten op te halen in de periode die NIET voor hun bestemd zijn, daar door raakt het systeem overbelast aangezien er een beperkt aantal producten per dag opgehaald kan worden. (medegedeeld door een medewerken van de oplaadpunten).

Hoezo periode die niet voor hen bestemd is? Die periodes zijn er dus helemaal niet ;)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:23

Bij mij verliep het allemaal vlekkeloos, tot gister; ik heb mijn kaart al sinds oktober in huis, heb m 3 januari opgeladen, ging snel en lukte in een keer. Heb al een aantal keer in- en uitgecheckt. Nu reisde ik gister van Zwolle naar Groningen, daar ik een week-OV heb, moest ik dus een kaartje halen. Dus ik dacht: 'Goh, laat ik eens €10 op mijn OV-chipkaart zetten en dan in- en uitchecken.' De €10 erop ging prima, echter kon ik niet inchecken! Dus snel naar een conducteur; ik mocht gratis reizen. Mooi relaxt dus, heb nu dus nog €10 op mn OV-chipkaart staan voor een andere keer.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:32

Wat gaf je kaart aan Mloes? Ik heb precies hetzelfde, alleen moest ik dus een kaartje kopen en moet dus nu naar een station om de kaart te laten checken. Baal gigantisch, want ik heb al behoorlijke problemen gehad met mijn anonieme chipkaart en nu begint het gezeik weer..

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:32

Het is ook helemaal nog niet mogelijk om op saldo in de trein te reizen...

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:34

Oh, Mloes heeft het over de trein.. Ik zat in de bus :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:47

Corelli schreef:
maaike5581 schreef:
Helaas is het een feit dat er studenten zijn geweest en zijn die hun product trachten op te halen in de periode die NIET voor hun bestemd zijn, daar door raakt het systeem overbelast aangezien er een beperkt aantal producten per dag opgehaald kan worden. (medegedeeld door een medewerken van de oplaadpunten).

Hoezo periode die niet voor hen bestemd is? Die periodes zijn er dus helemaal niet ;)

Is toch heel logisch? Die periodes zijn ervoor zodat niet alle studenten tegelijk hun product op gaan halen, want dan raakt het systeem overbelast. Wat gebeurt er? Mensen halen eerder hun product op, in een andere periode en dus raakt het systeem overbelast. Het gaat er niet om dat de producten niet klaar staan (al gebeurt dat weleens :P), het gaat erom dat de studenten gedoseerd hun product op moeten halen, omdat anders het systeem overbelast raakt.

Gister bij jumping geweest en een vriendin ging heel dapper op haar OV-chip reizen (geen studenten, maar gewoon abbo met korting) met saldo. Kwamen we bij de RAI, deed het chipkaart ding het niet en kon ze dus niet uitchecken :+ . Op de terugweg maar op schiphol uitgecheckt en ze heeft dan ook maar betaald van dordrecht naar schiphol...

Tja, ben benieuwd of het ooit gaat werken :+

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:48

Aha! :)* Ik snap 'm nu ja ;)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:48

Ben net weer vergeten uit te checken in de bus :') Is dat heel erg? :P

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:59

Misser schreef:
Het is ook helemaal nog niet mogelijk om op saldo in de trein te reizen...

Huh? Die conducteur zei van wel, alleen doordat de in- en uitcheckpaal niet deed kon het niet. Anders was het gewoon goed gegaan.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:01

Nee dat kan toch nog niet?
Dan moet je toch een kaartje kopen?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:03

Klopt :j

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:05

Je kan gewoon op saldo reizen hoor :j

Er wordt toch ook niet voor niks omgeroepen dat als je op saldo reist je niet moet vergeten in/uit te checken :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:06

denkt aan *welles* *nietes* *welles* *nietes* *welles* *nietes* *welles* *nietes* *welles* *nietes* *welles* *nietes* *welles* *nietes* *welles* *nietes* *welles* :P

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:07

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:08

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:20

Goh ik lees het ja. Maar die conducteur zei dus dat het wel kon maar dat het lag aan de in- en uitcheckpaal. Lekker vaag dus :D Maargoed, ik heb me mooi €9,70 bespaard.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:22

zap schreef:
maaike5581 schreef:

Is toch heel logisch? Die periodes zijn ervoor zodat niet alle studenten tegelijk hun product op gaan halen, want dan raakt het systeem overbelast. Wat gebeurt er? Mensen halen eerder hun product op, in een andere periode en dus raakt het systeem overbelast. Het gaat er niet om dat de producten niet klaar staan (al gebeurt dat weleens :P), het gaat erom dat de studenten gedoseerd hun product op moeten halen, omdat anders het systeem overbelast raakt.

Er zijn ook zat studenten die hem niet optijd hebben opgehaald, ik neem aan dat de late en vroege ophalers elkaar wel een beetje compenseren.

Ik probeerde hem zaterdag 2 januari en maandagmorgen 4 januari om 8 uur op te laden, vertel mij niet dat het systeem toen al overbelast was.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:32

Corelli schreef:

Ja hier nog één! :j
Keek net even op de site en had hem allang & breed daarvoor geactiveerd, omdat ik alleen maar te horen had gekregen, na 16 december kan je hem activeren! Niet dat dit in een bepaalde periode gedaan moest worden..

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:35

Destino schreef:
Ben net weer vergeten uit te checken in de bus :') Is dat heel erg? :P

Ik was het ook vergeten afgelopen vrijdag...Het schijnt dat er dan 4 euro van je saldo wordt afgeschreven, althans als je dan terecht komt in je weekend (en ik heb alleen een weekkaart) Denk dat het voor jou niet veel uit maakt, omdat je wss een week kaart hebt en daar dus heel de week gratis mee reist?

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:37

Zat me ook af te vragen, als iemand anders nou (die zo'n hele kaart niet heeft) er mee wil reizen, kan dat ook makkelijk... Niemand die die foto controleert die er op staat, tenminste in de bus niet.. Dus je zou hem inprincipe zo kunnen uitlenen!