[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:24

Inoterry schreef:
Deze trein vertrekt vanuit Dordrecht, dan heeft hij officieel nog Leiden als eindpunt. In Leiden staat hij enkele minuten stil, (mooi punt om even koffie of thee te halen, als we met deze trein de hele rit moeten doen. Dat is 3 uur), en krijgt hij een ander treinnummer. Dan staat er ook Hilversum als eindpunt in de CTA. De uiteindelijke eindbestemming is Utrecht. Het is geen fijne trein om dienst op te hebben, er komt, gevoelsmatig, geen eind aan de rit. Deze treinserie bestaat overgens al meerdere jaren ;)

Die trein reis ik nu al 4,5 jaar mee. Eerste jaar nog wel eens rechtstreeks van Nw-vennep naar Delft zuid, overstappen scheelde toen 10 minuten.
Nu al zo'n 3,5 jaar naar utrecht, al stap ik dan wel over, scheelt me meer dan een half uur, al moest je vroeger op duivendrecht over, nu op schiphol, weer wat minder stoptrein stationnetjes.
En ondanks zijn stilstaan tijd op leiden presteert die trein het nog wel om te laat te komen.

Szan

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:37

Tjonge zeg, ik weet niet wat er aan de hand is op het traject waar ik al heel mijn leven woon (traject Vlissingen-Roosendaal, vooral het stuk Goes-Kruiningen, maar de zelfdodingen schieten daar als paddenstoelen de grond uit.
Vandaag weer iemand die voor de trein is gesprongen, dat is al de derde (vierde?) in een paar weken, en zo gaat het al heel de winter...
In wat reacties op een lokale website schrijft iemand ook dat de machinisten daar bij wijze van spreken met de ogen dicht rijden, omdat het zo'n berucht stukje is wat dat betreft... Inoterry (en andere NS medewerkers, geen idee wie :j ), reis jij ook wel eens op dat stuk? En is het nou inderdaad zo berucht of valt dat wel mee? Ben wel benieuwd, want het is zooo vaak raak daar :n

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:27

Er zijn momenteel, inderdaad, vrij veel zelfdodingen op de zeeuwse lijn. Niemand kan verklaren waar het aan ligt, het kan zomaar zijn dat het nu weer een hele tijd rustig blijft. Wel lijkt het aantal zelfdodingen, landelijk, zoiezo wel wat hoger dan normale jaren zonder economische crisis, maar dat kan ook mijn gevoel zijn :o .
Dat stukje op de website, dat de machinisten bij wijze van spreken met de ogen dicht daar rijden is nogal overtrokken hoor, zo berucht is het daar ook niet. En zelfs op de wel beruchte stukken zitten de meeste machinisten nog op het gemak in hun stoel.
Vandaag heb ik weer op de zeeuwse lijn gezeten, en morgen ga ik weer. Ik maak me er niet druk om hoor, de kans dat het niet gebeurt is nog altijd groter dan de kans dat het wel gebeurd. Al heb ik, uiteraard, liever geen aanrijding.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 06:01

Zaterdag weer het bekende ritje Breukelen-coevorden

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:28

Wat zijn dan wel echt beruchte stukken voor de NS medewerkers Ino?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:30

Rotterdam - Gouda en Rotterdam - Den Haag :=

Nieuwerkerk / Capelle zijn echte springpunten.. intercity's mogen daar hun max snelheid halen, bovendien zit er een kliniek voor zelfdoders (alleen dan hulp krijgende) naast het spoor.. daar loopt er wel eens eentje weg..

En Rijswijk dendert het ook door.. dat station ruikt zelfs naar de dood.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:32

Ja Rotterdam DH hoor je het vaak inderdaad, bij Rijswiijk en Delft.

Ook fijn jouw traject zo te lezen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:33

Uhuh := vaak genoeg dat ik niet naar school / werk kan.. nouja school gaat wel maar de 190 bus zit dan zoooo vol :=

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:33

Ik denk dan meer aan Bergen op Zoom-Roosendaal en bij Wolfheze :=

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:36

Even de spoorkaart erbij pakken voor Wolfheze :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:37

Wolfheze is bij Ede := komt de trein naar arnhem langs :=

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:38

Ja zie het idd :j Waarom is dat zo'n berucht stukje? Inrichtingen bij het spoor? Makkelijk om het spoor op te lopen? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:40

Spoor loopt daar tussen weilanden / natuur. Dus geen controle dmv woonwijken.. en langs de snelweg.. ik kom er vaak genoeg langs met de trein :j

Viel mij wel op dat het daar de laatste weken ook vaak mis was..

Maar ik hoor ook veel conducteurs over het drama bij Capelle / Nieuwerkerk :=

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:51

Ahh oke, als het helemaal open is loop je er zo op ja! Ik ga eigenlijk nooit richting Arnhem. Rest van Nederland kom ik vaak zat maar daar nooit :')

Marthaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:52

Ben gister met de trein naar delft gereden .
Wat me opvalt is dat als ik de trein uit stap er vaak allemaal straatmuzikaten zitten .
Wel logisch want er komen veel mensen op het station

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:37

Unwritten schreef:
En Rijswijk dendert het ook door.. dat station ruikt zelfs naar de dood.

Het stinkt er inderdaad wel ontzettend :=

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:47

Ik moet zeggen dat het hier de laatste tijd meevalt. Nieuw-Vennep is ook zo'n station, 2 sporen die rechtdoor lopen. In het verleden werd er wel meer gesprongen, ik zat vroeger vaak op de manege die naast het spoor ligt, als daar weer uren trein stil stond in de buurt wist je al hoever het was. Sinds de HSL naar rotterdam in gebruik is, komt de thalys niet meer langs, die kwam altijd wel erg hard langs. Nu de internationale naar België nog wel en intercity's tussens Schiphol en Leiden.

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:20

Woeh, vandaag eindelijk m'n lange treinreis gemaakt! :D

We zijn van Anna Paulowna in 1x naar Utrecht gegaan en daar geshopt. Toen zijn we naar Amersfoort gegaan en vanaf daar de stoptrein(?) naar Amsterdam gepakt. Vanaf Amsterdam de intercity naar Schagen en op Alkmaar overgestapt op die naar Den Helder. Weer veilig thuisgekomen dus, 'n hooooop station's en treinen gezien, echt leuk! :j

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 00:58

Gister 4 uur erover gedaan van Lelystad naar Haarlem, aanrijding persoon Almere....
Gelukkig raak je in deze situaties altijd aan de praat met mensen en heb mij gelukkig wel vermaakt die 4 uur, alleen mijn hond had het koud en er stonden regelmatig mensen bijna op haar...

Nicky_Ray

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:42

Blij dat ik vandaag niet naar College ben gegaan!! Ik zou rond deze tijd terug naar huis gaan en nu is er net een aanrijding met een persoon geweest tussen Hoogeveen en Beilen. Bij dat ik niet in die trein zat! moet er niet aan denken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:52

Geen treinen om en rond Rotterdam.. je zal er straks maar heen moeten :')

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:54

Unwritten schreef:
Geen treinen om en rond Rotterdam.. je zal er straks maar heen moeten :')

echt? Heb ik mazzel, zit stap net uit de trein (dordrecht-rotterdam-den haag hs-leiden) en ik zat er nog over te dubben een trein later te nemen :P

Gelukkig hoef (en moet!) ik pas vanavond weer richting huis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:55

Ja ik hoop ook dat het zo verholpen is, maar nu kunnen ze nog geen tijd zeggen :=

Ik wil straks oo wel naar huis, over 3 uurtjes :')

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:16

Als het zondag maar rijdt. :Y)

Ino, heb je nog op de lijn Roosendaal-Zwolle gereden gisteren? :)
Ik had de trein rond 10u naar Zwolle, en 15.18 naar Deventer. :P

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:36

Nicky_Ray schreef:
Blij dat ik vandaag niet naar College ben gegaan!! Ik zou rond deze tijd terug naar huis gaan en nu is er net een aanrijding met een persoon geweest tussen Hoogeveen en Beilen. Bij dat ik niet in die trein zat! moet er niet aan denken!

Nou iid!

Wat zal het druk zijn op Groningen met al die studenten die naar huis willen. Die treinen zitten altijd bomvol.