Het Rijles & Afrijstress topic IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annn

Re: Het Rijles & Afrijstress topic IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 15:30

Heb je het daar al met je instructeur over gehad ChantalSmook?
Kan misschien helpen..

Ik wordt elk moment opgehaald, voor het eerst 1.5 uur!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 15:36

Ja... dat weet hij allang.. al zò vaak over gehad, net ook weer..e en dan zit ik weer met die tranen in de auto :O . bij mijn vorige examen waren een hoop lessen van te voren ook al zo bagger.. en heb allang laten zien dat ik het kan.. maar op een of andere manier komt het er gewoon niet uit, dan denk ik erveel te veel over na. Heb alleen op een of andere manier toch bij mijn examen die twijfels eruit gekregen en toen super gereden... en vorige les ging dus ook super.. geen een opmerking of ingreep gehad. maarja nu is het dus weer poedersuiker . loop weer zo te denken. Volgende les maar een pilletje nemen. Ga dalijk lekker shoppen, ff lekker geld uitgeven. :P voel ik me misschien wat minder zielig :P

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:08

Wat vervelend :(:)

Ik heb volgende week zaterdag mijn eerste rijles bij die nieuwe rijschool :D Ben benieuwd!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:09

oh spannend!
Oh! heeft iemand zin om de regels voor voor en achteruit parkeren misschien nogmaals s uit te leggen? Ik haal alles door elkaar :) en aangezien ik mijn vrijstelling kwijt ben :=

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:10

In een haaks vak?

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:12

Hoi hoi,

ik kom ook maar even meestressen, ik heb aanstaande donderdag rij-examen in Amersfoort! Ik doe die snelle cursus bij de ANWB. Wie nog meer?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:23

fileparkeren :)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:25

Dat heb ik zelf nog niet gehad, dus ik kan je niet helpen :o

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:28

ah oke, ja ik weet het wel ongeveer, maar het lukt me gewoon niet, zou mijn auto niet zo achterlaten :P * tenzij er 6 parkeervakken naast elkaar staan.. maarja dat mag helaas niet op texamne O:)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:34

fileparkeren: je zet je auto op een afstand van ong. 50 cm naast de auto waar je achter wil staan.

Rij naar achteren en neem het uiterste puntje van je raam bij de passagiersbank zeg maar. is de achterkant van de auto naast je bij het puntje van het raam. dan stuur je helemaal in (vastdraaien dus)

dan komt het punt van langzaam! achteruitrijden en om je heen kijken, links!! en voor je kijken. dan weer terug kijken naar waar je mee bezig bent.

is je spiegel gelijk aan de achterkant van de auto waar je achter wilt staan, dan ga je !!aangepast!! terugsturen. Als je in een keer je stuur omgooit kom je niet goed te staan. dus terugsturen.

Uiteindelijk moet je je stuur wel helemaal vast hebben staan naar links, en dan ook je banden niet meer rechtzetten! (makkelijk bij het wegrijden ;)

Lastig nog om zo typend uit te leggen.. hopelijk herken je er toch iets in ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 17:00

Loesje88 schreef:
fileparkeren: je zet je auto op een afstand van ong. 50 cm naast de auto waar je achter wil staan.

Rij naar achteren en neem het uiterste puntje van je raam bij de passagiersbank zeg maar. is de achterkant van de auto naast je bij het puntje van het raam. dan stuur je helemaal in (vastdraaien dus)

dan komt het punt van langzaam! achteruitrijden en om je heen kijken, links!! en voor je kijken. dan weer terug kijken naar waar je mee bezig bent.

is je spiegel gelijk aan de achterkant van de auto waar je achter wilt staan, dan ga je !!aangepast!! terugsturen. Als je in een keer je stuur omgooit kom je niet goed te staan. dus terugsturen.

Uiteindelijk moet je je stuur wel helemaal vast hebben staan naar links, en dan ook je banden niet meer rechtzetten! (makkelijk bij het wegrijden ;)

Lastig nog om zo typend uit te leggen.. hopelijk herken je er toch iets in ;)

Jaaa zo moet ik ook doen :D

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 17:04

Zo, eerste keer 1.5 uur zit erop! vond het best meevallen hoe lang het duurt :)
Stukje leiden in geweest, veel drukker dan wat ik gewend ben, dus veel meer kijken, maar ging wel redelijk!
Wegrijden blijft bij mij een probleem, of te veel gas, of te weinig. :P
Dus daar beetje op geoefend en toen ging het uiteindelijk wel :)

ChantalSmook, das vervelend :(:)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 17:13

Ik heb net een stukje met m'n moeder gereden. Stukje snelweg, stukje 30 km weggetjes, moest zelfs keren haha. En uiteindelijk ook nog getankt voor het eerst. 8-)

Morgen naar m'n vader rijden, is 3 kwartier rijden ongeveer. :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 17:21

hmm ja dat herken ik wel inderdaad, maar ik kom elke keer een heel groot stuk van de stoep omdat ik juist niet snel genoeg in sturen? En vooruit fileparkeren dan? :)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 17:23

ik had gister een lekkere actie _O-
was met mn moeder bezig wat dingetjes regelen, en loop mn slaapkamer in en kijk toevallig uit het raam..
Staat daar mn rijinstructeur..
Dus ik denk; huh? wat doet hij hier nou weer >;) ?
Ik snapte er helemaal niks van, want ik wist zeker dat ik vandaag rijles zou hebben..
Kijk ik op de klok, 5uur..
oliebol had ik dus gewoon gister les en had ik me helemaal vergist :')
Ik snel spullen pakken en tegen mn ma; mam ik ben autorijden doeeg!

:')

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 17:23

maar de les ging wel super goed :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 17:25

Ik had ooit een poging tot een tekening gedaan voor achteruit inparkeren :+

Mientjeuh schreef:
Eerst even een tekeningetje om het uit te leggen:
Afbeelding
(jij bent het rode kruisje in auto a en wil achter auto b parkeren).

- je gaat parallel staan met de auto waarachter je wil parkeren, zorg dat er ong. 20cm afstand is tussen de zijspiegels van beide auto's.
- rijd rechtdoor achteruit totdat je het achterste licht van de auto naast je in de onderste rechterhoek van raam A ziet.
- eens je die achterlamp in raam A ziet, draai je je stuur helemaal naar rechts en rij je schuin achteruit naar rechts de parkeerplaats in.
- eens je de achterlamp van de andere auto in de onderste rechterhoek van raam B ziet, draai je je stuur weer gewoon recht en rij je rechtdoor achteruit.
- zodra je de achterlamp van de andere auto in de onderste rechterhoek van je voorruit ziet, draai je je stuur helemaal naar links en rij je schuin/naar links achteruit het vak in.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 17:35

ChantalSmook schreef:
hmm ja dat herken ik wel inderdaad, maar ik kom elke keer een heel groot stuk van de stoep omdat ik juist niet snel genoeg in sturen? En vooruit fileparkeren dan? :)

Fileparkeren vooruit kan niet echt zeg maar. want als je vooruit in een klein gaatje wil, gaat dat niet, want dat is stuur-technisch niet mogelijk. (dus moet je achteruit) en al staan er geen auto's achter de auto waar jij wil staan, kun je er natuurlijk gewoon vooruit inrijden. :)

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:26

De pasfoto die ik mee had was best oud (en lelijk), ze keek wel een beetje kritisch maar het werd wel geaccepteerd. En ik ga er vanuit dat hij niet op mijn rijbewijs komt maar alleen op dat bewijs dat je je theorie hebt gehaald (hoop ik dan maar) :+

Mijn instructeur heeft op het dashbord een soort tape geplakt, dat is dan de lijn die parallel aan de as (of zijkant) van de weg moet zijn als je achteruit fileparkeert om het moment te bepalen waarop je de andere kant op moet gaan sturen. Best handig, vroeg me eerst al steeds af waarom het daar zat maar toen ik achteruit moest fileparkeren snapte ik het ;)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:31

Gefeliciteerd voor de mensen die ondertussen alweer geslaagd zijn!

Ik heb fileparkeren inderdaad hetzelfde als Loesje88 geleerd. :)

Mijn rijles van woensdag ging weer goed, heb hem wel megastom laten afslaan. Ik ving hem namelijk nog met de koppeling op, maar ik dacht dat hij al afgeslagen was dus ik liet daarom de koppeling helemaal los. Nou hij was dus eigenlijk niet afgeslagen, waardoor de auto helemaal ging shaken toen ik de koppeling losliet. :D
Maar verder ging het allemaal goed, beetje bijzondere verrichtingen geoefend en snelweg gereden.

Ik moet nog op voor mijn theorie, maar ik durf niet. :=

@Pluutje; Haha, ik heb gelukkig een nieuw ID aangemaakt met een redelijk fatdoenlijke pasfoto, ik hoop voor je dat de pasfoto alleen op je theorie komt inderdaad, anders kijk je er zo lang tegenaan. :+

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:59

Ik moet 16 november voor mijn theorie. Spannend!! :):) Moet nog zo'n beetje beginnen met leren, maarja dat komt wel.
Had gister weer les gehad en het ging echt lekker! Moest eerst naar Leusden en daarna door het centrum van Amersfoort wat super druk was. Dus heb meteen het filerijden geoefend. Niet dat het zo moeilijk was maartoch :+
Heb nu 14 lessen gehad en mn instructeur begon aan te dringen op de theorie halen omdat hij anders geen praktijk kon aanvragen. Dat gaat dan toch wel snel hoor! Maar wel leuk :D

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 21:14

Ah dan heb ik nog wel even de tijd, ik heb 8 lessen ofzo gehad. :+

Maar spannend Miriam, 16 november duurt nog even dus je kunt nog vollop oefenen voor je theorie!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:15

Mientjeuh schreef:
Ik had ooit een poging tot een tekening gedaan voor achteruit inparkeren :+

Mientjeuh schreef:
Eerst even een tekeningetje om het uit te leggen:
Afbeelding
(jij bent het rode kruisje in auto a en wil achter auto b parkeren).

- je gaat parallel staan met de auto waarachter je wil parkeren, zorg dat er ong. 20cm afstand is tussen de zijspiegels van beide auto's.
- rijd rechtdoor achteruit totdat je het achterste licht van de auto naast je in de onderste rechterhoek van raam A ziet.
- eens je die achterlamp in raam A ziet, draai je je stuur helemaal naar rechts en rij je schuin achteruit naar rechts de parkeerplaats in.
- eens je de achterlamp van de andere auto in de onderste rechterhoek van raam B ziet, draai je je stuur weer gewoon recht en rij je rechtdoor achteruit.
- zodra je de achterlamp van de andere auto in de onderste rechterhoek van je voorruit ziet, draai je je stuur helemaal naar links en rij je schuin/naar links achteruit het vak in.

Bedankt voor deze uitleg!! _/-\o_
Ik ben dan wel geslaagd maar fileparkeren en achteruit inparkeren kan ik nog niet zo goed.. := Wordt dus flink oefenen :P

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:57

Nou ik zal even oefenen nog voor morgen.... :=
moet om half 11 voor mijn theorie, duimen jullie even mee? :P

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:03

ik ga als het goed is 21/22 december een cursus theorie doen :D !

Magic_lover; ik zal voor je duimen!