Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Loesje88 schreef:fileparkeren: je zet je auto op een afstand van ong. 50 cm naast de auto waar je achter wil staan.
Rij naar achteren en neem het uiterste puntje van je raam bij de passagiersbank zeg maar. is de achterkant van de auto naast je bij het puntje van het raam. dan stuur je helemaal in (vastdraaien dus)
dan komt het punt van langzaam! achteruitrijden en om je heen kijken, links!! en voor je kijken. dan weer terug kijken naar waar je mee bezig bent.
is je spiegel gelijk aan de achterkant van de auto waar je achter wilt staan, dan ga je !!aangepast!! terugsturen. Als je in een keer je stuur omgooit kom je niet goed te staan. dus terugsturen.
Uiteindelijk moet je je stuur wel helemaal vast hebben staan naar links, en dan ook je banden niet meer rechtzetten! (makkelijk bij het wegrijden![]()
Lastig nog om zo typend uit te leggen.. hopelijk herken je er toch iets in
Mientjeuh schreef:Eerst even een tekeningetje om het uit te leggen:
(jij bent het rode kruisje in auto a en wil achter auto b parkeren).
- je gaat parallel staan met de auto waarachter je wil parkeren, zorg dat er ong. 20cm afstand is tussen de zijspiegels van beide auto's.
- rijd rechtdoor achteruit totdat je het achterste licht van de auto naast je in de onderste rechterhoek van raam A ziet.
- eens je die achterlamp in raam A ziet, draai je je stuur helemaal naar rechts en rij je schuin achteruit naar rechts de parkeerplaats in.
- eens je de achterlamp van de andere auto in de onderste rechterhoek van raam B ziet, draai je je stuur weer gewoon recht en rij je rechtdoor achteruit.
- zodra je de achterlamp van de andere auto in de onderste rechterhoek van je voorruit ziet, draai je je stuur helemaal naar links en rij je schuin/naar links achteruit het vak in.
ChantalSmook schreef:hmm ja dat herken ik wel inderdaad, maar ik kom elke keer een heel groot stuk van de stoep omdat ik juist niet snel genoeg in sturen? En vooruit fileparkeren dan?
Mientjeuh schreef:Ik had ooit een poging tot een tekening gedaan voor achteruit inparkerenMientjeuh schreef:Eerst even een tekeningetje om het uit te leggen:
(jij bent het rode kruisje in auto a en wil achter auto b parkeren).
- je gaat parallel staan met de auto waarachter je wil parkeren, zorg dat er ong. 20cm afstand is tussen de zijspiegels van beide auto's.
- rijd rechtdoor achteruit totdat je het achterste licht van de auto naast je in de onderste rechterhoek van raam A ziet.
- eens je die achterlamp in raam A ziet, draai je je stuur helemaal naar rechts en rij je schuin achteruit naar rechts de parkeerplaats in.
- eens je de achterlamp van de andere auto in de onderste rechterhoek van raam B ziet, draai je je stuur weer gewoon recht en rij je rechtdoor achteruit.
- zodra je de achterlamp van de andere auto in de onderste rechterhoek van je voorruit ziet, draai je je stuur helemaal naar links en rij je schuin/naar links achteruit het vak in.