Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
poes schreef:Klant: Ik zoek roze verf.
Ik: Ok hebt u al wat op de kleurkaartjes gevonden meneer?
Klant: Het is voor mijn kleindochter en ik ben kleurenblind...
Normaal geef ik absoluut GEEN kleuradvies, vandaag maar uitzondering gemaakt
Citaat:Wat ik ook ontzettend vervelend vind zijn kinderen die je hele toko afbreken. Ik erger me daar vrij snel aan eigenlijk, maar kan me redelijk lang inhouden, al zeg ik het zelf. Laatst ook, een gezin met 2 zoontjes en een dochter, die ook allemaal nog eens vriendje/vriendinnetje mee hadden. Een kinderfeestje was er niks bij! Ze waren allemaal onder de 10 jaar. Ze sloopten echt alles wat te slopen viel. Allemaal artikelen bewust ergens anders neerleggen, etc.
Annika212 schreef:Citaat:Wat ik ook ontzettend vervelend vind zijn kinderen die je hele toko afbreken. Ik erger me daar vrij snel aan eigenlijk, maar kan me redelijk lang inhouden, al zeg ik het zelf. Laatst ook, een gezin met 2 zoontjes en een dochter, die ook allemaal nog eens vriendje/vriendinnetje mee hadden. Een kinderfeestje was er niks bij! Ze waren allemaal onder de 10 jaar. Ze sloopten echt alles wat te slopen viel. Allemaal artikelen bewust ergens anders neerleggen, etc.
Ohja, verschrikkelijk. Zoiets had ik laatst ook. Twee jongetjes van rond de zeven en negen jaar hadden een stuiterbal uit het rek gepakt, en waren met die dingen de hele winkel door aan het rennen. Op een gegeven moment stuitert er één tegen een rek met kopjes aan, die natuurlijk kapot vielen. Hun moeder zag het gebeuren.
Komt die moeder bij de kassa. ''Mijn zoontje struikelde net en viel per ongeluk tegen de kopjes aan.. Het spijt me heel erg!''
Kinderen stonden achter haar, met ieder nog een stuiterbal in de handen, en keken elkaar aan. Ik zeg zo vriendelijk mogelijk tegen de mevrouw dat ik toch werkelijk iets anders gezien had dan 'per ongeluk gestruikeld'. Waarop ik toch een scheldkannonade op me afgevuurd krijg.
Na veel gedoe, met de baas erbij, heeft ze betaalt, en ging naar buiten, terwijl de kinderen nog de stuiterballen in hun handen hadden. Collega rent erachteraan, en even later staat mevrouw de stuiterballen af te rekenen.
Westerntrail schreef:Annika212 schreef:Ohja, verschrikkelijk. Zoiets had ik laatst ook. Twee jongetjes van rond de zeven en negen jaar hadden een stuiterbal uit het rek gepakt, en waren met die dingen de hele winkel door aan het rennen. Op een gegeven moment stuitert er één tegen een rek met kopjes aan, die natuurlijk kapot vielen. Hun moeder zag het gebeuren.
Komt die moeder bij de kassa. ''Mijn zoontje struikelde net en viel per ongeluk tegen de kopjes aan.. Het spijt me heel erg!''
Kinderen stonden achter haar, met ieder nog een stuiterbal in de handen, en keken elkaar aan. Ik zeg zo vriendelijk mogelijk tegen de mevrouw dat ik toch werkelijk iets anders gezien had dan 'per ongeluk gestruikeld'. Waarop ik toch een scheldkannonade op me afgevuurd krijg.
Na veel gedoe, met de baas erbij, heeft ze betaalt, en ging naar buiten, terwijl de kinderen nog de stuiterballen in hun handen hadden. Collega rent erachteraan, en even later staat mevrouw de stuiterballen af te rekenen.
Waar moet dat heen, als je als moeder al het verkeerde voobeeld geeft
asjemenou schreef:Dacht iedereen er maar zo over Westerntrail!
De meeste ouders vinden het heel normaal dat hun kinderen appels laten stuiteren, gaten in meloen prikken of de aarbeien opeten.
asjemenou schreef:Dacht iedereen er maar zo over Westerntrail!
De meeste ouders vinden het heel normaal dat hun kinderen appels laten stuiteren, gaten in meloen prikken of de aarbeien opeten.
friendly schreef:Als er normaal gereageerd wordt ruim ik het sowieso wel op. Dat staat er wel krom inderdaad. Maar als ik afgeblaft word op een moment dat ik uberhaupt niet tegen een verkoopster praatte niet nee. Degene die die post plaatste was duidelijk tegen haar MOEDER aan het praten en vroeg niet eens wat, dan vind ik dat je als verkoopster je er niet mee moet bemoeien. Wellicht had diegene het ook uit drzelf wel opgeruimd. Gaat om wederzijds respect. Wat je geeft, ontvang je ook.
Jodie_ schreef:Grrrr kinderen in de winkel dat is toch wel mijn grootste ergernis denk ik. Vooral van die mensen die dan de dag voor kerst alledrie de koters meenemen (?). Sorry maar waar ben je dan mee bezig?En die kinderen maar de hele winkel bij elkaar schreeuwen, elkaar wurgen voor een plekje bij de TV en de ouders verwachten dat jij naast je drukke winkelwerkzaamheden ook nog wel eventjes op de kids kan passen. Daaacht het niet. En dan jou boos aankijken als er eentje van z'n krukje dondert.
Een tijdje terug zaten er ook 2 kinderen voor de TV. Eerst de hele tijd héle harde vieze boeren laten, én maar lachen met z'n 2en. Smerig, oke, maar daar hield ik me dan nog maar op in, heb ze af en toe even een vieze blik toegeworpen hehe.Maar op gegeven moment vonden ze het tijd om de TV en betaalpalen kapot te maken, begonnen ze me toch een potje op de TV te rammen, ik stond echt even met m'n bek vol tanden. Telkens omstebeurt, en dan ook nog steeds achterom kijken naar mijn reactie. Had al een paar keer een brul gegeven, maar gewóon doorgaan he. Werd op gegeven moment zo pissig dat ik naar ze toe ben gelopen, en even met mijn allerfijnste omroepstem (not) heb gezegd dat als ze nú niet ophielden ik ze persoonlijk naar buiten zou mieteren. Kwamen natuurlijk net paps en mams eraan lopen, nice