Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:52

Ik heb t ook weleens gehad int restaurant, gozer zat al de hele dag te flirten (ik ben gastvrouw en werk dus soms hele dagen voor 1 groep). En ik word geacht er niet op in te gaan, dus ik had een beetje half mee lopen kletsen en ondertussen gewoon doorwerken. Hoor ik hem ineens tegen de jongen ernaast zeggen 'nou die moét wel op vrouwen vallen'. Ik heb m heel subtiel laten weten dat k niet helemaal van dat soort opmerkingen gediend ben. Tis wel waar, maar daar gaat het niet om.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 02:03

Werk sinds kort in een winkel, en er is ook een kast met douchegel, shampoo's, e.d. daar staat ook 1 geurtje tussen. Zelfde potje voor mannen en vrouwen, alleen staat er bij vrouwen dat teken van vrouwlijk op, en bij mannen het teken van mannelijk op. Ben net op dat moment de kast ernaast aan het schoonmaken, komt er een vrouw de winkel binnenlopen, loopt direct door naar de parfums, en pakt dus een parfum, en spuit zich er helemaal mee onder. Helaas voor haar, was het de mannenparfum. :')
Ik was al begonnen aan een zin: 'Mevrouw..' Maar het ging zo snel, dat ik mijn zin niet meer af kon maken. Ze heeft dus de hele dag met een walm van mannenparfum rondgelopen. En het was ook echt duidelijk de geur van mannen parfum. :')

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 02:20

Ik had vandaag ook weer wat.
Ik werk in een outlet (bikini) winkel.
Wij verkopen Victoria Secret, en dat is Mix&Match.
(amerikaans merk voor de leken :D )

Ik was even bikini's aan het weghangen,
Toen ik een amerikaanse vrouw tegen haar man hoorden zeggen: Wat vallen deze dingen toch klein!
Pashokje uit, geeft ze mij haar bikni weer terug, zegt ze tegen mij: Deze bikini's vallen erg klein hoor.

Dus ik vraag (terwijl er heel groot FLORIDA op haar shirt stond :D )
Waar komt u vandaan?
Pensylvenia U.S.A

Nou mevrouw, dit is een amerikaans merk, Victoria Secret...
Oh, nou ehm...
Ze vallen toch klein

(Ik wou bijna zeggen, 'of jij misschien te dik')

Cruiseboot mensen, ik wordt er helemaal scheitziek van :=

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 10:28

poes schreef:
Klant: Ik zoek roze verf.
Ik: Ok hebt u al wat op de kleurkaartjes gevonden meneer?
Klant: Het is voor mijn kleindochter en ik ben kleurenblind...

Normaal geef ik absoluut GEEN kleuradvies, vandaag maar uitzondering gemaakt :D

Dat had ik deze week ook.
Klant: Ik heb een hoofdstel nodig
Ik: Welke kleur, bruin of zwart
Klant: Uh?
Ik: Welke kleur heeft uw zadel?
Klant: Weet ik veel, het is gewoon donker. Ik ben deels kleurenblind moet u weten...

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:10

Citaat:
Wat ik ook ontzettend vervelend vind zijn kinderen die je hele toko afbreken. Ik erger me daar vrij snel aan eigenlijk, maar kan me redelijk lang inhouden, al zeg ik het zelf. Laatst ook, een gezin met 2 zoontjes en een dochter, die ook allemaal nog eens vriendje/vriendinnetje mee hadden. Een kinderfeestje was er niks bij! Ze waren allemaal onder de 10 jaar. Ze sloopten echt alles wat te slopen viel. Allemaal artikelen bewust ergens anders neerleggen, etc.

Ohja, verschrikkelijk. Zoiets had ik laatst ook. Twee jongetjes van rond de zeven en negen jaar hadden een stuiterbal uit het rek gepakt, en waren met die dingen de hele winkel door aan het rennen. Op een gegeven moment stuitert er één tegen een rek met kopjes aan, die natuurlijk kapot vielen. Hun moeder zag het gebeuren.
Komt die moeder bij de kassa. ''Mijn zoontje struikelde net en viel per ongeluk tegen de kopjes aan.. Het spijt me heel erg!''
Kinderen stonden achter haar, met ieder nog een stuiterbal in de handen, en keken elkaar aan. Ik zeg zo vriendelijk mogelijk tegen de mevrouw dat ik toch werkelijk iets anders gezien had dan 'per ongeluk gestruikeld'. Waarop ik toch een scheldkannonade op me afgevuurd krijg.
Na veel gedoe, met de baas erbij, heeft ze betaalt, en ging naar buiten, terwijl de kinderen nog de stuiterballen in hun handen hadden. Collega rent erachteraan, en even later staat mevrouw de stuiterballen af te rekenen. :Y)

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:13

Annika212 schreef:
Citaat:
Wat ik ook ontzettend vervelend vind zijn kinderen die je hele toko afbreken. Ik erger me daar vrij snel aan eigenlijk, maar kan me redelijk lang inhouden, al zeg ik het zelf. Laatst ook, een gezin met 2 zoontjes en een dochter, die ook allemaal nog eens vriendje/vriendinnetje mee hadden. Een kinderfeestje was er niks bij! Ze waren allemaal onder de 10 jaar. Ze sloopten echt alles wat te slopen viel. Allemaal artikelen bewust ergens anders neerleggen, etc.

Ohja, verschrikkelijk. Zoiets had ik laatst ook. Twee jongetjes van rond de zeven en negen jaar hadden een stuiterbal uit het rek gepakt, en waren met die dingen de hele winkel door aan het rennen. Op een gegeven moment stuitert er één tegen een rek met kopjes aan, die natuurlijk kapot vielen. Hun moeder zag het gebeuren.
Komt die moeder bij de kassa. ''Mijn zoontje struikelde net en viel per ongeluk tegen de kopjes aan.. Het spijt me heel erg!''
Kinderen stonden achter haar, met ieder nog een stuiterbal in de handen, en keken elkaar aan. Ik zeg zo vriendelijk mogelijk tegen de mevrouw dat ik toch werkelijk iets anders gezien had dan 'per ongeluk gestruikeld'. Waarop ik toch een scheldkannonade op me afgevuurd krijg.
Na veel gedoe, met de baas erbij, heeft ze betaalt, en ging naar buiten, terwijl de kinderen nog de stuiterballen in hun handen hadden. Collega rent erachteraan, en even later staat mevrouw de stuiterballen af te rekenen. :Y)

Waar moet dat heen, als je als moeder al het verkeerde voobeeld geeft :n

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:17

Westerntrail schreef:
Annika212 schreef:

Waar moet dat heen, als je als moeder al het verkeerde voobeeld geeft :n

Oh, Westerntrail, wist je dat nog niet? Zodra je als ouder met je kind in een winkel of restaurant bent (en ik vermoed dat dat ook voor campings, pretparken en alle andere openbare plaatsen opgaat) is je kind verantwoording van het aanwezige personeel. Of ze nou de bloemen uit het perk staan te trekken, op het dak van het speelhuisje klimmen, de draaimolen slopen, met zijn 2en op de trampoline springen (waar een groot bord bij staat), de snoepbakken van het kruidvat plunderen, dingen kapot gooien etc. Het is de verantwoording van het personeel om daar wat van te zeggen, en niet die van de ouder...

Annika212

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:21

Die indruk krijg ik ook af en toe.. _O-

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:26

Oh, Westerntrail, wist je dat nog niet? Zodra je als ouder met je kind in een winkel of restaurant bent (en ik vermoed dat dat ook voor campings, pretparken en alle andere openbare plaatsen opgaat) is je kind verantwoording van het aanwezige personeel. Of ze nou de bloemen uit het perk staan te trekken, op het dak van het speelhuisje klimmen, de draaimolen slopen, met zijn 2en op de trampoline springen (waar een groot bord bij staat), de snoepbakken van het kruidvat plunderen, dingen kapot gooien etc. Het is de verantwoording van het personeel om daar wat van te zeggen, en niet die van de ouder

Mischien is dat dan zo, maar zo zie ik dat niet.
Ik heb zelf een dochter, en als ik met haar in de winkel ben en zij zit ergens aan, dan zie ik dat als mijn verantwoording en zal ik er wat van zeggen, daar voor vindt ik niet dat het personeel van de winkel dat moet doen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:35

Het was sarcastisch he... :P

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:36

Je was me net voor. :P

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:39

friendly schreef:
Het was sarcastisch he... :P

Oke :P
Nu moet ik lache................Om me zelf dan he :+

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:40

Ach, ik heb eerst ook heel even getwijfeld, maar ik dacht: néé, dat kán ze niet serieus menen. En toen moest ik lachen. :P

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:41

Dacht iedereen er maar zo over Westerntrail!
De meeste ouders vinden het heel normaal dat hun kinderen appels laten stuiteren, gaten in meloen prikken of de aarbeien opeten. :+

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:41

zitten echt leuke bij.

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:43

asjemenou schreef:
De meeste ouders vinden het heel normaal dat hun kinderen appels laten stuiteren, gaten in meloen prikken of de aarbeien opeten. :+

Jeetje zeg.. Als zesjarige heb ik ooit een keer in een peer geprikt, en kwáád dat mijn moeder toen was. En terecht.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:44

Ik had gister zo'n asociaal meisje op mn werk. Ze had een grote zak met eigengebracht eten mee en dat mag ze niet meenemen bij ons :n Dus 'n collega zegt: 'Kan je die zak even aan mij geven? Je kan het na de film op komen halen.' Meisje zegt ja en loopt vervolgens weg. Collega zegt het nog een keer en wordt genegeerd. Ik zeg het een keer, zegt ze: 'eehh ik ben aan het bellen!'. Ik haal de bedrijfsleider, ze leveren het in, willen ze een getekend briefje met daarop het bewijs dat ze het ingeleverd hebben :roll:

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:44

asjemenou schreef:

Ja ik zie het zo vaak gebeuren in winkels, en kan me dan ook dood aan ergeren.
Mijn dochter is ook vaak vervelend bij het boodschappen doen, als ik haar dan mee heb.
Maar gelukkig kan ik onder schooltijd boodschappen doen, alleen gaat vaak veel sneller.
En is ook veel prettiger.

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:53

Vroeger werkte ik als verkoper van mobiele telefoons en abonnementen....
Er was ooit een klant die dus een abbonement kwam afsluiten en zowel koper als verkoper moeten een hantekening onderaan het contract zetten.

Ik zette mijn handtekening en die man maakte echt op een zeer denigerende manier mijn handtekening belachelijk.

"Is dit jou handtekening" ?
Vroeg hij op echt een werkelijk denigerende manier, op zo'n toon...
Alsof een handtekening op een schilderij moet lijken?
Ik heb het vrij eenvoudig gehouden dat klopt maar dat een ander zich daar druk om kan maken snap ik niet...

Ben daar zo van geschrokken dat ik daar altijd nog aan moet denken....bij elke handtekening die ik zet gaat het weer door mijn hoofd en krijg ik altijd trillende handen, hihi...

Tegenwoordig werk ik als autorij-instructeur en daar komen ook hele leuke dingen voorbij...
Zoals afbellen omdat je naar de kapper moet, haha...

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:03

Offtopic: Wat een leuke avatar heb je!

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:07

Ik had een paar jaar geleden hechtingen in m'n hand en moest daarom een mitella om. Ik stond op mijn werk aan de kassa, en de mensen wilden graag een tasje. Ik doe mijn best om met 1 hand de desbetreffende spullen in het tasje te doen, wat natuurlijk niet gaat. Maar die klanten heel droog: *Lukt dat wel met één hand?*

Wat denk je zelf... :')

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:11

Grrrr kinderen in de winkel dat is toch wel mijn grootste ergernis denk ik. Vooral van die mensen die dan de dag voor kerst alledrie de koters meenemen (?). Sorry maar waar ben je dan mee bezig? :') En die kinderen maar de hele winkel bij elkaar schreeuwen, elkaar wurgen voor een plekje bij de TV en de ouders verwachten dat jij naast je drukke winkelwerkzaamheden ook nog wel eventjes op de kids kan passen. Daaacht het niet. En dan jou boos aankijken als er eentje van z'n krukje dondert.

Een tijdje terug zaten er ook 2 kinderen voor de TV. Eerst de hele tijd héle harde vieze boeren laten, én maar lachen met z'n 2en. Smerig, oke, maar daar hield ik me dan nog maar op in, heb ze af en toe even een vieze blik toegeworpen hehe. :') Maar op gegeven moment vonden ze het tijd om de TV en betaalpalen kapot te maken, begonnen ze me toch een potje op de TV te rammen, ik stond echt even met m'n bek vol tanden. Telkens omstebeurt, en dan ook nog steeds achterom kijken naar mijn reactie. Had al een paar keer een brul gegeven, maar gewóon doorgaan he. Werd op gegeven moment zo pissig dat ik naar ze toe ben gelopen, en even met mijn allerfijnste omroepstem (not) heb gezegd dat als ze nú niet ophielden ik ze persoonlijk naar buiten zou mieteren. Kwamen natuurlijk net paps en mams eraan lopen, nice :D

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:14

Haha, dat is niet echt een geweldige timing. :P

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:31

friendly schreef:
Als er normaal gereageerd wordt ruim ik het sowieso wel op. Dat staat er wel krom inderdaad. Maar als ik afgeblaft word op een moment dat ik uberhaupt niet tegen een verkoopster praatte niet nee. Degene die die post plaatste was duidelijk tegen haar MOEDER aan het praten en vroeg niet eens wat, dan vind ik dat je als verkoopster je er niet mee moet bemoeien. Wellicht had diegene het ook uit drzelf wel opgeruimd. Gaat om wederzijds respect. Wat je geeft, ontvang je ook.

Ik heb degene bij wie het gebeurde in de winkel en degene die aangaf het misschien op te ruimen door elkaar gehaald (dacht dat het dezelfde persoon was). Het stond er inderdaad raar met dat woordje misschien erin, dus in de hele context vond ik dat asocialer of even asociaal als de opmerking van de verkoopster.
"Yes, wat een omzet" slaat er op dat je echt niet zoveel oplevert voor een winkel met die ene uitverkoop broek. Als vervolgens de overige 11 broeken op een rek gepleurd worden staat dat opvouwwerk niet in verhouding tot wat de winkel ermee verdient.
Verkoopster had zich niet mogen bemoeien met gesprek tussen de broekenkoopster en haar moeder en had ook niet zo'n opmerking mogen plaatsen. Maar denk nog steeds dat je niet heel veel opties had met die broeken die niet pasten: zelf terugleggen of achterlaten bij de verkoopster. Aangezien het rek weg was, blijft m.i. zelf wegleggen over. Als dat niet in het beleid van de winkel had gepast zou de verkoopster je heus wel achterna gelopen hebben met de opmerking: geeft u maar hoor, ik hang ze wel voor u weg. Rekken met kleding bij de pashokjes kunnen er nl ook zijn om door de pashokjes-dame gelabeled te worden, omdat die zich anders dood loopt te vervelen. Bij zelf terugleggen kan je ook bedenken waar je het vandaan hebt en het dan juist terugleggen. Als je dan niet meer weet waar het hoort vraag je het bv. aan een behulpzame verkoopster!
Maar laten we verder hier maar niet al te veel woorden meer over vuil maken. Dat wordt even irritant als de eerder gevoerde discussie of het telefoneren aan de kassa wel of niet onbeleefd is en of je dan als medewerker de klant wel of niet moet helpen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:33

En hoe reageerden deze dan? Ben ik dan ook wel weer nieuwsgierig naaar... ;)

Jodie_ schreef:
Grrrr kinderen in de winkel dat is toch wel mijn grootste ergernis denk ik. Vooral van die mensen die dan de dag voor kerst alledrie de koters meenemen (?). Sorry maar waar ben je dan mee bezig? :') En die kinderen maar de hele winkel bij elkaar schreeuwen, elkaar wurgen voor een plekje bij de TV en de ouders verwachten dat jij naast je drukke winkelwerkzaamheden ook nog wel eventjes op de kids kan passen. Daaacht het niet. En dan jou boos aankijken als er eentje van z'n krukje dondert.

Een tijdje terug zaten er ook 2 kinderen voor de TV. Eerst de hele tijd héle harde vieze boeren laten, én maar lachen met z'n 2en. Smerig, oke, maar daar hield ik me dan nog maar op in, heb ze af en toe even een vieze blik toegeworpen hehe. :') Maar op gegeven moment vonden ze het tijd om de TV en betaalpalen kapot te maken, begonnen ze me toch een potje op de TV te rammen, ik stond echt even met m'n bek vol tanden. Telkens omstebeurt, en dan ook nog steeds achterom kijken naar mijn reactie. Had al een paar keer een brul gegeven, maar gewóon doorgaan he. Werd op gegeven moment zo pissig dat ik naar ze toe ben gelopen, en even met mijn allerfijnste omroepstem (not) heb gezegd dat als ze nú niet ophielden ik ze persoonlijk naar buiten zou mieteren. Kwamen natuurlijk net paps en mams eraan lopen, nice :D