Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lenaa_tje schreef:In Groningen heb je Edmund van Groningen https://www.edmundvangroningen.nl en daar kon ik in de winkel passen wat ik heel fijn vond. Verder had de mevrouw in de winkel er echt verstand van wat mij wel hielp als beginner Haha.
mirriezz schreef:Mijn vriend en ik zijn in september aan brons begonnen. Mijn vriend heeft vroeger (kleine 10 jaar terug) brons en zilver gedaan, ik heb nooit eerder gedanst.
Dus lekker ingestapt bij het begin. Vanavond gaan we vrijdansen, ik ben benieuwd hoe druk het zal zijn.
Qua dansschoenen hè, wanneer kan ik die het best kopen? Ik dacht voor nu nog even af te wachten tot het einde van deze cursus (afdansen is in Mei pas), zodat ik dan schoenen kan kopen die ik echt fijn vind.
eva1969 schreef:Nou ik heb in mijn jonge jaren tot en met goud gedanst maar ben weer lekker bij brons begonnen hoor, en ik pik toch echt ook passen snel op. Ik ken ook eigenlijk niemand die op het oude niveau weer instroomt na meer dan 10 jaar zeg maar. Over het algemeen schatten mensen zichzelf veel te hoog in en dat wordt dan altijd een teleurstelling.....
Sheran schreef:Bij ons heb je wel een minimum niveau nodig om af te dansen, ook qua ritme en techniek. Maar dat is overal verschillend geloof ik. Zonder afdansen mag je bij ons iig niet door naar een hoger niveau.
Sheran schreef:Bij ons heb je wel een minimum niveau nodig om af te dansen, ook qua ritme en techniek. Maar dat is overal verschillend geloof ik. Zonder afdansen mag je bij ons iig niet door naar een hoger niveau.
Sheran schreef:Voor mij persoonlijk hoort een bepaald niveau bij het plezier. Als alle niveaus erg ver uit elkaar liggen in een les is het lastiger om goed les te geven en te krijgen. Maar ik wil het dan ook wel zo goed mogelijk kunnenDat hoort voor mij bij de lol.
mirriezz schreef:Grappig om te lezen, het gaat duidelijk overal anders. Zilver ster is bijvoorbeeld een niveau dat bij ons geloof ik niet bestaat. Net als beginnerscursus. Je begint hier gewoon bij brons (wel een cursus van bijna een schooljaar)
Ik ga gewoon nog even wachten met dansschoenen en wel zien. Ik dans mijn schoenen nog niet bepaald kapot, had er alleen last van dat gympen stroef zijn om te draaien.
Met vrijdansen heeft mijn vriend me even de chachacha en de jive geleerd. Ik vrees dat we over een paar weken al alles van de cursus hebben gedaan zo...
lenaa_tje schreef:Sheran schreef:Voor mij persoonlijk hoort een bepaald niveau bij het plezier. Als alle niveaus erg ver uit elkaar liggen in een les is het lastiger om goed les te geven en te krijgen. Maar ik wil het dan ook wel zo goed mogelijk kunnenDat hoort voor mij bij de lol.
Ik denk dat het 1 de ander niet hoeft uit te sluiten. Ik denk dat het af dansen namelijk een moment opname is.
Bij dansen houdt je altijd verschillen, zeker omdat het zoveel dansen zijn.
Als je een goede instructeur hebt wijst die gene ook op het feit dat je beter de cursus kan overdoen. Verder merk jezelf ook dat je nog niet alles beheerst lijkt mij.
De 1 heeft nou eenmaal wel meer talent en gevoel dan de ander maar voor hobby hoeft dat toch niet te betekenen dat je niet door kan naar goud of meer lijkt mij.