Ik zou 't nogmaals vragen, maar dan dat je een meer een soort tekenfilm/loony-tunes stijl roze/paars kaartje wil hebben. En als er toch een hond op de foto staat, maakt dat realistische ook niet meer uit
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Oskarrino schreef:Kunnen ratten ziektes verspreiden op stal? Google zegt van wel, iemand ervaring mee?
Bij ons op stal zijn er dit moment heeeeel veel ratten. Voorgaande jaren zag je sporadisch 1, nu elke dag helemaal als het rustig is zie je zo 10 ratten. Ze zitten tussen de grote strooibalen te nestelen heb ik het idee, daar hoor je veel geritsel. Nou vind ik ze smerig, maar dat stro belandt dus in mijn box van mijn paard. Moet ik mij dan zorgen maken? Heb niet het idee dat ze het probleem aan willen pakken.
fleurtjeuh schreef:Oskarrino schreef:Kunnen ratten ziektes verspreiden op stal? Google zegt van wel, iemand ervaring mee?
Bij ons op stal zijn er dit moment heeeeel veel ratten. Voorgaande jaren zag je sporadisch 1, nu elke dag helemaal als het rustig is zie je zo 10 ratten. Ze zitten tussen de grote strooibalen te nestelen heb ik het idee, daar hoor je veel geritsel. Nou vind ik ze smerig, maar dat stro belandt dus in mijn box van mijn paard. Moet ik mij dan zorgen maken? Heb niet het idee dat ze het probleem aan willen pakken.
Google even op leptospirose, dat wordt verspreid door ratten
Els1984 schreef:Je moet je jaarinkomen invullen, maar als je loon lager is dan gedacht, kun je het ook zo laten (als je zo rond kunt komen), dan krijg je het achteraf nabetaald. Dan voorkom je dat je het te laag inschat en moet terug betalen. (Bijv door loonsverhoging of baanwissel gedurende het jaar). En houd er rekening mee dat het om het brutoloon gaat.