Dingen die je je afvraagt deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

APCIII

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 19:45

Realistisch zal wel geblokkeerd worden door 't filter.

Ik zou 't nogmaals vragen, maar dan dat je een meer een soort tekenfilm/loony-tunes stijl roze/paars kaartje wil hebben. En als er toch een hond op de foto staat, maakt dat realistische ook niet meer uit :+

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 20:27

Opgelost met dank aan 'Examinator' Marlinde :') :D :D :D _O-

Afbeelding

Ik zit in mijn eentje hardop te lachen nu :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 20:35

Leuk! Hoe heb je het nu gedaan?

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 20:54

Ik niet zelf, Marlinde schoot te hulp :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 11:44

Ik zag een reclame voorbijkomen van de Buzy Buddy. Een bijt-speel-ding voor paarden. Niet voor in de box of in het land en niet zelf te kiezen of ze er mee willen spelen of niet. Maar een plastic bit achtig ding wat in de mond van het paard gestopt wordt. Het roept een paar dingen bij mij op; slim dat paarden mogen/kunnen bijten. Die van mij sloopt halstertouwen. Dit ding bracht mij op een idee, hij krijgt gewoon zijn eigen sabbel-touw. Dan hoef ik nooit meer "boos" te worden als hij zijn touw pakt. Het tweede wat het bij mij oproept is ergernis. Dat ding geeft een paard geen keuze of hij ermee wil "spelen" of niet. Het wordt gewoon in zijn mond gepropt. Verder zag ik een filmpje van het ding, een paard wat vaststaat aan een touwhalster in een smerige omgeving. Lekkere reclame voor je product. Het is een touw met een clip en een stuk plastic en dat moet dan E 37,-- kosten. Mijn god, ze vezinnen wat in de paardenwereld om geld te verdienen. Maar goed, dank zij dit heeft Brix vanaf vandaag zijn eigen sabbeltouw. En wat vraag ik me dan af? (Dit topic dus). Wat is het nut, de vrijheid, het plezier voor het paard van dit ding? Ik trap even af; niets. Het is commerciële rim-ram.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 13:38

Heb je een link?

Ik denk ook reclame en verdienmodel... Heeft niets met vrijheid te maken...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 13:52

Zo te zien is het een 'vervanging' voor een praam. Van kauwen worden ze rustig. Dus voor specifieke omstandigheden, zoals een enting, de smid etc.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 17:23

Huurtoeslag vraag: als in de maand feb blijkt dat je salaris lager is dan je had gedacht…moet je dat dan eerst doorrekenen naar een jaarinkomen en dat doorgeven aan de belastingdienst? Of kan je gewoon het maandsalaris invoeren?

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 18:34

Je moet je jaarinkomen invullen, maar als je loon lager is dan gedacht, kun je het ook zo laten (als je zo rond kunt komen), dan krijg je het achteraf nabetaald. Dan voorkom je dat je het te laag inschat en moet terug betalen. (Bijv door loonsverhoging of baanwissel gedurende het jaar). En houd er rekening mee dat het om het brutoloon gaat.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 19:56

Kunnen ratten ziektes verspreiden op stal? Google zegt van wel, iemand ervaring mee?

Bij ons op stal zijn er dit moment heeeeel veel ratten. Voorgaande jaren zag je sporadisch 1, nu elke dag helemaal als het rustig is zie je zo 10 ratten. Ze zitten tussen de grote strooibalen te nestelen heb ik het idee, daar hoor je veel geritsel. Nou vind ik ze smerig, maar dat stro belandt dus in mijn box van mijn paard. Moet ik mij dan zorgen maken? Heb niet het idee dat ze het probleem aan willen pakken.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 20:08

Oskarrino schreef:
Kunnen ratten ziektes verspreiden op stal? Google zegt van wel, iemand ervaring mee?

Bij ons op stal zijn er dit moment heeeeel veel ratten. Voorgaande jaren zag je sporadisch 1, nu elke dag helemaal als het rustig is zie je zo 10 ratten. Ze zitten tussen de grote strooibalen te nestelen heb ik het idee, daar hoor je veel geritsel. Nou vind ik ze smerig, maar dat stro belandt dus in mijn box van mijn paard. Moet ik mij dan zorgen maken? Heb niet het idee dat ze het probleem aan willen pakken.

Google even op leptospirose, dat wordt verspreid door ratten

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 20:14

fleurtjeuh schreef:
Oskarrino schreef:

Google even op leptospirose, dat wordt verspreid door ratten

Gedver wat een ellende kan dat bij een paard veroorzaken. Ga het toch eens aankaarten of ze wat er aan willen doen. Kippen, schapenvoer etc staat allemaal open en bloot in de schuur… 1 Wahalla voor die beesten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 20:19

Zeker kunnen ratten ziektes verspreiden. Voer altijd afsluiten. Dat trekt uiteraard ratten aan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 20:22

Gatver als ze daar niks aan doen.
Naast ziektes zijn ze ook regelmatig oorzaak van brand.
Mocht je stroom hebben op stal

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 20:26

Ratten zijn gewoon hartstikke gevaarlijk.... Idd brand risico... En ziekten...

Bah!

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 20:31

Ze zijn niet alleen gevaarlijk voor je paard, ook voor nou. Bijvoorbeeld Hantavirus

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 21:18

Iehl ik weet genoeg. Ga morgen gelijk vragen of ze al een plan hebben oid en anders vragen of ze wel wat gaan doen dan…. Hebben indd stroom in de schuur dus brandgevaar is zeker een ding

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:53

Hantavirus wordt niet verspreid door de gewone rat, maar door de woelmuis. Dit komt met name in Twente en salland voor.
Maar verder zou ik wel vragen om er wat aan te doen, want de rest van de argumenten is sterk genoeg!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:24

Els1984 schreef:
Je moet je jaarinkomen invullen, maar als je loon lager is dan gedacht, kun je het ook zo laten (als je zo rond kunt komen), dan krijg je het achteraf nabetaald. Dan voorkom je dat je het te laag inschat en moet terug betalen. (Bijv door loonsverhoging of baanwissel gedurende het jaar). En houd er rekening mee dat het om het brutoloon gaat.

Dank! Dat is idd ook een goed idee als de uitgaven per maand dat kunnen toelaten.