Tussen de mazen van het net..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 09:24

darkangel23 schreef:
Petpa schreef:
Er moet toch een betere oplossing dan een taxi komen voor Florian?
De kracht van bokt is zo groot.
Ipv geld voor een taxi vind ik ondersteuning in menskracht kindvriendelijker.
Er zijn toch gegarandeerd Belgische bokkers die Florian kunnen en willen vervoeren?

Je moet hierbij wel rekening houden dat Florian al die bokkers niet kent en het voor hem misschien juist enger is om met onbekenden mee te rijden dan om met een taxi terug te gaan.

Dit begrijp ik niet.
Een taxichauffeur is voor Florian ook een onbekende.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Tussen de mazen van het net..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 09:29

Maar wel een erkend bedrijf.

neem aan dat alle kinderen geleerd word niet bij vreemde in te stappen en hier word het gestimuleerd.
Ik begrijp dat het goed bedoeld is, maar vind het geen goed idee.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 09:30

Soms moet je roeien met de riemen die je hebt.
Er is geen geld.
Wel bokkers met autos.

darkangel23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 09:31

darkangel23 schreef:
Petpa schreef:

Je moet hierbij wel rekening houden dat Florian al die bokkers niet kent en het voor hem misschien juist enger is om met onbekenden mee te rijden dan om met een taxi terug te gaan.

Dit begrijp ik niet.
Een taxichauffeur is voor Florian ook een onbekende.

Vanuit mijn eigen autisme gesproken, maar een taxichauffeur voelt toch anders dan een onbekende bokker. Florian had in het begin ook moeite om mij en m'n man te vertrouwen toen we Poetser naar Terneuzen brachten. Maar dat moet Poetser zelf maar met Florian bespreken als het aan de orde is, zij kent hem het beste.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 09:34

Dat onbekenden niet de beste oplossing bieden, snap ik. Taxi lijkt me vooral onnodig duur ook. Er is toch een netwerk: pleegmoeder, darkangel, familie van TS die ook in beeld is... Ik kan me onmogelijk voorstellen dat geen van die mensen iets op zich kunnen nemen als het gaat over laatste momenten van een kind bij z'n moeder. Er kan allicht een schema gemaakt worden? Maar ik blijf erbij dat in de eerste plaats de pleegmoeder de verantwoordelijkheid krijgt. Zij heeft als enige persoon het zeggenschap over Florian. En die is hier niet op Bokt.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 10:16

Lieve Poetser mijn woorden schieten ook tekort na het lezen van je updates.
Je vroeg of ze nog te volgen zijn. Jazeker, je schrijft heel duidelijk.
Ik hoop zo dat ze de pijn nog kunnen verzachten voor je. Liefs!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-25 10:19

Die pbtjes ga ik echt eens moeten doen als ik emotioneel wat beter zit en mij wat meer kan concentreren. Ik zal ze zo snel mogelijk proberen te beantwoorden, maar reageren vanuit emotie is natuurlijk ook niet handig als het om praktische zaken gaat.

Voor de rest heb ik nog steeds het laatste woord over Florian. Dat gaat pas naar mijn vriendin als ik er niet meer ben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 10:25

Jeetje, ik lees even bij sinds gisteren en wat gaat het hard zeg :\
Het probleem qua vervoer moet toch op te lossen zijn?
Ik hoop dat je vandaag goed nieuws krijgt over de pijnpomp en dat je hopelijk toch nog even pijnvrij mag zijn :(:)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 10:27

Gecondoleerd met het verlies van je huisgenoot.
Dat zal emotioneel erg zwaar zijn.

Ik snap door jouw uitleg ook dat Florian liever niet blijft slapen.

Hopelijk krijg je snel de pomp om zelf je medicatie tegen pijn te doseren.

Dikke knuffel voor jou.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 10:35

Gewoon een hele dikke knuffel voor jou lieve Poetser :knuffel:

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 11:01

DuoPenotti schreef:
Maar wel een erkend bedrijf.

neem aan dat alle kinderen geleerd word niet bij vreemde in te stappen en hier word het gestimuleerd.
Ik begrijp dat het goed bedoeld is, maar vind het geen goed idee.

Klopt, taxi is erkend bedrijf en in die zin dus "veiliger".
Helaas wordt het niet meer aan alle kinderen geleerd niet met vreemden mee te gaan. Jaren geleden is er eens een campagne geweest van Child Focus met de boodschap dat kinderen niet geleerd mag worden dat ze niet met vreemden mogen meegaan. Door hen dat te leren zou je volgens hen enkel zorgen dat ze onnodig angststoornissen ontwikkelen, "want het is (zeer) zeldzaam dat er iets gebeurt". In plaats daarvan werd ervoor gepleit kinderen te leren vreemden net te vertrouwen en om hulp te vragen....

Het is inderdaad aan Poetser om te bekijken waar zij en Florian zich het beste bij voelen.
Gewoon om enkele opties te noemen waar misschien nog niet aan gedacht is: Pleegzorg Vlaanderen kan ook op zoek gaan naar een vrijwilliger, vervoer via de mutualiteit (mutas) is wellicht ook een optie (dit werkt ook met vrijwilligers en is dus goedkoper dan een taxi; al moet ik er wel bij zeggen dat daar wel wat problemen mee zijn), ...

Veel sterkte poetser! Ik duim mee dat de pijn terug onder controle raakt en je in de tijd die je nog rest zo weinig mogelijk afziet.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 13:45

Wat een verschil op de foto's, wat naar dat de pijn maar niet onder controle komt.

Voor een arbeidsongeschiktheidsuitkering na goedkeuring ook daadwerkelijk uitgekeerd wordt is inderdaad vreselijk lang. Kan daar iemand niet achteraan bellen? Anders vrees ik dat de uitkering te laat komt. Je krijgt hem wel met terugwerkende kracht vanaf het moment dat de aanvraag goedgekeurd is.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 13:56

Van waar naar waar en weer terug moet Florian?
Als het hier enigszins in de buurt is (zodat ik het kan inplannen), wil ik hem gerust oppikken en/of terug brengen.

Verder vind ik de kracht van bokt aanspreken om te helpen doneren qua taxi ritjes ook een goeie optie.
Dat zouden al heel wat vrijdagavond ritjes kunnen betekenen en wat overblijft, gaat naar het gedenksieraad.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 21:48

Jeetje wat schandalig dat je daar zo lang op moet wachten, je hebt toch ook vaste lasten te betalen en een inkomen nodig daarvoor.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 21:52

Normaal gezien als die uitkering effectief is goedgekeurd, wordt die bij de eerste betaaldatum uitgekeerd voor de achterstallige periode + de huidige periode. De mutualiteit stort twee keer per maand in de primaire arbeidsongeschiktheid (het eerste jaar). Het feit dat dat niet gebeurd is, betekent dat er iets niet in orde/volledig is. Best is dus zeker te bellen naar de betreffende mutualiteit. Soms gaat het gewoon om een documentje of attest dat ontbreekt en kan dat snel opgelost worden.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 06:49

Wat jammer dat je je hier nu nog druk om moet maken. Ik gun je dat een pijnpomp je verlichting mag geven en dat je toch nog een stressvrije tijd met je zoon mag doorbrengen.
Veel liefs, ik denk aan je.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 08:01

Hoe veel kost zo'n taxirit ongeveer?

En kan het eventueel geregeld worden dat het taxibedrijf direct betaalt word zodat jij geen problemen krijgt qua uitkering etc?

Edit, dat dus het taxibedrijf voortijd al zijn geld krijgt voor het ritje

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 09:58

Ook vanuit hier wil ik voor de bezoeken van Florian of iets anders wel bijdragen. Ik hoor graag hoe.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 11:40

Moderatoropmerking:
We begrijpen dat er de wens is om TS (financieel) te steunen en we vinden het ook ontzettend mooi om te zien hoe iedereen met haar meeleeft. Ook wij willen Poetser heel veel sterkte wensen. We willen jullie er echter wel aan herinneren dat het niet de bedoeling is om openbaar op het forum doneeracties op te zetten ( https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Mag_ ... en_op_Bokt? ). Bokt is niet verantwoordelijk voor de initiatieven die worden opgezet door gebruikers. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor het nemen van verstandige beslissingen.

We willen jullie dan ook vragen om in dit topic niet langer door te gaan over het inzamelen van geld (voor welk doeleinde dan ook). Alvast bedankt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 11:50

Veel sterkte Poetser, ook voor het moment dat je het slechte nieuws aan Florian moet vertellen.
Ik hoop voor je dat jullie nog veel mooie momenten samen hebben. :knuffel:

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 18:19

Knuffel voor jou en Florian. Heftig hoe snel je achteruit gaat.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:39

Ik hoop dat je een beetje hebt kunnen genieten van het mooie weer deze dagen en pijnvrij bent. Dikke knuffel :(:)