DuoPenotti schreef:Maar wel een erkend bedrijf.
neem aan dat alle kinderen geleerd word niet bij vreemde in te stappen en hier word het gestimuleerd.
Ik begrijp dat het goed bedoeld is, maar vind het geen goed idee.
Klopt, taxi is erkend bedrijf en in die zin dus "veiliger".
Helaas wordt het niet meer aan alle kinderen geleerd niet met vreemden mee te gaan. Jaren geleden is er eens een campagne geweest van Child Focus met de boodschap dat kinderen niet geleerd mag worden dat ze niet met vreemden mogen meegaan. Door hen dat te leren zou je volgens hen enkel zorgen dat ze onnodig angststoornissen ontwikkelen, "want het is (zeer) zeldzaam dat er iets gebeurt". In plaats daarvan werd ervoor gepleit kinderen te leren vreemden net te vertrouwen en om hulp te vragen....
Het is inderdaad aan Poetser om te bekijken waar zij en Florian zich het beste bij voelen.
Gewoon om enkele opties te noemen waar misschien nog niet aan gedacht is: Pleegzorg Vlaanderen kan ook op zoek gaan naar een vrijwilliger, vervoer via de mutualiteit (mutas) is wellicht ook een optie (dit werkt ook met vrijwilligers en is dus goedkoper dan een taxi; al moet ik er wel bij zeggen dat daar wel wat problemen mee zijn), ...
Veel sterkte poetser! Ik duim mee dat de pijn terug onder controle raakt en je in de tijd die je nog rest zo weinig mogelijk afziet.