Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 14:08

Ik weet niks over de situatie van Froukje, ik weet wel dat die duitser ergens staat waar hij niet mág stilstaan, namelijk op een kruis. En die kruizen staan daar niet voor niks. Veel van dit soort bruggen op afstand hebben een systeem waarbij een eenmaal in gang gezet proces niet zomaar te stoppen is (je kent ze wel, de bordjes met 'slagbomen dalen automatisch'). Helaas zijn er héél veel mensen die dat negeren (en de voorwaarschuwingsseinen, en het rode licht, en dat dalende aanrijbomen) en denken dat ze er nog wel over kunnen. Als voormalig brugwachter durf ik best te stellen dat brugwachters niet vrij van fouten zijn en dat geen enkel systeem, zeker systemen op afstand, feilloos is, maar dat het overgrote deel van de linke en gevaarlijke situaties mbt bruggen door de automobilisten zelf veroorzaakt worden.
In de specifieke situatie van deze brug wordt de situatie in elk geval bemoeilijkt door het kruispunt onmiddellijk er achter.

Froukje
Forever young

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 15:01

Voor de kruising zit nog een stoplicht die ze handmatig aanzetten als ze de brug willen openen. Mijn vriend stond al met auto en aanhanger op de brug toen ze de rode lichten pas aangezet hebben.

Brugwachter gaf ook aan dat het een rot brug was met die kruising ervoor maar zorg dan dat je op zijn minst het stoplicht ervoor op tijd aangezet hebt zodat er geen auto's meer op de brug staan.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 16:51

Dat is ook die kruising waar de stopstreep heel kort op de brug zit en het stoplicht meters verder hangt toch? Wij hebben daar met de trailer ook al eens een heel spannend moment gehad. Want voor dat kruis nog stoppen als stoplicht rood wordt lukt je nooit en als dan de slagbomen zakken kun je geen kant op...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 17:34

gomir schreef:
Dat is ook die kruising waar de stopstreep heel kort op de brug zit en het stoplicht meters verder hangt toch? Wij hebben daar met de trailer ook al eens een heel spannend moment gehad. Want voor dat kruis nog stoppen als stoplicht rood wordt lukt je nooit en als dan de slagbomen zakken kun je geen kant op...

:j

Het is een rot brug zo met die kruising. En als er dan een brugwachter niet zit op te letten kan het wel eens spannend worden inderdaad..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 18:12

Oh brrr dat klinkt zo eng! Waar is dat? Dan ga ik daar nooit heen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 19:04

Hoogezand, Groningen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:17

marley93 schreef:
Waarom hebben ze bedacht dat we in whatsapp berichten moeten gaan liken. Waarom moet alles Facebook worden? :')

@Eilleen kan het te maken hebben met het systeem van je telefoon, dat dat te oud of niet geüpdate is?

Heb een iPhone 12 en alles is helemaal up to date, dus dat zou het in theorie niet kunnen zijn, maar een andere oorzaak kan ik niet vinden :')
Maar ik kan dus niets meer updaten omdat alles up to date is

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:19

Ik zag net een reclame van robijn strepen en stippen wasmiddel en ben benieuwd hoe dat werkt

Hoe kan het de witte stukken wit houden maar de kleur ook fel houden?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:25

Amber_anne schreef:
Ik zag net een reclame van robijn strepen en stippen wasmiddel en ben benieuwd hoe dat werkt

Niet. Dat is gewoon marketing

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 21:03

fleurtjeuh schreef:
Amber_anne schreef:

Niet. Dat is gewoon marketing

Mwah dat weet ik niet. Ik geloofde ook niet in die kleurdoekjes maar die werken dus echt. Ik gooi nu alles door elkaar, zelfs een nieuwe zwarte broek met een wit t shirt. Dan wat meer kleurdoekjes, maar die dingen komen er grijs uit en het t shirt wit.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 18:10

Ik heb heel veel streepjesshirts, gooi alles gewoon bij de donkere/bonte was zonder doekjes of wat dan ook, en heb nog nooit problemen gehad. In mijn ogen is het ook echt marketing.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 19:55

De enige kleur waar ik al meermaals problemen mee heb gehad in de bonte was is bruin. Op de ene of andere manier laat die kleur vreselijk af. Zodanig dat ook groen en blauw verkleurd was. Ik draai bruin nu altijd apart.

Ik vraag mij ook wat af. Waarom fietst bij een stelletje / echtpaar de vrouw (bijna) altijd rechts en de man links?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 20:04

Roodvos schreef:
Ik vraag mij ook wat af. Waarom fietst bij een stelletje / echtpaar de vrouw (bijna) altijd rechts en de man links?

Als bescherming? Het verkeer passeert links?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 20:11

In ons geval omdat mijn man doof is aan z’n linkeroor. Als ik rechts fiets heb ik nog contact met hem om hem te waarschuwen voor dingen

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 20:29

Meestal fietste ik links, maar nu ik zwanger ben ook rechts (inddd vanwege de veiligheid/bescherming)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 20:59

Ik fiets ook rechts. Ik slaap rechts. Ik loop rechts. Anders raakt mijn brein in de war :))

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 21:43

Ik fiets altijd links als ik met een vriend van stal naar huis fiets. Omdat hij op een gegeven moment rechts moet afslaan om thuis te komen :))

Zendt Comedy Central op zaterdagavond altijd een film twee keer achter elkaar uit, of is dat toevallig alleen vanavond omdat ze een gat moeten vullen? Ik heb net Ice Age: Meltdown zitten kijken, en die start nu na de reclame weer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 21:47

Oh dat is vast een foutje? Graham Norton zou moeten starten.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 21:50

Er is nu weer reclame, ik denk dat er inderdaad een foutje is gemaakt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 22:07

marley93 schreef:
Ik fiets altijd links als ik met een vriend van stal naar huis fiets. Omdat hij op een gegeven moment rechts moet afslaan om thuis te komen :))

Zendt Comedy Central op zaterdagavond altijd een film twee keer achter elkaar uit, of is dat toevallig alleen vanavond omdat ze een gat moeten vullen? Ik heb net Ice Age: Meltdown zitten kijken, en die start nu na de reclame weer.

Ja, met P. fiets ik links inderdaad. Grappig.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 23:22

Wat is de definitie van een soa? En waarom wordt het apenpokkenvirus niet als soa gezien (aldus RTL nieuws) als het voor een groot deel door seks wordt overgedragen?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 23:37

Bowo schreef:
Wat is de definitie van een soa? En waarom wordt het apenpokkenvirus niet als soa gezien (aldus RTL nieuws) als het voor een groot deel door seks wordt overgedragen?

Omdat het niet alleen door seks overdraagbaar is

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 10:57

fleurtjeuh schreef:
Bowo schreef:

Omdat het niet alleen door seks overdraagbaar is

Maar dat is bijvoorbeeld HIV ook niet :)

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 11:45

Appenpokken kan je krijge je via slijmvliezen (mond, neus en ogen), bij HIV is dat niet zo :)

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 11:48