Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 20:34

Eleeke schreef:
Niet de rest van mijn leven, maar de komende paar jaar wel. Of eigenlijk dus, tot
corona geen probleem meer is.
Hier hebben we een doos zelftests in huis en we testen onszelf geregeld even. Kleine moeite en iedereen blij ( als we met anderen afspreken testen we vaak even van te voren bv )

Corona gaat nooit meer weg. Wil je dan je hele leven blijven testen?

Eleeke

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 20:41

Nee niet mijn hele leven. Op den duur ( als de varianten wat rustiger worden omdat ze minder de kans hebben zicht te ontwikkelen ) denk ik toch echt dat corona geen pandemie meer is, en dan ga ik daar zeker mee stoppen.

Maar dat testen is niet ingewikkelder dan tanden poetsen, en zo gedaan, vind ik. Dus mocht dat wel mijn hele leven 1x per week nodig zijn. Geen probleem als dat zorgt dat we de boel onder controle kunnen houden.
Ik verwacht ( hoop ) alleen niet dat het meer dan een paar jaar gaat duren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 20:45

ingedebruijn schreef:
bigone schreef:
https://nos.nl/l/2393446#UPDATE-container-55243584

Wanneer ik dit lees dan denk, er is toch een test verplichting na vakantie in het buitenland? Hoe moeilijk is het om je personeel te vragen om een thuistest te doen voor ze op het werk komen? Je hebt als organisatie wel de verantwoordelijkheid voor je bewoners.

Ik denk dat ik ook niet ga testen na mijn vakantie. De mensen waar zij mee werken zouden toch ook allemaal gevaccineerd moeten zijn? Hoe lang ga je dan nog door met een testmaatschappij. Ik haak daar inmiddels ook echt op af.

Denk dat het juist bij echt oudere kwetsbare mensen best wel belangrijk is om ze aan zo min mogelijk risico’s bloot te stellen zonder dat ze weer afgezonderd moeten worden. Het is een gegeven dat ouderen een slechter werkend immuunsysteem hebben en vaccinaties dus ook regelmatig een wat mindere werking hebben. Dan is toch als verzorger het minste wat je kunt doen jezelf even te testen wanneer je van vakantie terug komt. Lang niet alles is te voorkomen want er komt ook familie maar als tehuis heb je ook een verantwoording hier in.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 20:47

Tja dat deden we eerder ook niet met een snotneus of lichte griep toch? Als je kunt werken, wordt je geacht te komen werken. Mensen in een tehuis hebben vaak niet veel nodig om ernstig ziek te worden helaas. Dat was voor corona ook al zo.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 20:51

Eleeke schreef:
Nee niet mijn hele leven. Op den duur ( als de varianten wat rustiger worden omdat ze minder de kans hebben zicht te ontwikkelen ) denk ik toch echt dat corona geen pandemie meer is, en dan ga ik daar zeker mee stoppen.

Maar dat testen is niet ingewikkelder dan tanden poetsen, en zo gedaan, vind ik. Dus mocht dat wel mijn hele leven 1x per week nodig zijn. Geen probleem als dat zorgt dat we de boel onder controle kunnen houden.

En straks komt de winter en dan komt er weer een opleving, want zolang mensen blijven testen zal je de cijfers blijven houden. En dan zullen er weer nieuwe maatregelen komen en nieuwe pakketten. Nee dat testen blijf ik niet mijn hele leven doen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 20:56

Precies. Met het testen houdt je ook de maatregelen in stand. Tenminste wel zolang die zwaarder wegen dan de vaccins voor de overheid. Als corona danzij vaccinaties niet erger is dan een echte goede griep, zijn besmettingen niet meer interessant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:08

purny schreef:
Eleeke schreef:
Niet de rest van mijn leven, maar de komende paar jaar wel. Of eigenlijk dus, tot
corona geen probleem meer is.
Hier hebben we een doos zelftests in huis en we testen onszelf geregeld even. Kleine moeite en iedereen blij ( als we met anderen afspreken testen we vaak even van te voren bv )

Corona gaat nooit meer weg. Wil je dan je hele leven blijven testen?

Griep gaat ook niet weg, vroeger stierven er meer mensen aan dan nu, soms halen ze nog de griepprik, virussen gaat via immuunsysteem, zolang dat opgebouwd wordt is er niks aan de hand meer :+ (naast andere varianten)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:14

Wie weet krijgen we weer een tijd dat je loopt te hoesten op kantoor en dat je dan zegt: Ja, een Coronaatje denk ik. :P

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:17

Suzanne F. schreef:
Wie weet krijgen we weer een tijd dat je loopt te hoesten op kantoor en dat je dan zegt: Ja, een Coronaatje denk ik. :P

Vroegah was het standaard bij een kwaaltje : ben je zwanger :wow:

Nu is het.. Heb je corona :wow:

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:27

Suzywuzy schreef:
Griep gaat ook niet weg, vroeger stierven er meer mensen aan dan nu, soms halen ze nog de griepprik, virussen gaat via immuunsysteem, zolang dat opgebouwd wordt is er niks aan de hand meer :+ (naast andere varianten)

Oh en die mensen die de griepprik jaarlijks krijgen zijn achterlijk ofzo??

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:28

ingedebruijn schreef:
Precies. Met het testen houdt je ook de maatregelen in stand. Tenminste wel zolang die zwaarder wegen dan de vaccins voor de overheid. Als corona danzij vaccinaties niet erger is dan een echte goede griep, zijn besmettingen niet meer interessant.

Hoezo? Zelf testen gaat niet via de GGD die alle besmettingen meld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:30

Popstra schreef:
Suzywuzy schreef:

Oh en die mensen die de griepprik jaarlijks krijgen zijn achterlijk ofzo??

Waarvan haal je dat vandaan? :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:32

purny schreef:
Eleeke schreef:

En straks komt de winter en dan komt er weer een opleving, want zolang mensen blijven testen zal je de cijfers blijven houden. En dan zullen er weer nieuwe maatregelen komen en nieuwe pakketten. Nee dat testen blijf ik niet mijn hele leven doen

Natuurlijk hou je met testen de maatregelen niet in stand. Hoe komen mensen daarbij :? Het virus is niet minder aanwezig als je niet test.
Uiteindelijk as de vaccinaties goed hun werk doen zal dezelfde hoeveelheid besmettingen tot minder zkh opnames leiden en hoeven er dus minder maatregelen te zijn. En de hoeveelheid besmettingen zal op afnemen.
Én de zelftesten tellen niet eens mee in de cijfers.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:36

Hoe we daarbij komen? Dat hebben we toch gezien na nog geen week aan openstellen van het nachtleven en festivals? De cijfers zijn nooit ontploft buiten de besmettingen en toch was en is dat voldoende voor het opleggen van maatregelen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:39

Popstra schreef:
ingedebruijn schreef:

Hoezo? Zelf testen gaat niet via de GGD die alle besmettingen meld.

Als je zelftest positief is, wordt er toch van je verwacht dat je ook nog bij de GGD test? Van jongeren wordt sowieso gevraagd om na een vakantie te testen bij de GGD en niet via zelftest.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:39

Ik zou het eigenlijk best prima vinden als griep ook wat minder hard gaat ieder jaar :) Misschien kunnen we daar ook testen voor maken?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:41

Shadow0 schreef:
Ik zou het eigenlijk best prima vinden als griep ook wat minder hard gaat ieder jaar :) Misschien kunnen we daar ook testen voor maken?

En dan waren wappies gek met hun angst voor een blijvende testmaatschappij.

Hoe denk jij dat de economie blijft draaien tijdens griepperiodes als iedereen met de griep niet naar z'n werk of winkel mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:43

ingedebruijn schreef:
Shadow0 schreef:

:') oh nee een testje doen voor een griep die je waarschijnlijk niet eens MOET doen voor je vakantie etc, gaat alleen maar om zekerheid of je het wel of niet hebt, zon test zal echt niet verplicht zijn laat staan dat ze daar plannen van maken

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:44

ingedebruijn schreef:
Shadow0 schreef:

Hoe denk jij dat de economie blijft draaien tijdens griepperiodes als iedereen met de griep niet naar z'n werk of winkel mag?

Huh, ik dacht dat het normaal was als je met griep niet naar je werk kwam…

Ik denk eigenlijk dat de boel beter blijft draaien als iedereen die ziek is thuisblijft zodat er niet een grote griepgolf door je bedrijf gaat :Y)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:46

Verootjoo
Dat ligt nogal aan je werk (gever)

Oké met koorts kon je thuisblijver. Maar snotkop en net niet fit heb ik nooit thuis kunnen blijven. Ook niet toen ik in het ziekenhuis werkte. Andere moeten dan hun vrije dag opofferen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:46

De gemiddelde met een griepje heeft amper klachten en komt gewoon weer naar het werk zodra het een beetje kan. Dan wacht je echt niet tot je laatste snottebel weg is. Dan heb je al 80x de bedrijfsarts op je nek gehad wanneer je weer komt.

Die kant zal corona ook uit gaan. Alleen van een echt echt goede griep lig je wel een tijdje plat. En dat zal ook met corona zo zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:47

Yep, en dan zei je: Oh is een griepje denk ik. Gaat wel weer over.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:48

ingedebruijn schreef:

Het is me vooral niet helemaal duidelijk waar ze nou precies zo bang voor zijn.

Citaat:

Ik denk dat het in de praktijk een ietsjes beter draait, omdat er minder mensen ziek worden en er dus juist minder mensen thuis moeten blijven. Heb je nooit overwogen dat dat soort dingen ook positieve gevolgen kunnen hebben omdat minder ziekte juist goed uitpakt?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:49

verootjoo schreef:
Huh, ik dacht dat het normaal was als je met griep niet naar je werk kwam…

Ik denk eigenlijk dat de boel beter blijft draaien als iedereen die ziek is thuisblijft zodat er niet een grote griepgolf door je bedrijf gaat :Y)

Dat houdt dus in dat je mensen thuis laat zitten met een snotneus die prima kunnen werken. Dat zijn er over het algemeen meer dan het aantal dat echt doodziek wordt van een griep. Kijk maar naar Engeland wat er gebeurd als mensen niet eens meer naar buiten mogen als ze mogelijk met een besmet persoon in aanraking zijn geweest. Dan stopt het gewoon.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:51

Shadow0 schreef:
ingedebruijn schreef:

Het is me vooral niet helemaal duidelijk waar ze nou precies zo bang voor zijn.

Citaat:

Ik denk dat het in de praktijk een ietsjes beter draait, omdat er minder mensen ziek worden en er dus juist minder mensen thuis moeten blijven. Heb je nooit overwogen dat dat soort dingen ook positieve gevolgen kunnen hebben omdat minder ziekte juist goed uitpakt?

Ik zou het met je eens zijn als iedereen echt doodziek zou zijn maar over het algemeen werkt het gros gewoon door omdat het bij een verkoudheid blijft. Goed voor je weerstand.