Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
deedee19

Berichten: 7938
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 20:54

Granoek schreef:
Ik heb eindelijk ook wat verkocht, heeft ze woensdagavond na sluitingstijd betaald en gisteren om 14u kreeg ik al een bericht of ik het al verstuurd had… :/
Gisteren was een feestdag hier dus nee alles was gesloten, dus vandaag kreeg ik opnieuw een bericht. Heb je al kunnen versturen?

Hallo. Ik heb verder ook nog dingen die ik moet doen

Ik stuur het meestal al voordien.
Bedankt voor je aankoop! Morgen is het een feestdag dus ik probeer vrijdag je pakketje binnen te brengen
Maar het was nog niet aangekocht, op het moment dat ze het kocht was het al na sluitingstijd en de dag erna was een feestdag.

Heb het nu dus gisteren binnen gebracht bij een DHL punt maar ik blijf meldingen krijgen van vinted ‘het wordt tijd om je pakketje te versturen’. Nog geen melding dat het is binnen gebracht?
Bij mondial relay krijg ik altijd in de auto al een berichtje dat het binnen gebracht is


Heb toevallig iets soortgelijks. Ik heb een spelcomputer op Vinted gekocht en de verkoper (ook uit België) geeft aan het verzonden te hebben maar geen tracking te krijgen. Bij mij in de DHL app blijft hij aangeven dat het pakket nog afgegeven moet worden. Terwijl het met pakketjes binnen NL gewoon wel goed gaat. Ik maak me nog niet zo'n zorgen want ik heb kopersbescherming. Ga er vooralsnog vanuit dat hij gewoon komt.

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 21:07

Hier een jas binnen waar bij stond ‘nieuw zonder kaartje’, doe ik het pakje open, hangt er onderaan de mouwen gewoon echt vuil en geen klein plekje, maar de hele onderkant, dus niet alleen duidelijk gedragen, maar dan nog ongewassen…. Als ik de verkoper erop aanspreek ook weer het typische van ‘nieuw kost de jas meer dan 100 euro, wat had je dan verwacht voor 25 euro?’ Ik kom daar zo moe van! Al zat nieuwe dingen die 100+ kosten voor iets in die richting gekocht, die waren dan ook echt nieuw. Terugsturen wordt het ook niet, naar Spanje komt op meer dan de helft van de aankoopprijs….en de verkoper vindt er niets verkeerd aan…. Pfff, op zo’n momenten vind ik het systeem toch echt niet 100% correct werken.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 21:40

Ja deedee hier ook BE naar NL idd. Ik gok dat DHL de vrijdag al pakketten had opgehaald voor ik in het postkantoor kwam en dat het nu dus na het weekend pas wordt opgehaald en wellicht dus gescand bij ophalen door DHL ofzo?

Tara_13

Berichten: 762
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: t Gooi

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:49

Hoe kun je in de app de verzendwijze kiezen? Ik krijg nu telkens maar 1 optie, bijvoorbeeld Homerr.
Eerst kon ik inzoomen op de kaart en dan kiezen, maar dat is niet meer..

deedee19

Berichten: 7938
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 00:03

Granoek schreef:
Ja deedee hier ook BE naar NL idd. Ik gok dat DHL de vrijdag al pakketten had opgehaald voor ik in het postkantoor kwam en dat het nu dus na het weekend pas wordt opgehaald en wellicht dus gescand bij ophalen door DHL ofzo?


Hier is het echter de 9e al verzonden volgens de
Verkoper.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 10:12

Balen zeg Tengeltje...dat verhaal van verkoper zou op gaan als het artikel niet op "nieuw met kaartje" stond.... stom hè dat je dan niet gewoon via een knop kan aangeven dat je wilt terugsturen op kosten van koper vanwege non conformiteit.....

AmyJamess

Berichten: 2143
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 15:38

ik heb weer een foto vraag :+
Als jullie broeken verkopen zoals Jeans of leggings, hoe zetten jullie die op de foto?
Ik heb geen spiegel thuis (wel bij mijn vriend maar als ik alles mee die kant meeneem houdt hij zelf geen kast ruimte over :Y))
maar hoe maak je voor broeken duidelijke/aantrekkelijke foto's om te verkopen?

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 17:07

Ik zit hetzelfde, maar niet eens alleen met broeken.
Heb zelfs overwogen om zo'n paspop aan te schaffen maar waar ben ik dan mee bezig om van kleding af te komen die ik niet meer draag

Joaquim

Berichten: 982
Geregistreerd: 06-10-13
Woonplaats: België

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 20:40

ik heb zo'n mooi beigekleurig fleecedekentje dat op mijn bed ligt, en daar leg ik dan gewoon die broek op en neem ik een foto van met flits aan. zo is alles duidelijk. :')

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:45

Broeken hang ik aan een broekenhanger tegen een witte deur.

En dan foto's van ver af en dichtbij.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 08:39

Ik doe vaak gewoon een goede achtergrond inderdaad. Broek in zijn geheel op de foto. En nog een paar foto's in delen zodat je de gehele broek van wat dichterbij kan zien zeg maar.

Als eerste foto misschien broek en beetje opgevouwen bij de knie zodat je de bovenkant en de pijpen ziet :)

Flying_Angel

Berichten: 15756
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 08:46

Pff, ik heb twee dagen terug een bundel aangevraagd, geen reactie. Ik wil het graag kopen voor dochtertje, verder staat het niet op Vinted.

caro29
Berichten: 8081
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 09:21

Ik heb een bundel van een aanzienlijk bedrag sinds 26-10 onderweg naar de koper. Constant bericht vertraagd. Nu staat er bij dat ik na 23-11 €20 vergoed krijg maar wat gebeurt er dan met het pakket? Komt het retour of wordt het alsnog bezorgd. Die €20 is nog geen kwart van de verkoopwaarde…

deedee19

Berichten: 7938
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 09:30

Ik heb gisteren een bundel gekocht van 4 spijkerbroeken, 2 longsleeves en een trui voor mijn zoon. Ik kreeg een behoorlijke korting van 40% dus moest 15 euro (exclusief) afrekenen. Ik helemaal blij gezien broeken hier erg hard gaan. Nou kreeg ik bericht dat er helaas een foutje gemaakt was en ze 1 broek dubbel op de foto had gezet. Kan gebeuren is niet erg en ik wil de rest nog graag. Nu is de koop geannuleerd en ik wacht op mijn geld wat retour komt. Dat komt wel goed ben ik niet bang voor, maar nu heeft ze de artikelen voor mij op gereserveerd gezet. Hoe koop ik ze dan straks weer als bundel zodat ik ook die korting weer krijg? Want ik zie nu alleen "bod doen" of "kopen" maar dan moet ik ze 1 voor 1 kopen en dat is nou net niet de bedoeling. Weet iemand dat?

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:40

Flying_Angel schreef:
Pff, ik heb twee dagen terug een bundel aangevraagd, geen reactie. Ik wil het graag kopen voor dochtertje, verder staat het niet op Vinted.


Misschien nog een berichtje sturen om te vragen of diegene je berichtje ontvangen heeft?
Soms kan het wel zijn dat mensen het net even missen :)


caro29 schreef:
Ik heb een bundel van een aanzienlijk bedrag sinds 26-10 onderweg naar de koper. Constant bericht vertraagd. Nu staat er bij dat ik na 23-11 €20 vergoed krijg maar wat gebeurt er dan met het pakket? Komt het retour of wordt het alsnog bezorgd. Die €20 is nog geen kwart van de verkoopwaarde…


Oh dat is balen zeg #)

Zou het wel heel erg rot vinden als je dan maar 20 euro vergoed krijgt..... ik duim voor je dat dit beter afloopt dan dat :(:)


deedee19 schreef:
Ik heb gisteren een bundel gekocht van 4 spijkerbroeken, 2 longsleeves en een trui voor mijn zoon. Ik kreeg een behoorlijke korting van 40% dus moest 15 euro (exclusief) afrekenen. Ik helemaal blij gezien broeken hier erg hard gaan. Nou kreeg ik bericht dat er helaas een foutje gemaakt was en ze 1 broek dubbel op de foto had gezet. Kan gebeuren is niet erg en ik wil de rest nog graag. Nu is de koop geannuleerd en ik wacht op mijn geld wat retour komt. Dat komt wel goed ben ik niet bang voor, maar nu heeft ze de artikelen voor mij op gereserveerd gezet. Hoe koop ik ze dan straks weer als bundel zodat ik ook die korting weer krijg? Want ik zie nu alleen "bod doen" of "kopen" maar dan moet ik ze 1 voor 1 kopen en dat is nou net niet de bedoeling. Weet iemand dat?


Oja balen is dat! Als je met "reserveren" werkt dan kan er ineens vanalles niet meer, hier ook al meerdere keren gehad zowel als koper als als verkoper. Ik heb het dan steeds zo opgelost dat verkoper zelf al een bundel-artikel maakt met omschrijving van artikelen en totaalprijs, en dat dan voor je reserveert zodat je dat kan kopen.

Of op 1 artikel van de bundel een bod doen voor de gehele bundel en dan duidelijk in de mailwisseling afspreken wat daar in zit. Maar voor beide partijen is het een fijner idee om even een nieuw "artikel" aan te maken waarin duidelijk staat beschreven waar de bundel uit bestaat want dan is het officieel zeg maar :)

deedee19

Berichten: 7938
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 11:00

Dankje PMArena. Ik was er al bang voor dat het niet ging lukken. Anders moet ze de reservering er maar af halen en dan koop ik het opnieuw. Is het in de tussentijd weg dan heb ik pech.

Flying_Angel

Berichten: 15756
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 11:03

Ja, ik stuurde gelijk een berichtje mee dat ik geïnteresseerd ben, geen respons.

Urona447
Berichten: 2826
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 11:05

caro29 schreef:
Ik heb een bundel van een aanzienlijk bedrag sinds 26-10 onderweg naar de koper. Constant bericht vertraagd. Nu staat er bij dat ik na 23-11 €20 vergoed krijg maar wat gebeurt er dan met het pakket? Komt het retour of wordt het alsnog bezorgd. Die €20 is nog geen kwart van de verkoopwaarde…


Ik zit momenteel helaas ook in deze situatie, datum is nu verlopen en binnen 48 uur laat vinted wat weten. Ik vind het heel frustrerend want naast de standaard antwoorden van vinted krijg ik niemand persoonlijk te pakken.

DHL gaf na 4 dagen al aan dat vinted gelijk een onderzoek moest opstarten maar omdat ik ze dus niet kan bereiken en nergens melding kan maken is hier dus niks mee gebeurd. Koper zegt dat ik geen verzendlabel erop heb geplakt wat wel gebeurd is en wil dit niet aanpassen.

Gaat om een dure jas dus ik ben ook heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 11:08

Flying_Angel schreef:
Ja, ik stuurde gelijk een berichtje mee dat ik geïnteresseerd ben, geen respons.


Ja, nee....ik bedoel juist NU even nog een berichtje sturen :)

Want het kan bvb. zo zijn dat de verkoper op die dag even het berichtje gemist heeft.
Mensen klikken wel eens wat weg en vergeten het dan per ongeluk. Of het wordt ondergesneeuwd door andere reacties. Of een kind speelt een spelletje op die telefoon of tablet, tikt wat weg op Vinted en het wordt niet gezien....dat soort dingen :)

Flying_Angel

Berichten: 15756
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 11:13

Oooh zo! Ja, ga ik nog even een berichtje doen :D

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 11:19

Ik duim voor je! Altijd zo balen als je geen reactie krijgt.... ik heb meerdere keren gehad dat ik dan weken later nog een berichtje kreeg van oh sorry, mijn telefoon was kapot / Vinted was verwijderd en ik had dat niet door. Ofzo.

Zou mij ook kunnen gebeuren als ik niet actief zou checken want die kleine mag wel eens op de tablet en die mag dan wel eens een spelletje "kopen" maar hij moet dan ook wat weggooien en dan heeft hij mijn dingen op de korrel, kleine gluiperd :x

NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 11:39

Even een vraagje: Mondial Relay heeft op eigen houtje een pakketje heeeeel ver (als in anderhalf uur reizen voor mij) van het oorspronkelijke pakketpunt gebracht (kennelijk was het pakketpunt ineens gesloten). Maar ik lees overal dat ze onbereikbaar zijn en niet hier iets aan gaan oplossen. Wat gebeurt er als ik het pakje niet ophaal en het wordt geretouneerd? krijg ik dan mijn geld terug of niet? Ik kan me zoiets herinneren, maar weet het niet zeker.

Danielleeee_
Berichten: 3200
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 12:01

Is die persoon nog wel recent online geweest? Ik had een tijdje terug een tas besteld, maar na vijf dagen was hij nog niet verzonden en toen bleek die persoon al wekenlang niet online te zijn geweest. (En de mail las ze denk ik ook niet ofzo :') )

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 13:09

NoorW schreef:
Even een vraagje: Mondial Relay heeft op eigen houtje een pakketje heeeeel ver (als in anderhalf uur reizen voor mij) van het oorspronkelijke pakketpunt gebracht (kennelijk was het pakketpunt ineens gesloten). Maar ik lees overal dat ze onbereikbaar zijn en niet hier iets aan gaan oplossen. Wat gebeurt er als ik het pakje niet ophaal en het wordt geretouneerd? krijg ik dan mijn geld terug of niet? Ik kan me zoiets herinneren, maar weet het niet zeker.


Een goed jaar terug eens gebeld naar mondial om een pakje die niet geleverd kon worden omdat mijn punt in verlof ging en super geholpen, dus gewoon bellen.

renee16

Berichten: 4900
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 14:03

Urona447 schreef:
caro29 schreef:
Ik heb een bundel van een aanzienlijk bedrag sinds 26-10 onderweg naar de koper. Constant bericht vertraagd. Nu staat er bij dat ik na 23-11 €20 vergoed krijg maar wat gebeurt er dan met het pakket? Komt het retour of wordt het alsnog bezorgd. Die €20 is nog geen kwart van de verkoopwaarde…


Ik zit momenteel helaas ook in deze situatie, datum is nu verlopen en binnen 48 uur laat vinted wat weten. Ik vind het heel frustrerend want naast de standaard antwoorden van vinted krijg ik niemand persoonlijk te pakken.

DHL gaf na 4 dagen al aan dat vinted gelijk een onderzoek moest opstarten maar omdat ik ze dus niet kan bereiken en nergens melding kan maken is hier dus niks mee gebeurd. Koper zegt dat ik geen verzendlabel erop heb geplakt wat wel gebeurd is en wil dit niet aanpassen.

Gaat om een dure jas dus ik ben ook heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.



Hoe weet de koper dat je er geen verzendkosten op hebt geplakt, als het pakketje niet is aangekomen?!