Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:22

Tja, kunnen jullie allemaal wel heel erg gaan lopen Trump-bashen, maar de beste man heeft natuurlijk wel gelijk. Zolang je maar genoeg injecteert is het virus absoluut binnen een paar uur dood. En het scheelt ook gewoon heel veel belasting op de ziekenhuizen/IC's. Mensen hoeven niet meer eerst opgenomen te worden, ze kunnen gewoon rechtstreeks naar het mortuarium...

Man man man. Je zou daar wonen...
Laatst bijgewerkt door MarliesR op 24-04-20 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:24

MarliesR schreef:
Tja, kunnen jullie allemaal wel heel erg gaan lopen Trump-bashen, maar de beste man heeft natuurlijk wel gelijk. Zolang je maar genoeg injecteert is het virus absoluut binnen een paar uur dood. En het scheelt ook gewoon heel veel belasting op de ziekenhuizen/IC's. Mensen hoeven niet meer eerst opgenomen te worden, ze kunnen gewoon rechtstrees naar het mortuarium...

Paar uur vind ik lang, beter genoeg gebruiken dat het in een paar minuten werkt..
Je zult voor die paar uur maar gebruik moeten maken van de gezondheidzorg en het nog zelf moeten betalen ook!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:27

Oh, Marlies, jij ben errugggg :j

Ja, jij ook PSvanLot :D
Laatst bijgewerkt door rien10 op 24-04-20 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:27

PSvanLot schreef:
MarliesR schreef:
Tja, kunnen jullie allemaal wel heel erg gaan lopen Trump-bashen, maar de beste man heeft natuurlijk wel gelijk. Zolang je maar genoeg injecteert is het virus absoluut binnen een paar uur dood. En het scheelt ook gewoon heel veel belasting op de ziekenhuizen/IC's. Mensen hoeven niet meer eerst opgenomen te worden, ze kunnen gewoon rechtstrees naar het mortuarium...

Paar uur vind ik lang, beter genoeg gebruiken dat het in een paar minuten werkt..
Je zult voor die paar uur maar gebruik moeten maken van de gezondheidzorg en het nog zelf moeten betalen ook!

Goed punt :Y)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:28

Gisteren heb ik het Benefit for New Jersey gekeken, echt heel verdrietig wat daar gebeurd ook.. Die mensen zijn echt totaal aan hun lot overgelaten.. geen overheidssteun, pbs, niks..

maar goed, er zijn hier ook nog best wat mensen die menen dat het een hoax is en een plan van Rutte om de ouderen om te leggen. Vanochtend weer vol verbazing twitterdraden gelezen (kan het niet eens meer draadJES noemen).. Dus sja, zoveel mensen zoveel ideeen.. zoiets..

@PSvanLot, dan betaal je toch niet.. wanneer gaan ze je aanmanen dan :')

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:40

miss is het idee van trump wel wat, mag ie zelf het goede voorbeeld geven

LadyMadonna

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:43

Mag ik jullie wat vragen?
5 mei is de zoon van een vriendin van mij jarig. Hij heeft down syndroom en snapt niet goed dat hij zijn verjaardag niet kan vieren. Dus willen we dat hij veel (ook weer niet tè veel) kaarten krijgt.
Zijn er hier mensen die hem een kaartje willen sturen?
Adres via pb verkrijgbaar

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:55

MarliesR schreef:
Tja, kunnen jullie allemaal wel heel erg gaan lopen Trump-bashen, maar de beste man heeft natuurlijk wel gelijk. Zolang je maar genoeg injecteert is het virus absoluut binnen een paar uur dood. En het scheelt ook gewoon heel veel belasting op de ziekenhuizen/IC's. Mensen hoeven niet meer eerst opgenomen te worden, ze kunnen gewoon rechtstreeks naar het mortuarium...

Ik zou hem graag zien als eerste proefpersoon…

Toen ik het hier las dacht ik, ja ja, een of ander shady nieuwsmedium…
Maar zelfs de NOS heeft het er staan…

Freaky...

Ik kan nergens het nieuwsbericht vinden over zon en hitte… Iemand daar info over?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:05

Blacky94 schreef:
Absoluut, maar covid patiënten liggen makkelijk 2x zo lang op de IC dan de gemiddelde IC patiënt van voor de coronacrisis.
Mede daardoor zie je, zoals ook in bovenstaand artikel aangegeven, dat mensen bijv veel last hebben van slikproblemen. Ik zie mensen die een halve maaltijd van een halve portie eten (dus een kwart van wat een normale maaltijd voor een gezonde NLer is) en die mensen zijn daarna bekaf.
Ik heb gister nog een heel gesprek gehad met een patiënt waar ik afgelopen dagen voor gezorgd heb. Hoe zij bij élke stap die ze zet moet nadenken wanneer ze welk been beweegt. Dat ze bij élke hap die ze neemt héél bewust de slikbeweging in moet zetten. En hoeveel moeite dat haar kost. Het is dus niet alleen de afname van de spierkracht, maar ook het weer opbouwen hiervan. Hoe minder spieren en spierkracht je over hebt, hoe lastiger het ook weer is om op ''je oude niveau'' te komen.

Hieromtrent kwam ik dit nog tegen. Het schijnt idd geen makkelijke oefening te zijn na ( ernstige )corona
https://www.sciencemag.org/news/2020/04 ... -beginning

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:53

Ik ben momenteel bezig mijn eigen protocol te schrijven voor in de salon.
Normaal bied ik ook een paraffine parking aan. Vanwege de locatie van het paraffine bad zou de klant dan achter mijn tafel moeten komen (dus aan mijn kant van het scherm) en ik moet direct naast de klant staan om de hand te begeleiden :\
Ik overweeg deze behandeling tijdelijk te schrappen.
Meningen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:58

Ik heb geen idee wat het is dus dan is het helemaal makkelijk om te zeggen: lekker schrappen! Eerst maar even heel voorzichtig tot eind mei ofzo om te kijken hoe het allemaal verloopt in deze eerste stap waarin men de teugels weer wat laat vieren.

Ik zou het risico nu heel laag houden bij het eerste stapje :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:03

Voorlopig:
Citaat:
Corona Protocol So-Nails

- In basis gelden de richtlijnen van het RIVM: Heb je verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging tot 38 graden Celsius? Blijf thuis. Heeft iemand uit het gezin verkoudheidsklachten en koorts? Blijf thuis en verzet je afspraak. Mocht ik halverwege een behandeling twijfelen aan de veiligheid heb ik het recht de behandeling af te breken. Voor mezelf geldt hetzelfde, en zal ik bij klachten niet werken.
-Maximaal 2 personen in de salon (dit is inclusief mezelf). Het is niet mogelijk kinderen of vriendinnen mee te nemen.
- Als ik nog in behandeling ben, dien je buiten even te wachten.
- Na binnenkomst is handen wassen verplicht. Dit kan op het toilet. Handdoekjes graag in de afvalbak gooien en niet doorspoelen.
- De salon en het toilet worden na elke klant grondig gereinigd. Het kan zijn dan je hierdoor even moet wachten.
- Op de behandeltafel is een preventiescherm geplaatst. Dit is wellicht wat onpersoonlijk, maar het is voor jouw en mijn veiligheid.
- Ik werk met mondmasker en handschoenen. Ik heb geen mondmaskers beschikbaar voor klanten vanwege de schaarste. Wil je zelf een mondmasker dragen dan mag dit uiteraard, maar hier dien je zelf voor te zorgen.
- Bij het begin van de behandeling worden de handen gedesinfecteerd. Hierna is het niet meer toegestaan om bijvoorbeeld aan je telefoon te zitten tot het einde van de behandeling.
- Paraffinepakking is tijdelijk niet mogelijk.
- Betalingen uitsluitend via pin.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:04

Gewoon even een vraag die in mijn hoofd omspookt en aangezien het hier een discussieforum is. Los van het feit dat ik weet dat er tekorten zijn aan pbm's. Wat ik nu veel lees is dat in vph en vzh niet word gewerkt met pbm's totdat er bijv. Klachten zijn. Houdt je dit dan niet nog erger in stand? Iets met oorzaak en gevolg maar dan andersom. (Sorry vind het lastig uitleggen).
Eerst dweilen en dan de kraan openzetten. Zeg maar net de omgekeerde volgorde. Iets met beter voorkomen dan genezen?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:07

LadyMadonna schreef:
Ik ben momenteel bezig mijn eigen protocol te schrijven voor in de salon.
Normaal bied ik ook een paraffine parking aan. Vanwege de locatie van het paraffine bad zou de klant dan achter mijn tafel moeten komen (dus aan mijn kant van het scherm) en ik moet direct naast de klant staan om de hand te begeleiden :
Ik overweeg deze behandeling tijdelijk te schrappen.
Meningen?

Ik zou het niet doen. Waarom zou je het risico lopen? Je investeert in een mooi schot, en dan laat je de klant achter dat schot komen. Mijn mening is: klant komt binnen, gaat op een stoel zitten en komt pas van de stoel af als de behandeling klaar is.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:07

Precies, ik stel voor dat Trump het zelf als eerste uitprobeert.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:10

LadyMadonna schreef:
Voorlopig:
Citaat:
Corona Protocol So-Nails

- In basis gelden de richtlijnen van het RIVM: Heb je verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging tot 38 graden Celsius? Blijf thuis. Heeft iemand uit het gezin verkoudheidsklachten en koorts? Blijf thuis en verzet je afspraak. Mocht ik halverwege een behandeling twijfelen aan de veiligheid heb ik het recht de behandeling af te breken. Voor mezelf geldt hetzelfde, en zal ik bij klachten niet werken.
-Maximaal 2 personen in de salon (dit is inclusief mezelf). Het is niet mogelijk kinderen of vriendinnen mee te nemen.
- Als ik nog in behandeling ben, dien je buiten even te wachten.
- Na binnenkomst is handen wassen verplicht. Dit kan op het toilet. Handdoekjes graag in de afvalbak gooien en niet doorspoelen.
- De salon en het toilet worden na elke klant grondig gereinigd. Het kan zijn dan je hierdoor even moet wachten.
- Op de behandeltafel is een preventiescherm geplaatst. Dit is wellicht wat onpersoonlijk, maar het is voor jouw en mijn veiligheid.
- Ik werk met mondmasker en handschoenen. Ik heb geen mondmaskers beschikbaar voor klanten vanwege de schaarste. Wil je zelf een mondmasker dragen dan mag dit uiteraard, maar hier dien je zelf voor te zorgen.
- Bij het begin van de behandeling worden de handen gedesinfecteerd. Hierna is het niet meer toegestaan om bijvoorbeeld aan je telefoon te zitten tot het einde van de behandeling.
- Paraffinepakking is tijdelijk niet mogelijk.
- Betalingen uitsluitend via pin.

Ik weet niet hoe close je bent met je klanten maar ik zou je in u veranderen en het woord even ertussen uit laten. Strikter de boel opschrijven helpt discussie voorkomen een soort van: dit is hoe we het doen en weinig ruimte voor discussie. Na de behandeling ook weer desinfecteren? En weet niet of je de optie hebt dat je bij de ingang al desinfectie neer kan zetten? Dan is de deurklink van buiten naar binnen ook een mindere bron van infectie.

Weet niet of je er op zat te wachten, dit is in het kader van mee denken geschreven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:11

Stef: ik zou denk ik die 38 graden er uithalen, want wat voegt dat toe?
Nu kan iemand het lezen als: oh boven de 38 graden maakt het niet meer uit.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:14

Mellow thnx, meedenken waardeer ik heel erg, vind het best lastig...

Pmarena ook thnx, heb dit gekopieerd vanaf de site van het rivm

Rien thnx, ik heb hem eruit gehaald, evenals de behandeling van teennagels
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 24-04-20 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:14

Verhoging tot 38 graden thuis blijven, dus bij hoger mag je wel komen? Die klopt dus niet. ;)
Verder zou ik die behandeling inderdaad schrappen voor nu.
Maar ik zou sowieso alle behandelingen schrappen, ik vind het best wel krom omdat lange nagels juist virus dragers zijn. Ik heb mijn nagels eraf gehaald en knip ze wekelijks kort. :+

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:16

hahaha ben jij so-nails, die ik braaf volg op facebook omdat een vriendin je ooit aangeraden heeft , maar waarvan ik vermoed dat ik nooit langs kom omdat ik in amsterdam woon.
Niet een idee om setjes lak te verkopen met een how-to video erbij? Dan heb je me morgen als klant.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:17

Sorry voor de trage reactie. Ik was gisteren aan het werk en kan dan niet bokken.

Janine1990 schreef:
bigone schreef:
Zullen we weer terug naar covid19 gaan ipv over bonussen te praten? Dat komt einde van het jaar wel weer voorbij.
Ik vind dat onderzoek in Groningen wel degelijk van belang , de receptoren waar dat virus zich het best bij voelt om te vermeerderen zitten vooral in darmen, longen en neus. Dus zorgen dat ze niet in de neus komen is al een goed iets .
Neuskapje aan een bril ? En kinderen ademen heel veel met open mond dus ?

Zolang een mondkapje maar niet gecombineerd wordt met een bril… Ik heb slechte ervaringen daarmee… Ik ga dan botsen. Met andere mensen. Letterlijk.

Ik las deze en was wel nieuwsgierig wat erachter zit. Kun je niet goed zien met mondkapje en bril?

Tijdens Serious Request afgelopen december waren de gehaakte neuswarmers helemaal hip. Misschien is dat, maar dan van ander materiaal, wel de oplossing. Ik zie het al helemaal voor me. :D

Las ook het een en ander over handschoenen hier. De instelling waar ik week levert nu handschoenen aan de afdelingen van de gedoneerde voorraad. Doordat die alle kleuren hebben is wel heel zichtbaar hoeveel er gedoneerd is. Echt zo lief en geweldig! Mijn werk is ineens ook heel kleurrijk, naast blauw nu ook wit, paars, zwart en oranje.

*Ik ga weer verder bijlezen, nog 4 pagina's*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:17

Mellow schreef:
Gewoon even een vraag die in mijn hoofd omspookt en aangezien het hier een discussieforum is. Los van het feit dat ik weet dat er tekorten zijn aan pbm's. Wat ik nu veel lees is dat in vph en vzh niet word gewerkt met pbm's totdat er bijv. Klachten zijn. Houdt je dit dan niet nog erger in stand? Iets met oorzaak en gevolg maar dan andersom. (Sorry vind het lastig uitleggen).
Eerst dweilen en dan de kraan openzetten. Zeg maar net de omgekeerde volgorde. Iets met beter voorkomen dan genezen?

Dit hoorde ik inderdaad ook… Alleen looproutes (eenrichtingsverkeer en binnen je dienst niet terug mogen naar andere afdelingen) bij een tehuis in mijn omgeving.
Waarbij ook facilitair medewerkers gewoon met hun blote handen de was moeten doen… Gelukkig daar nog geen constateringen, maar toch… Er is minder bescherming dan wanneer er NORO heerst.

Hoorde ik ook nog eens een verhaal van een gezin met een jonge dochter (volgens mij is ze 16?), die dochter heeft een vriend die positief getest is. Dus die zien elkaar niet, prima. Maar intussen heeft zij klachten, haar vader klachten. En de moeder mag gewoon nog aan het werk in een verpleegtehuis. Mag? Moet! Want ze heeft geen koorts…

Ik vind het zó bizar!

En als ik dan dit lees:
Sizzle schreef:
Wij hebben echt nog erg veel geluk in onze omgeving.

-Klant van mijn moeder (94), alleen even smaak kwijt geweest verder niet.
-Neef van mijn oma (begin 90), positief getest (hele tehuis was getest) maar tot nu toe nog geen enkele verschijnselen.
-In de familie van goede vrienden, een oudere oom en tante. Die zijn wel ziek geweest maar niet meer dan een lichte griep.
-Een kennis met een hartafwijking is er probleemloos doorheen.
-Een aangetrouwde neef (tiener) was onder chemo behandeling toen hij corona kreeg. Wel zuurstof nodig gehad, maar is inmiddels alweer zijn volgende chemo aan het afmaken.

Ik blijf alsmaar hout afkloppen want ik ben me zeer bewust dat het ook heeeeel anders kan (blijkt wel in dit topic).

Dan vind ik wat ik eerder schreef best wel heel erg zorgwekkend… Want blijkbaar zijn er ook gewoon ouderen die er weinig last van hebben.

Voor individuen vind ik de ervaringen van Sizzle echt geweldig hoor. Maar voor maatregelen en beleid vind ik ze best wel spannend…

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:19

Neon: een kunstnagels hoeft niet lang te zijn, ik werk voor 80% op de natuurlijke nagel.
Protocol is natuurlijk niet voor nu, maar voor als ik weet open mag. Ik ben al vijf weken gesloten.

Eleeke, haha, grappig!
Ik heb wel wat verkoop als vijlen, olie, handcreme etc. Ik ben geen voorstander van thuis unstnagels doen (gelpolish kan wel eventueel) en het merk waar ik mee werk is alleen verkrijgbaar voor profs, dus dat gaat m niet worden ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:19

Astorga schreef:
Sorry voor de trage reactie. Ik was gisteren aan het werk en kan dan niet bokken.

Janine1990 schreef:
Zolang een mondkapje maar niet gecombineerd wordt met een bril… Ik heb slechte ervaringen daarmee… Ik ga dan botsen. Met andere mensen. Letterlijk.

Ik las deze en was wel nieuwsgierig wat erachter zit. Kun je niet goed zien met mondkapje en bril?

Tijdens Serious Request afgelopen december waren de gehaakte neuswarmers helemaal hip. Misschien is dat, maar dan van ander materiaal, wel de oplossing. Ik zie het al helemaal voor me. :D

Las ook het een en ander over handschoenen hier. De instelling waar ik week levert nu handschoenen aan de afdelingen van de gedoneerde voorraad. Doordat die alle kleuren hebben is wel heel zichtbaar hoeveel er gedoneerd is. Echt zo lief en geweldig! Mijn werk is ineens ook heel kleurrijk, naast blauw nu ook wit, paars, zwart en oranje.

*Ik ga weer verder bijlezen, nog 4 pagina's*

Nou, ik ben wel een beetje een DHZ'er, dus ik schuur nog wel eens wat... En ik ben niet zo wild van het fijnstof, dus ik deed een mondkapje voor. En hoe goed je die ook op je neus vouwt, er ontsnapt warmte langs je wangen, dus je bril beslaat. En dan zie je dus niets meer :P

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:31

LadyMadonna schreef:
Mellow thnx, meedenken waardeer ik heel erg, vind het best lastig...

Pmarena ook thnx, heb dit gekopieerd vanaf de site van het rivm

Rien thnx, ik heb hem eruit gehaald, evenals de behandeling van teennagels

Snap ik, is ook best lastig.
Wat je misschien zou kunnen helpen is steeds bij alle regels die je opstelt steeds de vraag: waarom? Te stellen. Net als kleine kinderen altijd doen. En totdat je alles uitgekauwd hebt bij wijze van dan moet het duidelijk genoeg zijn. En hou het strikt. Er zijn altijd mensen die het dan "even tussen alle afspraken door" plannen en die dus "geen tijd" hebben om te wachten.

Als ik naar de kapper ga ben ik vaak 3.5 uur verder dus ik doe dat vaak op een dag dat ik niks heb. Mijn kapster excuseert zich vaak en heb al zo vaak gezegd dat dat niet nodig is want ik heb alle tijd. Bij jou zal die instelling nu ook even moeten want het kan nu even niet anders en dek jezelf dan maar goed in, zo kun je veel voorkomen.

Al is het lastig want je wil het "vrij" en als ontspanning aanbieden. Maar dat is nu toch met wat beperkingen.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Ben soms zo beroerd met opschrijven van dingen.