Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:23

Van Nederlandwereldwijd.nl (BuZa):

Citaat:
Per 15 juni gaan de reisadviezen van de volgende landen van oranje naar geel: België, Bulgarije, Duitsland, Estland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Portugal, Slovenië, Tsjechië, Zwitserland. U kunt dus naar deze landen op vakantie, maar let op de risico's.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:28

Karin schreef:
Van Nederlandwereldwijd.nl (BuZa):

Citaat:
Per 15 juni gaan de reisadviezen van de volgende landen van oranje naar geel: België, Bulgarije, Duitsland, Estland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Portugal, Slovenië, Tsjechië, Zwitserland. U kunt dus naar deze landen op vakantie, maar let op de risico's.

Dat weet ik maar omdat er stond de toiletten gebouwen zijn nu gewoon te gebruiken (of zo las ik het...) en het is nog geen 15 juni.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:30

Ik kan me voorstellen dat campings in Duitsland nu al open zijn voor binnenlandse bezoekers, zoals er nu ook al Nederlanders naar Nederlandse campings gaan (al dan niet met beperkt sanitair). :j

lenaa_tje

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:33

Maar zij mailt toch als Nederlandse? Ik snap het hoor. Hier riep onze hondenvoer meneer dat we gerust al voer konden komen halen morgen. Had ook best vorige week al gekund. Waar we toch bleven. Maar als we de berichten lezen is dat toch echt pas vanaf maandag en niet nu of vorige week. Al snap ik dat ondernemers ook niet kunnen wachten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:33

Klopt inderdaad sorry voor de verwarring, de grens opent waarschijnlijk per de 15e, maar ik dacht zelf dat sanitair tot 1 juli dicht was, maar die is tot nu toe op de campings die ik heb benadert open.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:43

moonsparkle schreef:
Klopt inderdaad sorry voor de verwarring, de grens opent waarschijnlijk per de 15e, maar ik dacht zelf dat sanitair tot 1 juli dicht was, maar die is tot nu toe op de campings die ik heb benadert open.

Oh zo! Fijn dat er dan een mogelijkheid lijkt om te kamperen! Heb je al een idee waar je heen zou willen in Duitsland?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:48

Kennissen van mij zijn gewoon afgelopen weekend niet zakelijk maar als vakantie in een hotel in Duitsland geweest, geen probleem hoor. Niemand die je ergens tegenhoudt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:55

Als ik zie hoeveel buitenlands vakantieverkeer er hier is dan denk ik dat het andersom ook niet zo'n punt is.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:00

moonsparkle schreef:

De grens is nooit dicht geweest en in sommige gebieden stikt het al van de Nederlanders.

Napie

Het gaat er toch niet om wat anderen doen. Ik snap niet dat mensen zo nodig in het vliegtuig willen stappen of perse over de grens willen. We zijn nog maar amper uit de quarantaine en er zijn nog steeds nieuwe gevallen. 1 jaar in Nederland blijven is ook niet zo erg toch? Ook voor onze economie.

Fitzroy

Katja schreef:
Als ik zie hoeveel buitenlands vakantieverkeer er hier is dan denk ik dat het andersom ook niet zo'n punt is.

Niet alleen vakantieverkeer, ook heeeeel veeel shopverkeer. Als ik door de Praxis en Ikea loop waan ik me in Duitsland :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:04

Ik wil het liefst een roadtrip doen van Harz - Saksische Schweiz - beieren verder dan Duitsland wil ik voor de zekerheid niet gaan

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:08

Destination schreef:
moonsparkle schreef:

De grens is nooit dicht geweest en in sommige gebieden stikt het al van de Nederlanders.

Wij dachten echt dat je een bekeuring kon krijgen. :')

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:12

Dat kan ook, als je maar hard genoeg over die grens heen rijdt :))

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:14

Ik dacht dat je nog wel gestopt zou worden bij de grens :o

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:15

lenaa_tje schreef:
Wij dachten echt dat je een bekeuring kon krijgen. :')

Nee, het was een dringend advies om de grens niet over te gaan, meer niet. Je kan alleen bekeuringen krijgt als je je niet aan de Coronaregels houdt of als je iets doet wat sowieso verboden is.

Er stond weliswaar politie bij de grens op sommige plekken, maar die konden je niet tegenhouden en ook geen boete geven voor het oversteken van de grens.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:16

Landen op geel betekent toch beperkt /acceptabel risico voor Nederlanders ? Niet dat je er ook echt welkom bent als Nederlander? Ik zie van sommige landen met kleurcode geel dat ze de grenzen (nog) niet openen voor Nederland.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:16

De grens met Duitsland was idd niet zo hermetisch gesloten als de grens met België. :D

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:17

Karin schreef:
De grens met Duitsland was idd niet zo hermetisch gesloten als de grens met België. :D

De grens met België werd dan ook door de Belgen gesloten en niet door de Nederlanders. Op eigen houtje heeft Nederlanden een grenzen dichtgegooid.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:17

Weet ik. Ik maakte alleen een vergelijking. :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:18

_Lorette_ schreef:
Landen op geel betekent toch beperkt /acceptabel risico voor Nederlanders ? Niet dat je er ook echt welkom bent als Nederlander? Ik zie van sommige landen met kleurcode geel dat ze de grenzen (nog) niet openen voor Nederland.

Het advies van Nederland kan wel geel zijn, maar dat betekent niet dat de grenzen ook open gaan, want dat moet het gastland doen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:33

Zo bedoel ik dat inderdaad. Nederland kan het wel acceptabel vinden dat de inwoners er heen gaan, maar het gastland kan daar heel andere ideeën bij hebben. Het klinkt soms alsof je in alle 'gele landen' ook meteen weer op vakantie kunt. Dat is volgens mij niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:41

_Lorette_ schreef:
Zo bedoel ik dat inderdaad. Nederland kan het wel acceptabel vinden dat de inwoners er heen gaan, maar het gastland kan daar heel andere ideeën bij hebben. Het klinkt soms alsof je in alle 'gele landen' ook meteen weer op vakantie kunt. Dat is volgens mij niet zo.

Volgens mij wel? De landen waar we nog niet welkom zijn zoals bijvoorbeeld Griekenland en Denemarken staan er in ieder geval niet bij, daarvoor geldt nog het "oranje" reisadvies.
Dat wordt meegenomen in het advies zou ik denken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:43

moonsparkle schreef:
Ik wil het liefst een roadtrip doen van Harz - Saksische Schweiz - beieren verder dan Duitsland wil ik voor de zekerheid niet gaan

De Harz is zo mooooooooi :+: zijn we vorig jaar geweest. Zou er zo weer terug gaan :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:49

Ik kwam tot nu nooit verder dan het zwarte woud waar ook prachtige plekken zijn, maar dan was ik op doorreis. Heb je nog tips voor bij Harz?