Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:41

Het ligt in de lijn der verwachting maar vind het ook wel confronterend het zo bij elkaar te zien.

opisop_shop

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:42

Dat met die bloedgroepen zat ik zelf ook al aan te denken. Ben benieuwd.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:43

Jadeleigh263 schreef:
Een studie suggereert (nog niet gepeer-reviewed) dat mensen met bloedgroep A waarschijnlijk vatbaarder zijn voor het coronavirus dan andere bloedgroepen.

https://www.iflscience.com/health-and-m ... ptibility/

https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 20031096v1

En nogmaals het is nog niet gepeerreviewed, maar het kan wellicht wel een ander inzicht geven, wellicht wordt er hierna meer onderzoek in gestoken!

Als dit echt zo blijkt te zijn, ben ik de sjaak. En met mij vele anderen waarschijnlijk. :+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:44

Ik hoop echt dat de huidige maatregelen voldoende effect hebben, maar ik ben bang van niet. Over anderhalve week weten we het pas en als dan de toename van het aantal besmettingen volledig uit de hand loopt hebben we een echt probleem.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:45

Pandora2 schreef:
Jadeleigh263 schreef:
Een studie suggereert (nog niet gepeer-reviewed) dat mensen met bloedgroep A waarschijnlijk vatbaarder zijn voor het coronavirus dan andere bloedgroepen.

En nogmaals het is nog niet gepeerreviewed, maar het kan wellicht wel een ander inzicht geven, wellicht wordt er hierna meer onderzoek in gestoken!

Als dit echt zo blijkt te zijn, ben ik de sjaak. En met mij vele anderen waarschijnlijk. :+

als het wel zo is, zijn we wel alweer een stuk verder qua acties.
dan kun je andere mensen aan het bed zetten in de ziekenhuizen etc.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:45

Geen theoretische bron of een site, maar via familievriend die bij defensie zit of contact heeft daarmee, komt er zondag een lockdown. Een nee, ik wil ABSOLUUT geen paniek veroorzaken, maar ik ben van mening dat ik liever open ben tegen mensen die misschien niet deze info te horen krijgt van te voren. Voor zover is het nog afwachten.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:47

Pandora2 schreef:
Jadeleigh263 schreef:

Bloedgroep A is toch een veel voorkomende bloedgroep? Zelfs als deze studie niet goed onderbouwd is en de resultaten daarbij onbetrouwbaar worden geacht, is het wel iets om aan te denken voor andere (toekomstige) onderzoeken om na te gaan of bloedgroepen inderdaad van invloed zijn op het virus. Ik zou niet eens weten welke bloedgroep ik zelf heb :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:48

Justme_Lisaa schreef:
Geen theoretische bron of een site, maar via familievriend die bij defensie zit of contact heeft daarmee, komt er zondag een lockdown. Een nee, ik wil ABSOLUUT geen paniek veroorzaken, maar ik ben van mening dat ik liever open ben tegen mensen die misschien niet deze info te horen krijgt van te voren. Voor zover is het nog afwachten.

Ik zou met deze info heel voorzichtig zijn. Heeeel voorzichtig ;)

Het is 'van horen zeggen' en als het wel waar is, maken ze het niets voor niets op zondag bekend.
Is het niet waar, is onnodig paniek gezaaid ;)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:48

welke website is er ook alweer voor algemene cijfers.
nederland hebben we het rivm maar er wordt ook regelmatig een link gedeeld voor de hele wereld. die hebben ook die curves

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:49

Bubblewrap schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Ik zou met deze info heel voorzichtig zijn. Heeeel voorzichtig ;)

Het is 'van horen zeggen' en als het wel waar is, maken ze het niets voor niets op zondag bekend.
Is het niet waar, is onnodig paniek gezaaid ;)

Dat zeg ik er toch bij? Ik zeg wat ik gehoord heb en verder is het afwachten. Komt het niet dan niet.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:50

Justme_Lisaa schreef:

Ik kreeg 2 uur voor Rutte's praatje ook een melding van iemand die iemand kende bij Rijkswaterstaat dat we die avond in lock down gingen :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:51

Justme_Lisaa schreef:

Verdergaande maatregelen, nooit zomaar een lock down lees dit topi maar eens terug.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:51

Justme_Lisaa schreef:

Een lockdown verwacht ik eigenlijk niet, strengere maatregelen vind ik aannemelijker. :j

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:53

Ik verwacht ook verdergaande maatregelen. Misschien een samenscholingsverbod? Omdat er nog teveel grote groepen mensen elkaar buiten opzoeken?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:55

Ik zou inderdaad vooral oppassen wat er met lockdown bedoeld wordt. Ik verwacht eerder alle niet essentiele winkels dicht e.d. Dat is nog geen lockdown.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:56

Strengere maatregelen zoals samenscholingsverbod? Zeker. Lockdown? Die verwacht ik absoluut niet.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:59

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:06

Vooral opmerkelijk dat de deskundigen het ook niet met elkaar eens zijn. Gisteren bij Op1 werd door viroloog Ab Oosterhuis gepleit voor een lockdown. Terwijl het RIVM liever de huidige maatregelen probeert. Dat vind ik gewoon beangstigend. Wanneer je het fout doet kun je het niet meer terug draaien.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:07

Lock down niet lees wiki... verdergaande maatregelen...……….

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:08

Je doet het waarschijnlijk altijd fout, er is nu geen duidelijke en beste manier

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:09

Loretta schreef:
Vooral opmerkelijk dat de deskundigen het ook niet met elkaar eens zijn. Gisteren bij Op1 werd door viroloog Ab Oosterhuis gepleit voor een lockdown. Terwijl het RIVM liever de huidige maatregelen probeert. Dat vind ik gewoon beangstigend. Wanneer je het fout doet kun je het niet meer terug draaien.

Het is een nieuw virus, dus ook de deskundigen zijn nog zoekenden en kunnen met elkaar van mening verschillen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:12

Electra63 schreef:
Loretta schreef:

Het is een nieuw virus, dus ook de deskundigen zijn nog zoekenden en kunnen met elkaar van mening verschillen.

Daarom begrijp ik het standpunt van Ab Oosterhuis oom heel goed. Even alles stil leggen om dat je totaal geen idee hebt hoeveel besmettingen er op dit moment plaatsvinden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:14

Wanneer denken jullie dat er nieuwe maatregelen komen? Ik hoop zo op geen lockdown want ik denk met aanpassingen dat je al een eind kunt komen (hoewel ik dat denk en geen expert ben) zoals handhaving om te voorkomen dat meer dan twee mensen bij elkaar staan, regels voor supermarkten en winkels, die zijn er maar er gebeurd althans hier eigenlijk weinig mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:16

ruitje schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Ik kreeg 2 uur voor Rutte's praatje ook een melding van iemand die iemand kende bij Rijkswaterstaat dat we die avond in lock down gingen :+

Die kreeg ik via via ook :+ .

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:16

moonsparkle schreef:
Wanneer denken jullie dat er nieuwe maatregelen komen? Ik hoop zo op geen lockdown want ik denk met aanpassingen dat je al een eind kunt komen (hoewel ik dat denk en geen expert ben) zoals handhaving om te voorkomen dat meer dan twee mensen bij elkaar staan, regels voor supermarkten en winkels, die zijn er maar er gebeurd althans hier eigenlijk weinig mee.

Dat weet niemand denkik. Het komt als het komt.