Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:43

@Merexa
Bij een paard een aanbetaling doen vind ik nog anders, als je paard hebt gezien en wilt hebben dan vind ik het wel normaal hoor.

Ik zou er ook vanuit gaan dat mensen iets voor de prijs willen hebben als ze niet onderhandelen en langs komen haha, maar er zitten aparte types bij ;-)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:48

Nouja ik heb al redelijk vaak gehad dat ik iets vasthield omdat ze pas 1-2 weken later konden komen of betalen. Vervolgens hadden ze dan opeens hetzelfde ergens anders gekocht of hoorde je niks meer, kwamen niet opdagen etc...

Voortaan geef ik ze de keus om eerst ( een deel) te betalen of anders is het wie het eerst komt die het eerst maalt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:49

Ik heb vaak zat moeten wachten op mensen die uiteindelijk na x weken niet op zijn komen dagen terwijl ik wel andere geïnteresseerden had in de tussentijd. Ik wil prima dus dingen vast houden, maar dan betaal je wel alvast een deel. Anders heb je pech mocht ik tussentijds andere geïnteresseerden hebben.

Ik vind het erg jammer van mijzelf maar ik ben simpel geworden met dingen verkopen. Te vaak al gehad dat mensen niet komen opdagen.

Nu moet ik zeggen dat ik dit jaar wel weer verbazingwekkend veel fijne verkopen heb gehad en tot nu toe maar slechts een enkeling die niet kwam. :) Dat is anders geweest.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:11

Ineke2 schreef:
Nouja ik heb al redelijk vaak gehad dat ik iets vasthield omdat ze pas 1-2 weken later konden komen of betalen. Vervolgens hadden ze dan opeens hetzelfde ergens anders gekocht of hoorde je niks meer, kwamen niet opdagen etc...

Voortaan geef ik ze de keus om eerst ( een deel) te betalen of anders is het wie het eerst komt die het eerst maalt.

Een week vasthouden is ook zeker langer dan schappelijk en in zo een geval zou ik een aanbetaling normaal vinden.

Ineke2

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:39

Ja ik bedoel inderdaad als ze dan pas later willen komen etc... Dit vraag ik niet als ze dezelfde dag of een dag later ofzo willen komen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:42

Precies. 5 dagen wil ik wel wachten maar langer eigenlijk niet en al helemaal niet met veel animo. :o

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:58

Ja, zo had ik Zaterdag iemand die geïnterresseerd was in een drinkfontein voor katten. Heel verhaal erbij dat hij dat weekend zijn auto uitgeleend had omdat zijn zoon pech had met zijn auto, maar ik vond het ook geen probleem dat hij Maandag (vandaag) zou komen. Gisteren kreeg ik een bericht: Het word toch Woensdag na 4 uur of anders Donderdag en zou nog van hem horen. Ben benieuwd.
Laatst bijgewerkt door Merexa op 04-05-20 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:03

Ik heb een topervaring achter de rug.
Iemand had een lens te koop die ik al een poosje wilde voor een bijzonder laag bedrag.
Dacht eerst dat het een scam zou zijn dus heen gereden.

Aardige man, lens in topconditie, prachtig bedrag!
Ik blij!

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:58

wauw dat zijn leuke dingen.

Ik heb een leuk boekje via marktplaats gekocht, bleek ook nog helemaal puntgaaf te zijn en dat voor 1,50.

Hier al voor de tweede keer een rare snuiter aan de deur. We hebben een inbouwoven staan, gratis op te halen, netjes bij gezet dat hij het niet goed doet en wat er mankeert. Formaat staat er ook bij, ding is loeizwaar. Dus vandaag kwam er iemand voor de oven, op een gammele fiets. Ik snap het echt niet he, wat denk je dat je een enorme inbouwoven op de fiets mee krijgt? Zo sneu hij deed ook heel vaag over waar hij woonde, dacht zelf nog van anders breng ik hem wel even. Maar goed, hij zou vanavond terugkomen om hem met een fietskar op te halen... Anders is het morgenochtend toch stort.

Al een keer eerder zoiets gehad, een loveseat en bijbehorende voetenbank, best wel groot ook gratis af te halen. Komen ze met een winkelwagentje... Ik zet er voortaan bij bij de advertentie graag passend vervoer meenemen.

Overigens zelf op zoek naar een kinderfietsje 18 inch. Bizar wat daarvoor gevraagd wordt op marktplaats, nog meer dan een fiets voor volwassenen. Denk dat we toch maar voor nieuw gaan. Onder de 85 heb je niks fatsoenlijks. Dan liever een nieuwe voor 140.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:02

Zo herkenbaar. Iemand wilde een tiental planten. Helemaal goed natuurlijk gezien wat ze bood ook. Komt ze aan met 2 plastic tassen op een fiets zonder fietstassen... En dan nog zeggen dat de planten gesneuveld waren tijdens de fietstocht. :roll: joh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:01

madeliefw schreef:
Overigens zelf op zoek naar een kinderfietsje 18 inch. Bizar wat daarvoor gevraagd wordt op marktplaats, nog meer dan een fiets voor volwassenen. Denk dat we toch maar voor nieuw gaan. Onder de 85 heb je niks fatsoenlijks. Dan liever een nieuwe voor 140.

Hou maar op, ben ook op zoek naar een 18 inch fietsje maar wat een prijzen inderdaad :(

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:57

Net een set kleren voor m’n bonuszoon besteld via marktplaats en met een ander nog in gesprek.

Eerste ging heel soepel. Mevrouw had m al bijna verzonden zonder dat ik nog betaald had, maar toen k t gelezen had gelijk betaald. Ze heeft het ook direct al weggebracht en komt woensdag al binnen. *\o/*

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:03

madeliefw schreef:
Al een keer eerder zoiets gehad, een loveseat en bijbehorende voetenbank, best wel groot ook gratis af te halen. Komen ze met een winkelwagentje... Ik zet er voortaan bij bij de advertentie graag passend vervoer meenemen.

Haha herkenbaar, paar jaar geleden hadden we een ruime tweezitsbank gratis op te halen. Een paar studenten wilden die wel op komen halen met twee winkelwagentjes, of ik dacht dat dat te doen was van ons huis naar Utrecht centrum. We woonden op dat moment ruim 11km daarvandaan, wat denk je zelf? :')

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:19

Haha herkenbaar! Hier ook een tijd geleden iemand die met haar Peugeot 207 (zo'n oud ding waar je zonder gêne je natte hond in vervoerd) voor een massief bureau. Paste dus natuurlijk niet.

Ik geef het nu tegenwoordig aan als ik eenmaal contact met met een koper. Dus dat ze wel een aanhanger moeten hebben (ofzo).

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:56

Yessy schreef:
madeliefw schreef:

Haha herkenbaar, paar jaar geleden hadden we een ruime tweezitsbank gratis op te halen. Een paar studenten wilden die wel op komen halen met twee winkelwagentjes, of ik dacht dat dat te doen was van ons huis naar Utrecht centrum. We woonden op dat moment ruim 11km daarvandaan, wat denk je zelf? :')

voor studenten best te doen, hoor. Zo heb ik ooit tapijt gehaald. Rol van 4 meter lang. Lopend dwars door de stad met een vriend, rol tapijt op de schouders (ene voor, ander achter), was ook een kilometer of 5/6.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:09

Haha mensen komen idd met de gekste dingen soms.
Hier ooit voor zo'n grote stalen hooiruif van een paar 100 kg. Had aangegeven dat een aanhanger of een vrachtwagentje e.d. nodig was. Komen ze aan met iets van het formaat 'hondentrailer'. Ja joh...

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:52

Eindelijk iemand die geïnteresseerd is in mijn iPhone. Ze wil er ook perse de oordopjes bij.
Ik vind dit dus echt heel onhygiënisch. := Of stel ik me aan?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:56

Sassii schreef:
Eindelijk iemand die geïnteresseerd is in mijn iPhone. Ze wil er ook perse de oordopjes bij.
Ik vind dit dus echt heel onhygiënisch. := Of stel ik me aan?

Jij hoeft de oordopjes van een ander toch niet in? Is haar keuze lijkt me. (Ik zou het ook niet doen).

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:58

Klopt. Alleen het idee dat iemand met mijn oordopjes (waar vast wel oorsmeer aan heeft gezeten) in loopt, vind ik echt niet fijn. _O-

Heb al subtiel gezegd dat ik de oordopjes 1,5 jaar intensief heb gebruikt, dus dat ze misschien beter zelf nieuwe kan kopen. Maar ze wil ze er toch graag bij.
Oké, prima.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:19

Weetje, wel of niet willen aanbetalen bij ophalen moet je zelf weten.
Maar als het duidelijk vermeld staat bij de advertentie, dan moet het gewoon geen discussie zijn.
Doe je niet aan vooruit/aanbetalen, helemaal prima, maar reageer dan ook niet op een advertentie waarin staat dat er alleen gereserveerd kan worden bij aanbetaling.

Het maakt niet uit of je 3 dagen een schappelijk termijn vind of niet, op het moment dat er aangegeven staat dat er met aanbetaling gewerkt wordt om te reserveren, dan betaal je aan, of je reserveert niet en neemt dan een risico dat het weg is wanneer je wel kunt komen.

Net zoals ik niet op advertenties reageer waarbij aangegeven staat dat er alleen betaald kan worden via overschrijving. Ik betaal het liefst gewoon via marktplaats, het zou wat zijn als ik reserveer en dan ga eisen dat de verkoper zich aanpast aan mijn wensen, ondanks dat in de advertentie duidelijk staat dat deze werkt met bankoverschrijving, even als voorbeeld.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:14

Wat een verhalen joh :')

Hier wel een goede ervaring. Ik had een verkleiner nodig voor in de maxi cosi. Één gevonden een plaatsje verderop. Voor maar €5.

Ding bleek in perfecte staat te zijn. Overgeboekt bij afhalen en iedereen blij. Ik heb dan ook een zeer positief aantal sterren achtergelaten.

Krijg ik later bericht met een bedankje daarvoor. En dat ze ook nog een nieuw voedingskussen hadden, of ik interesse had? Nieuw ruim 70 euro, zij boden hem mij als aan voor 20 euro. Bij geen interesse ging hij erna evt op marktplaats.
Leek me top, dus deze ligt klaar.

Ook hadden ze nog veel baby kleding, zelfde vraag, of ik interesse had. Ik krijg er foto's van in etappes ivm de hoeveelheid, kan kiezen en krijg het echt voor een hele mooie prijs.
Bij een totaal van 50 euro willen ze het zelfs komen brengen :wow:

Wordt vervolgd, maar zo netjes en ontzettend meedenkend :j

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:57

Ah wat fijn voor jou! En ook fijn voor hun. Ze weten wat ze aan je hebben.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:29

Sassii schreef:
Klopt. Alleen het idee dat iemand met mijn oordopjes (waar vast wel oorsmeer aan heeft gezeten) in loopt, vind ik echt niet fijn. _O-

Heb al subtiel gezegd dat ik de oordopjes 1,5 jaar intensief heb gebruikt, dus dat ze misschien beter zelf nieuwe kan kopen. Maar ze wil ze er toch graag bij.
Oké, prima.

Afhankelijk van het type oortjes kun je vaak ook heel makkelijk dat ding dat echt in het oor zit vervangen. Bij mijn in-ears heb ik bijvoorbeeld verschillende maten van die rubbertjes gekregen. Dus als ze dat toevallig nog heeft liggen, dan is dat juist goed te regelen. Zou me daar dus zeker niet te druk om maken.
Als het van die harde oortjes zijn zonder enige cover, dan gaat bovenstaande natuurlijk niet op.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:42

Nee je kan het niet vervangen. Er zit geen rubbertje oid bij.
Persoon in kwestie vroeg me hoe laat hij langs kon komen, ik een tijd zeggen, reageert ie niet meer. Frustrerend!

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:47

Nou vanavond is er gelukkig wel een normaal iemand voor iets anders gekomen, passend vervoer mee ook.

De oven staat nog steeds buiten, die snuiter zag ik er nog wel even voor drentelen maar weer alleen met zn fiets. Geeft me toch een raar gevoel zoiets dat zo iemand dan voor je huis staat. Ook wel triest, ik denk echt dat hij wat wereldvreemd is.

Zou diegene van die oordopjes niet denken dat het dan airpods ofzo zijn... overigens gebruik ik echt nooit oordopjes en zouden die van mij nog nieuw zijn.