Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 19:02

Nee, het is echt persoonlijk. Echt gericht aan mij en beide keren geen sticker. Als het morgen weer gebeurd ga ik de instantie wel even bellen of ze echt 6 brieven gestuurd hebben, want dan mis er ik een aantal.

Edit, het ging zo. 2 weken geleden brief 1 in de app van instantie a. Niet bezorgd.
Volgende dag weer brief van instantie a in de app, wel bezorgd.
Vorige week brief 2 in de app van a. Niet bezorgd. Volgende dag weer in app en wel bezorgd.
En nu dus weer brief in de app van a, niet bezorgd

Marije_jiplover

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 19:43

Ik krijg wel eens vaker dezelfde brief 2x in de app en pas de tweede keer bezorgd.
Meestal op dagen dat onze wijk een daldag is, dat ik het dan toch niet krijg en dan dus de volgende dag wel.
In mijn geval was dat in de 2 of 3 gevallen dat het gebeurd is, hetzelfde poststuk. In mijn geval te zien aan het feit dat het adres met de hand geschreven was en echt helemaal exact hetzelfde, in combinatie met de postzegel op dezelfde manier erop etc.

Kennelijk wordt gescande/gesorteerde post toch niet altijd direct doorgezet naar de bezorging.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 19:46

Maar kreeg jij die dag helemaal geen post bezorgd? Want dat krijg ik wel, behalve vandaag dan :') ook als alles de volgende dag komt is alleen deze dubbel in de app.

Daarom vond ik het zo raar, haha.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 21:35

Gebeurd hier ook wel eens, dezelfde post 2 keer in de app als het niet bezorgd is. Maar ik lees iets over daldag? Dat is hier dan 4 keer in de week. Wij krijgen al een paar maanden alleen op woensdag en vrijdag post, en dan meteen een heleboel. Vandaag ook, met post waar in de post de datum 2 februari in de brief staat, en dat gebeurt dus vaak, dagtekening een week oud.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 21:40

4 daldagen lijkt me sterk. Er zijn x en y lopen. De ene heeft 3 piekdagen en 2 dal en de ander 3 daldagen en 2 piek.

Dan lijkt het me eerder dat ze onderbezet zijn en niemand voor de wijk hadden. Dan wordt een daldag er nog weleens uitgegooid en bij de piekdag de dag erop gevoegd.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 21:41

Neonlight schreef:
Gebeurd hier ook wel eens, dezelfde post 2 keer in de app als het niet bezorgd is. Maar ik lees iets over daldag? Dat is hier dan 4 keer in de week. Wij krijgen al een paar maanden alleen op woensdag en vrijdag post, en dan meteen een heleboel. Vandaag ook, met post waar in de post de datum 2 februari in de brief staat, en dat gebeurt dus vaak, dagtekening een week oud.

Ja dan is van jouw wijk woensdag/vrijdag de piekdag. Andere helft van de wijk is dan dal. Di / do / za is de andere helft piek en bij jou dal. Meer bezorg dagen zijn er niet.
Overigens postzegel post hoort gewoon binnen 24h te komen. Rest komt vaak op de piek dagen :j

Ik krijg zelf ook woensdag vrijdag de meeste post (op dus postzegel post na)

2 feb hoort idd niet!! :n

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 21:47

Weinig postzegel post hier, maar ik ga er eens op letten. Overigens zien we de bezorger wel iedere dag, maar dat zou dus kunnen zijn door de postzegel post. Ik ga eens in de app terugkijken. :) Verklaart wel een hoop, ik had het er toevallig vandaag met mijn man nog over.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 22:03

Hier is een brievenbuspakketje al voor de derde dag opgeschoven. (Zie ik in de app). De andere post is wel bezorgd.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 15:57

Nou breekt m'n klomp!

UPS mail: pakket afgeleverd... ik zit al uren thuis bij de voordeur en er heeft echt NIEMAND gebelt, 10000% zeker.

Dit is niet leuk!

Moet óók nog eens weg, zit dus op hete kolen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:42

mvdende schreef:
Nou breekt m'n klomp!

UPS mail: pakket afgeleverd... ik zit al uren thuis bij de voordeur en er heeft echt NIEMAND gebelt, 10000% zeker.

Dit is niet leuk!

Brievenbus gecheckt?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:48

purny schreef:
mvdende schreef:
Nou breekt m'n klomp!

Dit is niet leuk!

Brievenbus gecheckt?

Ja en het pakket gaat nooit Never niet door de brievenbus passen.

Ups gebeld, pakket blijkt ergens aan de andere kant van het dorp op een adres afgegeven te zijn. Als het goed is, wordt ik straks terug gebeld over waarom m'n pakket daar ligt en niet gewoon hier is afgeleverd.

Maar ik baal ernstig, telefoon is kapot en moet naar de Mediamarkt om te kijken of ie nog te repareren valt. Nieuwe telefoon heeft een ander snoertje, dus ik moet ook extra oplaadsnoertjes kopen, want ik kom er meerdere te kort nu.

En straks begint het echt te stormen en zit ik weer eens midden in de avondspits.

Pakket 2 van postnl heeft ookal vertraging. Had vandaag moeten komen, maar komt dus niet. Gaat lekker hierzo.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:58

Mijn moeder verwachtte een pakketje uit het buitenland.
Nu kreeg ze (achteraf, maar zag ze pas de dag erna) op zondagmiddag een berichtje van post.nl. Met een klink dat je online de inklaringskosten kon betalen. Nu zag ze dit maandag pas, en toen werkte de link al niet meer.
Later op maandag een berichtje via de mail dat ze haar gemist hadden. Pakketje zou naar een pakketpunt gaan en zou bericht krijgen waar en vanaf wanneer deze opgehaald zou kunnen worden. Ze had een week de tijd om het pakket op te halen (ophalen voor 21-2).
Maar tot op heden geen mail, track and trace werkt niet mee, die zegt onderweg. Niet thuis code is onbekend.
Post.nl zegt, is druk afwachten. Leuk als je niet weet waar je pakket is maar je het wel voor 21-2 opgehaald dient te hebben.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:04

kan ze niet even naar het dichtstbijzijnde pakketpunt bellen om te vragen of het daar ligt?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:14

juval schreef:
kan ze niet even naar het dichtstbijzijnde pakketpunt bellen om te vragen of het daar ligt?

Ja ging ze ook doen idd

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 18:13

Hier sinds kort een buurvrouw die pakketten aan neemt en niet meer af wilt geven :n doet net of ze ze niet aangenomen heeft. Al klacht ingediend bij post nl en voortaan de pakketten bij mijn moeder laten bezorgen om dit te voorkomen maar balen is het wel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 18:26

candalisa schreef:
Hier sinds kort een buurvrouw die pakketten aan neemt en niet meer af wilt geven :n doet net of ze ze niet aangenomen heeft. Al klacht ingediend bij post nl en voortaan de pakketten bij mijn moeder laten bezorgen om dit te voorkomen maar balen is het wel.

En aangifte doen, want volgens mij is dit gewoon diefstal.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:19

Wat een rare mensen bestaan er toch.

Ik zou voor de zekerheid ook een briefje op de deur doen voor het geval je een keer een brievenbuspakketje krijgt wat niet past. Dat ze niet bij nr ... moeten bezorgen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:18

Hier ging het 1 keer goed met de brieven van bedrijf a. Dus in de app, niet dezelfde dag bezorgd maar wel de volgende dag zonder extra keer in de app.

Nu alleen weer gisteren 2 brieven van bedrijf a en 1 van b. Niet bezorgd, vandaag 4 van bedrijf a en 2 van b in de app. := ben benieuwd of ze vandaag komen en hoeveel. En dan maar even bellen naar bedrijf a hoeveel ze verstuurd hebben, want voor hetzelfde geld mis ik de helft.

Bedrijf b zou best kunnen dat het klopt, dat is zo'n glasvezel bedrijf en ik heb serieus de afgelopen 3 maanden minimaal 3 brieven of reclames per week van hen in de bus. Om gek van te worden...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 13:24

Hier wachten op een DPD pakketje. Zie net de bus voorrijden, man loopt te zoeken en te zoeken en te zoeken en rijdt weer weg. :+
Kreeg ik de melding dat mijn pakketje vandaag niet afgeleverd kon worden. :+
Hm, oke. Hij kon hem dus gewoon niet vinden in de bus. Nou hopelijk vinden ze hem ergens nog wel, onder andere pakketjes of op het depot. -O-

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 16:51

Hier is het pakket van UPS uiteindelijk toch weer opgedoken. Was veel kleiner dan ik verwacht had en is door de brievenbus geduwd. Gelukkig maar!

Postnl heb ik gemist, die zal morgen wel op een postnl punt liggen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 18:31

mvdende schreef:
Hier is het pakket van UPS uiteindelijk toch weer opgedoken. Was veel kleiner dan ik verwacht had en is door de brievenbus geduwd. Gelukkig maar!

Voortaan dus eerst brievenbus checken

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 19:59

ik kreeg vandaag een kaartje van post nl....
Ze hadden mij ca. 2 weken een ansichtkaart in de bus gedaan.

Of ik de strafporto wilde betalen omdat de afzender niet bekend was.
Te weinig porto: 00,05 ct.
Bedrag 04.00
Gekke henkies
:Y) |o

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:37

purny schreef:
mvdende schreef:

Voortaan dus eerst brievenbus checken

Ho ho.. gisteren en vanmorgen was er niets in de brievenbus te vinden.

Is ergens vanmiddag toen ik weg was afgeleverd en dus in de brievenbus.

Maar het lijkt mij alsnog niet de bedoeling dat een chauffeur "gewoon maar" een hele stapel pakketten bij een bedrijf neergooit en op bezorgd zet, om 15 minuten later de stapel verkeerd bezorgde pakketten weer op te halen en vervolgens ipv de pakketten netjes bij het juiste adres te bezorgen, ze maar weer mee terug neemt naar het depot...

Ik heb gisteren van 11:30 tot 19:00 op m'n pakketje zitten wachten, want volgens de klantenservice zou de chauffeur het gisteren nog bezorgen.

Niet heel fijn een hele dag nergens heen kunnen. Hond vond het óók niet grappig dat het bij even buiten een snelle plas moest blijven gisteren. Want wilde het pakket niet missen, dus continu thuis bij de deurbel in de buurt blijven.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:52

Want je weet van te voren natuurlijk ook totaal niet wat je besteld en hoe groot dat is en kan dan ook totaal geen inschatting maken dat het misschien wel eens door de brievenbus zou passen :)*

En daarbuiten, waar mensen werken worden fouten gemaakt. Het is niet de eerste keer dat een bezorger per ongeluk op een verkeerd adres bezorgd en het zal ook zeker niet de laatste keer zijn.

O en newsflash, de winkels zijn weer open dus als je het zo dringend nodig hebt ga het dan gewoon halen.. Kun je de hond daarna ook gewoon uitlaten.

Wordt tijd dat ze dat hele vandaag besteld morgen/overmorgen in huis weer afschaffen zodat mensen weer eens wat meer geduld leren hebben. :x

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:55

Ik zou wel gewoon willen kunnen aangeven of iets morgen bezorgd zou moeten worden of niet. Bij sommige kan dat, bij veel ook niet. Net als betere manier van bezorgtijd of dag wijzigen. := ipv niet meer kunnen wijzigen ip het moment dat je de bezorgdag door krijgt...