Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:05

Een boer kan gewoon gesekst sperma kopen hoor. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:06

fransje23 schreef:
Bij een goede slager kun je gewoon kalfsvlees halen. Althans hier in het westen!

Bokjes worden overigens net als stierkalveren gewoon geslacht.
Saté van geitenvlees is erg lekker!

Zo gewoon is dat niet hoor, wordt hier nauwelijks verkocht. Ze worden meestal geëxporteerd.

Het is wel lekker ja.
Je kan het hier kopen: http://www.bokkenbunker.nl

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:06

fransje23 schreef:
Bij een goede slager kun je gewoon kalfsvlees halen. Althans hier in het westen!

Onze slager (de beste slager van brabant) heeft vleeskoeien in eigen beheer en ze slachten ze als ze 1,5 zijn. Ze slachten alleen kalf op bestelling. Daar hoef ik dus niet aan te komen met een verzoek om 1 kalfsoestertje.

De boerin aan 't woord gisteren in 'Onze Boerderij' zei dat Nederlanders te weinig kalf eten en dat ze haar stierkalfjes dus nauwelijks kwijt kan. Ik zou echt veel vaker kalf eten als het gewoon in de supermarkt lag. Daar zie je af en toe wel kalf/varkensgehakt en heel soms een kalfsoestertje. Zou veel uitgebreider aanbod mogen hebben wat mij betreft.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:42

fransje23 schreef:
Eendagskuikens zijn overigens, het manlijke, bijproduct van de eierindustrie.
Voor ieder dierlijk product gaan er dieren dood. Daarom is vegetarisch, uit het oogpunt van "dierenleed" , inderdaad een beetje half werk.

Een hen legt sowieso eieren, daar zijn geen kuikens voor nodig en ook geen haan. ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:43

purny schreef:
Volwassenen die helemaal gek zijn van Disney. En die elke maand in Disneyland lopen en hun hele tijdlijn volspammen met Disney vind ik dat ze blijven hangen zijn in hun kindertijd.
En dan hebben ze nog geen eens kinderen

Elke maand? Wat voor baan hebben die dan? :wow:

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:47

elnienjo schreef:
fransje23 schreef:

Onze slager (de beste slager van brabant) heeft vleeskoeien in eigen beheer en ze slachten ze als ze 1,5 zijn. Ze slachten alleen kalf op bestelling. Daar hoef ik dus niet aan te komen met een verzoek om 1 kalfsoestertje.

De boerin aan 't woord gisteren in 'Onze Boerderij' zei dat Nederlanders te weinig kalf eten en dat ze haar stierkalfjes dus nauwelijks kwijt kan. Ik zou echt veel vaker kalf eten als het gewoon in de supermarkt lag. Daar zie je af en toe wel kalf/varkensgehakt en heel soms een kalfsoestertje. Zou veel uitgebreider aanbod mogen hebben wat mij betreft.

Klopt, er was in het westen ook een aantal boeren die vleespakketten van eigen geslachte stieren aanboden. Je kon de stier van kalf tot uitgegroeid 'volgen' (hij kreeg zelfs een naam) en dan was het tijd om te slachten. Je kon dan aangeven wat je er allemaal van wilde hebben. Het vlees van eigen geslachte dieren smaakt veel lekkerder dan het waterige supermarktvlees.
Bij mijn man in de familie was het gewoonte om een koe (stier) te adopteren en die werd dan voor ze geslacht. De hele familie verdeelde het vlees onder elkaar en had voor het hele jaar een vriezer vol. Hoefde maar één dier voor te hemelen, voor in totaal vier gezinnen.
Mijn huidige buren hielden tot een aantal jaar geleden zelf jaarlijks twee kalfjes, die ze vetmestten. Tegen de kerst werden die dan geslacht en voor eigen consumptie gebruikt. Wat er over was werd aan derden meegegeven, maar ze hadden een dusdanig groot gezin dat ze hier zelf voldoende aan hadden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:51

Shenavallie schreef:
Klopt, er was in het westen ook een aantal boeren die vleespakketten van eigen geslachte stieren aanboden. Je kon de stier van kalf tot uitgegroeid 'volgen' (hij kreeg zelfs een naam) en dan was het tijd om te slachten. Je kon dan aangeven wat je er allemaal van wilde hebben. Het vlees van eigen geslachte dieren smaakt veel lekkerder dan het waterige supermarktvlees.
Bij mijn man in de familie was het gewoonte om een koe (stier) te adopteren en die werd dan voor ze geslacht. De hele familie verdeelde het vlees onder elkaar en had voor het hele jaar een vriezer vol. Hoefde maar één dier voor te hemelen, voor in totaal vier gezinnen.
Mijn huidige buren hielden tot een aantal jaar geleden zelf jaarlijks twee kalfjes, die ze vetmestten. Tegen de kerst werden die dan geslacht en voor eigen consumptie gebruikt. Wat er over was werd aan derden meegegeven, maar ze hadden een dusdanig groot gezin dat ze hier zelf voldoende aan hadden.

Da's een mooie traditie idd.

Zelf eet ik alleen af en toe 'n mals biefstukje of gehakt. Dus een hele koe zal 't voor mij niet worden.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:53

elnienjo schreef:
Shenavallie schreef:

Da's een mooie traditie idd.

Zelf eet ik alleen af en toe 'n mals biefstukje of gehakt. Dus een hele koe zal 't voor mij niet worden.

Voor mij ook niet. Ik eet precies hetzelfde als jij. Verder geen andere dieren, maar alleen een biefstukje of gehakt en dat ook niet elke dag. Ik denk dat ik zo'n 3 à 4 keer per week vlees eet.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:14

Shenavallie schreef:
S8903N schreef:
Ik vind dat vegetariërs die wel gewoon kaas vreten hypocriete aandachtstrekkers. Al zo vaak ruzie over gehad want ‘dat was anders’. Ja doei, dikke piep hè

Als ze nog steeds stremsel van kalfjes gebruiken, dan is het zeker hypocriet.

Lees nu dat daar al op gereageerd is. :o?

Ik vind mensen die niet nadenken poep.
Er zijn o.a. ook vegetariërs die om andere redenen dan dierenleed, geen vlees eten.
Waarom zijn dat hypocriete aandachtstrekkers?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:21

Shenavallie schreef:
Voor mij ook niet. Ik eet precies hetzelfde als jij. Verder geen andere dieren, maar alleen een biefstukje of gehakt en dat ook niet elke dag. Ik denk dat ik zo'n 3 à 4 keer per week vlees eet.

Ik wissel dan nog af met vis/zeevruchten en kip en vleeswaar ook wel op basis van varken (ontbijtspek, salami).

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:47

Shenavallie schreef:
fransje23 schreef:
Eendagskuikens zijn overigens, het manlijke, bijproduct van de eierindustrie.
Voor ieder dierlijk product gaan er dieren dood. Daarom is vegetarisch, uit het oogpunt van "dierenleed" , inderdaad een beetje half werk.

Een hen legt sowieso eieren, daar zijn geen kuikens voor nodig en ook geen haan. ;)

Maar embryoselectie schijnt nog steeds niet mogelijk te zijn dus om legkippen te fokken, worden alle haantjes gedood.

En nu we het er toch over hebben: het zou toch met de huidige stand van de wetenschap goed mogelijk moeten zijn om melkkoeien dmv hormoonsuppletie melk te laten geven? Dan is het niet langer nodig ze voortdurend drachtig te laten worden. (hoe ethisch dat dan weer is, daar kun je ook over discussiëren).

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:50

mysa schreef:
En nu we het er toch over hebben: het zou toch met de huidige stand van de wetenschap goed mogelijk moeten zijn om melkkoeien dmv hormoonsuppletie melk te laten geven? Dan is het niet langer nodig ze voortdurend drachtig te laten worden. (hoe ethisch dat dan weer is, daar kun je ook over discussiëren).

Hormoonsuppletie zorgt bij de mens al voor bijwerkingen (en zelfs kanker) dus melk op die manier geproduceerd lijkt me geen aanwinst voor ons als consument.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:54

Hangt er van af. Lactatiehormoon lijkt me weer iets anders dan oestrogeen/progesteroncombinaties.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:22

Asciugamano schreef:
Er zijn o.a. ook vegetariërs die om andere redenen dan dierenleed, geen vlees eten.

Je reageert nu op basis van vlees eten. Wij hadden het over kaas eten. ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:39

Dat sluit elkaar toch niet uit?

"vegetariërs die om andere redenen dan dierenleed, geen vlees eten" - Maar wel kaas.
enz.

Geen vlees eten, om welke reden dan ook, lijkt me sowieso al een goede zet toch +:)+

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:52

Shenavallie schreef:
Asciugamano schreef:

Je reageert nu op basis van vlees eten. Wij hadden het over kaas eten. ;)

Iemand noemde vegetariërs, die wel kaas eten, ‘hypocriete aandachtstrekkers.’
Ik vind dat nogal een boude uitspraak.
(En nergens op slaan.)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:07

Shenavallie schreef:

Denk jij dat legkippen niet vervangen worden? Waar denk je dat die vandaan komen ?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:10

Citaat:
Ik vind dat nogal een boude uitspraak

En dus een niet zo populaire mening.

Iemand zonder kinderen kan prima anderen helpen om kinderen op te voeden.
Je eigen kinderen verkloten qua opvoeding dan ben je echt ongeschikt om andermans kinderen op te voeden.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:13

Asciugamano schreef:
Ik vind dat nogal een boude uitspraak.
(En nergens op slaan.)

Ik vind het nog wel ergens op slaan. Kaas wordt gemaakt met stremsel uit de maag van een kalf. Dus beestje moet ook dood voor een beetje kaas.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:14

verootjoo schreef:
Zo gewoon is dat niet hoor, wordt hier nauwelijks verkocht. Ze worden meestal geëxporteerd.

Het is wel lekker ja.
Je kan het hier kopen: http://www.bokkenbunker.nl

Ze brachten 3 jaar geleden € 5-10 ,- per bokje op. Weet niet wat de prijs nu doet.

Ironie is dat het in Indonesië bijvoorbeeld erg duur vlees is. Sate kambing :9

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:15

Olle schreef:
Ik vind het nog wel ergens op slaan. Kaas wordt gemaakt met stremsel uit de maag van een kalf. Dus beestje moet ook dood voor een beetje kaas.

Er bestaan meer soort stremsel.
Daarbij wordt het kalf niet specifiek gedood voor het stremsel dat is een bijproduct.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:33

luuntje schreef:
Citaat:
Ik vind dat nogal een boude uitspraak

En dus een niet zo populaire mening.

Iemand zonder kinderen kan prima anderen helpen om kinderen op te voeden.
Je eigen kinderen verkloten qua opvoeding dan ben je echt ongeschikt om andermans kinderen op te voeden.

Over wat voor situatie heb je het, een schoonmoeder o.i.d. die haar eigen kinderen in jouw ogen heeft verkloot en die denkt het beter te weten of 1 of andere officiële opvoedingscoach? In dat laatste geval:

In eerste instantie ben ik het er mee eens maar aan de andere kant....als je veel hebt geleerd over de theorie van het kinderen opvoeden dan heb je die "professionele kennis" en als je daar dan ook nog "door ervaring leert men" aan toe kan voegen...dat je inziet dat niet alles volgens de boekjes werkt en dat je het bij nader inzien misschien beter anders aan had kunnen pakken...

Dan is zo iemand potentieel meer waard dan iemand die diezelfde opleiding heeft gehad en gewoon de mazzel had van makkelijke eigen kinderen waarbij alles min of meer vanzelf ging, en die daardoor denkt 1 of andere opvoedingsgoeroe te zijn en dat andere ouders het gewoon lang niet zo goed aanpakken.

Ik moet er altijd wel om gniffelen als zulke types dan ineens bij het volgende kind een wat uitdagender exemplaar treffen waarbij al die boekjeswijsheden niet werken.... en dan wel ineens beseffen dat ze vooral heel veel mazzel hadden met de eerdere leg :=

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:20

Dat is zoals zeggen dat vegetariërs beter zijn voor het milieu, maar wel bergen kaas(producten) eten. Want er is toevallig vorige week een nieuwsbericht geweest dat kaas slechter is dan het eten van kip. Wat ook nogal logisch is aangezien het van dezelfde (iig even "vervuilende)" koeien is als het plakje rundvlees.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:25

Nouja je kan natuurlijk ook geen vlees eten en weinig kaas en eieren. Of lokaal geproduceerd door je eigen kipjes, door de lokale geitenboer. Sowieso is minder vlees eten altijd goed :j

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:34

pmarena schreef:
Nouja je kan natuurlijk ook geen vlees eten en weinig kaas en eieren. Of lokaal geproduceerd door je eigen kipjes, door de lokale geitenboer. Sowieso is minder vlees eten altijd goed :j

Er is niks mis mee met bewust eten. Maar je kip laten staan en daarvoor wel kaas eten is natuurlijk hypocriet als je schermt met het feit dat het beter voor het milieu is.

Bewuste keuzes maken is heel wat anders. Ik ken een vegetariër die wél vlees eet wanneer ze weet dat beestje een goed leven gehad heeft. Maar er is altijd een grijs gebied tussen de moraalridders en de negeerstand.