Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 14:29

Ik heb een broek besteld maar het model is 1.76 en ik ben 1.60. Ik weet zeker dat de broek te lang is maar zodra die binnen is moet ik hem de volgende dag aan ivm dresscode. Is er een snelle oplossing om een broek korter te maken zonder kleermaker? Want mijn naai mevrouwtje ( :+ ) is op vakantie en ik weet zo snel niet waar ze hem snel kunnen om naaien.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 14:34

De broekspijpen naar binnen vouwen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 14:39

Zoomband?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 15:41

Nietjes :+

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 15:44

Wat voor broek is het? Als je het aandurft om een paar steekjes te zetten met naald en draad heb ik wel een trucje dat je niks ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 16:12

Je hebt toch van dat speciale kleefband daarvoor?https://www.hema.nl/vrije-tijd-kantoor/hobby/fournituren/zoomband-1441022.html

En anders snel naar een ateliertje en vragen of het meteen gedaan kan worden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-19 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 16:12

Er bestaat zoomband die je in kunt strijken. Volgens mij hebben ze die bij de Hema.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 19:08

Waarom is de belastingdienst zo belachelijk aan het rekenen met rentes?
Ik moet zorgtoeslag terugbetalen, dat doe ik per maand. Maar nu moet je dus zelfstandig bedenken hoeveel rente je moet betalen? Op basis van 4% per jaar...
Waarom niet gewoon het rentebedrag aftrekken van de resterende schuld? Dat doet DUO ook gewoon. :roll:

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 19:13

(Rechtsbijstand zal hierover worden gebeld maar vraag me dit af) als jij een zakelijk geschil hebt met een bedrijf over uitvoeren diensten moet je normaal iemand officieel in gebreke stellen. Maar als blijkt dat deze persoon niet bij kvk ingeschreven is en dus officieel geen bedrijf heeft (en je dus heeft voorgelogen) is dit dan ook nog zo? Word dit dan gewoon een persoonlijk geschil?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 19:16

Arethe schreef:
(Rechtsbijstand zal hierover worden gebeld maar vraag me dit af) als jij een zakelijk geschil hebt met een bedrijf over uitvoeren diensten moet je normaal iemand officieel in gebreke stellen. Maar als blijkt dat deze persoon niet bij kvk ingeschreven is en dus officieel geen bedrijf heeft (en je dus heeft voorgelogen) is dit dan ook nog zo? Word dit dan gewoon een persoonlijk geschil?

Goeie!
Ik denk dat het afhangt van de omzet, want tot 5000 euro per jaar hoef je geen KVK te hebben.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 19:28

Janine1990 schreef:
Arethe schreef:

Goeie!
Ik denk dat het afhangt van de omzet, want tot 5000 euro per jaar hoef je geen KVK te hebben.

Gaat om een hovenier die dus geen hovenier blijkt te zijn.. Heeft zeker omzet van meer dan dat.

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 22:03

Arethe schreef:

Ik denk dat het dan inderdaad een persoonlijk geschil wordt, want de geadresseerde is niet het bedrijf maar de persoon, want er is officieel geen bedrijf...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 22:37

Ja, persoonlijk.
En net zo makkelijk aan te vechten via RB als overige zaken.
Succes!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 02:04

vikawiek schreef:

Ja het is dus zo’n flared broek dus dat blijft niet zitten. Is een zoomband makkelijk te doen? Thanks allemaal

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 02:33

Savannah: veiligheidsspelden - aan de binnenkant?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 06:33

Als je een strijkijzer hebt, dan is dat heel makkelijk. :j

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 09:20

Arethe schreef:

Ik zat hier nog even over na te denken, maar ik neem aan dat het gaat over een overeenkomst die je dus op deze wijze probeert te (gaan) ontbinden? Aangezien jij er vanuit bent gegaan dat het om een officieel bedrijf ging, kan je de overeenkomst dan niet beter op grond van dwaling (jij ging er vanuit dat het een echt bedrijf was, etc.) vernietigen? Dat heeft namelijk terugwerkende kracht en via een onverschuldigde betaling kan je dan je geld terugkrijgen.

(Ik weet natuurlijk niet hoe het geschil daadwerkelijk in elkaar steekt en of het dus opgaat voor jouw geval)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:26

SavannahNx schreef:
vikawiek schreef:

Ja het is dus zo’n flared broek dus dat blijft niet zitten. Is een zoomband makkelijk te doen? Thanks allemaal

Laat de broek wel, als het even kan, door een ander persoon op de juiste lengte omvouwen. Anders loop je groot risico op a) scheef en b) nog net de verkeerde lengte.
Bij voorkeur draag je even een schoen bij het omvouwen.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:45

Wyb_ster schreef:
Arethe schreef:

Ik zat hier nog even over na te denken, maar ik neem aan dat het gaat over een overeenkomst die je dus op deze wijze probeert te (gaan) ontbinden? Aangezien jij er vanuit bent gegaan dat het om een officieel bedrijf ging, kan je de overeenkomst dan niet beter op grond van dwaling (jij ging er vanuit dat het een echt bedrijf was, etc.) vernietigen? Dat heeft namelijk terugwerkende kracht en via een onverschuldigde betaling kan je dan je geld terugkrijgen.

(Ik weet natuurlijk niet hoe het geschil daadwerkelijk in elkaar steekt en of het dus opgaat voor jouw geval)

Kort gezegd heeft meneer werkzaamheden verricht waar wij niet blij mee zijn. Slecht zaagsel van tegels (schots en scheef), lekkages bij overkapping en scheve schutting. Zou aangepast worden maar krijgen geen reactie meer. Toen ineens kregen we geld terug en zou al overgemaakt zijn maar is nu ruime 3 weken terug. Nu blijkt hij dus dit geintje al eerder geflikt te hebben en geen eens hovenier te zijn. Wilden via rechtsbijstand hem in gebreke stellen maar hij is dus geen bedrijf.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 14:16

Dat is inderdaad geen dwaling maar een wanprestatie. Een particulier/consument/privépersoon kan je ook in gebreke stellen.

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 16:42

Oh nee, dan kan dat inderdaad niet, dat wordt idd gewoon op de persoon zelf schriftelijk ingebreke stellen. Succes in ieder geval!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 00:30

Hoe kan het dat ik ineens geen "tv-tje" meer te zien krijg als ik Netflix wil kijken via Chromecast?
Is ook zo bij mijn NPO app.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 00:54

Bij mij gebeurt dat meestal als er problemen zijn met de Wi-Fi, dan is de Chrome cast er even verbinding mee verloren.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 00:55

Maar hoe werkt dat dan? Mijn vriend kan wel verbinding maken. Andere telefoon, maar zelfde WiFi :?

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 01:14

Oh hmm, dan ligt het probleem niet bij de chrome cast maar dan is jouw toestel dan verbinding verloren met de chrome cast. Hoe het werkt, zou ik niet weten :? .

Ik heb het zelf ook wel eens, maar dan zet ik mijn telefoon even aan en uit of ik wacht even en dan werkt het weer. Soms is alleen de app afsluiten en opnieuw opstarten al voldoende