Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arethe schreef:(Rechtsbijstand zal hierover worden gebeld maar vraag me dit af) als jij een zakelijk geschil hebt met een bedrijf over uitvoeren diensten moet je normaal iemand officieel in gebreke stellen. Maar als blijkt dat deze persoon niet bij kvk ingeschreven is en dus officieel geen bedrijf heeft (en je dus heeft voorgelogen) is dit dan ook nog zo? Word dit dan gewoon een persoonlijk geschil?
Janine1990 schreef:Arethe schreef:(Rechtsbijstand zal hierover worden gebeld maar vraag me dit af) als jij een zakelijk geschil hebt met een bedrijf over uitvoeren diensten moet je normaal iemand officieel in gebreke stellen. Maar als blijkt dat deze persoon niet bij kvk ingeschreven is en dus officieel geen bedrijf heeft (en je dus heeft voorgelogen) is dit dan ook nog zo? Word dit dan gewoon een persoonlijk geschil?
Goeie!
Ik denk dat het afhangt van de omzet, want tot 5000 euro per jaar hoef je geen KVK te hebben.
Arethe schreef:(Rechtsbijstand zal hierover worden gebeld maar vraag me dit af) als jij een zakelijk geschil hebt met een bedrijf over uitvoeren diensten moet je normaal iemand officieel in gebreke stellen. Maar als blijkt dat deze persoon niet bij kvk ingeschreven is en dus officieel geen bedrijf heeft (en je dus heeft voorgelogen) is dit dan ook nog zo? Word dit dan gewoon een persoonlijk geschil?
SavannahNx schreef:vikawiek schreef:De broekspijpen naar binnen vouwen?
Ja het is dus zo’n flared broek dus dat blijft niet zitten. Is een zoomband makkelijk te doen? Thanks allemaal
Wyb_ster schreef:Arethe schreef:(Rechtsbijstand zal hierover worden gebeld maar vraag me dit af) als jij een zakelijk geschil hebt met een bedrijf over uitvoeren diensten moet je normaal iemand officieel in gebreke stellen. Maar als blijkt dat deze persoon niet bij kvk ingeschreven is en dus officieel geen bedrijf heeft (en je dus heeft voorgelogen) is dit dan ook nog zo? Word dit dan gewoon een persoonlijk geschil?
Ik zat hier nog even over na te denken, maar ik neem aan dat het gaat over een overeenkomst die je dus op deze wijze probeert te (gaan) ontbinden? Aangezien jij er vanuit bent gegaan dat het om een officieel bedrijf ging, kan je de overeenkomst dan niet beter op grond van dwaling (jij ging er vanuit dat het een echt bedrijf was, etc.) vernietigen? Dat heeft namelijk terugwerkende kracht en via een onverschuldigde betaling kan je dan je geld terugkrijgen.
(Ik weet natuurlijk niet hoe het geschil daadwerkelijk in elkaar steekt en of het dus opgaat voor jouw geval)