Dioxide schreef:Zo had ik een fantastisch mooie schedel van een 2 jarige hengst. Helaas is die bij m'n ex achter gebleven
Boven staat nog wel een hele mooie koeienkop en binnenkort mag ik eens snuffelen in de taxidermie collectie van mijn opa (was jager)
Hoe prepareren jullie roadkill? Ik heb er geen ervaring in, maar het lijkt me waanzinnig leuk om dat enigzinds te kunnen! Als ik eens bij iemand mee mag kijken, heel graag
Ik heb de huiden wel gelooid met verdund accuzuur en zout, en nu probeer ik het met aluin en zout. De ene keer gaat het heel mooi, de andere keer niet.
Villen is op zich niet moeilijk, wel tijdrovend als je er niet heel behendig mee bent (en dat ben ik absoluut niet

Beetje afhankelijk van hoe stuk het beest is en wat je er mee wil is het een kwestie van met een goed scherp mes (ik heb bij voorkeur een mes met een ronde punt, een scalpel bijvoorbeeld) een snee maken door de huid maar niet in het vlees, en dan de huid lostrekken/snijden/wriemelen van de rest van het lijf. Dat gaat op uiteindjes zoals kop/voeten/staart na eigenlijk heel makkelijk.