[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 01:19

Dioxide schreef:
Zo had ik een fantastisch mooie schedel van een 2 jarige hengst. Helaas is die bij m'n ex achter gebleven :(

Boven staat nog wel een hele mooie koeienkop en binnenkort mag ik eens snuffelen in de taxidermie collectie van mijn opa (was jager) <3

Hoe prepareren jullie roadkill? Ik heb er geen ervaring in, maar het lijkt me waanzinnig leuk om dat enigzinds te kunnen! Als ik eens bij iemand mee mag kijken, heel graag :o

Ik heb de huiden wel gelooid met verdund accuzuur en zout, en nu probeer ik het met aluin en zout. De ene keer gaat het heel mooi, de andere keer niet.

Villen is op zich niet moeilijk, wel tijdrovend als je er niet heel behendig mee bent (en dat ben ik absoluut niet :P ). Grotere dieren zijn over het algemeen makkelijker dan kleintjes om op te oefenen.
Beetje afhankelijk van hoe stuk het beest is en wat je er mee wil is het een kwestie van met een goed scherp mes (ik heb bij voorkeur een mes met een ronde punt, een scalpel bijvoorbeeld) een snee maken door de huid maar niet in het vlees, en dan de huid lostrekken/snijden/wriemelen van de rest van het lijf. Dat gaat op uiteindjes zoals kop/voeten/staart na eigenlijk heel makkelijk. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 01:35

nine1987 schreef:
Anoniem schreef:
Over kadavers...
Afgelopen zomer waren wij in Duitsland, op een hoog punt in een wintersportgebied. Om te wandelen.
Er liepen daar kuddes schapen en koeien op de “ berg” toppen.
Wij zagen een hoofd van een lammetje: een schedeltje met haar en vlees er nog op.
Volledig intact, keurig “ afgebeten(?).
Welk dier dat gedaan heeft...

My best guess.... Duitsland..

Wolf... :D

Was ook mijn eerste gedachte. Al vond ik via Google weinig terug over wolven in dat specifiek stukje
( zwarte woud, feldberg).
Maar het was zo “ mooi”, echt alleen nog n hoofdje aan de zijkant van een pad..

vivian_ve

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 06:28

Kan heel goed dat het lam door natuurlijke omstandigheden is overleden en dat daarna kleinere roofdieren het uit elkaar gehaald hebben. Komt vaak voor. Ook raven enzo kunnen lichaamsdelen erg ver meenemen. Ben goed bekent met feldberg en eerlijk gezegd lijkt het me sterk dat daar wolven leven.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 12:09

Net het filmpje gezien van die terrorist die de aanslag pleegt in Nieuw Zeeland, die gaat rond op whatsapp. Geen woorden voor, dat is pas luguber.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 12:14

julius_juut schreef:
Ik heb de huiden wel gelooid met verdund accuzuur en zout, en nu probeer ik het met aluin en zout. De ene keer gaat het heel mooi, de andere keer niet.

Villen is op zich niet moeilijk, wel tijdrovend als je er niet heel behendig mee bent (en dat ben ik absoluut niet :P ). Grotere dieren zijn over het algemeen makkelijker dan kleintjes om op te oefenen.
Beetje afhankelijk van hoe stuk het beest is en wat je er mee wil is het een kwestie van met een goed scherp mes (ik heb bij voorkeur een mes met een ronde punt, een scalpel bijvoorbeeld) een snee maken door de huid maar niet in het vlees, en dan de huid lostrekken/snijden/wriemelen van de rest van het lijf. Dat gaat op uiteindjes zoals kop/voeten/staart na eigenlijk heel makkelijk. :)

Thanks! Villen en botten schoonmaken heb ik wel eens gedaan, maar looien nog niet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 12:15

sureido schreef:
Net het filmpje gezien van die terrorist die de aanslag pleegt in Nieuw Zeeland, die gaat rond op whatsapp. Geen woorden voor, dat is pas luguber.

Het volledige filmpje? Gatver..... :\

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 12:16

Anoniem schreef:
sureido schreef:

Het volledige filmpje? Gatver..... :

Ik heb alleen via het nieuws het begin stukje gezien geen schoten etc.
Was een live stream van die terrorist gekke lui.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 12:17

Ja, het volledige filmpje staat op YouTube etc.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 12:45

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 12:57

sureido schreef:
Ja, het volledige filmpje staat op YouTube etc.

Gezien, echt bizar dat je zo'n kronkel in je kop hebt..

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:07

Vind het eerder luguber dat er een hele moordaanslag op YouTube staat maar oooowee als er een mm tepel te zien is

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:41

Smallheal schreef:
Vind het eerder luguber dat er een hele moordaanslag op YouTube staat maar oooowee als er een mm tepel te zien is

Staan ook bevallingen op zonder blokjes.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:47

Maar hoezo zouden bevallingen geblurd of geweerd moeten worden? Bevallen is natuurlijk en een van de normaalste dingen ter wereld.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:48

Tepels en seks ook :Y)

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:49

Smallheal schreef:

Dit.
Censuur wordt tegenwoordig te pas en te onpas toegepast. Behalve als het om geweld gaat, dat laten we lekker zien want dat boezemt het volk angst in...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:50

Ja, hij word ook wel verwijderd maar ook weer 100 keer opnieuw gepost. Toch was ik wel nieuwsgierig en gekeken, het lijkt net call of duty. Wat erg zeg dat je het ook zo filmt. En dan van te voren stopt ie nog om mensen te laten oversteken om daarna even in het rond te schieten ...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:50

Eigenlijk heel krom, want waar is die grens?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:51

Via google en yt vind ik alleen een filmpje van 45 sec. Binnen in de moskee. Is er nog meer dan? Wel ziek dat je dat gewoon filmt trouwens.

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 14:09

TurboTinker schreef:
Via google en yt vind ik alleen een filmpje van 45 sec. Binnen in de moskee. Is er nog meer dan? Wel ziek dat je dat gewoon filmt trouwens.

Ik heb het volledige filmpje net ook gezien, duurt een minuut of 9 volgens mij...

Edit: opnieuw gevonden, hij duurt in totaal 16 minuten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-19 14:38

TurboTinker schreef:

Wel heel bruikbaar voor het onderzoek...

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 14:45

Hij filmt ook zichzelf :=

De video die wij hadden gezien is ondertussen verwijderd op yt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 14:58

Als je het gewoon zoekt op YouTube staat er ergens weer een nieuwe. Ze verwijderen hem maar bij komt toch telkens terug

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 15:17

litilaura schreef:
Maar hoezo zouden bevallingen geblurd of geweerd moeten worden? Bevallen is natuurlijk en een van de normaalste dingen ter wereld.

Maar tepels op yt dus ook :)

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 15:52

Alle mensen net een filmpje gekeken van nieuw Zeeland... Wat een koelbloedige moord... Vreselijk. Geen straf is te erg voor deze man.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 16:15

Lisa_WB schreef:
TurboTinker schreef:

Ik heb het volledige filmpje net ook gezien, duurt een minuut of 9 volgens mij...

Edit: opnieuw gevonden, hij duurt in totaal 16 minuten

Maar waarom kijk je überhaupt het volledige filmpje?