Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:47

daisssx schreef:
Ik heb ook weer wat..

Ik had petrie glasgows te koop staan, uiteindelijk voor 90 euro verkocht. Minder dan ik wilde want ze zijn zgan.

Ik heb ze verzonden, krijg ik een berichtje dat de kuitmaat niet zou kloppen, ze had ook andere petries met dezelfde kuitmaat en die vielen veel ruimer? De kuitmaat staat gewoon in de laars, en het is ook echt die maat.

Ook is de linker rits kapot gegaan gelijk, terwijl ik ze nog een paar x open en dicht heb gedaan voordat ik ze verzond en toen deden ze het allebei prima. Wel iets stroef maargoed, het blijven ritsen.

En nu krijg ik het verwijt, omdat ik zelf laarzen met een grotere kuitmaat zoek, ik zogenaamd de ritsen zelf geforceerd zou hebben om de laarzen alsnog te passen.

Ik heb ze al 2 jaar niet meer aan gehad omdat ze dus niet meer passen...

Wat moet ik hiermee?

Tja, de andere zullen misschien al ingelopen zijn, daarom dat ze breder zijn?
Over de rits, ja dat is discutabel lijkt me, maar als je ze al voor te weinig verkocht hebt, en als de rits bij jou ok was, ik zou ze niet terug nemen dan. Als het stuk is heb je er zelf ook niets aan

Minoes

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:53

Nee inderdaad bij mij deden ze het gewoon nog prima.
Ik vind het echt vervelend om zulke verwijten te krijgen terwijl ik nergens vanaf weet..

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:53

Is er op je advertentie foto's te zien dat de rits goed is? als zij natuurlijk heeft geprobeerd erin te komen kan het zijn dat de rits kapot is gegaan en dit nu op jouw probeert te verhalen. Ik zou het laten gaan, eventueel met de foto's aantonen dat de ritsen heel waren en het daarbij laten.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:57

Ik heb geen foto's van de ritsen, maar ze zegt zelf ook dat de rits bij haar is kapot gegaan.
Ik weet niet hoe, waarschijnlijk te lomp aan getrokken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:00

Als ze het zelf letterlijk zegt "de rits is hier stuk gegaan", dan hoef jij naar mijn mening helemaal niets. Wanneer je een auto koopt en je rijdt hem de dag nadien zelf tegen een muur, dan gaat de garage daar ook niets aan doen :+

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:02

Ze zei letterlijk: "bij aantrekken ging gelijk de linker laars de rits kapot"
Daar kan ik ook niks aan doen inderdaad.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:03

daisssx schreef:
Ze zei letterlijk: "bij aantrekken ging gelijk de linker laars de rits kapot"
Daar kan ik ook niks aan doen inderdaad.

Niets doen dat, daar kan jij niets aan doen dat het bij haar is stuk gegaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:04

Dan heeft ze de schade toch zelf veroorzaakt? Ze gaf ook al aan dat de kuitmaat niet klopt (volgens haar). Datgene wat ze jou verwijt, alsnog proberen passen terwijl het te klein is, kan ze zelf ook gedaan hebben en nu op jou proberen doorschuiven.

Trouwens... wat kost nou een nieuwe rits.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:05

Ik zou terugsturen: Beste,

Jammer dat je meteen de rits kapot getrokken hebt, daar kan ik helaas niets aan doen. Wat betreft de kuitmaat , die staat gewoon in de laars zelf. Aangezien de laarzen zo goed als nieuw zijn en dus niet ingelopen kan het zijn dat in vergelijking met laarzen die wel al ingelopen zijn, de kuitmaat kleiner lijkt. Echter zal de kuitmaat van de reeds gebruikte laarzen groter zijn dan de kuitmaat bij nieuw.

Ik hoop dat je de rits nog kunt laten maken en dat de laarzen na inlopen nog veel jaar plezier gaan geven. Helaas kan ik niets doen aan de klachten, de laarzen zijn zo goed als nieuw en in goede staat naar je verzonden.

MVG,

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:07

Mer1980 schreef:
Ik zou terugsturen: Beste,

Jammer dat je meteen de rits kapot getrokken hebt, daar kan ik helaas niets aan doen. Wat betreft de kuitmaat , die staat gewoon in de laars zelf. Aangezien de laarzen zo goed als nieuw zijn en dus niet ingelopen kan het zijn dat in vergelijking met laarzen die wel al ingelopen zijn, de kuitmaat kleiner lijkt. Echter zal de kuitmaat van de reeds gebruikte laarzen groter zijn dan de kuitmaat bij nieuw.

Ik hoop dat je de rits nog kunt laten maken en dat de laarzen na inlopen nog veel jaar plezier gaan geven. Helaas kan ik niets doen aan de klachten, de laarzen zijn zo goed als nieuw en in goede staat naar je verzonden.

MVG,

Yup, lijkt me een netjes antwoord! :j

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:14

Ik zou dat woordje meteen in de 1e zin weglaten, klinkt niet zo, daarmee leg je het wel heel dik erop ;)

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 16:24

Ik heb zelf ook zo ongeveer iets terug gestuurd :j

Zij heeft daarop geantwoord de rits te laten maken en daarna de laarzen weer te verkopen. Maar dat ze het niet netjes van mij vind.

Kan ze vinden, maar ik kan er niks aan doen..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 16:29

Tja, dat is het risico van iets kopen. Jij bent eerlijk geweest, dus het is dan haar risico dat het toch niet past?

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 17:24

De maat klopt gewoon dus je hebt geleverd wat je verkocht. Met de rits die bij haar stuk gaat.. tsja daar kan jij ook niets aan doen. Wel vervelend natuurlijk maar niet jouw fout dan.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 17:55

Dat de kuitmaat niet klopt met wat in de laars gedrukt staat kan ook prima.Hoeft niks met inlopen te maken te hebben.
Ik heb ook laarzen op marktplaats gekocht. Exact de zelfde maten als mijn eigen laarzen.
Ik krijg de laarzen thuis, krijg ik ze niet dicht, ik de kuit nameten blijkt dat de maat die er in staat niet overeen komt met de daadwerkelijke maat.

Dat zou natuurlijk ook heel goed kunnen met de door jou verkochte laarzen. Dat is erg vervelend voor de koper, maar kan jij als verkoper natuurlijk niks aan doen.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 17:58

Maar dat is denk ik niet het geval, ik heb ze bij petrie zelf gekocht. Dus niet in de winkel.
(Mijn moeder heeft bij petrie gewerkt) En daar hebben ze mijn kuit gemeten en dat kwam toen op 38 uit, de laarzen pasten ook perfect en die zijn ook kuitmaat 38.

Wel vreemd dat het kan voorkomen dat de gedrukte maat niet klopt.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:49

Lekker laten praten dan hoor. Die rits is bij haar kapot gegaan. Daar kan jij echt niks aan doen. De kuitmaat staat in de laars en klopt dus gewoon.

Ik had een boek gekocht (via bookmatch). Het boek zou in goede staat zijn. Ik heb het boek namelijk inmiddels ontvangen, maar ben eigenlijk niet tevreden. Ik vind het boek in redelijke staat en niet in goede staat.
Ik ben nu benieuwd wat jullie vinden... ben ik nu een een zeurpiet? :')

De kaft van het boek is zit onder de zichtbare vouwen en er is best veel geschreven in het boek. (Gellukkig wel met potlood, maar het is bijna niet uit te gummen en je blijft de afdruk sowieso ook zien.)

Ik probeer foto's te plaatsen, maar ik weet niet of het lukt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:55

Jurist modus: Iets met non-conform wat mij betreft ;)
Serieus: nee, ik zou dit ook niet goede staat vinden. Het boek is gelukkig bruikbaar maar als je het als goede staat koopt en je het zo krijgt zou ik ook niet happy zijn.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:23

Nee ik vind dat het onbeschreven moet zijn als het in goede staat is, maar ik heb het ook weleens gehad.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:25

elukkig ben ik dan niet de enige die dat vind. Ik heb een mail gestuurd naar bookmatch dat ik hier niet blij mee ben en wat er te regelen valt. Als het goed is krijg ik nog voor 22.00 uur antwoord.

Ik zie nu trouwens ook de defenitie van goed op de site staan: "Boek is gebruikt en er is niet in geschreven of gearceerd.".

Het voldoet daar dus sowieso al niet aan. Ik ben benieuwd wat bookmatch voorstelt.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:29

Nee van een boek in goede staat verwacht je niet dat erin geschreven is.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:49

En ook niet dat 'ie zulke vouwen in de kaft heeft..
Hopelijk komen ze met een goede oplossing :)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 21:20

Het ziet er inderdaad wel heel gebruikt uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:14

Na wat gestrubbel met Kiala (pakket was even vermist) heeft de koper de bitjes kunnen afhalen. Vandaag mailtje gehad dat pakketje terecht was en dat ze heel erg blij is en dat ze nog erg netjes zijn.
Kijk, daar word ik dan spontaan vrolijk van :D

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 12:13

Ik heb een mail teruggekregen van Bookmatch (dezelfde dag nog). Ze gaven aan dat ik het boek op hun kosten kon terugsturen en mijn geld zou terugkrijgen of dat ik nog in onderhandeling zou gaan over de prijs met de verkoper.

Aangezien ik het boek dinsdag al nodig heb, wilde ik graag in onderhandeling gaan over een andere prijs.
Ik heb haar de volgende ochtend een berichtje gestuurd en aangegeven dat ik 10 euro terug wil.
Ze heeft gisteravond heel laat geantwoord. Ze geeft aan dat zover zij zich kan herinneren het boek nog in goede staat was, maar omdat ik dit aangeef ze wel 5 euro terug wil geven en niet meer. Sowieso... als je van mening bent dat het er bij jou nog goed uitzag, geef je toch niet zo snel toe dat je wel 5 euro terug wil betalen. :?

Maargoed. Ik heb gestuurd dat ik er dan 7.50 van wil maken. Eens kijken wat ze zegt.