Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snuffie123

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:36

Dus ze liep weg en had haar tas om de stoel laten staan om deze bezet te houden?
Dat zou ik ook niet tolereren. Als ze lang weg is zou ik de tas gewoon van de stoel afhalen en daar gaan zitten.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:20

Wow.. ik zit nu in de bus en iemand had een tas en een jas op 2 stoelen liggen, maar zat zelf op de stoelen erachter te slapen. Omdat ik geen idee had van wie het is ben ik ergens anders gaan zitten, maar dat vind ik toch wel extreem asociaal. Prima als je je tas op de stoel naast je hebt, maar om nou 2 plekken bezet te houden en zelf ergens anders te gaan zitten? Dat gaat mij dan weer net een stap te ver :=

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:54

Jaa dat is wel erg aso ja.

Laatst ook in de trein een vrouw zat bij een vierzitsgedeelte. Op de stoel bij het raam zat ze zelf, op de stoel naast haar stond haar handtas, de stoel tegenover haar stond 1 tas van de Primark, en op de stoel daarnaast ook een tas van het winkelen := Dus op elke stoel 1 tas :+

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:38

Pffft dat is ook erg aso, ik had ze bij elkaar gezet en gaan zitten, maar of je nou naast zulke mensen moet willen zitten....

Ja tijdens het bellen was die stoel bezet, terwijl zij ergens anders stond.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:01

Mijn allergrootste ergernis is toch wel mijn overstap 's avonds van trein naar bus. Mijn bus naar huis vertrekt precies tegelijk met als mijn trein aankomt, oftewel, er is 0% kans dat ik hem kan halen. 's Middags geen probleem, dan rijdt de bus toch elk kwartier, maar 's avonds rijdt hij maar 1x per uur. Er zijn nog wel andere bussen maar dan moet ik heel ver lopen, en met een zware schooltas is dat ook niet echt prettig.

Vroeger vertrok de bus 2 minuten ná dat mijn trein aankwam, ook krap, maar als ik mijn best deed wel haalbaar. Echt zo vervelend dat ze de dienstregeling precies met die 2 minuten moeten vervroegen ^)

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:26

Ik ken die pijn, als ik de trein uitkom vertrekt mijn bus. Soms met een sprintje en geluk haal ik hem, maar het is zo banketstaaf.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:28

Arantes herkenbaar. Ik zie mijn bus vaam wegrijden vanuit de trein. >;)

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:33

Niet echt een ergernis, of nou ja, wel van de buschauffeur. Het was vooral eng eigenlijk dus ik moet het even kwijt.

Vorige week was ik iets eerder klaar met school dus ik liep naar de bus, die staat daar altijd een poosje al voor hij rijdt. Toen ik aan kwam lopen zag ik een stuk of 7 jongens (17-19 jaar?) bij de voorste deur en ze praatten met de chauffeur. Na een paar seconden deed de chauffeur de deur dicht, de jongens stonden nog steeds buiten de bus en begonnen harder te praten, dus ik dacht al ''foute boel''. Was een halve meter van ze af, wilde gewoon de bus in lopen (bij de tweede deur, dus moest langs ze), had die een van die jongens ineens een mes en schreeuwde naar de chauffeur dat hij hem neer zou steken. Ze zagen mij (op een halve meter dus) en een van die jongens zei dat die jongen het mes weg moest stoppen. Toen zijn ze weggelopen. Pas achteraf bedacht ik me wat er had kunnen gebeuren als ze in een slechte(re) bui zouden zijn geweest. Jakkes.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:46

xxShetLover schreef:
Niet echt een ergernis, of nou ja, wel van de buschauffeur. Het was vooral eng eigenlijk dus ik moet het even kwijt.

Vorige week was ik iets eerder klaar met school dus ik liep naar de bus, die staat daar altijd een poosje al voor hij rijdt. Toen ik aan kwam lopen zag ik een stuk of 7 jongens (17-19 jaar?) bij de voorste deur en ze praatten met de chauffeur. Na een paar seconden deed de chauffeur de deur dicht, de jongens stonden nog steeds buiten de bus en begonnen harder te praten, dus ik dacht al ''foute boel''. Was een halve meter van ze af, wilde gewoon de bus in lopen (bij de tweede deur, dus moest langs ze), had die een van die jongens ineens een mes en schreeuwde naar de chauffeur dat hij hem neer zou steken. Ze zagen mij (op een halve meter dus) en een van die jongens zei dat die jongen het mes weg moest stoppen. Toen zijn ze weggelopen. Pas achteraf bedacht ik me wat er had kunnen gebeuren als ze in een slechte(re) bui zouden zijn geweest. Jakkes.

Oh jeetje wat eng... hoe was het met de betreffende chauffeur?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:52

Er lag net weer kots in de trein, vorige week ook al. :r En dat om 9uur 's ochtends. Dat is dus gewoon de troep van de vorige nacht niet opruimen. :r :r :r

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 10:06

MarlindeRooz schreef:
Er lag net weer kots in de trein, vorige week ook al. :r En dat om 9uur 's ochtends. Dat is dus gewoon de troep van de vorige nacht niet opruimen. :r :r :r

Tenzij er iemand om 7 uur sochtends over zijn/haar nek gegaan is natuurlijk := (Ik weet natuurlijk niet hoelaat bij jullie de eerste trein vertrekt )

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:00

Nou, ik denk niet dat het van de vorige avond is ;) Ik ben ook wel eens over mijn nek gegaan om half 8 in de trein omdat ik zó misselijk was en misschien was er iemand met een kater? :P

Shetlover: wat ontzettend eng :oo

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:07

Marjoow schreef:
xxShetLover schreef:

Oh jeetje wat eng... hoe was het met de betreffende chauffeur?

Hij leek uiteraard gespannen en nerveus. Ik durfde niet te vragen hoe het met hem ging. Hij was zelf ook met iets anders bezig, aan de andere kant van zijn bus, een ander busstation dus, was een oudere man onderuit gegaan en de ambulance was net gekomen. Achteraf baal ik dat ik het hem niet hem gevraagd.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:02

Misschien kan je bellen naar het desbetreffende busvervoerder-ding en dan vragen of ze er van weten en hoe het met de chauffeer is? Dat je er bij was enzo?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:10

eclair98 schreef:
Misschien kan je bellen naar het desbetreffende busvervoerder-ding en dan vragen of ze er van weten en hoe het met de chauffeer is? Dat je er bij was enzo?

Dat is wel verstandig. Ook met het eventueel vinden van de jongens is een getuige wel handig :)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:52

Ik vind braaksel altijd zo vies in het ov. Maar ben zelf ook weleens zo hondsberoerd geweest na voedselvergiftiging van uit eten dat ik over m'n nek ben ik gegaan. Wel in plastic tasje. Maar schaamde mij wel heel erg

Station Almelo is ook zo ontzettend smerig. Moet je tunnel door en stinkt altijd naar urine. Bah

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:56

Shetlover wat een nare ervaring voor jou en voor de chauffeur natuurlijk. Het lijkt me inderdaad een goed idee om met het vervoerbedrijf even contact op te nemen :)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 13:15

Eloya schreef:
Ik vind braaksel altijd zo vies in het ov. Maar ben zelf ook weleens zo hondsberoerd geweest na voedselvergiftiging van uit eten dat ik over m'n nek ben ik gegaan. Wel in plastic tasje. Maar schaamde mij wel heel erg

Station Almelo is ook zo ontzettend smerig. Moet je tunnel door en stinkt altijd naar urine. Bah

Buiten het ov is braaksel ook vies hoor :))

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:48

Ik heb een keer in een propvolle trein gekotst. Had die dag al 3x overgegeven en voelde me in trein opnieuw niet lekker. Ik vroeg mijn moeder een tasje en zodra ik die in m'n handen had moest ik meteen overgeven. Anders had iemand een vieze fiets en schoenen als mijn moeder geen tasje bij zich had. :=

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:50

kan iemand me een seintje geven als de kots verhalen weer achter de rug zijn? :D :D :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 19:38

Hier een keer een kotser achter me in de bus, was helaas de laatste bus anders was ik er wel uitgesprongen :=
Kan er ook helemaal niet tegen dus heb weken niet met de bus gedurfd. Als ik iemand zie die een beetje een misselijke indruk geeft zorg ik dat ik er zo ver mogelijk vanaf zit (lees: andere kant van de trein :') )
Vriendje reist veel 's nachts met de trein en die komt soms ook met verhalen thuis :r Vaak dronken mensen natuurlijk (hij werkt midden in Amsterdam)

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:07

Dat je in de tram op zuur gaat zitten en de chauffeur gewoon doorrijd om dan in zoetermeer gestopt te worden en onder vraagt door de politie

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 21:29

MyGhostTown schreef:
Dat je in de tram op zuur gaat zitten en de chauffeur gewoon doorrijd om dan in zoetermeer gestopt te worden en onder vraagt door de politie

huh? dat je van slachtoffer ineens tot verdachte gebombardeerd wordt bedoel je?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:04

Ik snap hem ook niet. Bij mij is ergernis de hele horde ganzen op de weg.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:21

Ik heb ook een keer gehad dat een vent voor me begon te kotsen uit het niets. Hij zag er al beroerd uit maar dat zag ik niet aankomen. Riekte alleen puur naar alcohol.. totaal geen medelijden met die vent :')