Confessions....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 16:58

Bloodymary schreef:
[naam] schreef:
Net als mensen die met alle kwaaltjes direct naar de dokter gaan , ziek gewoon uit :+

Inderdaad, ik heb een huisartsenpraktijk als klant en die zeggen dat mensen gemiddeld 4 keer per jaar bij de huisarts komen (dus ook een aantal nog veel meer). Ik haal 1 keer in de 4 jaar nog niet eens.
Gelukkig maar natuurlijk.

Wauw 4x :oo , strippenkaart was vrij vol paar jaar terug toen galstenen parten speelde. Normaal 1x in de 2 a 3 jaar :+

Foaly

Re: Confessions....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:03

Of andersom: mensen die overduidelijk ziek zijn en niet naar een dokter gaan. Mijn vader loopt inmiddels al een halfjaar (als het niet langer is) met een zware verkoudheid en verstopte holtes. Loopt de hele dag te hoesten, snuiven, proesten, snuiten, zuchten en steunen en iedereen wordt er knettergek van, maar bij een dokter aandringen dat er iets moet gebeuren? Nee hoor :n.

Zit helaas in de familie, zijn zus heeft ook maanden met een zware verkoudheid gelopen zonder naar een huisarts te gaan en heeft daar een astma aan overgehouden. Tja, daar kan ik dan ook echt geen medelijden mee hebben :n

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:05

Ik heb jaren gehad waar ik de 7 keer ook wel haalde helaas. Niet iedereen is gezegend met een goede gezondheid. Mijn opa's overlijden is te wijten aan het niet naar de HA willen. Liever een keer vaker dan te weinig. Helaas.

Mijn hond kan op commando de gezinsleden zoeken, dan zeg ik "waar is papa / Mama / Myrthe dan" en dan gaat ze papa zoeken. Dus ik zeg het wel eens tegen haar. :)) Maar dat is omdat ik ze zelf ook zo noem. _O-

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:30

Ik vind naar de dokter gaan verschrikkelijk :n ga dan ook bijna nooit. Zelfs niet toen ik een rib of meerdere gebroken had. (Weet ik dus ook nog steeds niet) 'Konden ze toch verder niets aan doen' was mijn argument. Achteraf wel spijt van, had best wel eens verkeerd kunnen gaan!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:40

Ik ga ook helemaal niet graag naar de ha, alleen als het écht moet, en soms ben ik dan al iets te laat

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:19

Bloodymary schreef:
Toen ik net op Bokt zat dacht ik dat banketstaaf echt een scheldwoord of vloekwoord was dat door jongeren gebruikt werd.....

Ik kwam dat zoveel tegen en had niet in de gaten dat dat automatisch veranderd werd. Tot ik zelf een keer ging vloeken.

Ik ook.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:25

Inhakend op de banketstaaf-confession: Ik heb jarenlang binnenpretjes gehad als ik banketstaven met poedersuiker moest verkopen :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:28

Wij hebben thuis een te kort broekje en daarom heeft het als bijnaam prutsmutsen broekje.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:03

Bloodymary schreef:
Rebecca schreef:
Net als mensen die met alle kwaaltjes direct naar de dokter gaan , ziek gewoon uit :+

Inderdaad, ik heb een huisartsenpraktijk als klant en die zeggen dat mensen gemiddeld 4 keer per jaar bij de huisarts komen (dus ook een aantal nog veel meer). Ik haal 1 keer in de 4 jaar nog niet eens.
Gelukkig maar natuurlijk.

Moet je in Belgie wonen, kun je voor elke keer dat jij (of je kinderen) een keer ziekmeldt een briefje halen incl consult. Alsof de beste man wat anders kan zeggen dan : Virusje, veel rusten en warm houden. 8)7
Zo vreselijk irritant!

BralindyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:46

dogs_horses schreef:
Ik noem mijn bijrijdpaard altijd mijn vriendje, eerste keer dat ik tegen mijn vriendinnen zei dat ik 'vanmiddag weer lekker naar mijn vriendje ga' keken ze me zó raar aan _O-

mijn hond is mijn ventje, of mattie haha. Maar ik vind dieren je kinderen noemen?? Uhm.. nee >;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:49

In dat kader: ik vind het ook werkelijk vreselijk als volwassenen het hebben over hun mannetje en ventje als ze hun partner bedoelen. Je bent geen 14 meer! :+ :+

(Of je moet gewoon volks zijn, dan past het enig bij de gouden naamketting :') )

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:52

vuurneon schreef:
In dat kader: ik vind het ook werkelijk vreselijk als volwassenen het hebben over hun mannetje en ventje als ze hun partner bedoelen. Je bent geen 14 meer! :+ :+

(Of je moet gewoon volks zijn, dan past het enig bij de gouden naamketting :') )

Ja. Ja. JA! :')

"Vanavond eindelijk het mannetje weer thuis." Oh, komt je kaboutertje langs?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:54

Aan mijn collega stelde ik de vraag: o? Waar is je zoontje dan heen geweest?

:')

Ik vind het al suf dat mijn schoonmoeder mij nog steeds 'meisje' noemt: a je bent geen 100 dat ik in verhouding ook daadwerkelijk een meisje nog ben. B ik ben volwassen en C ik draag verdorie je kleinkind D: zoveel groter ben je ook niet dat je verkleinwoorden voor mij nodig hebt :+

Mijn confession is dat ik in gedachten dan een hele charmante bijnaam heb voor haar die ik maar niet uitspreek dan :') en ook niet hier want ik ben gek op haar verder :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:05

vuurneon schreef:

Of hubbie! Dat is pas erg.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:07

vuurneon schreef:

Ik vind het al suf dat mijn schoonmoeder mij nog steeds 'meisje' noemt: a je bent geen 100 dat ik in verhouding ook daadwerkelijk een meisje nog ben. B ik ben volwassen en C ik draag verdorie je kleinkind D: zoveel groter ben je ook niet dat je verkleinwoorden voor mij nodig hebt :+

Mijn confession is dat ik in gedachten dan een hele charmante bijnaam heb voor haar die ik maar niet uitspreek dan :') en ook niet hier want ik ben gek op haar verder :')

Ach, dat is niks vergeleken met het 'kindjes' dat mijn schoonouder ons noemt. :+
En dan op zo'n enorm hoog overdreven toontje dat je echt denkt dat we 12 zijn.

Dan is mijn confession dat ondanks dat mijn schoonmoeder een goed mens is, ik haar echt niet kan uitstaan :+

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:16

Als we het dan toch over dieren hebben, onze hond wordt ook helemaal gek als ik het over mama heb , maar dat is ook mijn mama, dus dan is het minder erg toch? :o
Als ik alleen thuis ben mag hond ook bij mij in bed slapen, en bij onweer mag ze ook wel onder de dekens.. :D

Edit, schoonmoeders.. ;(

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:24

Bloodymary schreef:
vuurneon schreef:

Of hubbie! Dat is pas erg.

Hubbie, manlief, de kids :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:31

Urielle schreef:
Hubbie, manlief, de kids :r

Krijg er plaatsvervangende schaamte van.
Net zoals filmpjes met ''ahhhh jaa goeeeeedzoooo'' als het paard een stap zet ofzo.
Moet het dan wegklikken, zo awkward word ik ervan.

Nog een confession: ik geniet ervan als mensen de hele tijd zeiken op mensen die geen correct Nederlands typen, maar zelf ontzettend domme fouten maken.
Laatst iemand die er een topic over had geopend, en daarna ergens ''ik vondt'' waagde te typen.
Noooooo. :') :')

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:37

of bea grrr

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:39

vuurneon schreef:

Mijn "schoonmoeder" zegt vaak: "doei schat" als ik weg ga.( we hebben pas 5 maand) Mijn vriendin mag me met koosnaampjes aanspreken maar voor de rest heb er echt een paasei hekel aan als iemand me met zoiets aan spreekt. Net zoals mensen die je amper kent aanspreken met : "heey meissie!"
Zo had ik iemand op het asiel die me altijd mop noemde >;) ja zeg ben geen vieze dweil zei ik er een keer op. Mijn vrienden weten ook heel goed dat ze me alleen Karin mogen noemen en bij hoge uitzondering Kaat. bij kaatje staat er al een boze blik te wachttenHeel stom maar kan er echt niet tegen als iemand me bij bijnamen of koosnaampjes noemt

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:41

Foaly schreef:
Of andersom: mensen die overduidelijk ziek zijn en niet naar een dokter gaan. Mijn vader loopt inmiddels al een halfjaar (als het niet langer is) met een zware verkoudheid en verstopte holtes. Loopt de hele dag te hoesten, snuiven, proesten, snuiten, zuchten en steunen en iedereen wordt er knettergek van, maar bij een dokter aandringen dat er iets moet gebeuren? Nee hoor :n.

Zit helaas in de familie, zijn zus heeft ook maanden met een zware verkoudheid gelopen zonder naar een huisarts te gaan en heeft daar een astma aan overgehouden. Tja, daar kan ik dan ook echt geen medelijden mee hebben :n

Correct me if I'm wrong, maar is astma niet een chronische aangeboren aandoening? Ik heb zelf astmatische bronchitis, en merk er bijna nooit wat van behalve als ik een terugval heb. Maar ik wist niet dat het ook op latere leeftijd kon oplopen? Ik heb altijd begrepen is iets wat er altijd al heeft gezeten en soms de kop op steekt en bij de een heftiger dan bij de ander (en je er zodoende er niet perse vanaf je geboorte last van hoeft te hebben).

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:42

Ik ben een watje :+
Er is een bekende bokker die altijd veel lof krijgt bij haar rij-topics, maar ik heb haar in het echt zien rijden en naast dat haar paard gewoon letterlijk kromme benen heeft, rijdt ze ook nog eens behoorlijk grof.. en zou bokt er niet zo lyrisch over zijn als ze haar eens live hadden gezien. Maar dat durf ik dus niet te zeggen uit angst voor medebokkers :')

O en ik erger me ook kapot aan stellen die niet van elkaar af kunnen blijven.. en koosnaampjes voor elkaar hebben :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:43

Renee schreef:
Foaly schreef:

Correct me if I'm wrong, maar is astma niet een chronische aangeboren aandoening? Ik heb zelf astmatische bronchitis, en merk er bijna nooit wat van behalve als ik een terugval heb. Maar ik wist niet dat het ook op latere leeftijd kon oplopen? Ik heb altijd begrepen is iets wat er altijd al heeft gezeten en soms de kop op steekt en bij de een heftiger dan bij de ander (en je er zodoende er niet perse vanaf je geboorte last van hoeft te hebben).

Klopt, astma is aangeboren, dat kan je niet ontwikkelen. Ik had het toen ik op tapijt woonde, heb er alleen last van als ik in een stoffige omgeving ben. Bij mijn ouders thuis was het nooit zo stoffig dus ik merkte het gewoon nooit. Het is er echter altijd, en als je die typische hoest krijgt (die heb ik ook maandenlang gehad voordat ik actie ondernam) kan je er baat bij hebben om aan medicatie (anti-histamine en een inhaler) te beginnen.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:47

Confession, Martine_R, ik ben heel nieuwsgierig wat jouw onderschrift betekent! :o

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:52

san4nie schreef:
Confession, Martine_R, ik ben heel nieuwsgierig wat jouw onderschrift betekent! :o

Wat het betekent?
Dat ik op zoek ben naar een baan..? :D