Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:12

Bambi1995 schreef:
Hmm, dat ken ik
Als er bijv. een spin ergens al heel lang op de zelfde plek zit dan liggen er allemaal dingetjes op de vloer.

Ja, precies! Die bedoel ik. Ik denk dat het lege hulzen zijn, maar ik wil graag bevestiging. :)

8nnemiek

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:19

Sommige spinnen wikkelen hun prooi in met rag en zuigen hem dan later leeg. Zijn het die lege omhulsels die je bedoelt?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:21

Steeph schreef:
Mag een werkgever je verplichten werkkleding (een doos wegwerphandschoenen) te kopen bij hem?

Als jij die kleding nodig hebt om dat werk te kunnen uitvoeren mag ie t lekker zelf kopen.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:26

Sammie, is dat geregeld bij de wet of staat het ergens zwart op wit? :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:31

Ik heb t even gegoogled dat moet natuurlijk zwart op wit staan. Ik vind alleen zo snel iets terug over bedrijfskleding in winkelzaken kopen en dat is wat anders (kun je ook privé gebruiken, bijv.). Dat mag tot zekere hoogte als in t cao/arbeidscontract staat, maar wel met redelijkheid. Die man van de AH mocht bijv. alleen boodschappen doen bij de AH.

Wij werken ook met werkkleding en dat moeten het bedrijf betalen (niet te verwarren met borg) . Schoenen, overjassen, haarnetjes, handschoenen noem maar op.

Je vindt bij de kassa site wat info, maar wil je sterk staan bel even met t juridisch loket.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:34

Dankjewel!

Wegwerphandschoenen is nou niet echt iets wat ik privé gebruik :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:47

bij mijn werk en stages kreeg je die gewoon, nou ja ze lagen in de kleedruimtes.. beetje raar als je dat zelf moet kopen..

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:52

Vond ik ook. Eerste doos is gratis maar daarna zijn ze €1 per doos. Zal dan wel de inkoopprijs zijn, maar ik snap niet dat je daar als bedrijf zijnde nog probeert 'winst' te maken op je werknemers... en het lijkt mij dat je daar even in investeerd zodat je een kwalitatief goed product kan afleveren (ik werk met voedsel)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 23:05

Wat voor werk is het als ik vragen mag? Inpak aan een lopende band?

1 euro :') Triest om dat te willen doorberekenen. Maar goed :x ik heb gekkere dingen meegemaakt, er zijn altijd bedrijven die 't gewoon willen proberen (of ze denken serieus dat zo te mogen regelen/vragen) en als er iemand in trapt uit onwetendheid hebben ze dat maar mooi meegenomen.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 23:08

Waarom de pony waar ik op reed wel zo in een keer langs een flapperende vuilniszak draaft, maar wanneer een grassprietje de andere kant op staat ze in een keer stil staat -O-

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 23:17

Finliox schreef:
Waarom de pony waar ik op reed wel zo in een keer langs een flapperende vuilniszak draaft, maar wanneer een grassprietje de andere kant op staat ze in een keer stil staat -O-

Er wonen kabouters onder die grassprietjes :j

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 23:54

eline10 schreef:
Ik kom ook even binnenvallen met een vraag :o

Heel vaak zie ik dat fotografen hun nekband nooit om hun nek doen/dragen.
Waarom niet? Het zit er toch niet voor niets aan, en het is toch ook een soort bescherming en zekerheid voor de camera?

Omdat dat veel te zwaar is voor je nek. Je wilt een bruiloft/fotosessie echt niet fotograferen met een camera om je nek hoor, haha, pffff veel te zwaar, zeker met een telelens. Wat je veel ziet is dat ze een lange draagband over hun schouder dragen of een andere riem/strap/band systeem. Enne....een prof heeft zijn camera's verzekerd tegen vallen, dus tja...daar wil je geen pijnlijke nek voor ;-).

En als laatste argument: een fotograaf wil liever niet de toerist uithangen die de hele dag rondsjouwt met een camera op zijn borst :Y) :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 07:44

En dat is dus ook verschillend per fotograaf, ik heb er namelijk geen moeite mee als die de hele dag om mijn nek hangt, ja ook met een telelens.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 08:52

Die band gaat bij mij altijd om m'n arm. Vind het belachelijk vervelend m'n camera 'voor' te dragen. Wanneer ik hem niet gebruik heb ik hem zijwaarts over 1 schouder naar de zijkant. Zeker voor bruiloften wil je ook snel kunnen wisselen en zo'n band om je nek beperkt je juist.

Alle mensen met wél die band om hun nek en camera voor zijn vaak toeristen die cool willen doen :p

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:02

Waarom Tell Sell zo achterlijk is :')

Trampoline met een handvat:
Verbrand 1200 kcal per uur!
Total body work out met 5 minuten per dag!
Yeah sure :')

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:12

Finliox schreef:

Bij mijn paard weet ik dat dat een soort stressopbouw kan zijn. Dan heeft ze onderweg heel dapper de meest enge dingen weten te handelen zonder op of om te kijken maar die poetskist die dan thuis net op de verkeerde hoek staat is dan één 'happening' teveel en dan gaat ze uit d'r plaat.
Of kaboutertjes inderdaad. Die wonen hier onder de vergeetmenietjes. Elke andere soort bloem is oké maar vergeetmenietjes... :')

En nou ben ik geen profi-fotograaf maar bij mij gaat die band ook alleen maar om de nek als ik boven een brug of water hang. Ik vind het bijzonder oncomfortabel om met zo'n ding om m'n nek rond te lopen.

O ja, eieren in kokend water breken ook minder snel als je er wat azijn bij giet.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:12

Steeph schreef:
Sammie, is dat geregeld bij de wet of staat het ergens zwart op wit? :D

Als hij je het kan verplichten, hoort dat in je contract te staan! Anders kan hij jou niets verplichten..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:27

Zelfs dan nog vraag ik mij of dit soort specifieke dingen mogen. Dit gaat echt om werkkleding, veiligheids- en hygiënekleding. Niet om in een winkel kleding te verkopen dat je privé ook aan kan doen. Dit zijn noodzakelijke items om je werk uit te kunnen oefenen. Vergelijkbaar met een timmerman die een helm nodig heeft en een astronaut die een ruimtepak nodig heeft. Zonder kun je je werk niet doen.

Ben erg benieuwd naar het resultaat. Ik kan alleen maar even snel vergelijkbare dingen vinden met kledingwinkels. Maar dat is dus niet helemaal het zelfde.

En ook niet vergelijkbaar met een borg. Ik ken wel situaties waarbij je kleding krijgt en bij stoppen dat je deze kleding weer moet inleveren, anders kost het je bijv. 25 euro.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:46

Pluizebolpum schreef:
O ja, eieren in kokend water breken ook minder snel als je er wat azijn bij giet.

Dat scheutje azijn heeft niets te maken met breken, maar is om te voorkomen dat er zich kalk (afkomstig uit de eierschaal) afzet in de pan. Wel eens een pan gezien waar jarenlang eieren in zijn gekookt zonder dat te doen?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:14

Courses schreef:
Alle mensen met wél die band om hun nek en camera voor zijn vaak toeristen die cool willen doen :p

Nou nee hoor :') Ik vind dat gewoon oprecht de makkelijkste manier van dragen :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:25

amkeVH schreef:
Courses schreef:

Nou nee hoor :') Ik vind dat gewoon oprecht de makkelijkste manier van dragen :j

Daarom staat er ook 'vaak' en niet 'alle' ;)

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:05

quote="Courses"]
amkeVH schreef:
Courses schreef:

Daarom staat er ook 'vaak' en niet 'alle' ;)[/quote

Het staat er beide :+
Haha maar ik snap wat je bedoelde ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:28

Hoe lang is eigenlijk dat nagelgedeelte dat nog onder je huid zit?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:30

Volgens mij echt maar 1 of 2 mm toch?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:43

Bij je teennagels in het ieder geval zeker }:0 (spreek uit ervaring, want ik ben die van mij kwijt geweest :+ )