Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:Stille meelezer, maar Calipslover, zoiets moet je van tevoren in ieder geval heeel goed bespreken!!
Mijn vriend is ook behoorlijk ouder dan ik (12 jaar) dus ook in een best wel andere levensfase. Hij heeft daar best even over na moeten denken (hij wou bijv wel kinderen, en ik niet voordat ik m'n studie afgerond had).
Uiteindelijk heeft hij de keus gemaakt ervoor te gaan en zijn we nu bijna 2 jaar samen. Waarbij oa die issue nooit meer ter spraken gekomen is omdat dat gewoon goed "in overleg" gegaan was voordat we de stap tot een echte realtie zetten.
Dus voor jezelf, zorg alsjeblieft dat hij dat duidelijk heeft voor zichzelf of hij met een jongere vriendin verder wilt gaan. En ook voor jou, want uiteindelijk zal je beide wat water bij de wijn moeten doen.
Zorg dat je niet voor onverwachte teleurstellingen komt te staan die van tevoren voorkomen hadden worden
CalipsoLover schreef:Anoniem schreef:Stille meelezer, maar Calipslover, zoiets moet je van tevoren in ieder geval heeel goed bespreken!!
Mijn vriend is ook behoorlijk ouder dan ik (12 jaar) dus ook in een best wel andere levensfase. Hij heeft daar best even over na moeten denken (hij wou bijv wel kinderen, en ik niet voordat ik m'n studie afgerond had).
Uiteindelijk heeft hij de keus gemaakt ervoor te gaan en zijn we nu bijna 2 jaar samen. Waarbij oa die issue nooit meer ter spraken gekomen is omdat dat gewoon goed "in overleg" gegaan was voordat we de stap tot een echte realtie zetten.
Dus voor jezelf, zorg alsjeblieft dat hij dat duidelijk heeft voor zichzelf of hij met een jongere vriendin verder wilt gaan. En ook voor jou, want uiteindelijk zal je beide wat water bij de wijn moeten doen.
Zorg dat je niet voor onverwachte teleurstellingen komt te staan die van tevoren voorkomen hadden worden
Het feit dat ik weinig tijd heb weet hij ook, heb het daar ook op onze eerste dates over gehad, dat is intussen bijna 2 maanden geleden, en hij leek hier oke mee te zijn. Toen we voor het eerst gekust hadden had ik ook meteen gezegd dat ik hem niet kan beloven de liefde van zijn leven te zijn, want ik denk dat daar vooral het probleem ligt. Hij kan enorm in de toekomst kijken, en ik ben liever wat down to earth. Ik heb nog totaal geen idee wat ik wil doen, ik moet nog maar net beginnen met studeren en hij is al klaar. Maar als we dan over de toekomst praten lijken we toch twee verschillende dingen te willen, en hij laat merken dat als het dan gedaan zou zijn hij er helemaal kapot van zou zijn en er gewoon mee stopt voor een tijd (dat bedoel ik met schuldgevoel) ik wil niet in een relatie gepraat worden en dat is wel een beetje wat hij doet wat ik heel jammer vind want ik vind hem wel heel leuk, maar ik wil me niet verplicht voelen om de rest van mijn leven bij hem te blijven terwijl ik nog heel jong ben en omdat ik hem niet mag kwetsen.
Renske_W schreef:Jeetje Sophie dat is ook niks, spullen al op kunnen halen?
Fijn dat jullie er goed over hebben kunnen praten calipso.
Ik zit nog steeds in een mega dip.
Enerzijds ben ik zo boos om hem, maar aan de andere kant mis ik hem enorm.
Moet mij ook telkens inhouden geen berichtje te sturen.
Wil enerzijds contact houden, maar diep van binnen weet ik dat het nooit meer goed komt en dat het beter is zo, maar verdorie wat is dat moeilijk.