Nou dan weet je ook meteen met welk beroep je dochter eindigt als je ze zo noemt
Targaryen
Geplaatst: 01-10-13 10:11
Invisible schreef:
Ons meisje hebben wij Lexi genoemd. Wij vinden het een lieve stoere naam.
Wat je zegt, stoer maar toch lief en meisjesachtig tegelijk. Heeeeel leuk!
Voor een jongen ben ik helemaal fan van Fedor. Ik had er zelf voordat ik een Fedor leerde kennen nog nooit van gehoord, maar geen idee eigenlijk of die naam vaak voorkomt?
Blijf me verbazen over sommige namen die hier voorbij komen! Echt gewoon zielig sommige
Suikerspinda
Geplaatst: 01-10-13 11:12
suze_ schreef:
Konstantine schreef:
Ik dacht qua uitspraak aan Candy
Nou dan weet je ook meteen met welk beroep je dochter eindigt als je ze zo noemt
Ik heb nog met een (overigens heel aardig) meisje in de klas gezeten die Candy heette.
Die naam is echt al mega oud. Met variaties zoals Rien, Marien, Rinus, Riny, Merijn, Mario ect. (en dan ook nog vrouwelijke versies --> marina. Verschrikkelijk, maar wel oud. Imo niet bijzonder
Laatst bijgewerkt door Sammie op 01-10-13 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Lynn_Nikita
Geplaatst: 01-10-13 12:39
Konstantine schreef:
Ik dacht qua uitspraak aan Candy
die werkt bij mij, 15 jarige die zo heet, moest ook meteen eraan denken, als die ooit wilt strippen hoeft ze geen andere naam aan te nemen
De naam Marinus is veel meer een doopnaam natuurlijk. De roepnaam is vaak dus anders. Ik zou ook niet zo snel kiezen voor roepnaam Marinus, maar als die doopnaam veel in de familie voorkomt kan ik mij voorstellen dat je hem wel als doop (geboorte)naam gebruikt
Zo zijn er families waar de naam Balthazar of Krijn/Quirijn al sinds 1700 ong is doorgegeven. Zou mijn keuze ook niet zijn, maar qua roepnaam kun er tegenwoordig alles van maken.
Dat iets oud is wil niet zeggen dat je daarom die naam maar niet meer moet gebruiken. Als ik het zo even bekijk hier worden we van Candy, Beautiful Hope, Radio en Va Va Voom ook niet echt blij
Zulke oude namen zitten bij ons allemaal 'verstopt' in de doopnamen (vernoemd naar opa's en oma's). Heb er al wel eens over nagedacht of ik, als we ooit een kindje zouden krijgen, mijn (schoon)moeders' en -vaders' namen door wil geven. Ik denk dat ik er een modernere draai aan zou geven ofzo, want enerzijds vind ik het zonde om de 'traditie' te breken maar anderzijds vind ik het echt afschuwelijke namen over het algemeen...