Rare mensen op marktplaats deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:02

Als je het wel zaterdag af kunt geven, wordt het toch pas maandag door postnl opgehaald :D

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:04

Kentaro schreef:
Als je het wel zaterdag af kunt geven, wordt het toch pas maandag door postnl opgehaald :D

ja ook dat :)

ElizeVdS

Re: Rare mensen op marktplaats deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:26

Zo, ik heb eindelijk weer een aantal advertenties vernieuwd op marktplaats, waaronder paardrij- en gewone winterjas.. Ben benieuwd, hoop weer iets te verkopen!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:59

Hier meestal wel goede ervaringen, maar nu een vervelende :(

Ben al een poosje MP in de gaten aan het houden voor een leuk laag dressoir. Zie dat er 1 bijgekomen is nog op redelijke afstand, met als vraagprijs *bieden* ...irritant altijd. Staan wat biedingen op tot een eurootje of 60.

Dus ik mail de aanbieder met de vraag voor welk bedrag hij afgehaald zou mogen worden?

Reactie: hij was zo-en-zo duur dus ik wil er graag 200 voor hebben, dat is hij ook zeker wel waard.

Ben ik het mee eens, ik had er ook nog wel 300 voor willen geven :P

Dus ik ga akkoord en vraag wanneer het afhalen het beste uit komt, doordeweeks of in het weekend?
Reactie: zaterdagochtend tussen 10 en 12. Even overlegd en dat ging wel lukken, dus de afspraak gemaakt dat we hem a.s. zaterdagochtend zouden komen halen, alles helemaal rond, adres gekregen en tot zaterdag.

Mooi geregeld +:)+ denk je dan.

Krijg ik gisteren ineens mail: "sorry sorry maar er belde zojuist iemand die hem erg graag wil hebben (ik niet dan :? ) en er 250 euro voor heeft geboden. Ga je daarin mee of laat je hem dan voorbij gaan?"

We hadden al een duidelijke overeenkomst dus een beetje raar dat er nu ineens zo'n mail komt, wat nou "voorbij laten gaan" :?

Maargoed, ik kan de situatie van de verkoper ook wel begrijpen, dus zeg dat ik die 250 euro er ook wel voor over heb, en vraag of we dan wel een echte afspraak hebben?

Reactie heel bevestigend dat we echt een afspraak hebben hoor voor die 250 euro, en tot zaterdag weer :j

Krijg ik even later weer een mail met sorry-sorry...dat die man hem toch echt heel graag wil hebben en weer hoger geboden heeft, en dat ik dan misschien toch beter op zoek kan naar wat anders.

Wat moet je daar nou mee _-:(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:01

Ik zou zeggen laat ze hem in hun reet steken.....
Maaaaar wij hebben précies hetzelfde gehad met onze buffetkast -O-
De pest was dat ik hem echt nooit op MP vond, anders had ik er nooit voor gegaan...... Maar wilde hem dus te graag....
Wat een stress heeft dat opgeleverd.....

Als je zoiets vaker tegen komt, zou ik er absoluut niet meer in mee gaan!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:05

Ik heb er ook niet meer op gereageerd, wat moet je hier nou op zeggen :P
Ben benieuwd of ik nog wat hoor.

Ben er wel een beetje klaar mee zo en zou hem inderdaad al niet eens meer willen als het zo moet...ik had er dus best meer voor over gehad maar ik ga me toch echt niet nog een derde keer laten foppen -O-

Zie het al helemaal voor me, rijden we daar naartoe met een aanhanger, heeft er weer net iemand gebeld 8)7

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:09

Je hebt groot gelijk!!
Je moet eens weten hoe 'zenuwachtig' wij waren tót we hem eindelijk in de wagen hadden staan!!
Was nog best een stukje rijden en we hadden er een bus voor geregeld. Stél dat je daar voor piet snot had gekomen......
Dat is een groot nadeel als je iets té graag wilt -O-

Nu maar héél hard hopen dat ze hem helemaal niet kunnen verkopen }>

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:10

Naja, belachelijk zeg! Ik snap niet dat mensen dat doen... Ik heb ook wel eens iets verkocht, stond klaar om te verzenden en krijg een paar uur later een bod dat ruim 2x zo hoog was. Toen moest ik ook wel even slikken, maar heb ze toch verzonden naar de persoon aan wie ik ze het eerst beloofd had.

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:12

Dat is inderdaad raar en erg vervelend :S Ik snap dat van de verkopers ook niet helemaal. Als ik in principe een akkoord heb (een afspraak aan huis of bank rek nr gegeven) dan reserveer ik de advertentie ook direct. Wat er daarna nog op wordt gereageerd is dan dus voor mij niet meer interessant. Je hebt toch een overeenkomst onder voorbehoud? Nouja beetje jammer :(

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:15

daarom probeer ik het altijd z.s.m. op te halen, om zulke dingen te voorkomen.
Het gebeurt wel vaker.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:21

Dat is wel enorm vervelend ja, zeker als je iets graag wilt hebben :j Bij mij is het ook wel eens geprobeerd, maar nooit bij iets wat ik zó graag wilde hebben. Dus meteen een mailtje dat ik mijn bieding dan intrek en ze met de ander in zee moeten gaan. Krijg je vervolgens de dag erna een mail dat ie toch niet opgehaald is, of ik hem dan niet toch wil hebben....jaja.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:22

Ik wilde hem ook graag snel ophalen, we mailden woensdag er over, maar a.s. zaterdag kwam het dus voor hun het beste uit...

Ik voelde hem eerlijk gezegd al een beetje aankomen, ondanks het gewoon heel fijne contact, helemaal niet kortaf ofzo :)

Maar de advertentie werd ook niet op "gereserveerd" gezet...dat gaf me al het gevoel dat dit nog wel eens mis kon gaan. Maarja, komt wel vaker voor dat mensen dat niet doen, en we hadden gewoon echt een nette, duidelijke afspraak. Maarja voorgevoel was toch correct jammer genoeg.

En er worden nu dus nog steeds biedingen op gedaan, nog ver onder die 200 euro... dat is ook een beetje sneu eigenlijk voor die mensen die aan het bieden zijn :P

Ik ben ook maar een mens, het is wel even door mijn gedachten geschoten om een hotmail-adres aan te maken ofzo, en dan een bod van 350 euro te plaatsen zodat ze die man afzeggen....en dan vervolgens niks meer laten horen }:)

Maarja dat vind ik toch ook weer te zielig om echt te doen, haha.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:39

gewoon doen......
(en anders mail je mij de advertentie en bied ik }> )

Betreft het niet op gereserveerd zetten, dat doe ik ook vaak niet. Als er meerdere biedingen staan o.a. Is meerdere malen gebeurd dat de mensen dan hun biedingen weg halen en de zogenaamde koper niets meer laat horen -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:47

Daarom, hoopte ik ook dat het niks te betekenen had dat hij niet op gereserveerd werd gezet.

Maar op zich is het wel vrij normaal dat als je echt de afspraak hebt gemaakt om af te halen, dan is de koop toch dusdanig rond dat de meeste mensen hem wel op "gereserveerd" zetten.

We waren echt al helemaal rond, niet nog in de fase van bieden of komen kijken, het was echt een kwestie van koop rond, afhalen, betalen.

Haha nee ik ga dat niet doen, hoop maar gewoon dat ze er allemaal veel plezier van hebben _/-\o_

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:52

:D

En wat jij en ik vrij normaal vinden, gaat helaas voor zat mensen niet op.....
Heb echt al meerdere malen de afspraak gehad dat iemand het geld over zou maken (rekeningnummer/adres alles uitgewisseld) en dat je dan 'gewoon' niets meer hoort......
Of dat je thuis zit te wachten en ze niet op komen dagen......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:02

Dat had ik ook met mijn kast, diegene zei ook eerlijk dat hij de advertentie op gereserveerd had moeten zetten, ging om een veel lager bedrag 22,50 was akkoord, toen werd er door geboden tot 36 euro, heb de kast toen na overleg voor 30 euro opgehaald, maar dit is gewoon netjes overlegd en toen we 30 euro hadden afgesproken heeft hij de kast op gereserveerd gezet.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:08

Weer 2 ervaringen erbij. :D Er had gister iemand een bod gedaan op een dekje die ik te koop had. Ze had gelijk het geld overgemaakt, ik zorg dan dat hij voor 17:00 op de bus gedaan wordt en vanmorgen kreeg ik een mail dat ze 'm al binnen had. Dat was vrij vlot moet ik zeggen. :D

En ik zou gister een paar skeelers ophalen, ze had het adres doorgegeven enz. was een kleine 25 min rijden. Kom ik in die straat, staan er allemaal kantoorpanden.. Mijn tom-tom gaf echt die locatie aan.
Ik dacht het zal wel goed zijn. :') Deur zat op slot, heb nog 'aangebeld' (intercom) maar geen gehoor. 06-nr gebeld die bij de advertentie stond, telnr bestond niet.
Nou ja dan maar eens googelen op de straat, bleek dus echt het adres te zijn die ze had doorgegeven. Heb er een niet zo vriendelijke mail achteraan gestuurd.. ~~}>
Kon dus weer naar huis. Baalde echt stevig!! -:(-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:15

Ik snap WERKELIJK NIET met wat voor 'n idee mensen zoiets doen............. :r

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:36

Nee ik ook niet. Hebben ze dan echt niets beters te doen? En wat is voor hun de lol er ook van :s
Er is woensdag een pakket verstuurd voor mij vanuit Belgie. Ik ben heel benieuwd hoe lang het duurt voor dat hij hier is. Is de eerste keer dat ik iets uit Belgie laat komen namelijk.
Op internet lees ik verschillende dingen. Van 2 werkdagen tot dik 2 weken.
Nouja we zullen zien :)

Ik heb nu iemand die mijn KL jas wil kopen. Dus eens geworden over de prijs etc maar ze reageerd zo vreselijk langzaam. Zit iedere keer wel een dag tussen de mails. :P Ik snap wel dat niet iedereen zo internetverslaafd is als ik, maar ik vind het toch irritant. Geduld is niet echt een van mn sterkste kanten, ik weet het :Y)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:38

Wij hadden laatst een pakket verstuurd naar belgie en die was er de volgende dag! had daar niet op gerekend :P
Een andere keer heb ik een doosje opgestuurd en duurde het 3 dagen

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:41

Ja versturen staat op TNT site idd 1 tot 2 werkdagen. Maar ik moet het ontvangen, dus het is vanuit Belgie naar Nederland verstuurd. En daar heb ik niet zoveel vertrouwen in dat dat snel gaat :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:44

Als het maar aan komt :P

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:51

Ja daar ga ik wel vanuit eigenlijk, dat het aankomt :P

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:01

pmarena, wat een vervelend verhaal zeg! Afspraak is afspraak.. Ik krijg ook wel eens hogere biedingen vlak nadat ik akkoord ben gegaan.. ja das dan pech voor mij!

En Mayflower_ Ik snap niet dat mensen zoiets kunnen doen.. Zullen ze daar nou echt plezier aan beleven?? :r Vast geen reactie op je mail gehad?

Ik had net weer een leuke :roll: Had een boekje op MP staan, vroeg er 2.50 voor. Krijg ik net een bod van 5 euro. Ik direct terug mailen dat ik er maar 2.50 voor hoef te hebben dus als ze interesse heeft ze hem voor 2.50 mag overnemen. Krijg ik terug: Nee sorry, ik ben al voorzien. (En dit alles in een tijdsbestek van nog geen 5 minuten.. :') )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:02

Mayflower_ schreef:
Weer 2 ervaringen erbij. :D Er had gister iemand een bod gedaan op een dekje die ik te koop had. Ze had gelijk het geld overgemaakt, ik zorg dan dat hij voor 17:00 op de bus gedaan wordt en vanmorgen kreeg ik een mail dat ze 'm al binnen had. Dat was vrij vlot moet ik zeggen. :D

En ik zou gister een paar skeelers ophalen, ze had het adres doorgegeven enz. was een kleine 25 min rijden. Kom ik in die straat, staan er allemaal kantoorpanden.. Mijn tom-tom gaf echt die locatie aan.
Ik dacht het zal wel goed zijn. :') Deur zat op slot, heb nog 'aangebeld' (intercom) maar geen gehoor. 06-nr gebeld die bij de advertentie stond, telnr bestond niet.
Nou ja dan maar eens googelen op de straat, bleek dus echt het adres te zijn die ze had doorgegeven. Heb er een niet zo vriendelijke mail achteraan gestuurd.. ~~}>
Kon dus weer naar huis. Baalde echt stevig!! -:(-

Daarom kijk ik altijd eerst even op Google Earth en Streetview, om wat meer duidelijkheid te krijgen over het opgegeven adres :P

Waardeloos irritant ook weer zeg _-:(