Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:17

Vind het ook altijd een beetje vaag als mensen niet willen dat je het komt ophalen...

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:18

Ja inderdaad. Jammer want zag er mooi uit op foto

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:19

Vind ik altijd erg vreemd, net of diegene dan wat te verbergen heeft.

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:21

Mijn man zei dat ze misschien een nare ervaring had gehad of gewoon geen mensen over de vloer. Whatever the reason, ik vind het heel apart

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:23

Ja, ik doe daar echt niet moeilijk over. Krijg dan altijd het idee dat er iets mis is met hetgene wat je koopt.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:31

Persoonlijk hou ik ook niet ervan om vreemde mensen over de vloer te krijgen :o
Mijn gedachte met de broek is --> Voor die 10,-...Stel dat die niet past kan je'm zo weer door verkopen voor zo'n laag bedrag. Maar dat is maar net hoe de verkoper denkt en ervaart.
Zoiets zou kunnen.

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 00:50

Nou, ik ben ook wel een beetje op mijn hoede voor vreemde mensen over de vloer te krijgen.. ik verzend ook liever..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 03:34

Ik spreek gewoon op de carpoolplaats hier in de buurt af als ik het niet vertrouw... Maar meestal laat ik de mensen gewoon aan huis komen, soms even aan de deur, maar meestal laat ik ze ook gewoon binnen en hééél soms krijgen ze nog een bak koffie en een koek en gaan ze pas uren later weer weg :')

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 08:20

Haha Daphne, zo zijn wij ook hoor. Je hebt soms hele gezellige mensen en mijn ouders zijn altijd zo van ach wil je een bak koffie en zus en zo, en dan komen ze aan de praat, haha!

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 08:55

Ik heb ook niet graag mensen over de vloer, maar soms kan het niet anders. Ik laat ze meestal bij de deur of als het koud is in de voorgang staan.

Begin van het jaar had ik wat vogels voor de verkoop. Dan leid ik mensen achterom, gewoon omdat ze niet door het huis hoeven eigenlijk.

Wat betreft de broek, €10,- is voor mij teveel om zomaar gok te nemen. Spulletjes verkopen niet zo goed voor mij lijkt wel. Ik heb geprobeerd in het weekend erop te zetten of met een lage prijs of bieden, maar ik krijg bijna nooit reactie en al helemaal niet meerdere achter elkaar.

Dus nee, dat risico neem ik niet

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 09:26

Ik ben misschien wel te lief. :') Iedereen die wat bij mij komt ophalen kan binnenkomen, hetzij in de gang of in de woonkamer. Soms krijgen ze een bak koffie als ze een lang eind moesten reizen voor iets (bijv. een telefoon of toen met mijn paard).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 09:32

Ik laat ook altijd iedereen binnen. Als ik zelf iets bij iemand op wil komen halen en mensen zeggen dat het niet kan, dan zie ik van de koop af. Je loopt dan een te groot risico dat er iets met het product aan de hand is.

Laatst heb ik ook een hele berg kleding op marktplaats gezet, ik zet er dan bij dat het laten verzenden van kleding op eigen risico is. Als mensen zeker willen weten dat iets naar wens is/goed past, dan moeten ze langs komen om het te passen en te bekijken. Met andere spulletjes idem, afhalen is geen probleem, wil je het laten verzenden? Ook prima, maar dan niet gaan lopen zeuren als het net niet is wat je ervan verwacht had.

Mijn ervaring is trouwens dat als mensen alleen een klein dingetje op komen halen, ze niet eens binnen willen komen. Gewoon "gelijk oversteken" bij de voordeur en ze zijn weer pleitte. Laatst kwam iemand een hoofdstel ophalen en dat had ik in een plastic zak zitten. Zonder te kijken pakten ze de zak en wilden alweer gaan, waarop ik vroeg of ze het nog even voor de zekerheid wilden checken, zodat ik zeker wist dat ze het helemaal compleet en in goede staat hadden meegenomen.

Mensen die idd van ver komen, of even wat dingetjes willen passen, bieden wij ook eigenlijk altijd wat te drinken aan!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 09:40

Ik ben wat dat betreft ook redelijk naief. Ik woon in een studentenhuis helemaal op zolder en als de mensen voor iets komen wat boven staat, dan mogen ze van mij gerust even mee lopen naar boven. Al heb ik wel dezelfde ervaring als Joyce inderdaad. De meeste mensen blijven bij de deur staan, gelijk oversteken van spullen/geld en ze zijn weer weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:18

Ik heb ook weer een situatie... Gisteren een doucheset verkocht maar nu blijkt die wat onderdelen te missen, is een nieuwe set waar de doos wel van open is geweest en naar mijn weten was die compleet. Ik heb tegen haar gezegd dat ik zou kijken of de missende onderdelen hier nog liggen maar dat is niet het geval. Heb haar mijn excuus aangeboden en aangeboden om de missende onderdelen op mijn kosten na te bestellen omdat ik dit niet met opzet gedaan is.
Maar ze wil van niks weten en alleen de set terug brengen, ik heb gezegd dat dit oké was en dat ik hem dan wel terug wil in de staat hoe ik hem aan haar heb verkocht, heb een foto van de inhoud maar staat niet duidelijk alle onderdelen op, wat moet ik hier nu mee aan? Straks komt ze m terugbrengen en mis ik onderdelen waarvan ik zeker weet dat ze er wel bij zaten.

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:20

Alja schreef:
Vind het ook altijd een beetje vaag als mensen niet willen dat je het komt ophalen...

Ik wil ook niet dat mensen het op komen halen. Te vaak gehad dat ik vergeefs zat te wachten en dat er niemand kwam -O- Ga daar niet elke keer voor thuisblijven. Ik wil echter nog wel eens een uitzondering maken indien iets een vrij hoge prijs heeft. Maar voor een broek van 10 euro zou ik ook geen uitzondering maken. Wat is er voor meerwaarde aan ophalen? Passen kan je het toch niet. Ik ben altijd een beetje bang watvoor persoon er dan aan de deur staat, ik ben voornamelijk alleen thuis. En nee ik heb niks te verbergen haha :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:47

Je kunt het toch om een tijd overleggen dat je toch thuis bent?

Zondag heeft er ook iemand wat bij mij opgehaald, niet eens een tijd afgesproken alleen zondagmiddag maar dat maakt toch ook niet uit als je de hele dag thuis bent.
Laat ook vaak dingen ophalen op mijn werk ben daar dan toch :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:50

@Tessa: De meerwaarde aan ophalen is dat je een broek kan passen, dus ik snap niet waarom je zegt dat iemand niet kan passen?! Dat is toch juist het voordeel als je hem haalt! Sommige mensen hebben het niet heel breed, dus kopen ze de kleding 2ehands. Als je dan 10 euro kwijt bent aan een broek die niet past, is dat wel heel erg zonde! Overigens, je kan dan ook gelijk kijken of de broek er netjes uitziet, sommige mensen hebben een heel andere kijk op wat nog netjes is en wat eigenlijk niet meer kan. De enige manier om erachter te komen of jullie daar dezelfde kijk op hebben, is om het product in het echt te bekijken!

Net als wat Alja zegt, spreek ik alleen met mensen af op een tijdstip dat ik toch al thuis ben (en natuurlijk het liefst als ik niet alleen thuis ben). Tuurlijk baal je als ze niet op komen dagen, maar dat is het risico van marktplaats. Net zo goed als dat mensen akkoord gaan met de koop en geen geld overmaken. Ik heb idd ook wel eens mensen iets laten afhalen op mijn werk!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:34

joyce2 schreef:
@Tessa: De meerwaarde aan ophalen is dat je een broek kan passen, dus ik snap niet waarom je zegt dat iemand niet kan passen?! Dat is toch juist het voordeel als je hem haalt! Sommige mensen hebben het niet heel breed, dus kopen ze de kleding 2ehands. Als je dan 10 euro kwijt bent aan een broek die niet past, is dat wel heel erg zonde! Overigens, je kan dan ook gelijk kijken of de broek er netjes uitziet, sommige mensen hebben een heel andere kijk op wat nog netjes is en wat eigenlijk niet meer kan. De enige manier om erachter te komen of jullie daar dezelfde kijk op hebben, is om het product in het echt te bekijken!

Net als wat Alja zegt, spreek ik alleen met mensen af op een tijdstip dat ik toch al thuis ben (en natuurlijk het liefst als ik niet alleen thuis ben). Tuurlijk baal je als ze niet op komen dagen, maar dat is het risico van marktplaats. Net zo goed als dat mensen akkoord gaan met de koop en geen geld overmaken. Ik heb idd ook wel eens mensen iets laten afhalen op mijn werk!

Ik zit daar ook niet op te wachten hoor, vreemde mensen in huis om een broek te laten passen.
En net wat je zegt, sommige mensen hebben een andere idee bij netjes, maar dus ook bij schoon en verzorgd.
Er zijn voorbeelden genoeg waarbij "kopers" niet op komen dagen of niet op tijd, dat zijn vervelende ervaringen
Gooi dan nog liever m'n broek in de kledingkist :o

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:53

Dan kopen ze maar een nieuwe broek, passen hoef van mij ook niet in mijn huis.
Geef het aan de deur ( hal ) mee , daar kunnen ze het ook bekijken maar ga ze echt niet hele huis doorslepen zodat ze even kunnen passen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:25

Zo zie je maar, iedereen verschilt daar in. Ik zou zelf nooit iets meenemen zonder het te passen/testen. Laatst nog iemand gehad die een galajurk van me over wou kopen, die heeft hier ook gewoon even gepast om te zien of hij niet te lang was en of haar borsten er niet uit zouden floepen ;)

Zelf hebben we een tijdje geleden een sfeerhaard opgehaald, die hebben we eerst ook helemaal getest voor we hem meenamen. Denk dat het een beetje een kwestie is van wat je zelf prettig vindt. Het zou natuurlijk van de zotten zijn als je zelf altijd alles uit wil testen als je iets koopt, maar dat als je iets verkoopt, je het de mensen dan niet toestaat ;) Maar kan me ook wel voorstellen als je het zelf onzin vindt om dingen te passen/uit te testen, dat je het dan ook niet snapt waarom andere mensen dat wel willen.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:33

een sfeerhaard vind ik een ander iets, dat is bijv. stekkertje in stopcontact en klaar.
Maar daar hoeft iemand niet het hele huis voor door.
Mensen mogen het best bekijken of het in goede staat is dat is geen probleem.
Maar voor een broek van bijv. € 10 euro ga ik niet iemand mijn huis echt inlaten om te passen.

Pas iemand die een grote boormachine op kwam halen, even werkend laten zien in de schuur en meegenomen.
Daar heb ik dan geen probleem mee.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:36

Ik verkoop ook veel kleding, had toen drie dingen verkocht voor zes euro en dat wilde ze ook passen..
Voor dat bedrag snap ik het niet, maar ga je gang :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:38

Ik zou ze gewoon de gastenplee naast de voordeur insturen als ze willen passen, geen probleem hoor! Niet naar de slaapkamer oid, dat gaat me te ver. (tenzij het om een kledingstuk van meer dan 50 euro gaat, dat vind ik iets anders, dat zou ik zelf ook goed willen kunnen passen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:51

Niemand ideeën voor mijn situatie wat ik er nou mee aan moet?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:52

Ik zou aangeven dat je het niet terug wil nemen. Dat je vind dat je een redelijke oplossing hebt geboden, maar dat je niet aan terugnemen kan beginnen...