Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:01

Laatst, las ik ergens bij de gezochte advertenties:

"Gezocht: schoonmaakster.
Moet onder de 30 zijn en onderdanig. Kom jij mijn team versterken?"

Zoiets. _O-

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:09

Mereltje schreef:
Ik heb het idee dat iemand mij 'stalkt' op Marktplaats. Al eerder plaatste ik hier een bericht van mensen die niet meer reageren, maar wat ik nu heb...
Eens in de zoveel tijd wordt er ineens geboden op mijn advertenties, door mensen met anonieme namen. Soms Anoniempje, gisteren was het iemand die zich Fashion noemde.
Ik heb dan bijvoorbeeld advertenties die er al sinds januari op staan en ineens bieden daar 2 mensen tegelijk op die dan niet meer reageren.

Eergisteren bood er iemand op een paar schoenen die er al tijden op staan (iemand met een 'echte' naam) en een dag later biedt er dus weer iemand met een anonieme naam overheen.
Dit bod heb ik dus verwijderd, omdat ik het inmiddels niet meer vertrouw en ook geen zin meer heb in dat gedoe elke keer.

Lijkt inmiddels wel expres te zijn dat als er geboden wordt, iemand anders gaat overbieden en vervolgens niet reageert, zodat ik niets verkoop. Maar voor zover ik weet heb ik geen vijanden ofzo :')

Maar wat zouden jullie doen? Wel iedere keer reageren, of ieder bod dat met een anonieme naam is geplaatst verwijderen?
Ik neig nu naar dat laatste, maar aan de andere kant denk ik; straks is het wel serieus en dan loop ik dat bod mis.
Reageren is op zich een kleine moeite, maar als het echt een pesterij is stopt het misschien als ik die biedingen ga negeren?

Ik vind het lastig!

Heel toevallig hebben wij deze week zoiets mee gemaakt, ik heb ook een email met een anonieme naam omdat ik niet iedereen mijn gewone mailadres met mijn naam wil geven.
Gewone naam+woonplaats en iedereen kan me opzoeken in het telefoonboek.
Nou hadden wij dus op iets geboden en wilde het heel graag hebben.
Krijgen we een mail dat die persoon geen zaken doet met anonieme mail namen en dat ons bod verwijdert is.
Nou daar zakt je broek wel vanaf hoor!
Je verkoopt graag iets of niet.......
Dus niet iedereen met een anoniem mail adres is fake....

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:16

Anoniem schreef:

Zoiets. _O-

mmm verdacht ja

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:21

Anoniem schreef:

Zoiets. _O-

hahaha, zouden er echt mensen op reageren???

C_Capture

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:32

Ha, leuk om te lezen wat jullie ervaringen zijn met spullen verkopen op het internet.

Deze vond ik nog terug:
Ik had een camera te koop op marktplaats (in mijn ad. stond dat de camera niet werd verzonden) en een persoon die zich CORA noemde deed een bod (om 06:45 uur) (gelijk aan mijn vraagprijs), dus ik stuur haar terug dat ze de camera mag halen voor dat bedrag.

Dit stuurde CORA terug: 8)7

Hallo,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ben 38 jaar en kom uit België.De den at ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het product dat u aanbiedt . Graag zou Ik zou graag willen weten of het artikel staat is zoals beschreven?, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon in Nigeria is,ik u willen vragen om mij te helpen uitzoeken wat het kost om het pakketje via tnt post met verzekeren naar Nigeria te sturen.Graag zou ik dan het totale kosten plaatje en uw bank gegevens ontvangen, zodat ik het geld naar u kan sturen.Alvast bedankt...

hier is mijn Zoon zending adres
Name: Mr.Adewuyi Olatunde
Adress: 35 Parakin road
City ; ILE IFE
State osun state
Zip code:234036
Country:Nigeria

Mvg,C,Smorenburg.

Ik stuur netjes terug dat de camera niet verstuurd word en dat het duidelijk in de ad. staat vermeld |o (zowiezo gaan mijn nekharen overeind staan als paketten naar Nigeria verstuurd moeten worden :evaw: )
Dus ik verwijder haar bod.

De volgende ochtend om 06:45 uur wederom een bod (het zelfde bedrag) van CORA >;)
Ik heb met grote koeien letters gemaild dat CORA daarmee moet ophouden en ik heb het bod verwijderd.

Gelukkig heb ik de camera aan een echte liefhebber kunnen verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:53

Dat is gewoon een nigeriaanse oplichter, die zal de advertentie niet eens lezen denk ik :P

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:12

Als ze vooraf alles betaalt en zelf verantwoording neemt voor evt. schade tijdens verzending dan zou ik overwegen om het toch te verkopen,vooral als er amper biedingen zijn :D

Had 2 artikelen erop staan ook onder het motto '' enkel ophalen''
Toch weer biedingen veraf maar omdat ik nagenoeg geen reactie's kreeg heb ik overlegd met hun en hun namen verantwoording (en soms ook duurdere verz.kosten) en alles is okay gegaan.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:17

Ik heb die van een nigeriaan ook vaak gehad.
Vorige keer had ik ook een leuke aanbieding dat ik dacht, na daarvoor wil ik het wel overnemen, maar dan moest je naar een site om hem daar te bestellen. Oplichters waren dat.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:39

Waarom zijn er zoveel mailtjes over Nigeria?
Ik heb er ook al een aantal gehad.. maar ben hier nooit op in gegaan.

Zijn dit echt serieuze mensen of?
Sorry, ben normaal niet zo echt met via marktplaats verkopen, vandaar... :o

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 23:04

Als je nu nog niet bekend bent met de nigeriaanse praktijken dan heb je echt onder een steen geleefd, zelfs als je nooit zaken doet op marktplaats :)

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 23:06

Kinke schreef:
Als je nu nog niet bekend bent met de nigeriaanse praktijken dan heb je echt onder een steen geleefd, zelfs als je nooit zaken doet op marktplaats :)

Sorry, maar ik hou me daar niet zo mee bezig, vandaar ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 23:10

ik weet niet hoe oud je bent maar hierover wordt al jaren gesproken in de krant, op tv, op internet etc.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 23:23

Ik had laatst n man die bood 70,- op mn telefoon (t was bieden vanaf 50,-). En een hele mail erachteraan.
Hij woonde in amsterdam en wilde telefoon graag kopen voor zn.vriend in engeland.
Of ik t dus daar maar even naartoe wilde.sturen, hij.betaalde uiteraard de kosten daarvoor.
Dus ik maar heel vriendelijk naar m gemaald dat ie verder mocht zoeken omdat ik dacht dat ie voor 70,-.wel een leuker cadeautje kon kopen voor die vriend van n.v.

Ik vertrouwde de boek niet echt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 23:36

oh, maar da's hetzelfde verhaal hoor. Waarschijnlijk zou daar achteraan komen dat de betaling via een beruchte bank zou gaan lopen, daar krijg je dan een nepbevestiging van, je stuurt je telefoon op en het geld is nooit overgeschreven.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 00:11

Kinke schreef:
ik weet niet hoe oud je bent maar hierover wordt al jaren gesproken in de krant, op tv, op internet etc.

Ben 17, maar krant lees ik niet, tv zit ik nooit zoveel achter behalve bij GTST, en internet gaat zich meer over bokt facebook etc. :D Derest in mijn tijd zit ik bij me paard en me vriend.

C_Capture

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 08:10

Een paket naar Nigeria sturen is gewoon vragen om problemen. Ik denk dat ze in Nigeria proberen het geld via de verzekering (van TNT) terug te krijgen. En wie weet wat ze allemaal met jou rekening gegevens doen in dat land, nee gewoon nooit doen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 13:20

Ik zou sowieso niet verder dan europa versturen haha :P
Heeft iemand nog iets gehad van baby petertje?
Ik vond dat verhaal zó raar! :o ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:41

C_Capture schreef:
Een paket naar Nigeria sturen is gewoon vragen om problemen. Ik denk dat ze in Nigeria proberen het geld via de verzekering (van TNT) terug te krijgen. En wie weet wat ze allemaal met jou rekening gegevens doen in dat land, nee gewoon nooit doen.

Ze maken het over via western union (zo even uit mijn hoofd) en boeken het dan terug, en dan ben jij je spullen kwijt en heb je geen geld.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:50

Ook leuk:
Enkel telefonisch reageren AUB, mail beantwoorden wij niet.
Ok, prima natuurlijk, totdat je tot de conclusie komt dat er echt nergens een telefoonnummer te vinden is.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 23:19

_Nadia_ schreef:
Ook leuk:
Ok, prima natuurlijk, totdat je tot de conclusie komt dat er echt nergens een telefoonnummer te vinden is.

+:)+

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 01:52

_Nadia_ schreef:
Ook leuk:

En dan maar afvragen waarom je geen reactie op je advertentie krijgt :=

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:40

Hmm, ik zit nu met het probleem, dat iemand wat van mij over wou kopen. Prima ;)
Vrijdagavond heeft ze het geld overgemaakt, ik zelf heb ING en de koopster Rabobank, dus dat kan even duren. Ik krijg dus zaterdagavond een berichtje, als het geld al binnen is, wat niet is, aangezien in het weekend (volgens mij, correct me if im wrong) er geen geld bij geschreven wordt. Na vandaag is het zondag, dus het pakketje (brievenbus) is nog niet op de post, want ik wil wel eerst het geld binnen hebben.
Voel me dan altijd raar, alsof mensen gaan denken dat je een oplichtster bent ofzo, terwijl je kan weten dat Rabo - ING niet binnen 1 dag overgemaakt is.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:44

Daar zou ik me echt geen zorgen om maken!! Wij zijn ook altijd heel snel met verzenden, maar vrijdagavond overgemaakt (ook Rabo - Rabo) wordt pas maandag bij jou bijgeschreven. Dan gaat het maandag op de post!
(en wij hebben echt nog niet anders dan berichtjes ontvangen van mensen dat het zo snel geregeld is! :D )
(troudens, als je het zaterdag naar een postafgifte punt brengt, gaat het toch pas maandag mee :P )

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:45

Gewoon zeggen dat je het meldt zodra het op je rekening staat en dat je het dan op de post doet. Iedereen weet dat het in het weekend niet op je rekening wordt bijgeschreven en dat het er zelfs waarschijnlijk maandag ook nog niet is.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:46

Ik meld het ook altijd netjes als ik het geld binnen heb en/of het opgestuurd hebt.
Ik snap de koopster natuurlijk ook wel, die denkt ook, ik heb het geld overgemaakt, maar aan de andere kant, zoals jullie ook al zeggen, iedereen moet het weten dat er in het weekend niks over gemaakt wordt.

@Kentaro, dat wel, maar als je een pakket hebt met t&t, dan kunnen ze het traceren, dit gaat gewoon in de brievenbus als gewone post.