Hij wil er een eind aan maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evelyne79

Re: Hij wil er een eind aan maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:18

en dan nog ook al schupt de bedrijfsarts je naar het werk. een bedrijfarts geeft een advies, dit is niet bindend.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 08:32

Kijk ook goed wat de bedrijfsarts noteert. Ik weet bijvoorbeeld van een collega dat de bedrijfsarts van zijn vrouw alleen de positieve dingen had opgeschreven. Zodat ze snel weer aan het werk ging. Terwijl dat absoluut niet ging. Omdat ze voor 80% tot 100% was afgekeurd.

Vraag ook even of je het mag nalezen. Ze kunnen je dat niet weigeren. Aangezien het over jou gaat.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:53

nou dat het niet bindend is, is niet helemaal waar!

Ik moest ook naar de bedrijfsarts, en het advies wat hij gaf MOEST ik opvolgen.
Kon op mijn kop gaan staan, maar ik moest het doen.
De bedrijfsarts maakt een terugkoppeling naar je werkgever, en als je bedrijfsarts zegt, je kunt weer werken, dan gaat je werkgever daar ook vanuit.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:36

ivy_power89 schreef:

De bedrijfsarts maakt een terugkoppeling naar je werkgever, en als je bedrijfsarts zegt, je kunt weer werken, dan gaat je werkgever daar ook vanuit.

Klopt. Hun advies gaat zelfs wat werk betreft boven de arts waar je in behandeling bent

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:59

ivy_power89 schreef:

Is niet waar. Het is een advies aan de werkgever, de werkgever kan het opvolgen maar hoeft het niet te doen. Als je het niet eens bent kan je een deskundigenoordeel bij het UWV aanvragen. En als je het daar niet mee eens bent kan je nog de gang naar de rechtzaal maken. Het is wel zo dat als de BA en het UWV je arbeidsgeschikt achten, je bij de rechtbank erg weinig kans maakt.

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 12:27

Nou, ben net terug van de bedrijfsarts.
Kort gezegd vindt hij dat de thuissituatie een structureel probleem is
en dat ik zelf maar moet zien hoe ik daar mee om moet gaan.
Als 2 dagen werken ernaast teveel is moet ik me maar afvragen of ik er wel een baan naast moet hebben.
En volgende week wilde hij me eigenlijk alweer 2 halve dagen aan het werk hebben.
Toen ik zei dat dat echt niet ging bracht hij dat terug naar 2 keer 2 uur, daarna iedere week uren uitbreiden.
'O, kan je je niet concentreren? Wat raar.'

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:31

O jee, wat een nare reactie van de bedrijfsarts, schakel hierbij ook je huisarts en psycholoog in. Zij kunnen jouw situatie beter inschatten. En ongeacht of het met werk te maken heeft of met thuis. Werken is nu geen optie, en het is wel erg kort door de bocht om dan te zeggen of je er wel een baan bij moet hebben....

Lasorda, ik vind je een kanjer! Echt respect hoe je met alles omgaat.
Een dikke knuffel.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:55

Tja het is de taak van de bedrijfsarts mensen aan het werk te krijgen/houden.
En je hebt geen gebroken been, hoe banketstaaf dat ook klinkt, maar zo zien ze het.

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 13:49

tokedri schreef:
Tja het is de taak van de bedrijfsarts mensen aan het werk te krijgen/houden.

Dat ga je bijna denken ja.
Volgens mij is het de taak van de bedrijfsarts om te beoordelen of iemand wel of niet aan het werk kan,
en te helpen om weer soepel in te vloeien zodra dat kan.
Maar zeker niet om te suggereren dat ik maar ontslag moet nemen.
Juist met een gebroken been zou ik dus wél aan de slag kunnen......

Mijn man kwam net thuis van de psychiater, hoorde het verhaal aan, heeft meteen de huisarts gebeld
voor een afspraak, daarna mijn leidinggevende dat we in verweer gaan en ik volgende week niet kom werken.
Wordt vervolgd dus... :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:53

:(:) :(:)

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:21

Toen ik het verhaal las, herkende ik er veel in. Ben een aantal jaren personeelsfunctionaris geweest in een fabriek en daar hadden we ook een harde instelling en een harde bedrijfsarts die helemaal bij het bedrijf paste. Hij zou het zelfde gezegd hebben, het is een blijvende situatie dus inderdaad moet jij je daar op aan passen en niet de werkgever.
Maar ik kon daar nooit wat mee hoor, vond het zo onmenselijk. Vooral als het was bij mensen die al zolang zo hard hadden gewerkt voor het bedrijf. En daarbij ben ik er bij jou niet mee eens dat dit een blijvende situatie is. Jullie zijn heel hard aan het werk om dit op te lossen en er aan te werken, dus ik noem dit geen blijvende situatie.

Nog even wat anders....heb je al wat gehoord van de kijkers van jullie huis?

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 15:13

Gisteren hadden ze nog wat vragen over de kruipruimte, vergunningen enzo.
Ze zijn nu al 2 weken gericht met ons huis bezig, de makelaar verwacht binnenkort een bod.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:33

Ik lees en leef al tijden met jou en je gezin mee, maar nu wil ik toch echt wat kwijt. Wat goed van je man dat hij stappen heeft ondernomen naar aanleiding van het gesprek van jou met je bedrijfsarts! Én jullie huisarts gebeld én ook nog je leidinggevende, dat moet goed voelen, dat hij het zo voro je opneemt nu jij het ook zwaar hebt.
Die kijkers van jullie huis lijken toch wel heel geïnteresseerd, het zou toch heerlijk zijn als die last van julie schouders kan vallen! Voor jullie een dikke knuffel, hou vol!!!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:53

Lasorda schreef:
Mijn man kwam net thuis van de psychiater, hoorde het verhaal aan, heeft meteen de huisarts gebeld
voor een afspraak, daarna mijn leidinggevende dat we in verweer gaan en ik volgende week niet kom werken.

Weet je dat ik dit eigenlijk heeeeel erg positief vind aan het hele verhaal van die bedrijfsarts? Jouw man, die zelf niet goed in zijn vel zit, komt erg voor jou op, wil jou graag helpen, denkt daarbij alleen aan jou! En is even niet bezig met zijn eigen fysieke en geestelijke toestand! Dat vind ik echt een goede actie van hem!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:53

Jet schreef:
Ik lees en leef al tijden met jou en je gezin mee, maar nu wil ik toch echt wat kwijt. Wat goed van je man dat hij stappen heeft ondernomen naar aanleiding van het gesprek van jou met je bedrijfsarts! Én jullie huisarts gebeld én ook nog je leidinggevende, dat moet goed voelen, dat hij het zo voro je opneemt nu jij het ook zwaar hebt.
Die kijkers van jullie huis lijken toch wel heel geïnteresseerd, het zou toch heerlijk zijn als die last van julie schouders kan vallen! Voor jullie een dikke knuffel, hou vol!!!

Dit zouden mijn woorden kunnen zijn :o

Het zal jouw ook een goed gevoel gegeven hebben dat je man, ondanks alles, zo goed voor je opkomt. Ik vind het maar vreemd dat een bedrijfsarts in deze situatie zulke beslissingen neemt :n
Ik duim voor jullie dat het huis spoedig verkocht zal worden +:)+

Ik zend jullie veel kracht en positieve gebeurtenissen toe :(:)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:08

kleinvosje schreef:
Lasorda schreef:

Weet je dat ik dit eigenlijk heeeeel erg positief vind aan het hele verhaal van die bedrijfsarts? Jouw man, die zelf niet goed in zijn vel zit, komt erg voor jou op, wil jou graag helpen, denkt daarbij alleen aan jou! En is even niet bezig met zijn eigen fysieke en geestelijke toestand! Dat vind ik echt een goede actie van hem!

Helemaal mee eens, dat is echt mooi van hem! :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:35

En ergens had ik al verwacht dat jou bedrijfs arts dit zou melden....
Want dat is de taak van een bedrijfsarts, je moet zo snel mogelijk aan het werk.
Gaat het niet linksom dan wel rechtsom!

vind het wel ontzettend stoer van je man, dat hij het voor je heeft opgenomen!
Even niet alleen het leed van zichzelf, maar ook die van een ander

En ik hoop van harte dat je werkgever door de uitspraak van de bedrijfsarts niet moeilijk gaan doen.
Want als het hun uitkomt, dan nemen ze alleen de voor hun positieve berichten tot zich, en hebben ze geen boodschap aan jou!

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 16:43

Ik ken de bedrijfsartsen in de gezondheidszorg niet anders eerlijk gezegd.
Daarom was ik ook al bang dat dit zou gebeuren.
En ze zullen een hoop mensen er echt wel mee overdonderen (inclusief mezelf dus),
maar mijn man doet de personeelszaken op de zaak en kent het klappen van de zweep
en legt zich daar niet zomaar bij neer.
Ik vind het super dat hij me nu zo steunt!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:14

ik heb mij 2 weken geleden bij een bedrijfsarts moeten melden, en ging ook met een advies naar huis waar ik niet op gerekend had!
Daarbij is mijn werkgever verzekerd bij het een of ander, en die instantie hebben het advies gelezen van de beste man, die ik absoluut moest opvolgen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:05

Jeetje, krijg je dat ook nog even voor je kiezen!! Super dat je man het voor je opneemt, dat hij daar de kracht voor heeft!
Ik moet zeggen dat ik zelf juist goede ervaringen heb met bedrijfsartsen in de gezondheidszorg. Zowel uit eigen ervaring, als die van anderen. Zo zie je maar weer dat ook dat heel erg verschilt blijkbaar per instelling.
Hopen dat je werkgever inziet dat het echt nog niet goed met je gaat...

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:24

Wat ontzettend lief van je man :) Dat was het eerste wat me opviel aan je verhaal! En ook weer redelijk positief nieuws over jullie huisje! Top!

En wat een boer, die bedrijfsarts! O:)

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:54

kleinvosje schreef:
Lasorda schreef:

Dat dacht ik dus ook...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:16

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 00:32

Goh zeg... meerdere zeiden het al maar ook mij viel direct het positieve op in je berichtje, dat je man zo ontzettend assertief en actief in de bres springt voor jou. Ik vind dat dus ook een heel positief teken.
Ik weet dat niet alle bedrijfsartsen zo horkerig zijn maar wel beroerd dat jij nou juist wel zo'n hork moet treffen.
Trek het je niet aan Lasorda, jij en iedereen die jullie situatie ook maar een kleín beetje kent, weet dat werken geen optie is nu en weet ook dat jij niet 'zomaar' thuis bent nu. Zelfs jouw werkgever zou nu voor je op moeten komen en ik mag toch aannemen dat zij zelf ook wel zien dat 't advies van de bedrijfsarts niet haalbaar is.
Houd vol meis en doe hoe dan ook niks waar je nog niet aan toe bent. Laten zij maar aantonen dat je 't wel kunt, je hebt genoeg deskundigen die aan kunnen geven dat jij nog niet aan't werk kunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:02

Idd heel positief wbt je man :j Goed gedaan manvan!
En wbt bedrijfsarts... Hoe banketstaaf het ook klinkt, maar ga desnoods naar je werk en ga maar een paar keer uithuilen bij je leidinggevende zodat die ook bij de BA aan de bel trekt dat het zo niet gaat. Niet leuk om het zo te doen, maar wel het 'makkelijkst' en zonder straks een arbeidsconflict te hebben...