Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:07

Cyntje schreef:
Julia schreef:
Cyntje, het kan natuurlijk zijn dat het voor Shanna zwaarder weegt en moeite heeft met iemand die Wilders-fanaat is, maar dat zegt natuurlijk nog niet direct dat het ook voor jou opgaat. :)

Ik weet nog niet precies wat ik ga stemmen. Al ben ik er wel over uit dat het in ieder geval geen rechtse partij gaat worden.

Klopt maar das dan haar persoonlijke mening... maar ik vind het nogal flinke opmerkingen als je alleen al om zoiets je relatie zou afkappen... ga je het nog zwaar krijgen in je verdere leven denk ik ;)

Ennuh, je naamsverandering vind ik ook maar niks, kunnen we daar ook voor stemmen? ^)

Ik dacht al dat ik gek aan't worden was... Ken helemaal geen mod die Julia noemt :') En toen zagk het onderschrift :))
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 09-06-10 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:08

*eens met Cyn op dit vlak* Ik mis m'n Eli!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:14

Ben er nog niet helemaal uit. SP of CDA.
Gaat nog even druk nalezen.

Nessah schreef:

Jammer dat je dan weer net een plaatje laat zien die waarschijnlijk op het tijdstip is genomen dat de voederlijn net weer is aangezet.
De kippenstallen (ook grote jongens) waar ik tot nu toe ben geweest heb ik dit nergens gezien. Alleen op het moment dat de voederlijn weer aan gaat.

BabsieJana

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:37

Ik ga straks ook op PVV stemmen. :j

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:39

Ik heb uiteindelijk op de SP gestemd.
Zat enorm te twijfelen tussen de SP en de PVV. Vind beide partijen goede standpunten hebben, maar de PVV is net iets te extreem.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:46

Het stemmen zelf vond ik trouwens nog een hele opgave. Heb je eindelijk bedacht waar je op gaat stemmen, heb je de persoon uitgekozen, rondje netjes ingekleurd.. moet je die :x :x :x enorme lap papier nog weer fatsoenlijk opvouwen. Ik heb al moeite met kaarten, laat staan dit enorme vel. Heb hem maar in elkaar gefrommeld en twee keer dubbel gevouwen. Stom ding :')

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:47

Haha. Dat kan ik ook nooit :o

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:49

Voorheen stemde ik PvdD, echter kon ik daar dit jaar echt niet -meer- achter staan... Dus het is SP geworden. Gelukkig hoorde ik later van een collega dat ze voor het eerst op PvdD gestemd heeft (vorige keren was ze niet gaan stemmen).. Nu voel ik me niet heel "schuldig" meer over het overstappen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:49

Ik mag dan wel nog niet stemmen, maar als ik had mogen stemmen, VVD. Verder vind ik CU, Groenlinks, PvdD en alles ook wel prima. PvdA vind ik echt totaal niks. Hier heb ik ook echt enorm veel discussies met een vriendin van me over gehad, haha, zij vind PvdA wel weer helemaal top en zo.

wat ik trouwens grappig vond; wij moesten gisteren op school 'stemmen', onze school had veruit de meeste stemmen op VVD, terwijl het gemiddelde van heel Nederland op nummer 1 PVV had.. toch gek hoeveel dat kan verschillen.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:54

Zo, net gestemd (wat een enorm papier idd :') )
Stond in het stemhokje en twijfelde toch nog echt enorm tussen PVDA en CDA.
Maar is toch CDA geworden, met Jan Peter als voorkeursstem uiteraard.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:55

Ik ben ook net geweest, voor mij is het PVV, Geert Wilders geworden.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:56

Creatas schreef:
Voorheen stemde ik PvdD, echter kon ik daar dit jaar echt niet -meer- achter staan... Dus het is SP geworden. Gelukkig hoorde ik later van een collega dat ze voor het eerst op PvdD gestemd heeft (vorige keren was ze niet gaan stemmen).. Nu voel ik me niet heel "schuldig" meer over het overstappen :Y)

Mag ik je vragen waarom je er niet meer achter kon staan? Ik stem zelf VVD hoor, ben gewoon heel nieuwsgierig :P

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:56

Wat een papier zeg. Ik moest ook nog voor iemand anders stemmen, ben een hele tijd bezig geweest met het weer opvouwen van dat ding. :')

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:04

imd schreef:
Creatas schreef:

Mag ik je vragen waarom je er niet meer achter kon staan? Ik stem zelf VVD hoor, ben gewoon heel nieuwsgierig :P

Oeh een heel slechte onderbouwing :o : een gevoel.
Ik ben echt helemaal van de beestjes.. Maar ik vind dat SP dat deel ook wel erg goed ondersteunt (op het vleesbelasting-gebeuren na). En ik vind dat ik bij PvdD niet duidelijk krijg hoe ze denken over Wajongers/arbeidsongeschikten. En SP is daar wel heel duidelijk in. Ook uit de verschillende stemwijzers (en stomwijzers, en stepwijzers :')) kwam SP boven.. Dan kan je wel heel stug PvdD gaan stemmen omdat ze 'voor beestjes' zijn, ze komen dan toch echt niet helemaal overeen.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:11

Vleesbelasting ben ik heel duidelijk VOOR. Daarom is het voor mij GroenLinks geworden ipv SP. Bij SP krijg ik ook altijd het idee dat het grote verhalen zijn maar dat er in de praktijk bar weinig van terecht komt.

PvdD ben ik het qua onderwijs ed weer absoluut niet mee eens. :')

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:18

Oamaru schreef:
Vleesbelasting ben ik heel duidelijk VOOR. Daarom is het voor mij GroenLinks geworden ipv SP. Bij SP krijg ik ook altijd het idee dat het grote verhalen zijn maar dat er in de praktijk bar weinig van terecht komt.

Maar als ze maar hard genoeg blérren, wordt er iig gesproken over een compromis en wordt er niet zomaar iets doorgeduwd..

En bij GL (die ik als #2 op mijn lijstje had) was er iets waar ik over viel waardoor ik gisteren op het laatste moment dus nóg eens ben gaan vergelijken...stom is dat ik nu alleen niet meer zo weet wat dat nu was :P *gaat kijken of ze dat in haar vorige posts genoteerd heeft :o *

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:19

Ben heel erg benieuwd vanavond mag om 9 uur stemmen gaan tellen :) tot een uur of 11 zal dat wel duren.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:19

Creatas schreef:
Oamaru schreef:

Maar als ze maar hard genoeg blérren, wordt er iig gesproken over een compromis en wordt er niet zomaar iets doorgeduwd..

En bij GL (die ik als #2 op mijn lijstje had) was er iets waar ik over viel waardoor ik gisteren op het laatste moment dus nóg eens ben gaan vergelijken...stom is dat ik nu alleen niet meer zo weet wat dat nu was :P *gaat kijken of ze dat in haar vorige posts genoteerd heeft :o *

Snap ik, maar dan stem ik liever op een partij die hart bleert en ook daadwerkelijk wat doet. :D

Vorige keer heb ik wel SP gestemt overigens. :j

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:21

wilders *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:27

Wanneer is eigenlijk alles bekend? Vandaag is dat op tv toch, hoe laat ongeveer? :)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:33

Oamaru schreef:

Mag ik vragen waarom je dat idee hebt?
Want SP heeft zich nog nooit kunnen bewijzen in de regering, maar vanuit de oppositie hebben ze toch al heel wat belangrijke dingen voor elkaar gekregen. :)

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:58

Rebeccaa schreef:
Wanneer is eigenlijk alles bekend? Vandaag is dat op tv toch, hoe laat ongeveer? :)

Zelfde vraag hier!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:06

Meestal 'latertje'; 21u lokalen dicht, dan stemmen tellen, tussentijdse standen etc..

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:11

Het wordt een lange avond. Check nos.nl maar voor de tijden. :D

Mijn moeder en ik hebben net SP gestemd. :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:38

Ik denk dat ik het ook niet zo goed zou doen met een vriend die (extreem) rechts zou stemmen... Omdat onze normen en waarden dan sterk van elkaar verschil. En tuurlijk valt of staat dat niet met een stem op zo'n partij vandaag, dat uit elkaar groeien duurt wel wat langer.