Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 00:16

Sababber schreef:
annnepannne schreef:
nou, ik pik dat niet dat hij zegt dat ik een rotkop heb!
zo praat je niet tegen personeel, en als mijn baas dat had gehoord had hij me groot gelijk gegeven!
klanten moeten niet zo onrespectvol doen tegen personeel.

Ik werk in een bloemenwinkel in een klein dorp. Wij hebben hier een heel leuk bordje hangen achter de toonbank! "Door gebrek aan personeel werken hier mensen. Wees zuinig op ze, ze zijn zeldzaam!"

Misschien iets voor bij jou? :+

Die hadden wij ook voor de slijterij, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik m vrij passief agressief vind, en de mensen die je als stront willen behandelen dat toch wel doen.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:23

Vorige week had ik een klant...

Werk bij de AH als bijbaantje, bij het brood. Het was rond 19.30, dus de winkel zou over 30 min. sluiten. Ondertussen was de vrachtwagen met taarten e.d. gearriveerd. Het was de hele dag heel druk geweest, dus de bolletjes waren op. Komt er een vrouw kwaad naar me toe dat de bolletjes op zijn. Tsja, daar kon ik weinig aan doen. Zo ging het gesprek:

Vrouw: 'Ik wil bolletjes hebben! Hoe kan het nu al op zijn?! Jullie hebben ook nooit wat ik wil hebben -:(- '
Ik: 'Sorry mevrouw, het was heel druk vandaag, dus alles is op. Morgenochtend krijgen we weer nieuwe bolletjes.'
Vrouw: 'Hé, de vracht is er! Kun je even een zak bolletjes voor me halen uit de vrachtwagen?'
Ik: 'Sorry mevrouw, dat gaat niet. Deze vrachtwagen heeft geen bolletjes, die komen morgenochtend pas weer'.
Vrouw werd enorm kwaad: 'Wat is dat nou voor onzin! Ik geloof je niet! Waar is je chef? Ik wil hem nu spreken!'
Ik: 'Sorry mevrouw, de chef is al weg, maar als u het niet gelooft loopt u maar met mij mee en dan kunt u zelf zien dat we geen bolletjes hebben'.
Vrouw, nog steeds kwaad: 'Nee, dat doe ik niet! Maar ik geloof je nog steeds niet!'
Ik collega erbij gehaald, die dus hetzelfde zei als ik... Vrouw is uiteindelijk kwaad weggelopen en riep dat ze een klacht ging indienen omdat wij te lui zijn om bolletjes uit de vrachtwagen te halen en omdat we zouden liegen 8)7

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:09

Ik bezorg folders en ik heb al een paar keer gehad dat ik net bezig was om wat folders in de brievenbua te doen en dat de mensen mij van binnen zagen staat... Gooien ze de duur open BOOEEE!!
Oh wat kreeg ik in het begin een hartaanval zeg :')
In het begin was het nog wel grappig, maar nu is het rcht irritant ;(

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:09

Ohja, dat soort mensen heb je ook :=

paar jaar terug was er een keer de bliksem ingeslagen in éen van de distributie kantoren waardoor we veel producten niet in de schappen hadden liggen, veel gemopper van klanten over me heen, nja ach, snap ik ook wel.. komt er opeens zo'n vrouw: 'ja, jullie hebben dit en dat niet he?' ik uitleggen over die bliksem. Zegt ze 'jaaaa nou ik weet het al hoor, dat komt door de recessie toch? ja zeg maar hoor, je mag het gewoon zeggen tegen mij dat jullie blut zijn!' dus ik: 'volgende week hebben we alles weer gewoon..' zij: 'jaaaaa je mag er zeker niks over kwijt van je baas he? maar ik heb het in de krant gelezen hoor ik weet het wel'
Helemaal blij was ze met zichzelf, die dacht echt dat ze ons helemaal uitgevogeld had, haha :')

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:43

OHHHH! Eindelijk kan ik mijn verhalen kwijt. :') .

Ik werk in een snackbar met een aangesloten wok. Iemand bestelde Sushi maar dit is best wel prijzig maar hij betaalde achteraf ( eerst eten, prima. ) en ik zei tegen mijn collega's "Deze vent gaat vervelend doen.." "Welnee joh lies."
Nou daar kwam hij .. "Ik wil nog een milkshake en afrekenen." Dus ik melde het bedrag
"Ja hoeveel heb je gerekend per sushi?"
"1 euro per stuk, meneer."
"JA je bent niet goed bij je hoofd".
"Klopt meneer misschien ben ik dat ook wel niet, Welke smaak milkshake was het?" :')
Man stond met bek vol tanden. Ging hij volgende dag klagen bij mijn baas (die was er die dag niet.)

--

Stage bij de etos. Ik had zebranagels gelakt bij mezelf.
Een vrouw met zoon van 20? zegt tegen me "Oh wat een leuke nagels!"
"Danku mevrouw."
"Kijk zoon dit doe je als je niets te doen hebt."
Ik stond echt met m'n bek vol tanden _O- .

--

Ik moest ijs scheppen in de wok van mijn werk en had zojuist een kindje geholpen en die had ik begroet met "Kan ik je helpen".
De volwassenen begroette ik altijd met U maar omdat ik net een kindje had geholpen was ik het even kwijt dus ik zei (alsnog beleefd)
"Kan ik je helpen" tegen een vrouw van 40?
"JA U GRAAG?!!!!"
"Oh sorry mevrouw ik dacht echt dat ik U zei."
"Nee je zei je.. U graag... "
"Sorry mevrouw.."
Kwam ze later naar me toe "Hoop niet dat dat lomp overkwam!"
"Neehoorr.." *Stik in je ijs. :') *

--

Vrouwtje wou in de snackbar warme chocomelk. Kwam ik aan , met slagroom erop. (Mijn fout want was ik vergeten te vragen).
Zet het voor de vrouw (en haar man) neer. "Wie heb dit besteld? Dit moet ik niet." en ze schuift het zo weg..
Ik stond op ontploffen, je kan toch wel eventjes zeggen dat je liever geen slagroom hebt dan bied ik gewoon mijn excuus aan en haal een nieuwe. Bah..

--

"Mag ik een patat?"
"Zonder saus?"
"Nee met.. >;) "
Sorry, ik kan natuurlijk gedachtes lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:55

LisaLuna schreef:
Ik moest ijs scheppen in de wok van mijn werk en had zojuist een kindje geholpen en die had ik begroet met "Kan ik je helpen".
De volwassenen begroette ik altijd met U maar omdat ik net een kindje had geholpen was ik het even kwijt dus ik zei (alsnog beleefd)
"Kan ik je helpen" tegen een vrouw van 40?
"JA U GRAAG?!!!!"
"Oh sorry mevrouw ik dacht echt dat ik U zei."
"Nee je zei je.. U graag... "
"Sorry mevrouw.."
Kwam ze later naar me toe "Hoop niet dat dat lomp overkwam!"
"Neehoorr.." *Stik in je ijs. :') *

_O- IK KEN DAT GEVOEL.

Iemand moest met alle geweld schouderkarbonade hebben, dus ik zeg tegen die vrouw: 'Ik kijk wel even voor u.' dus ik zoek even in het schap, maakt ze ronduit banketstaaf opmerkingen. 'Ja ga je even kijken? Geloof je me niet ofzo? Wat ben je nou aan het doen haal gewoon een karbonade voor me.' dus ik heb het laten gaan en ben even tussen mijn kratten gaan kijken, maar die zijn ZWAAR dus een collega hielp even, en toen liep ze weg. 'Hopeloos' en weet ik het allemaal mompelend. Ging ze ook nog even zeuren bij een andere medewerker, ik hoop dat haar karbonades aangebrand zijn. :+

LisaLuna

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:03

Arrrg zo verschrikkelijk he dat soort mensen!!! :=

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:58

klanten af en toe! Geweldig

Ben trouwens een hele spontane klant.
Zoals met boodschappen, tellen ze na: 7 stuks. Zeg ik: Nee, 7 helen, stuks heb ik niks aan.

Ga ik weg zeg ik voor hun wat kunnen zeggen:
Fijne werkdag.
Zij: Ja u ook.
Ik: Nee, ik ben al klaar, ik moet morgen weer, maar toch bedankt.

Kijken ze je aan, komen ze er 1 minuut later achter dat ik hun een fijne werkdag heb gewenst.
Vinden ze erg fijn, want meestal is het, fijne avond, doei.
Maar mensen mogen ook horen, dat ze hun werk goed doen en dat ze een fijne werkdag mogen hebben.

Heb nog 1 raar iets mee gemaakt.
Onze bloembollen zijn afgerpijst. Niets mis mee, maar sommige klanten RENNEN dan weer terug naar de bloembollen, om er dan nog 4 zakken mee te nemen.
Geen probleem! Maar wel enorm grappig.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:06

Bah dat wegschuiven van die chocomel met wat ze erbij zei is echt vréselijk onbeschoft :r

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:10

Ik vind het altijd vervelend als mensen geen stokje tussen de boodschappen op de band doen. En vervolgens helemaal uit hun dak gaan als perongelijk doorscant.

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:34

_coquette_ schreef:
Ik vind het altijd vervelend als mensen geen stokje tussen de boodschappen op de band doen. En vervolgens helemaal uit hun dak gaan als perongelijk doorscant.

Haha ja inderdaad. Ik had er ruimte tussen gelaten hoor, euhm ja maar de band draait gewoon door :')

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:53

Ik vind het dan ook wel weer fijn als de kassieres de stokjes even een zetje geven, zodat je er bij kan. Klanten die de kar achter zich aan trekken en dan het ding vergeten is ook irritant.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:04

een client (zo heten klanten bij ons) die het huisnummer van ons kantoor zo grappig vond. Het is nummer 69................ :O

Hoe zielig ben je dan?! :=

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:33

Laatst kwam er een klant vragen waar iets lag, ik had het verteld maar zei dat ik wel even mee zou lopen. Zegt die man : Nee, ga naar je plaats >;)
Wou bijna wafwaf zeggen :')

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:39

Ik vind het als klant zijnde wel grappig als ze zeggen. Dezen maar doen? De laatste keer antwoorde ik heel rap nee doe toch maar niet. Tja waarom sta ik anders met dat spul bij de kassa

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:25

_coquette_ schreef:
Laatst kwam er een klant vragen waar iets lag, ik had het verteld maar zei dat ik wel even mee zou lopen. Zegt die man : Nee, ga naar je plaats >;)
Wou bijna wafwaf zeggen :')
Euhmm.. Hoezo een beetje commanderen inderdaad :')

Bandaloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:07

Jeetje, wat een onbeschofte klanten af en toe..

Had vandaag ook zo iemand aan de kassa. Werk achter de kassa, kwamen er een man en een vrouw bij mij aan de kassa hun boodschappen afrekenen. Ik groet altijd met goedemiddag/avond e.d. en nu dus ook. Die man zei ook aardig hallo terug, met mijn naam erachter (wij moeten naamkaartjes dragen). Roept die vrouw direct: 'jeetje wat een koeiennaam!'. En bedankt he _-:( !! Ja, ik heb een naam die niet veel voorkomt (twee normale meisjesnamen aan elkaar geplakt zeg maar). Maar dan nog, stom mens..

Had een paar jaar terug wel wat grappigs. Het was die week hartstikke warm en er kwam een man 60 (!!) Bar le Duc literflessen bij mij afrekenen. Hij zei er heel serieus bij: ''Ja met zulk warm weer is het weer tijd voor de kinderbadjes he?''. Ik had echt zoiets van huh? :? Dat water is best duur! Heb niet durven vragen of hij het serieus meende. Vraag mij nog steeds af of dat een grapje was of niet..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:23

Bandaloe schreef:
Jeetje, wat een onbeschofte klanten af en toe..

Had vandaag ook zo iemand aan de kassa. Werk achter de kassa, kwamen er een man en een vrouw bij mij aan de kassa hun boodschappen afrekenen. Ik groet altijd met goedemiddag/avond e.d. en nu dus ook. Die man zei ook aardig hallo terug, met mijn naam erachter (wij moeten naamkaartjes dragen). Roept die vrouw direct: 'jeetje wat een koeiennaam!'. En bedankt he _-:( !! Ja, ik heb een naam die niet veel voorkomt (twee normale meisjesnamen aan elkaar geplakt zeg maar). Maar dan nog, stom mens..

Had een paar jaar terug wel wat grappigs. Het was die week hartstikke warm en er kwam een man 60 (!!) Bar le Duc literflessen bij mij afrekenen. Hij zei er heel serieus bij: ''Ja met zulk warm weer is het weer tijd voor de kinderbadjes he?''. Ik had echt zoiets van huh? :? Dat water is best duur! Heb niet durven vragen of hij het serieus meende. Vraag mij nog steeds af of dat een grapje was of niet..

wat is je naam van als ik vragen mag?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:38

Vandaag ook weer het toppunt van de dag berreikt.

Standaard als standaard:
Hallo mevrouw.

Heeft u ook een klanten pas?
"Nee"
Betaald met 50, voor 17.25.
-Heeft u niet kleiner?-
"Nee.:
- Heeft u misschien dan 2.25 bij? Dat betaald makkelijker-
"Mompel mompel, al dat gezeur hier, bah."
Zoekt haar protomonee dor, vind 2.25 euro.
- Dankuwel, wilt u misschien uw bonnetje mee?-
"Nee, ben je nu klaar met je gezeur?"

Ik stond daar.....Mond vol tanden. Goeiemorgen mevrouw..! twas 11 uur in de ochten. Vast met haar verkeerde been uit bed gestapt.

- Fijn weekend-

"Jaajaa, zal wel"

Ik dacht echt...Wauw, u bent het chargrijnigste vrouwtje van de ochtend, u verdient een medaille.
Mn collega stond in de buurt, die is lachend weg gelopen toen ze vroeg: Ben je nu klaar met je gezeur.
Dankje collega!
Na haar vertrek, stond ik echt met mond vol tanden. De rest van de klanten waren vet vrolijk enzo!
Gheegheeghee, en achteraf, was het eigenlijk heel grappig

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:47

Pff.. zulke klanten zijn echt zo vermoeiend.
Ik heb ook wel eens klanten die in de ochtend met 50 euro betalen terwijl ze een bedrag van 75 cent hebben ofzo. Dan vraag ik ook vriendelijk of ze ook kleiner of op een andere manier kunnen betalen.. Dan krijg ik ook altijd gemopper, dat ze hun briefje van 50 kapot willen hebben.
Ze begrijpen alleen niet dat ik gelijk al m'n geld in de kassa kwijt ben, waar ik de hele dag nog mee moet doen :+

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:54

dat is hier ook moeilijk te begrijpen, vandaag een man die 43 cent kauwgom kocht met een briefje van 50.
wilde het wisselgeld niet groter dan briefjes van 5 terug, heb gezegd dat ik dat niet had want heb voor 9 uur al 3x nieuw wisselgeld moeten halen, en nog een keer zou mn baas niet leuk vinden :')

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:29

Misschiien is het bij ons wel iets anders als bij jullie, maar ik heb altijd genoeg kasgeld. Dit verschilt misschien omdat je bij ons nog 200 extra aan de kassa kan opnemen?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:32

Ohh dat is bij ons niet zo.
Standaart 4 maal 20
5 maal 10
5 maal 5

En dan doen met je 2, 1 euro's 5, 10, 20 en 50 centen die je hebt.

50 gaat altijd meteen de draagbare kluis in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:35

Ik vraag nooit of ze het kleiner hebben, wel of ze er iets bij hebben maar niet of ze het kleiner hebben of op een andere manier kunnen betalen. Moet idd op sommige dagen meerdere keren om wisselgeld bellen maar dat is bij ons geen probleem..
Als ze iets van 45 cent hebben en een briefje van 50 geven + 45 cent dan valt het ook nog wel mee, de briefjes van 20 gaan er sneller doorheen.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 00:12

dees_daan schreef:
Ik vraag nooit of ze het kleiner hebben, wel of ze er iets bij hebben maar niet of ze het kleiner hebben of op een andere manier kunnen betalen. Moet idd op sommige dagen meerdere keren om wisselgeld bellen maar dat is bij ons geen probleem..
Als ze iets van 45 cent hebben en een briefje van 50 geven + 45 cent dan valt het ook nog wel mee, de briefjes van 20 gaan er sneller doorheen.

In dat geval kan je direct de 50 euro terug geven ;-)