Het afrijstress en rijles topic 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Robijn__

Re: Het afrijstress en rijles topic 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:18

Ik meld me ook..

Heb nu 5 of 6 lessen gehad en het gaat aardig goed. ik heb een pakket van 20 lessen.. 5 maart mn theorie halen waar ik onderhand echt een punthoofd van krijg!! dus als ik die gehaald heb moet ik nog maar een paar lessen en mag ik afrijden :D

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:30

Had vandaag voor het eerst anderhalf uur les.. En het ging zoooo goed! :D haha Moest het ff kwijt

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:38

Toevallig, ik had vandaag ook voor het eerst anderhalf uur. Maar dat beviel minder goed. :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:43

He tof, mn rijschool staathieronder als reclame :))

Vandaag mn 14e les gehad, gaat wel goed :j nacontrole moet ik nog goed onthouden te doen, en niet te snel gaan :') (Reed alweer 80 waar je 70 mag :'))

Ben ook blij dat ik maar een uurtje heb, langer is denk ik ook te intensief.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:49

Ik heb weleens 3 uur achter elkaar rijles gehad, maar dat is inderdaad niet echt aan te raden. Twee uur deed ik wel regelmatig, heb ik meer aan gehad dan enkele rijlessen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:29

Joehoe, de regen heeft alle sneeuwsmotsie weggespoeld :Y) Hopelijk morgen dus weer fileparkeren en bochtje achteruit haha. En hopelijk gaat 'ie mijn examen aanvragen morgen :=

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:49

Spannend dan

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:51

Nou het is bij zowel Kitty als bij mij gelukt dus dan moet het bij jou ook lukken toch :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:46

tuurlijk het gaat jullie allemaal lukken!!

Ik doe snelweg pas als een van de laatste dingen, eerst bediening, kijken, verrichtingen tussendoor maar wel snel mee beginnen ivm controle koppeling, kruispunten, rotondes en daarna snelweg.
Vind het belangrijk dat de leerling het kijken goed onder de knie heeft en het voertuig onder controle.
Tuurlijk wijk ik hier ook weleens vanaf ;)

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 08:28

Neem aan dat jij een instructeur bent Polly? :)

Ik heb het ook zo precies geleerd zoals jij het beschrijft :) In die volgorde!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 08:46

klopt :)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 09:07

Zoals jij het beschrijft heb ik het ook geleerd ;) . Ging ook niet meteen de snelweg op allereerst het voertuig goed onder controle te hebben en ook het kijkgedrag.

Polly schreef:
tuurlijk het gaat jullie allemaal lukken!!

Ik doe snelweg pas als een van de laatste dingen, eerst bediening, kijken, verrichtingen tussendoor maar wel snel mee beginnen ivm controle koppeling, kruispunten, rotondes en daarna snelweg.
Vind het belangrijk dat de leerling het kijken goed onder de knie heeft en het voertuig onder controle.
Tuurlijk wijk ik hier ook weleens vanaf ;)

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 10:44

Ik ga straks mijn rijbewijs aanvragen :D
Kan niet wachten, haha.

Ik ging denk ik met mijn 13e les ofzo op de snelweg. Niet elke les toen, maar de laatste paar weken wel elke keer. Soms ook 2x achter elkaar als hij het niet goed vond gaan met in en uitvoegen, hehe.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 10:46

Haha ja de eerste les dat ik de snelweg op ging ben ik wel 6 keer op en af geweest volgensmij =D Niet omdat het heel slecht ging ofzo maar gewoon om die routine van flink optrekken, kijken en invoegen erin te krijgen!

Leuk joh dat je hem ook aan mag vragen :D

Kitty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 10:58

Ik kreeg net een mail van mijn instructrice dat ze mijn gegevens nodig heeft om het examen aan te vragen.. Wat moet ik dan allemaal doorgeven, iemand een idee? :P

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:04

De volgorde die Polly aangeeft heb ik ook precies gehad!
Ben ongeveer de 12e les de snelweg opgegaan en heb in totaal maar zo'n 4 keer op de snelweg gereden geloof ik, niet veel in ieder geval...
En ik leste in het begin altijd 1 keer 2 uur per week, de laatste weken voor m'n examen 2 keer anderhalf uur per week (3 uur per week dus). Vond 2 uur altijd veel fijner (en anderhalf uur nog net aan) dan 1 uurtje, dat is echt zo om. Voor ik goed en wel in Alkmaar was (waar eigenlijk altijd alles geoefend werd), was er al meer dan een kwartier voorbij dan...

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:07

Ik heb straks weer rijles...

Ik ben bij mijn 5e rijles de snelweg op geweest geloof k.... Ik mocht direct eerste rijles sturen,gas,schakelen enzo.... Gaan deze keer geloof k heel erg bezig met kijken... Heb tot nu toe bijzondere verrichtingen weinig gehad met deze sneeuw enzo... Heb draaien op de weg in 3x gehad en hellingproef, verder heel veel rotondes enzo...

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:19

Kitty__ schreef:
Ik kreeg net een mail van mijn instructrice dat ze mijn gegevens nodig heeft om het examen aan te vragen.. Wat moet ik dan allemaal doorgeven, iemand een idee? :P

Dat moest ik niet :P , maar ik DENK je naam (en adresgegevens, emailadres) en verder geboortedatum, geboorteplaats, en je pers.nummer die op je ID staat.

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:20

Ik meld me ook!

Heb over 2 uur mijn examen al! :=

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:23

Kitty__ schreef:
Hmm ja scheelt ook wel. Ik moet in Eindhoven afrijden en daar is het wel druk met lesauto's.. Maar ik wil gewoon zo snel mogelijk haha!! :P

Serieus pas begin april? Dat duurt nog te lang :P ik moet ook in Eindhoven afrijden..

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:35

Pff nou hoop dat t hier niet zo lang duurt zeg! :( :P Dan heb ik m nog lang niet! :\
Wil m eigenlijk voor de zomervakantie wel hebben eigelijk.... Lekke in autotje naar werk, en zit wsl 2 weken bij vriendje thuis dus ka k wel auto gebruike! :P

Kitty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:45

Joonsel schreef:
Kitty__ schreef:
Hmm ja scheelt ook wel. Ik moet in Eindhoven afrijden en daar is het wel druk met lesauto's.. Maar ik wil gewoon zo snel mogelijk haha!! :P

Serieus pas begin april? Dat duurt nog te lang :P ik moet ook in Eindhoven afrijden..

Nou zoiets zei ze tegen mij ja :P heb jij je examen al aangevraagd??

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:40

Kitty__ schreef:

Als ze je praktijkexamen aan moet vragen moet jij de rijschool een machtiging verlenen. Je kunt hier zien hoe dat moet:

http://cbr.nl/1158.pp

De code van je rijschool kan je als het goed is zelf opzoeken of even vragen aan je rijschool welke code dat is, want je moet natuurlijk wel de goede rijschool machtigen.

Vroeger kon je op basis van een sofi nummer en geboortedatum een examen inplannen maar dat kan tegenwoordig niet meer, je moet eerst die machtiging verlenen. Daar vul je alle gegevens in die je nodig hebt.

Kitty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:44

Die machtiging had ik een paar weken geleden al gedaan dus dan vind ik het wel vreemd dat ze nog om mijn gegevens vraagd :+ Ik heb in ieder geval mijn info die op mijn ID stond doorgegeven dus ik wacht wel af!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:41

Ow wat vreemd! Ik heb dus inderdaad ook gisteren mijn rijschool gemachtigd via mijn.cbr.nl en daarmee hebben ze meteen mijn gegevens!