OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:38

Die kaart denkt nu niet dat jij heel de week in de bus zit. Er zou, buiten je vrijreizeperiode, in 1 keer 4 euro worden afgeschreven.

millennium

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:48

echt te hilarisch, probeer gewoon al een half uur iemand van de ov-chipkaartdinges aan de telefoon te krijgen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:52

millennium schreef:
echt te hilarisch, probeer gewoon al een half uur iemand van de ov-chipkaartdinges aan de telefoon te krijgen

is straks niet meer hilarisch hoor; ik zit nu met 31 euro extra bovenop m'n telefoonrekening... :=

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:54

jezus! das toch echt te sneu voor woorden. Waar slaat die hele service op dan, belt elke keer heel studentent nederland hun tegelijk op ofzo?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:09

millennium schreef:
jezus! das toch echt te sneu voor woorden. Waar slaat die hele service op dan, belt elke keer heel studentent nederland hun tegelijk op ofzo?

ja blijkbaar?! heb 't ook wel vaker gehad dat ik belde, en dan wordt je even medegedeeld door zo'n automatische operatorstem dat het momenteel te druk is en dat ik maar een andere keer terug moet bellen. En dan wordt de verbinding verbroken. -:(-

nu kreeg ik ineens weer een 2de mail binnen vandaag: dat ze m 'n aanvraag hadden gekregen en goedgekeurd.
Ja ehm welke van de 3?! Heb er naar aanleiding van een andere mail vandaag nóg 1 toen straks de deur uit gedaan met wéer een originele pasfoto (de laatste) want ze hadden helemaal niets ontvangen :S

En nu blijkt dat ze de aanvraag binnen hebben en dat ik binnen 2 weken mijn ov chipkaart zal ontvangen?! ik heb die aanvraag al 2 weken geleden verstuurd!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:18

_Tara_ schreef:
Die kaart denkt nu niet dat jij heel de week in de bus zit. Er zou, buiten je vrijreizeperiode, in 1 keer 4 euro worden afgeschreven.

Hmm...ioke! En wat als er niets opstaat dan?
Vind het wel vreemd...je kan toch wel eens een x wat vergeten? :+ Bij je OV-kaart heb je tenslotte ook nooit hoeven betalen en dat zou nou ineens wel moeten...raar!

Nou een halfuur aan de lijn en nog geen steek verder? Lijkt mij niet zo heel hilarisch, maar oke ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:22

Alleen als je dus in 't weekend vergeet uit te checken schrijft 'ie 4 euro af. Dat is namelijk je standaard instaptarief. Dat schrijft 'ie sowieso af zeg maar als je incheckt. Bij 't uitchecken verrekent 'ie die 4 euro dan met wat je reis kostte. Maar als je dus niet uitcheckt, verrekent 'ie dat niet en blijft die 4 euro er dus af.
Als er niets opstaat sta je dan in de min.
Je mag zeker wel eens vergeten uit te checken. In je vrijreizenperiode kost je dit niks. In je 40% korting dus 4 euro. Vergeet je 20 keer uit te checken, word je kaart geblokkeerd.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 23:21

Ow, kan dat ook nog? :oo Nou dat is dan lekker.. zou echt wel weer iets voor mij kunnen zijn :+ Maar neem aan dat je die 'min' dan terug moet betalen ofzo?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 10:33

JoyCiej007 schreef:
En nu blijkt dat ze de aanvraag binnen hebben en dat ik binnen 2 weken mijn ov chipkaart zal ontvangen?! ik heb die aanvraag al 2 weken geleden verstuurd!

Ik heb mijn aanvraag ook ruim 2 week geleden op de bus gedaan en kreeg gisteren een brief dat ik hem met 2 week krijg ... dat is dus niet binnen de 3 week na aanvraag én activeren kan dan ook al niet meer omdat het al 31 januari is geweest... GRRR

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 10:39

Die min moet je dan weer terug betalen lijkt me ja :j

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:02

Die min 4 euro moet je inderdaad betalen, maar als jij een goede reden hebt waarom je niet hebt uitgecheckt (bijv. dat de apparaten niet werkten) dan kun je het terugvragen via de klantenservice..Is het natuurlijk wel de vraag of je daar mee vooruit gaat, want met 31euro telefoonkosten schiet dat niet op :+

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 12:49

Corelli schreef:
Die min 4 euro moet je inderdaad betalen, maar als jij een goede reden hebt waarom je niet hebt uitgecheckt (bijv. dat de apparaten niet werkten) dan kun je het terugvragen via de klantenservice..Is het natuurlijk wel de vraag of je daar mee vooruit gaat, want met 31euro telefoonkosten schiet dat niet op :+

inderdaad, en die 31 euro telefoonkosten eis ik dan dus ook terug in de vorm van schadevergoeding. Ze hebben de brief inmiddels ontvangen en gelezen zeiden ze gister, maar over evt. schadevergoeding konden ze nog niets zeggen, pas in februari oid.

Nouja ik weet het goed gemaakt; mochten ze besluiten het niet toe te kennen dan ga ik andere stappen ondernemen. Ik zal alles in 't werk stellen m'n geld terug te krijgen, zijn ze nou helemaal gek geworden?! Ik ga toch niet voor iets betalen en info e.d. wat allemaal niet klopt?!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 12:51

millennium schreef:
JoyCiej007 schreef:

Ik heb mijn aanvraag ook ruim 2 week geleden op de bus gedaan en kreeg gisteren een brief dat ik hem met 2 week krijg ... dat is dus niet binnen de 3 week na aanvraag én activeren kan dan ook al niet meer omdat het al 31 januari is geweest... GRRR

Idd; belachelijk toch?!
heb dus gister voor niets wéer een aanvraag de deur uit gedaan.... daarna ontving ik nl. het mailtje dat ze m'n vorige aanvraag blijkbaar wél hadden ontvangen. Terwijl die telefoonmedewerkster mij eerst nog een mail had gestuurd dat ze mijn aanvraag níet hadden ontvangen. Zitten ze daar alleen maar hele dagen koffie te drinken op kantoor ofzo?!

Trouwens; als het goed is kun je gewoon blijven activeren en tot die tijd ook gewoon nog met oude ov-jaarkaart blijven reizen; zie het persbericht op de vorige pagina; min. Plasterk heeft na het debat van gister de deadline van 1 februari van de baan geveegd, zónder een nieuwe datum te vermelden, omdat hij vind dat wij als studenten niet de dupe mogen worden van iets waar we niets aan kunnen doen.... en gelijk heefttie!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:08

Dus mensen, vergeet gewoon die regel van activeren voor 31 januari :D
Als het kan, activeer dan zeker. Maar het hoeft dus niet perse voor 31 januari..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:48

Jeeeej ik geloof dat het me vandaag na 5 dagen regelmatig proberen eindelijk gelukt te activeren :D :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:43

Vandaag 1e poging, direct gelukt. Dus ik ben blij, eindelijk alles geregeld.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:56

Nou dan ben ik benieuwd, wanneer je de rekening ofzo krijgt..
PF! Schiet toch ook niet op?! En misschen wordt het nu nog wel door de vingers gezien, omdat niet iedereen er mee werkt, vele apparaten nog niet optimaal werken etc ;)

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:05

Bij de NS is inderdaad nog niets duidelijk over die verlenging waar jullie het over hebben.

Helaas is het een feit dat er studenten zijn geweest en zijn die hun product trachten op te halen in de periode die NIET voor hun bestemd zijn, daar door raakt het systeem overbelast aangezien er een beperkt aantal producten per dag opgehaald kan worden. (medegedeeld door een medewerken van de oplaadpunten).

Helaas merken wij ook dat veel studenten toch nog erg laks zijn mbt het ophalen van hun product...

Zorg dat je weet wat voor product je nu hebt en ga dus ook niet vrij reizen met een week terwijl je een weekend wil, kost je bij controle gegarandeerd 35 euro die je NIET terug krijgt.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:12

maaike5581 schreef:
Helaas is het een feit dat er studenten zijn geweest en zijn die hun product trachten op te halen in de periode die NIET voor hun bestemd zijn, daar door raakt het systeem overbelast aangezien er een beperkt aantal producten per dag opgehaald kan worden. (medegedeeld door een medewerken van de oplaadpunten).

Euhm, zou dat misschien komen doordat je half januari al van alle kanten te horen krijgt dat studenten te laks zijn met ophalen en toch echt op moeten schieten??

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:14

Misser schreef:
Euhm, zou dat misschien komen doordat je half januari al van alle kanten te horen krijgt dat studenten te laks zijn met ophalen en toch echt op moeten schieten??

Misser, nou niet bijdehand gaan worden he! >;)

:D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:15

Maar waar staat dan überhaupt in welke periode jij aan de beurt bent? :o?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:18

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:20

Wel jammer dat ze de vrij belangrijke mededeling in kleine roze bewegende lettertjes in flash hebben neergezet trouwens :\

Ik vind het een beetje een enge site, mijn instinctieve reactie zou zijn om weg te klikken.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:25

Shadow0 schreef:
Misser schreef:

Misser, nou niet bijdehand gaan worden he! >;)

:D

Sorry :+ .

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:27

Ik heb die hele site nooit bekeken :o
Kreeg steeds te horen dat ik móest activeren dus dat dan maar gewoon proberen hè.. mijn termijn was toch al verstreken zie ik