Het Rijles & Afrijstress topic IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Re: Het Rijles & Afrijstress topic IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:01

Gefeliciteerd iedereen die geslaagd is!
Volgende week alweer rijles 9 en 10, ga mijn theorieexamen deze week aanvragen!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:25

Ik ben zo blij dat ik theorie al achter de rug heb :P Nu alleen nog wat zelfstandiger autorijden en dan wil ik mijn rijbewijs :P

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:41

Gefeliciteerd geslaagden!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:46

Naskapower - nienke begonnen 27 oktober
heb toen een test gehad voor rijbewijs pakket.
remmen, gas geven koppeling pfffffffffft lastig

zit te twijfelen of ik eerst simulatorlessenserie ga doen of echte lessen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:32

Gefeliciteerd Mendy! Wat een opluchting bij jou dan!

Heb vandaag in de auto van mn moeder gereden O:) met mn moeder ernaast natuurlijk. Wat een verschil zeg! Was benzine, maar daar had ik eigenlijk geen problemen mee.. maar dat stuur zat kei los! En die koppeling die ging echt raar.. dat 'opkomen' is zo anders dan in mijn lesauto :P Had alleen maar de straat naar mijn huis gereden, heel kort en bijna niemand daar ;) voor het geval mensen denken dat ik echt overal gereden heb :P Het was echt zo'n 'oh mag ik het laatste straatje doennnn? asjeblieeeft :')'

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:34

Naskapower (zal ik je in 't vervolg Nienke noemen? :P), da's wennen in het begin hè? :D 't Ging bij mij eigenlijk wel aardig de eerste les! Ik heb trouwens van meerdere kanten gehoord dat die simulatorlessen niets zijn, ik zou 't zelf iig niet willen, ben blij dat ik gelijk echte lessen doe. Leer je volgens mij ook beter van, ik weet het niet natuurlijk, maar denk dat 't niets voor mij zou zijn. :)

Nagini, tof! Ik zou het op zich ook wel willen, maar wij hebben een busje (Opel Vivaro), dus ik denk dat 't verschil zo groot is dat ik het nog maar even niet doe. Misschien als ik bijna toe ben aan m'n praktijkexamen, maar ik wacht er nog maar even mee :')

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:38

Joa ik hoef niet meer zo lang te lessen :P Reed overigens in een hyundai Atos :P

Na heel lang zeuren mocht ik eindelijks eens proberen :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:38

Rana, je mag zelf kiezen tijdnes je examen of je instructeur meerijdt :) bij ttt is het geloof ik wel verplicht.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:36

Volgens mij mag je inderdaad zelf kiezen of hij meerijd. Mijne heeft een eenmansbedrijfje en als ik zijn auto nodig heb voor het examen lijkt het me logisch dat hij meerijd ;)
Vandaag les 14 gehad. Hij zei vorige keer dat ik maar snel mijn theorie moest halen omdat hij anders geen praktijk kan boeken. Toch wat sneller dan verwacht :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:48

ChantalSmook schreef:
Rana, je mag zelf kiezen tijdnes je examen of je instructeur meerijdt :) bij ttt is het geloof ik wel verplicht.

Nee hoor, bij TTT mag je ook zelf kiezen. Bij mijn TTT en examen is mijn instructeur niet mee geweest.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 10:01

@Miriam91: als je instructeur niet meerijd dan blijft 'ie wachten op 't CBR ongeacht of je bij een grote rijschool of een eenmansbedrijf lest :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 10:39

:j dat klopt. er gaat altijd een instructeur mee met een auto, en als je er voor kiest om alleen te gaan blijft hij inderdaad op het CBR. Je mag alleen niet meer terug rijden na je examen.
En dat t met ttt ook niet perse hoefde wist ik niet :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 10:57

Ik ben net terug van mijn rijles :D Ging eigenlijk wel lekker vandaag. Hebben de wasstraat gedaan :') nog best lastig om daar recht in te rijden :')

Ik zou eigenlijk niet weten waarom ik mijn rijinstructeur níet mee zou willen hebben. Is toch handig, mocht je zakken.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:23

Nou, mijn instructeur gaf wel aan dat hij bij een examinator standaard niet mee ging omdat hij dan een stuk strenger beoordeelde en minder snel het voordeel van een twijfel zou geven dan wanneer de instructeur niet mee was. Dit omdat als hij een leerling bijvoorbeeld voordeel van een twijfel zou geven in een bepaalde situatie waar de instructeur bij was, en hij zou bij een volgende leerling in een zelfde situatie geen voordeel van een twijfel geven dat hij daarmee gezeur voorkwam. Wanneer een intructeur dan niet mee was, gaf hij dus wel vaker het voordeel van een twijfel.
Vond het zelf raar klinken... want als je zeker rijdt en een goede rit neerzet en je maakt een foutje, en een andere leerling rijdt onzeker en maakt dezelfde fout terwijl hij dus geen goede rit neerzet, dan begrijpt de instructeur dat lijkt mij ook wel.. maargoed :P

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:57

Ben ook net weer terug van rijles, vind 't echt steeds leuker worden nu ik steeds meer kan en 't langzamerhand steeds 'automatischer' gaat! En dat terwijl ik het vanaf het begin al zó leuk vind. :')
En bandjes opgepompt, één van de achterbanden was zacht, bleek er 1,0 bar op te staan ipv 2,4 := De rest was wel goed, dus hij dacht dat ergens misschien 'n spijkertje of zo in zat maar kon zo snel niets vinden...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:10

Mendy gefeliciteerd!

Heb net 4e rijles, ging goed voor m'n gevoel! 2x de auto laten afslaan maar ik kreeg er langzamerhand wel meer feeling voor dus dat ging later allemaal goed. Flink geoefend met de spiegels, eerst woonwijken en 50km wegen, en later nog een stukje snelweg :D
leukleukleuk :)

Ga binnenkort ook beginnen met theorielessen, had vorige week een proefexamen op internet gemaakt (zo'n gratis met 10 vragen) en had 1 fout. Viel wel mee :D

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:38

ik ben ook druk aan het leren, maandag moet ik voor mijn theorie om half 11.. :=
Op de cd slaag ik wel voor alle 10 oefenexamens, maar toch je weet het nooit.. :D
Ook lekker dat ik nu een extra druk op mijn schouders heb doordat ze zei dat ze mijn praktijkexamen gaat aanvragen als ik hem haal maandag :7 :+

Weet iemand dat trouwens?
Je moet een pasfoto meenemen naar het CBR.
Nou heb ik nog wel een van toen ik mijn brommertheorie ging doen, die is dus 2 jaar oud maar verder niet veel veranderd.
moet het persee een (nieuwe) recente foto zijn, of zou ik zo'n 'oude' ook mee kunnen nemen?
Staat geen datum achterop de pasfoto oid dus dat zou niet zo zeer het probleem zijn.

Scheelt toch weer wat eurotjes als ik anders wéér nieuwe moet maken, en de regels voor de foto zijn toch hetzelfde (niet lachen met je mond open, oren/ogen kunnen zien etc etc.. :+)
Bovendien sta ik daar nog enigsinds normaal op.... O:)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:23

even een egopost van mij hoor -O-

Ik dacht dat de les vandaag wel redelijk goed ging (2e keer in Zwolle), instructeur vond dus van niet -O- hij zei dat ik alles te goed wilde doen, dat ik best fouten mocht maken. Maarja de fouten die ik gemaakt heb 'kraakt' hij dan ook weer af := *zucht*
Vind mijn instructeur verder heel goed en hij is ook aardig, maar ik dacht net og t ging wel lekker, niet dus :(

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:02

magic_lover: Er staat op de site wel dat je echt 'n recente moet meenemen, maar ik denk dat ze eentje van 2 jaar oud ook wel goed zouden keuren... Als je die 10 jaar op je rijbewijs wilt hebben? :P
Had zelf gisterochtend gelijk een laten maken voor ik gister examen deed, vond de foto op 't rijbewijs van mn scooter echt vreselijk en had verder ook geen recente. De nieuwe is nog wel te doen, ik kan er wel mee leven... :')

Aranel: Hmmmm, komt heel vaag over... Je wilt 't te goed doen, 't is toch ook juist de bedoeling dát je het goed doet? Hoe wil hij dan dat je het doet, je moet toch gewoon je best doen? Vind 't niet helemaal logisch overkomen van je instructeur, misschien kun je proberen te vragen hoe ie dat specifiek bedoelt en wat ie anders wil dat je doe, want ik kan hier dus niet echt een touw aan vastknopen... :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:12

:Y)
volgens mij kwam het erop neer dat doordat ik het goed wilde doen, mijn foutjes verdoezelde, dat ik krampachtig achter t stuur zat :+ Dat krampachtige vond ik opzich wel meevallen maarja hij zal 't wel weten :))

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:17

mijn instructrice zegt niet zoveel over foutjes, meestal heb ik het zelf al wel gelijk door, als iets niet gaat zoals het hoort of wat minder soepeltjes :D zo niet dan zegt ze het wel gewoon hoor :P

maar daar krijg je dus ook geen hoogte van aranel :=

Chann: dankje, neem ik die gewoon mee, die staat ook op mijn brommerrijbewijs de foto gaat nog wel dus :P

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:32

Mijne laat het me zelf heel erg uitzoeken. :P
En anders zegt hij er wel wat van, soms op een wat mindere manier, soms gewoon aardig.
Was op het begin wel wennen met hem, maar nu gaat het steeds beter :) Meestal is het een beetje slap gelul of stil :P
Laatst ook, moest keren dmv steken (heet volgens mij zo _O-) dus eerst vooruit een vak in, en dan achteruit en keren. Maar ik zat niet echt meer op te letten, dus liet de koppeling helemaal opkomen, dus toen ging die ineens wel heel controleloos naar achter.
Zegtie heel droog: oke, nu ga ik even ingrijpen, je moet wel de auto onder controle houden. Laten we het er maar op houden dat dat niet echt het geval was :')

Aranel: Jammer dat het toch wat minder gaat. Kan het de volgende keer alleen maar beter gaan toch :D

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:50

haha :))
die van mij zegt alleen soms wel eens van 'dat ging wel een beetje hard of niet?' als ik weer eens met de koppeling in de bocht door reed in het begin :+
waarop ik dan heel droog zeg, 'ach, viel wel mee toch.. O:)?'

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 15:27

Dat heb ik ook vaker :')

Laatste tijd ben ik ook 'n beetje concentratie kwijt.. dan is het echt zo'n 'oeps' moment..

Laatst reed ik op de snelweg, en rechts op de vluchtheuvel wilde iemand invoegen die nog zo goed als stil stond.. en ik zat al zowat in mijzelf te praten: 'kom je er op of niet. ieeh hij komt erop.. sjit' dus ik ging naar rechts :') want dat moest wel.. ik moest uitwijken.. en dan kijk ik nietn aar rechts :') en daar reed dus een busje :')
Maar was schijnbaar nogal een logische reactie.. maar toch. Voelt 'n beetje klunzig dan.

@Magic_Lover, denk dat die foto gewoon kan hoor :)

@Aranel, ik denk dat je rij instructeur bedoeld doordat je het zo goed gaat doen juist meer foutjes maakt. Of je maakt 1 fout en je straft jezelf daar zo op af dat je nog meer fouten gaat maken.
Tenminste zo gaat dat bij mij..

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 15:28

ik begrijp dt te goed doen wel hoor.. dan denk je veel te veel na en daardoor gaat het niet soepel of maak je juist fouten.. vorige les ging echt geweldig, deze les ging echt waardeloos.. zit inderdaad weer veel te veel te denken waardoor ik weer ga twijfelen.. ben het echt spuugzat dat autorijden, schei er denk ik mee uit als ik straks mijn examen weer neit haal :O