Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:12

@zap: dat wordt bij ons dus niet gedaan.
mensen mogen ofwel hun apparaat meebrengen (of de verpakking van hun apparaat oid), ofwel mogen ze ze eerst betalen, en dan openscheuren.

wij hebben dan ook ruilgarantie, binnen de 14 dagen, mét kasticket, en originele,onbeschadigde verpakking.
betreft het een product dat we niet kunnen verkopen zonder de verpakking, of niet kunnen verwerken in iets (wij verkopen bv ook wel gedecoreerde terraria/aquaria, in een dergelijk geval nemen we soms wel terug (als het leuke klanten zijn) en verwerken dat dan daarin); nemen we het simpelweg niet terug.
jammer dan :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:15

Die meneer vond het belachelijk dat hij het moest betalen en stond flink stennis te schoppen. Ik heb daarop mijn collega weer gehaald en die meneer nog even flink duidelijk gemaakt dat ik hem van tevoren verteld heb dat wij het niet meer terugnemen mocht hij het openscheuren.

Na heel veel dringen is meneer heel boos weggelopen, maar heeft uiteindelijk wel betaald.

Die meneer zei al: ja maar ik heb er niks meer aan. Dus ik zei: Wij kunnen er nu toch ook niks meer mee??

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:17

Brainless schreef:
@Wendel
Waarschijnlijk bedoelde de klant een gulp.
En meestal zoeken de oudere mensen (voor de mannen) een lange onderbroek met "staldeur".

Ja dat weet ik..... Heb haar een boxer nog laten zien met knoopjes, maar die wilde ze niet. Ze wilde echt één met een rits ( gulp is hier bijna hetzelfde)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 01:13

Sja, van die scheermesjes: ik snap het wel van de winkel, maar ook erg jammer dat een klant vandaag zich niet meer mag vergissen. Ik ken dan ook winkels die dit zeker anders zouden aanpakken, ook al zijn het er steeds minder.

Is het bij jullie solden in NL nu? Want dan snap ik de reactie in de C&A wel (ook al keur ik ze niet goed), mensen verwachten én low budget te shoppe, én als keizer behandeld te worden jeetje.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 02:45

Nou als je iets op een normale manier tegen JE MOEDER zegt behoort het personeel zich er sowieso niet mee te bemoeien. Doen deze het wel, kan het normaler dan dit. Dit is gewoon asociaal gedrag. Zeg dan op z'n minst: ''Mevrouw, ik heb de rek net even weggehaald zou u het misschien zelf even weg willen leggen?'' Dat klinkt al een stuk beter en dan had ik het misschien ook nog gedaan. Zoals deze verkoopster het afhandelde had ik het op de eerste de best rek neergeplofd allemaal en die ene broek die wel pastte ook niet meegenomen. Je hoort met respect behandeld te worden, zo moeten wij ook met de verkoopsters omgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:33

poes schreef:
Sja, van die scheermesjes: ik snap het wel van de winkel, maar ook erg jammer dat een klant vandaag zich niet meer mag vergissen. Ik ken dan ook winkels die dit zeker anders zouden aanpakken, ook al zijn het er steeds minder.

Is het bij jullie solden in NL nu? Want dan snap ik de reactie in de C&A wel (ook al keur ik ze niet goed), mensen verwachten én low budget te shoppe, én als keizer behandeld te worden jeetje.

Ben ik niet met je eens, als het personeel zich niet kan gedragen moeten ze of geen uitverkoop houden of nieuw personeel zoeken. Helemaal als ze staan te kletsen met elkaar. Bovendien geloof ik niet echt dat in dit geval de klant als keizer behandelt wou worden maar gewoon met haar moeder in gesprak was.

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:10

Ik zeg altijd maar zo; de klant is keizer als hij zich ook netjes gedraagt :P

Ik probeer de meeste mensen altijd zo te behandelen zoals ik zelf ook behandeld wil worden. Nu ben ik een erg rustig en geduldig type, maar als klanten tegen mij beginnen te schreeuwen blijf ik ook niet altijd even geduldig :D

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:32

friendly schreef:
Nou als je iets op een normale manier tegen JE MOEDER zegt behoort het personeel zich er sowieso niet mee te bemoeien. Doen deze het wel, kan het normaler dan dit. Dit is gewoon asociaal gedrag. Zeg dan op z'n minst: ''Mevrouw, ik heb de rek net even weggehaald zou u het misschien zelf even weg willen leggen?'' Dat klinkt al een stuk beter en dan had ik het misschien ook nog gedaan. Zoals deze verkoopster het afhandelde had ik het op de eerste de best rek neergeplofd allemaal en die ene broek die wel pastte ook niet meegenomen. Je hoort met respect behandeld te worden, zo moeten wij ook met de verkoopsters omgaan.

Dan had je het misschien gedaan??????

Jij sleept 12 broeken naar een pashokje in de uitverkoop bij de C&A om low-budget te shoppen. Je kiest er uiteindelijk maar 1 uit (yes, wat een omzet!) en als iemand je dan vriendelijk zou vragen of je ze weer netjes terug wil hangen dan denk je dat je het misschien wel zou doen... Waarom doe je het dan niet gewoon zowieso? Als iedereen alles wat ie past maar in de winkel kwakt is er echt geen kruid tegen gewassen. Dan blijft het de hele dag een puinhoop omdat de verkoopsters niet bij kunnen benen. En dan kan de volgende winkelaar dus niks meer vinden in de puinzooi.
Ben het met je eens dat de C&A mevrouw je niet terecht hoeft te wijzen terwijl je iets aan je moeder vraagt. En als ze tijd heeft om met haar collega te kletsen heeft ze ook tijd om de winkel op te ruimen. Maar vind je het niet een beetje onnozel om zo'n vraag te stellen? Zoveel mogelijkheden waren er niet...

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:31

vandaag ging me moeder haar auto halen bij de toyota dealer,

dus me moeder zegt: hallo ik kom voor de Toyota..
Meneer: Ja mevrouw dat klopt er staan hier alleen maar Toyota's....
Moeder: Ohjaaaa.... Ik kom voor de Toyota Celica..XD Geheh

Oepss:P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:47

eh, naar mijn idee waren er mogelijkheden genoeg. Ze werkten met een rek waar spullen aan kwamen te hangen die mensen niet wilden, maar dat rek was net even weg. Dus ja, logisch genoeg was ik even in verwarring gebracht, wat dan nu de bedoeling was. Persoonlijk had ik het als winkelmedewerkster even opzij gelegd tot het rek terug was en het daarna aan het rek gehangen. Ik heb ook niet letterlijk gezegd "wat moet ik met mijn broeken doen" geen idee meer hoe het ging, maar was even van mijn doen omdat dat rek weg was en vroeg me dus hardop af hoe men dat dat wil.
Ik werk in een winkel en wij willen dus niet dat klanten dingen zelf terug moeten zetten, uitverkoop of niet, doordat dingen dan verkeerd terecht komen. Ik neem aan dat het doel van dat rek JUIST is dat mensen niet zelf terug gaan leggen omdat je zeker in een kledingwinkel moeite kan hebben de juiste plek terug te vinden en zo de zooi tegen te gaan.
Als er nooit niet geen rek is, vind ik het prima om de boel zelf terug t ehangen, maar de policy was dus blijkbaar om spullen aan te nemen en door het personeel terug te laten hangen. Dan moet je niet omdat het rek net weg is je klant zo toespreken.
Als ik dan ook nog wordt toegesproken alsof ik een klein kind ben, ipv gewoon als een volwassenen (bijvoorbeeld: "ze hebben het rek net weg gehaald, kunt u het zelf weg hangen?") ben ik helemaal klaar met iemand. En ik denk niet dat ik het misschien terug zou hangen, dat zegt iemand anders, niet ik. Even lezen. Heb er echt geen moeite mee om iets zelf terug te hangen, maar hoef niet als een klein kind terecht gewezen te worden door een mevrouw te verkoopster die geen reet uit staat te voeren.
En Yes wat een omzet, moet ik dan broeken kopen die niet passen? Tis al heel wat dat ik 1 broek vind die past, heb nu eenmaal een figuur waarop broeken niet gemaakt zijn en waarbij je aan de achterkant naar binnen kan kijken als ik niet oplet. Doel was om daarna nog even te kijken voor bovenstukjes, maar daar ben ik dus helemaal klaar mee op zo'n moment, vertik het om dan nog wat te kopen. Het is dat broeken kopen voor mij zo'n probleem is, daarom heb ik uiteindelijk die broek nog mee genomen (hij zat zo lekker..). Dan loop je dus door brutaal gedrag omzet mis.

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:53

woofie schreef:
Bij de kringloopwinkel in ons dorp die gerund word door sociaal zwakkeren hang het volgende bordje.....
"Wegens gebrek aan personeel werken hier mensen! Behandel hen met respect!"

dat bordje hebben wij thuis ook :D

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:55

Ik vind het zoiezo dat als je iets meeneemt, en het past niet dat je het netjes terughangt. Als er een rek staat vind ik dat een extra service, maar ik vind niet dat je er vanuit kan gaan dat het winkelpersoneel alles wel weer opruimt.
Jij pakt de spullen, en je wilt ze niet, dus kan je ze toch zelf ook terugbrengen.

Maar hoe die vrouw tegen jou reageerde vind ik ook echt over the top. Totaal niet netjes, en daar zou ik ook kwaad om worden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:10

en als ze het normaal had gezegd, had ik het gewoon weggehangen, no harmed feelings. Maar je moet niet op die manier tegen mij beginnen, dan ga ik dus ook niet vriendelijk doen.
Ik vind het niet echt een extra service, ik heb nog bijna nooit meegemaakt dat het niet gebeurt, maar heb er geen moeite mee om het zelf te doen.
Als ik echter in een winkel zie dat het winkelpersoneel de spullen aanpakt die je niet wil hebben, ga ik er gewoon vanuit dat dat dus ook gebeurt als het rek net weg is, vooral ook omdat het bij ons dus totaal ongewenst is dat mensen zelf weg gaan leggen. Alles word op vreemde plekken neergelegd, waardoor je het niet meer terug vind en je gewoon omzet mis loopt (sorry mevrouw, die thriller heb ik niet meer, en het een half uur later bij de romans terug vinden).

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:14

Zo heb ik héél veel meegemaakt in verschillende bedrijven waar ik heb gewerkt, maar had laatst weer zoiets...

Ik stond achter de kassa, 2 meiden en een moeder wouden wat afrekenen. Meiden waren rond de 16 jaar. De kassa had een storing dus we moesten even wachten, zegt die moeder: "Tsjah, dat jij je best niet doet voor 2 van zulke bloedmooie meiden was me al lang duidelijk!"..En die toon waarop..Mijn antwoord was gelijk "Pardon??"..En als blikken kunnen doden...
(ik val op jongens ;) )
Laatst bijgewerkt door Klaasje op 08-01-10 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:26

Echt heerlijk die opmerkingen! hahah

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:43

Klaasje schreef:
Zo heb ik héél veel meegemaakt in verschillende bedrijven waar ik heb gewerkt, maar had laatst weer zoiets...

Ik stond achter de kassa, 2 meiden en een moeder wouden wat afrekenen. Meiden waren rond de 16 jaar. De kassa had een storing dus we moesten even wachten, zegt die moeder: "Tsjah, dat jij je best niet doet voor 2 van zulke bloedmooie meiden was me al lang duidelijk!"..En die toon waarop..Mijn antwoord was gelijk "Pardon??"..En als blikken kunnen doden...
(ik val op jongens ;) )

Ach, Klaasje, had je meteen moeten zeggen: "A. Zo bloedmooi zijn ze niet. ;) B. Waarom praat je tegen mij? C. Niet elke jongen op deze aardkloot is hetero." PUNT.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:16

Citaat:
Je kiest er uiteindelijk maar 1 uit (yes, wat een omzet!)

Dat vind ik een beetje onzin :Y) Als 100 mensen een broek van ongeveer 50 euro kopen zet je alsnog 5000 euro om ;) Neem aan dat een winkel met elke klein dingetje al blij is.

Als ik ga winkelen leg ik ook 9 va de 10 keer mijn kleding terug als het niet past (en probeer het dan ook nog een beetje netjes te vouwen) Maar als iemand het op zo'n toon tegen mij zou zeggen zou ik ook zoiets hebben van Pardon? Zei worden ervoor betaalt om op dat moment dat ze werken klantvriendelijk te zijn en niet om iemand af te snauwen als iemand zich iets af vraagt ;) Dat ze met elkaar kletsen is niet erg, maar ze moet dan wel doorhebben als iemand 'hulp' nodig heeft etc. ze word niet voor niets betaald :)

Dat vind ik tenminste :) Niet om jou aan te vallen ofzo hoor, maar ik denk er waarschijnlijk iets anders over ;)!

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:18

Niet van mij, maar uit het AD Utrecht:

"Mishandele poes was een huismus"

ging over een mishandelde poes in klazienaveen die een rotje in zijn achterste had gehad, en dat die toen die nog leefde altijd gewoon rond huis liep enzo, maar het is een beetje fout geformuleerd _O-

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:22

Klaasje schreef:

(ik val op jongens ;) )

Wat een opmerking zeg _O- Werk je in ee winkel krijg je dat naar je hoofd, daar zit je op te wachten :')
jammer, je mag er best wezen anders!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:58

Haha Saskia, toen ze de deur uit gingen lagen zulke opmerkingen ook echt op mijn tong, maar ik stond op dat moment echt met m'n bek vol tanden. De hele tijd dat je ze hebt geholpen dingen bij elkaar te zoeken waren ze aan het slijmen, en dan op het moment vlák voor ze de deur uit gaan nog even zo'n opmerking plaatsen. Normaal ben ik wel iemand van de inkoppertjes, maar zélfs ik stond nu met m'n bek vol tanden! :oo

Amburtjoz: :o

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:05

Wat ik ook ontzettend vervelend vind zijn kinderen die je hele toko afbreken. Ik erger me daar vrij snel aan eigenlijk, maar kan me redelijk lang inhouden, al zeg ik het zelf. Laatst ook, een gezin met 2 zoontjes en een dochter, die ook allemaal nog eens vriendje/vriendinnetje mee hadden. Een kinderfeestje was er niks bij! Ze waren allemaal onder de 10 jaar. Ze sloopten echt alles wat te slopen viel. Allemaal artikelen bewust ergens anders neerleggen, etc. Op een gegeven moment zei ik van "Dat jullie goed zijn in de boel afbreken weet ik nu wel, maar laat nu eens zien dat jullie ook goed zijn in opruimen! :)"...Ik kreeg me toch een blik toegeworpen van moeders (die de hele tijd aan het rondkijken was zonder er ook maar iéts van te zeggen). "Tsjah, daar heb je kinderen voor, en daar heeft een winkel medewerkers voor" was haar reactie op demijne.
Natuurlijk is de klant koning, maar het heeft wel een grens. Een beetje respect tegenover de medewerkers en verkopers is wel op z'n plaats. Dat heb ik haar ook vriendelijk vermeld.
Na veel gezucht en gezeur heeft ze het toch opgeruimd (voor zo goed als). Ik kan het dan ook niet over m'n hart verkrijgen om zelf te gaan opruimen :o

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:08

Laatst trouwens een heel lief meisje!!
"Mene-eeeeer???"
Ik: "Jaaaah?"
"Ik heb een nieuwe pony!"
Ik: "Wat gaaaaf zeg, wat voor pony heb je?"
"Een labrador ruin van 7 jaar!"

Toen kwam mama ermee dat ze een Welsh merrietje van 7 jaar had gekregen. Hahaha.

Hahaha, ik had het niet meer!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:43

barkruk schreef:
friendly schreef:

Dan had je het misschien gedaan??????

Jij sleept 12 broeken naar een pashokje in de uitverkoop bij de C&A om low-budget te shoppen. Je kiest er uiteindelijk maar 1 uit (yes, wat een omzet!) en als iemand je dan vriendelijk zou vragen of je ze weer netjes terug wil hangen dan denk je dat je het misschien wel zou doen... Waarom doe je het dan niet gewoon zowieso? Als iedereen alles wat ie past maar in de winkel kwakt is er echt geen kruid tegen gewassen. Dan blijft het de hele dag een puinhoop omdat de verkoopsters niet bij kunnen benen. En dan kan de volgende winkelaar dus niks meer vinden in de puinzooi.
Ben het met je eens dat de C&A mevrouw je niet terecht hoeft te wijzen terwijl je iets aan je moeder vraagt. En als ze tijd heeft om met haar collega te kletsen heeft ze ook tijd om de winkel op te ruimen. Maar vind je het niet een beetje onnozel om zo'n vraag te stellen? Zoveel mogelijkheden waren er niet...

Als er normaal gereageerd wordt ruim ik het sowieso wel op. Dat staat er wel krom inderdaad. Maar als ik afgeblaft word op een moment dat ik uberhaupt niet tegen een verkoopster praatte niet nee. Degene die die post plaatste was duidelijk tegen haar MOEDER aan het praten en vroeg niet eens wat, dan vind ik dat je als verkoopster je er niet mee moet bemoeien. Wellicht had diegene het ook uit drzelf wel opgeruimd. Gaat om wederzijds respect. Wat je geeft, ontvang je ook.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:47

Klant: Ik zoek roze verf.
Ik: Ok hebt u al wat op de kleurkaartjes gevonden meneer?
Klant: Het is voor mijn kleindochter en ik ben kleurenblind...

Normaal geef ik absoluut GEEN kleuradvies, vandaag maar uitzondering gemaakt :D

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:49

haha, er staan echt veel grappige opmerkingen tussen,
wat een mensen heb je er soms ook bij hea :))