Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:25

Ook al is die vader doorgedraaid, dan juist zou ik die confrontatie aangaan.
Een verstandige Bokker moet dit gaan doen.
Zeggen dat een hoop mensen zich enorme zorgen maken.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:25

Lydiia"]
[quote="SuperPepeijn"][quote="Maya schreef:
Voor Brazilië moet je verplicht entingen hebben, volgens de sms, zit ze in Rio de Janeiro, daar moet je zeker geënt zijn.
precies, dat is voor mij ook een groot punt waar het verhaal niet spoort.
[/quote]
Je kan dus nog op schiphol een paspoort halen en ook enten.
[/quote]
paspoort niet, toeristenvisum wel Lachen

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:26

Maya schreef:
volgens de sms, zit ze in Rio de Janeiro, daar moet je zeker geënt zijn.

Weet iemand of ze die entingen heeft laten doen?
Ik neem aan van niet?
Ik vraag me echt af hoe het met haar is...

Nathalie of iemand anders, is er mogelijkheid om haar terug te smsen of kun je haar niet bereiken?

Een jongen bij mij in de klas heeft z'n vader in Brazilie wonen en heeft daar zelf ook 11 jaar gewoond, als het nodig is wil ik wel aan hem een paar dingen vragen die jullie weer kunnen gebruiken?

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:26

dubbel post
Laatst bijgewerkt door benneton op 04-06-04 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:27

leentje"]
[quote="Lydiia"][quote="SuperPepeijn"]
[quote="Maya schreef:
Voor Brazilië moet je verplicht entingen hebben, volgens de sms, zit ze in Rio de Janeiro, daar moet je zeker geënt zijn.
precies, dat is voor mij ook een groot punt waar het verhaal niet spoort.
[/quote]
Je kan dus nog op schiphol een paspoort halen en ook enten.
[/quote]
paspoort niet, toeristenvisum wel Lachen
[/quote]
Dan heb ik dat verkeerd begrepen, meende dat iemand dat zei. Maar dat doet er verder ook niet toe.

Natasha, het lijkt mij juist niet slim die vader te bellen aangezien hij niet hetzelfde denkt over het verhaal

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:28

Natasha schreef:
Ook al is die vader doorgedraaid, dan juist zou ik die confrontatie aangaan.
Een verstandige Bokker moet dit gaan doen.
Zeggen dat een hoop mensen zich enorme zorgen maken.

Joh bel jij even, en verziek je gelijk de toekomst van dat meisje.

Sorry, maar hier kan ik gewoon boos om worden, ze smst zelfs dat je NIET terug moet smsen, omdat ze via haar vader zn mobiel smste, dan ga je toch al zeker niet bellen?

Machie

verplicht enten is niet zo. 2 vrienden van me zijn pas geleden naar brazilie geweest, en die zijn ook niet geent. Dit heb ik net nagevraagd. Entingen zijn sowieso niet verplicht, maar wel 'aan te raden'. Zo zit het ook met bestemmingen als Turkije enzo... iig, dit latste heb ik van de GGD meegekregen toen ik daar interview moest houde vanuit school.

Kusia

Ik zit allerlei info op te zoeken naar netwerken, gsm in vliegtuigen en nu over vaccinaties.
Zover ik heb kunnen vinden zijn vaccinaties niet verpicht, het wordt alleen sterk aangeraden.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:30

dat zeg ik ook, Kusia Knipoog

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:32

Btw, geweldig wat bokt doet OK dan!
Moet je kijken wat er allemaal gedaan wordt! En kijk eens naar aantal gebruikers op Algemeen, nog nooit zo druk geweest!

Toppie OK dan!

SuperPepeijn

Karin schreef:
Maar wordt er daadwerkelijk gecontroleerd of je wel de juiste entingen hebt gehad?
even nagetrokken, inenten is niet verplicht. overigens dacht ik niet dat je de enting kan halen op het vliegveld, maar een aantal weken voor de vlucht bij de ggd.

(enting is pas na 10 dgn effectief)
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 04-06-04 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

dell_1

Idd zo is het ook! Je kunt btw wel een paspoort halen op schiphol. Dat moest mijn vader ook toen hij naar de domenicaanse republiek ging. (je had daar trouwens geen bereik met prepaid) Ook kon je daar je telefoon niet opladen omdat er andere stopcontacten zijn.
Wat ik wel raar vind is dat ze nou al smst. Dat is wel mogelijk vanuit het vliegtuig al willen ze het liever niet hebben. En ze dacht dat ze naar Brazillie ging als dat niet zo was zou ze dan niet smsen dat ze daar helemaal niet zijn?
Ik begin ook wel te twijfelen aan het waarheidsgehalte eerlijk gezegd Scheve mond Ik hoop gewoon dat alles goed komt en het liefst zo snel mogelijk hehe!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:33

Euhm sorry hoor, maar vind het echt pijnlijk dat er mensen zijn dit niet geloven... Scheve mond Ik geloof dit wel...en zoals Machie zegt...Entingen zijn niet verplicht...Lachen

kaj

Kusia schreef:
Weet iemand toevallig wat voor gsm haar vader heeft? En wat is zijn provider?
Dit ivm dat Brazilië een heel andere frequentie gebruikt, waardoor triple-band gsm's alleen bruikbaar zijn. Ook heeft T-Mobile als enige een contract met de Braziliaanse telecom daar, zodat daar alleen klanten van T-Mobile kunnen bellen.
(Als ik alles goed vernomen heb)

Deze info klopt niet.

In brazilie kun je in ieder geval met orange ook bellen. Hoe het zit met kpn/vodafone en telfort weet ik niet maar dat is vast ook geen probleem.

Wel zijn daar verschillende netwerken. 900/1800/1900. 900 en 1800 moet voor geen enkel dualband toestel een probleem zijn voor de providers met het 1900 netwerk moet je een tripleband toestel hebben maar geloof me tegenwoordig zijn zoveel toestellen tripleband.

Pfff wat een lang topic inmiddels zeg.

Ben benieuwd hoe alles afloopt!

Er zijn in ieder geval al genoeg mensen bezig met van alles en nog wat: toppie hoor OK dan!

Nu maar hopen dat alles met een sisser afloopt.

XJuul

Waarom al die moeite? Als je het niet gelooft dat kijk je toch lekker niet meer in dit topic... ik denk dat het Lotte heel veel pijn doet om te lezen dat mensen haar niet geloven als ze terug is.

Mickey

Karin schreef:
Maar wordt er daadwerkelijk gecontroleerd of je wel de juiste entingen hebt gehad?

Jep dat kan gecontroleerd worden.

Toen wij afgelopen zomer naar Kenia vlogen via Ethiopie zijn wij ook gecontroleerd of we de juiste inentingen hadden.
Je moet namelijk altijd het boekje met de entingen meenemen als je naar landen gaat waar je entingen voor moet hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:34

Ik heb het ook nagevraagd aan de man van een vriendin van mij ( ze is stewardess en was zelf aan het werk.............niet naar Rio helaas Haha!)
Hij zei ook dat het een vrij land was en dat je niet verplicht bent om te enten. Eventueel kan je je laten enten tegen rode koorts maar dat is een keuze die je zelf maakt.

Als je het zeker wil weten moet je even de KLM bellen, die kunnen je verder helpen was zijn advies.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:35

SuperPepeijn schreef:
overigens dacht ik niet dat je de enting kan halen op het vliegveld, maar een aantal weken voor de vlucht bij de ggd.

Kan wel, alleen weet ik niet of dat voor alle entingen geldt. Mijn zusje heeft iig haar Hepatitis A-prik gehaald op Schiphol vlak voordat ze in het vliegtuig stapte om 3 mnd. stage te gaan lopen in Istanbul. Ik was erbij. Knipoog

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:35

Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die het verhaal niet geloven, ik heb ook zo mijn twijfels bij bepaalde dingen in dit verhaal, maar de dingen waar ik niet aan twijfel zijn weldegelijk in de meerderheid, dus vandaar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:37

Hoe weet iedereen zo zeker dat ze via Parijs is gegaan Verward Ze kan ook via Londen zijn gevlogen! En dan zou wel eens kunnen dat de aansluiting wel goed is, en dat ze inderdaad nu in Rio is geland.

Karin

Stephanie100 schreef:
Wat ik wel raar vind is dat ze nou al smst. Dat is wel mogelijk vanuit het vliegtuig al willen ze het liever niet hebben.

De kans dat ze nu niet in een vliegtuig zit is aanwezig. Daarbij: ze kan best in Brazilie zitten. Vliegtijd is ongeveer 11-14 uur incl. overstap. En gezien het tijdstip waarop ze vanmorgen is vertrokken zou ze er nu best al kunnen zijn. Want wie zegt dat ze daadwerkelijk die vlucht van 13.55 uit Parijs hebben genomen?
Laatst bijgewerkt door Karin op 04-06-04 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

XJuul

Denk je niet dat dit veel te gecompliceerd is om te verzinnen?

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:38

Ja precies dat heb ik ook frostwood! En dat zeg ik echt niet zomaar. Er zit wel degelijk iets niet goed. Ik zit ook in het topic met haar en ik heb die verhalen wel meerdere malen gehoord. Ik vind het echt super erg maar een paar puntjes twijfel ik. Dat kan je moet de waarheid toch zien uit te vissen.
Ik hoop maar dat ze haar sterke wil kan blijven houden tegenover die sekte gevallen...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:39

Ik heb Jacques aan de telefoon. Hij weet 200% zeker dat er voor 23h00 geen vluchten aankomen in Brazilie... Hij heeft een connectie bij KLM die dit verteld heeft.

Aub Jacques geen pb meer sturen!

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:40

Scheve mond