Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:34

Ineke2 schreef:
Ik heb een paar magneten van plaatsen / landen waar ik geweest ben, maar verder niet echt. Ik heb vooral veel spullen voor mijn paard en hond :o
Dat kan niet gek genoeg _O-

Wat leuk, dat verzamel ik ook! Magneten van plekken waar ik op vakantie ben geweest of waar een mooie herinnering aan vast zit. Verder spaar ik eigenlijk niets, ik ben juist het tegenovergestelde, ik doe vaak spullen weg omdat ik het lekker vind om niet veel spullen te hebben.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:04

marleen_88 schreef:
900 paardenboeken, mijn hemel Germie, waar laat je die allemaal? Net als de 300 duikboeken, hoe groot is jouw huis? :D

Verder heel wat wisselende verzamelingen al. Toevallige hartjes tegenkomen is ook leuk zeg!

Wat grappig dat wij niet de enigen zijn die snorharen verzamelen.
Het begon ooit als "ah leuk aandenken" en zijn de gevonden snorharen er steeds bij gaan leggen.

In boekenkasten. Woonkamer en 2 slaapkamers. Heb geen groot huis. Maar ben alleen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:11

Citaat:
Weekvraag week 43
Ben jij een verzamelaar? Dit in de breedste zin van het woord: van Pokémon tot linkersokken. Liefst mét foto!

Verschillende verzamelingen hier... ik verzamel badeendjes, alles van Bert (van Ernie), houten maskers, roodborstjes en Happy Stones. Foto's volgen later... :D

Verder verzamel ik ook briefjes van €50, maar die verzameling is nog vrij leeg... -O-

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:12

1200 boeken? Heb je die ook allemaal gelezen? :=

Snorharen verzamelen klinkt ook leuk! Ik vind van onze kat nooit eentje, of ik kijk niet goed genoeg. ;)

Las ook iets over het budget, ik ga daar denk ik ook overheen. Maar dat vind ik niet erg. Veel te leuk om te shoppen voor mijn lootje! :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:16

mriek1990 schreef:
1200 boeken? Heb je die ook allemaal gelezen? :=

Snorharen verzamelen klinkt ook leuk! Ik vind van onze kat nooit eentje, of ik kijk niet goed genoeg. ;)

Las ook iets over het budget, ik ga daar denk ik ook overheen. Maar dat vind ik niet erg. Veel te leuk om te shoppen voor mijn lootje! :D

Ja, ook nog gelezen. Sommigen zijn niet zo interessant, anderen wel mooi. Heb ook een boek over de akal teke, heel mooi. Fokkerijboeken, rijden, grondwerkgeneuzel, rassen, zadelmakerij, enz. En technisch duiken, grotten (inclusief plattegronden, bij 1 boek heb ik de voorpaginafoto gemaakt en in december verschijnt er een boek over onderwatervideografie waar ik ook de coverfoto gemaakt heb), duikstekken, landen, duikgeschiedenis, wrakken, rebreathers, enz. Talen Nederlands, Duits, Engels, Spaans en Frans.

Ik heb laatst wel alle reisgidsen weggedaan.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:17

Ik verzamel op dit moment ook niet echt actief iets. Wel koop ik altijd een pin voor mijn wandelstok als ik ergens een hike gedaan heb :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:20

Nala schreef:
Ik verzamel op dit moment ook niet echt actief iets. Wel koop ik altijd een pin voor mijn wandelstok als ik ergens een hike gedaan heb :D

Voor op.zon houten stok?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:49

Waar bewaren jullie die snorharen in? In een doosje? Een vaasje?

Ik wil heel graag mijn verzameling geld uitbreiden trouwens. Ben toch niet zo goed in het verzamelen daarvan, maar de auto is inmiddels wel aan vervanging toe.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:50

Adamootje schreef:
Waar bewaren jullie die snorharen in? In een doosje? Een vaasje?

Ik wil heel graag mijn verzameling geld uitbreiden trouwens. Ben toch niet zo goed in het verzamelen daarvan, maar de auto is inmiddels wel aan vervanging toe.

Nu liggen ze dus gewoon in de kast. We zoeken dus een geschikt vaasje, maar wat we toe nu toe hebben gezien/gekocht bleek allemaal te groot.

Geld verzamelen is ook een lastige ja, mijn auto moet ook vervangen. Maar die krengen zijn duur.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:57

Nooit geweten dat katten hun snorharen verliezen én dat je die kan verzamelen :')
Maar ben ook meer een hondenmens.

Ik verzamel eigenlijk niks. Kom wel om in de spullen omdat ik de verzamelingen van m’n overleden ouders maar moeilijk weg kan doen maar das weer een ander verhaal…

foxy80

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:23

Ik ben een papierjunk. Leuke Bureau accessoires, washitape, notaboeken met pluchen omslag, geprint briefpapier, ik word daar allemaal blij van dus ik mijd best de Hema want ik vind het allemaal zonde om te gebruiken dus het stapelt op. Verder een zwak voor jaren 80 My Little Pony, troetelberen etc. Loop nu met mlp sokken rond.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:35

Ik verzamel boeken :')
Filmpje is een paar jaar oud en ik geraak helaas ook niet meer op mijn booksta-account.
Er zijn sindsdien kasten en héél veel boeken bijgekomen - de kasten puilen uit, een deel boeken woont voorlopig op de grond omdat ze er niet meer bij passen :')
Hier ook ruim 1200 exemplaren.

En tegenwoordig verzamel ik ook kippenbeeldjes :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Foto even van google geleend, het waait te hard dus ik wil niet naar buiten haha

Ik heb ook nog een kuikentje buiten staan, en in het washok staat een projectje:
Afbeelding
Het bekje was afgebroken, alsook een stuk van de voet. Ik heb deze met klei kunnen namaken, maar schrik terug voor het schilderwerk, volgens mij verpest ik het dan :') Maar mijn papa is een (goede!) amateur-schilder, en hij durft het wel aan :)

Ik verzamel ook magneten en postkaarten van overal waar ik kom :D
Moeilijker om daar foto's van te maken haha, hangen heel veel foto's bij, en het wachtwoord van de wifi enzo :')

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:53

germie schreef:
Nala schreef:

Voor op.zon houten stok?

Klopt!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:22

Wat een leuke weekvraag, weer!
En een boel uiteenlopende verzamelingen.
Heel leuk om te lezen hoe anderen daar zo bij gekomen zijn.

Die snorharen! <3
Ik wist ook niet dat die uitvielen maar wel heel leuk om ze zo te bewaren.

Ben jij een verzamelaar? Dit in de breedste zin van het woord: van Pokémon tot linkersokken. Liefst mét foto!
Ik spaar al heel wat jaren Blond Amsterdam servies.
Inmiddels staat de kast zo vol dat er niets meer bij kan, het staat al tegen het propperige aan.
Maar ik vind het zo leuk!
Op zolder staat nog een compleet sushiservies en diverse potten, schalen, borden, komen en mokken van kerst en Sint.
Afbeelding

Ook spaar/verzamel ik een Lemax kerstdorp. Dat houden we dit jaar maar even op zolder :=
Met twee nieuwsgierige, grijpgrage aagjes lijkt me dat beter.
Volgend jaar hoop ik hem weer neer te kunnen zetten.
Dit was ons dorp van twee jaar geleden.
Afbeelding

Oh, en inmiddels hebben we ook een beste familie tuinkabouters achter het huis.

Trouwens goed om te weten voor mijn Santa: Vriezenveen ligt behoorlijk overhoop.
Momenteel zijn ze onze complete wijk aan het revitaliseren, dit gaat in fasen en as we speak zijn ze de straat hier voor het huis aan het openbreken.
Ik weet dus niet hoe toegankelijk het hier straks in december is maar mocht het tegen die tijd nog steeds bar en boos zijn dan laat ik het wel weten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:10

Wat een leuke verzamelingen komen er voorbij!

Ik verzamel eigenlijk niet echt iets.. Naja, lenzen voor mijn camera's, maar dat is meer noodzaak vanuit mijn werk :+
Ik heb wel een aardige kruidenverzameling, telt dat ook? :)) Ik moet nog steeds eens wat potjes bijbestellen, maar die exacte maat is niet meer te koop.

Hopelijk vindt mijn santa het niet erg dat ik wat minder actief ben dit jaar. Ik neem me steeds voor weer wat meer het topic te volgen, en dan komt er weer wat tussen ^)
De afgelopen weken heeft Mystic een aantal keer lichte koliek gehad, en gisteravond had hij het ineens echt flink te pakken. Gelukkig voelt hij zich weer wat beter na een darmontspanner en pijnstiller, maar ik blijf het toch eng vinden, dus zit bijna de hele dag naar de camera te staren :=

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:12

Ik verzamel niet echt iets. Heb wel een soort verzameling oude vaasjes uit de jaren 60 en 70, ook uit die tijd dingen met vrouwenhoofdjes erop. Oude meubelboekjes uit de jaren 60, dat soort dingen. Maar ik verzamel niet echt, hoef niet alles te hebben. Is de ruimte vol dan is die vol.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:59

Stal_Fiore schreef:
bienotje, Dan was je dichtbij, in Leiden. Wat vond je van t museum?
En tof het Oktoberfest. Staat hier ook op de bucketlist. Klopt het dat je wel echt een tafel moet reserveren voor het echte feest?

Naturalis was leuk met mijn kinderen om eens te zien te hebben, informatief en educatief ook. Aanrader vond ik het wel :-)

Oktoberfest moet je echt plekje aan tafel reserveren volgens mij, anders kom je gewoon niet binnen. Niet dat je niet van je tafel af mag ofzo, maar het is niet als een concert dat podium aan de ene zijde is en er verder een grote zaal met staplaatsen is voor het publiek. De hele tent is gevuld met tafels met wat loopruimte eromheen. Het podium was hier ook centraal in het midden van de tent. En ik zeg wel tent trouwens, maar daar waar ik was konden zo een 6000 man in, geen kampeertentje :')

Wat leuk iedereen over de verzamelingen incl. foto! Ik moet helaas weer aan het werk, pauze voorbij maar zal later nog even op de weekvraag reageren :j

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:13

Oja kersthuisjes ook erg leuk. Ook daarvan heb ik er nog niet veel een stuk of 10.
Een mooi dorp als Jolien wil ik ook heel graag.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:14

Ik zei wel dat ik niets verzamelde, maar nu ik die kast met Blond Amsterdam zie besef ik me dat ik wel wat verzamel, Boerenbont servies. Daar heb ik inmiddels ook gigantisch veel van en past niet meer in de kast. Enige wat ik daarvan dus nog wil zijn de wat meer bijzondere items, zoals bijvoorbeeld theetipje, voorraadpotten en beschuitbus. Heeft mijn Santa niet veel aan want die dingen zijn prijzig, ook 2de hands. :))

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:10

Oh altijd spannend een paard met koliek, sterkte!

Oja, servies heb ik ook wel het een en ander van staan. Ook heel wat Blond Amsterdam, maar noem het niet verzamelen.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:23

Hier ook niet echt een verzamelaar en toch stiekem een hoop spullen :+ Ik lijk soms wel verzamelaar van Morax zijn haar en zand. Wat een zooi kan die hond soms maken :')

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10 min geleden

Ik verzamel puddingvormen (en gebruik ze ook om de beurt), verder paarden maar met volle stallen is de verzameling compleet.