Stom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Stom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 08:41

Ik vind melk ook heel lekker en drink zeker een halve liter per dag maar wel uit een mok, melk hoort imo niet in een glas :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 08:49

Suzanne F. schreef:
MizzMontana schreef:
Kleine vliegjes bij je planten zijn ook stom.
En wat nog meer stom is, is dat ik thuis al een hele tijd bedenk dat ik daar iets tegen moet kopen. Alleen zodra ik de deur uit loop en langs een geschikte winkel kom ben ik die gedachte vergeten }:0

Daar heb je van die plakstrips voor, die steek je in de aarde en daar blijven ze opplakken. Heb er ook een tijd last van gehad maar nu niks meer.

Wat ook kan helpen is de planten water geven op een schotel onder de pot (waar dan natuurlijk wel een afwateringsgat in moet zitten) ipv dat je water op de potgrond giet. Dan droogt de bovenste laag waarin die vliegjes zitten uit en verdwijnen ze.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 08:59

Enn daar gaan we weer. Pakketje tussen 08:00 en 21:30.

Wat op zich geen probleem zou zijn als het een verkoper was waar je kunt aangeven dat het pakket naar een afhaalpunt mag. Of een andere bezorgdienst dan GLS.

Misschien toch voortaan die spullen maar ergens anders bestellen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 11:08

Koper schreef:
MizzMontana schreef:
Kleine vliegjes bij je planten zijn ook stom.
En wat nog meer stom is, is dat ik thuis al een hele tijd bedenk dat ik daar iets tegen moet kopen. Alleen zodra ik de deur uit loop en langs een geschikte winkel kom ben ik die gedachte vergeten }:0

Wat ook kan helpen is de planten water geven op een schotel onder de pot (waar dan natuurlijk wel een afwateringsgat in moet zitten) ipv dat je water op de potgrond giet. Dan droogt de bovenste laag waarin die vliegjes zitten uit en verdwijnen ze.

Bij mij kropen de vliegjes gewoon langs de onderkant de pot in.

Ik heb toen aaltjes besteld.
Wat stom is, is dat ze niet op de omdoos gezet hebben dat je ze na ontvangst in de koelkast moet bewaren.
En ik daar na 2 weken achter kwam en het al die tijd in een warme kamer op tafel had gelegen.

En ook stom. Eindelijk van de vliegjes af zijn. En dan met een nieuwe plant weer een besmetting krijgen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 11:27

Alja schreef:
Ik vind melk ook heel lekker en drink zeker een halve liter per dag maar wel uit een mok, melk hoort imo niet in een glas :+

Ha ha, dat heb ik precies hetzelfde. Gewoon in een beker! :D

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 13:25

Ja, idd glasaaltjes noemen ze die geloof ik..
Stom, mijn vinger niet op tijd wegtrekken onder de supersterke magneet, waardoor ik nu een beeld van een bloedblaar heb.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 14:40

Stom
Regendazen seizoen volgens de paarden geopend.
Ze waren net aan het rennen.

In de schuilstal staan willen ze nog niet.
Dan doen ze pas als ze zich erbij neerleggen.

Heb ze maar dekens op gedaan...

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 16:46

MissyNr1 schreef:
Ik vind fruitvliegjes stom.. Opeens zijn ze er

Die heb ik het hele jaar door. Het enige wat enigszins werkt is een fruit ninja val, maar die verkopen ze hier nergens :+ Andere vallen werken minder goed. Zodra het uitwerkt, ik afwas 1 dag op het aanrecht laat staan of er zit afval in de prullenbak (maakt niet uit hoe lang), zijn ze direct terug.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 17:41

Stom: bij EJ 25% korting op 1 artikel naar keuze, behalve op alles wat je precies nodig hebt…

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:17

noviceh schreef:
Stom: bij EJ 25% korting op 1 artikel naar keuze, behalve op alles wat je precies nodig hebt…

Ik vind de stortvloed aan reclamemails van EJ stom.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 21:28

Picopico schreef:
MissyNr1 schreef:
Ik vind fruitvliegjes stom.. Opeens zijn ze er

Die heb ik het hele jaar door. Het enige wat enigszins werkt is een fruit ninja val, maar die verkopen ze hier nergens :+ Andere vallen werken minder goed. Zodra het uitwerkt, ik afwas 1 dag op het aanrecht laat staan of er zit afval in de prullenbak (maakt niet uit hoe lang), zijn ze direct terug.

Ik gebruik een leeg kruidenpotje met alleen de kleine gaatjes open.
Tot ongeveer halverwege vullen met water, drupje afwas en beetje azijn of appelsap.

Maar het allerbeste werkt nog mijn GFT afval inzamelen in een hermetisch af te sluiten bakje. Nog geen fruitvliegjes weer gehad.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 22:01

Ik heb heel weinig gft, eigenlijk alleen theeblaadjes en het wordt niet apart ingezameld, dus ik gooi het bij het restafval. Maar laatst was ik een paar dagen weg en had ik voor ik wegging het afval weggedaan en de afwas gedaan. Er was echt niets voor ze. En toch zat er een hele zwerm toen ik thuis kwam. Dat is stom :')

En over afval gesproken: (gft) zakken die direct scheuren zijn stom _-:(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 22:02

Ik heb geen zakken in mijn gft container. Zit alleen tuinafval in, takken en bladeren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 23:27

Suzanne F. schreef:
Ik heb geen zakken in mijn gft container. Zit alleen tuinafval in, takken en bladeren.

En groenafval van de keuken dan? :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 23:49

Nieuwe Maya broek binnen vandaag. Zie ik een aanbieding; 30% korting!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 00:05

verootjoo schreef:
Ik heb dat juist bij karnemelk :r
Wat een lucht, snap niet dat mensen dat kunnen drinken.

Omg karnemelk....vreselijk. Dat er mensen zijn die dat lusten :+
Koude melk vind ik wel echt heel lekker! Drink dat iedere dag.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 00:11

Stom, een boom die bij het achteruit rijden ineens in de weg stond. Was ook nog eens een echt stomme boom want hij was krom naar de verkeerde kant. Achterruit eruit :evaw:

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 00:17

Suzanne F. schreef:

Ik woon in een appartement, dus geen eigen container. Alleen een ondergrondse buiten met een piepkleine opening. Ik wilde een bos bloemen weggooien, dat past net, maar de gft zak scheurde dus nog voor ik de bloemen erin had :')

Sowieso vind ik het afvalsysteem hier stom. In de restafvalcontainer past een zak van 30 liter, da's één pedaalemmerzak. Ik zou liever meer betalen per keer en dat de opening dan groter is.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 00:36

Stom, gasten die nu nog keiharde muziek draaien en dan van die Nederlandse kweelmuziek. Ik wil slapen. Zelfs doppen in mijn oren laten nog wat door. En dat wil echt wat zeggen. Zeker omdat het minstens 100 meter verderop is

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 07:29

rien10 schreef:
Nieuwe Maya broek binnen vandaag. Zie ik een aanbieding; 30% korting!

Zulke dingen zijn zo stom!

Yavanna schreef:
Stom, gasten die nu nog keiharde muziek draaien en dan van die Nederlandse kweelmuziek. Ik wil slapen. Zelfs doppen in mijn oren laten nog wat door. En dat wil echt wat zeggen. Zeker omdat het minstens 100 meter verderop is

|o

Heb je nog wel wat kunnen slapen?

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 07:53

Weinig en ze zijn nog bezig. Vast een berg met van dat witte poeder en gekleurde pilletjes op. En het zou hier een drugsvrije zone zijn. Yeah right. Ben er gewoon mega sjagerijnig van. |o :O

Woeshaaaaa _-:( Oh nee, dat zou een relax woord moeten zijn, maar pfffff. Maar iedereen op dit eiland hier moet er last van hebben gehad. Wij hebben ook wel eens feestjes gehad hier en op andere eilanden, maar hielden altijd rekening met anderen. Maar ja, dit staat al bekend als het asocialen eiland, dus zo maar eens motor starten en touwen los. Dat wilde ik vannacht niet doen. Maar eerst thee +:)+
Laatst bijgewerkt door Yavanna op 31-05-25 07:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 07:55

MarlindeRooz schreef:
Suzanne F. schreef:

En groenafval van de keuken dan? :+

Dat heb ik bijna niet. En als ik iets kleins heb dan gaat dat bij het restafval. Soms wat oud brood of oud fruit erin. Maar eigenlijk is mijn gft alleen tuinspul.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 08:42

Yavanna schreef:
Weinig en ze zijn nog bezig. Vast een berg met van dat witte poeder en gekleurde pilletjes op. En het zou hier een drugsvrije zone zijn. Yeah right. Ben er gewoon mega sjagerijnig van. |o :O

Woeshaaaaa _-:( Oh nee, dat zou een relax woord moeten zijn, maar pfffff. Maar iedereen op dit eiland hier moet er last van hebben gehad. Wij hebben ook wel eens feestjes gehad hier en op andere eilanden, maar hielden altijd rekening met anderen. Maar ja, dit staat al bekend als het asocialen eiland, dus zo maar eens motor starten en touwen los. Dat wilde ik vannacht niet doen. Maar eerst thee +:)+

O ja, jij hebt een boot. Dan zou ik inderdaad ook maken dat ik heel gauw wegkwam. Misschien even wat kenmerken van hun vaartuig noteren zodat je je uit de voeten kunt maken als je ze weer ergens ziet opduiken?

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 09:18

Koper schreef:
O ja, jij hebt een boot. Dan zou ik inderdaad ook maken dat ik heel gauw wegkwam. Misschien even wat kenmerken van hun vaartuig noteren zodat je je uit de voeten kunt maken als je ze weer ergens ziet opduiken?

Ik weet wie ze zijn, ze liggen in de haven van bekenden van ons, dus die ga ik ook eens inlichten. En ik was al gewaarschuwd, maar had zoiets van “ och dat zal wel meevallen, ze moeten toch eens slapen “ maar ja, met de neus vol hoeven ze niet te slapen natuurlijk. Je hoort de muziek nog steeds. En dus ook op de andere eilanden.
Dus stom, alle witte poeders die neuzen in gaan en gekleurde pilletjes, waardoor je alleen aan jezelf gaat denken en niet aan de rest. Allemaal Remi’s ( van alleen op de wereld )
Laatst bijgewerkt door Yavanna op 31-05-25 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 09:46

En medeplichtig aan een criminele organisatie.