Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 16:26

Kaitlyn schreef:
Doe eens even leuk over herders, we hebben afgelopen weekend een optie op een pup genomen. :')

O maar ze zijn echt geweldig! Voor mij niks anders meer. Alleen vrees ik dat de meeste mensen onderschatten wat ze aanschaffen. Laat ik het zo zeggen de eigenaren van een zusje van de onze hebben het zwaar…… :D .
Dus ik kan nu soms heel erg mopperen en zou hem soms met liefde achter het behang plakken maar ik kan hem absoluut niet missen <3 .

Kaitlyn

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 16:32

We hebben beide ervaring met herders en hij heeft nog een Rhodesian Ridgeback gehad en ik nog een American Stafford, dus ik denk dat we wel een beetje voorbereid zijn. :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 16:32

Er zijn natuurlijke ook veel verschillende rassen onder de herders.

Onze vorige herder was een langharige Hollandse herder.
Hele lieve hond. Iets te braaf eigenlijk. Die zou een inbreker helpen inladen :)
Maar wel echt enorm fijn met andere honden of bezoek.

Nu hebben we een RotHerder :P

Een rottweiler x Hollandse herder.
Die neemt zijn taak betreft erfbewaking heel serieus.
En dat voelt heel fijn.
Toch ligt hij wel het liefste op de bank :D

Buiten de poort is hij helemaal niet waaks. En reageert totaal niet op wat we ook tegen komen.
Heel prettig.

Dus hier bevalt het Hollandse gedeelte heel goed.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 16:37

Kaitlyn, mijn stukje was meer algemeen. Niet persoonlijk naar jou :) .

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 16:46

Mijn Hollanders zijn ook heel erg leuk hoor. En hebben nooit een vreselijke periode gehad. Ik vind het heerlijke honden <3

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 16:49

Kaitlyn schreef:
Doe eens even leuk over herders, we hebben afgelopen weekend een optie op een pup genomen. :')

Ze zijn geweldig, ik wil niks anders meer. Wel Duitsers uit werklijnen haha. Maar het is bij sommige als pup en sowieso jonge hond gewoon wel eens pittig. Niet alleen maar leuk en schattig :') Maar allemaal dubbel en dwars waard. Ik had er niet voor niks 3 tegelijk en degene die ik nu nog heb is echt de perfecte hond voor mij. Ondanks dat hij de gipsplaten van de muur aftrok als jonge hond, niet alleen kon blijven behalve in de auto en de ander opgesloten moest worden anders bleef zij rennen tot ze de uitknop had.

Maar idd mensen kunnen het enorm onderschatten. Het zijn regelneven en je moet ze wrl begeleiden, als je alles zelf laat uitzoeken zijn ze expert in dingen doen die niet gewenst zijn. Maar hey, als jij niet zegt hoe het hoort kan je het ze niet kwalijk nemen. Daar gaat het met andere honden ook vaak mis, de meeste die ik ken zijn enorm van nette kennismakingen en regels qua hondentaal en dat kom je vaak niet tegen in losloopgebieden. Ze kunnen dan met enorm kabaal corrigeren en alles regelen en soms loopt dat uit de hand en andere keren schrikken mensen zich dood van het kabaal.

Zo ontwijk ik de meeste losloopgebieden. Niet omdat de mijne schade maakten, maar wel omdat zij het niet waardeerden om besprongen te worden en dat aangaven. En dan had ik de valse honden. De lol was er vanaf, dus ik ben kritisch in waar ik loop. Helemaal met rolstoel want diezelfde aso honden probeerden ook op de rolstoel te springen enzo. := En eigenaren maar lachen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 16:57

Lughnassadh schreef:
Kaitlyn, mijn stukje was meer algemeen. Niet persoonlijk naar jou :) .

Oh nee maar dan was het nog terecht geweest hoor. :j
Ik geloof dat er echt heel veel mensen zijn die geen idee hebben waar ze aan beginnen, maar alleen die specifieke hond nemen omdat ze ze toevallig mooi vinden.

Wij hebben vroger thuis ook een Beagle gehad, en iedereen vond haar zo schattig. Maar die had echt hele duidelijke leiding nodig, want anders was ze helemaal niet zo schattig. :=
En ik begrijp dat mensen al snel denken; wat een snoesjes om te zien, ze zijn klein, dus hoe moeilijk kan het zijn.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 17:04

MyWishMax schreef:
Kaitlyn schreef:

Ze zijn geweldig, ik wil niks anders meer. Wel Duitsers uit werklijnen haha. Maar het is bij sommige als pup en sowieso jonge hond gewoon wel eens pittig. Niet alleen maar leuk en schattig :') Maar allemaal dubbel en dwars waard. Ik had er niet voor niks 3 tegelijk en degene die ik nu nog heb is echt de perfecte hond voor mij. Ondanks dat hij de gipsplaten van de muur aftrok als jonge hond, niet alleen kon blijven behalve in de auto en de ander opgesloten moest worden anders bleef zij rennen tot ze de uitknop had.

Maar idd mensen kunnen het enorm onderschatten. Het zijn regelneven en je moet ze wrl begeleiden, als je alles zelf laat uitzoeken zijn ze expert in dingen doen die niet gewenst zijn. Maar hey, als jij niet zegt hoe het hoort kan je het ze niet kwalijk nemen. Daar gaat het met andere honden ook vaak mis, de meeste die ik ken zijn enorm van nette kennismakingen en regels qua hondentaal en dat kom je vaak niet tegen in losloopgebieden. Ze kunnen dan met enorm kabaal corrigeren en alles regelen en soms loopt dat uit de hand en andere keren schrikken mensen zich dood van het kabaal.

Zo ontwijk ik de meeste losloopgebieden. Niet omdat de mijne schade maakten, maar wel omdat zij het niet waardeerden om besprongen te worden en dat aangaven. En dan had ik de valse honden. De lol was er vanaf, dus ik ben kritisch in waar ik loop. Helemaal met rolstoel want diezelfde aso honden probeerden ook op de rolstoel te springen enzo. := En eigenaren maar lachen.

Dit herken ik zo enorm! De mijne ( berner senner x mechelaar) vind 't vreselijk als honden als een jekko op hem af komen. Als ze gewoon netjes gedag komen zeggen is hij hartstikke lief. Maar lomp...dan is ie pissig. En hey! Dan krijg ik de opmerking: onbetrouwbaar. Zelfs een gedragstrainer erbij gehad, die zei: die van jou heeft geen gedragsprobleem, hij heeft alleen problemen met honden die een gedragsprobleem hebben.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 17:10

Kaitlyn schreef:

Hahaha wat voor eentje?
Wat een superleuk vooruitzicht! <3
Herders zijn geweldig *\o/*

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 17:14

Nikass schreef:
Kaitlyn schreef:

Hahaha wat voor eentje?
Wat een superleuk vooruitzicht! <3
Herders zijn geweldig *\o/*

Een Oud Duitse Herder. :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 17:16

Leuk! Betekent een optie dat ze nog geboren moeten worden? Of is hij/zij er al?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 17:32

Nikass schreef:
Leuk! Betekent een optie dat ze nog geboren moeten worden? Of is hij/zij er al?

Ze moeten nog geboren worden. Ik ben erg enthousiast, want zoals het er nu uitziet komen ze pas voorjaar 2025. :')
Dan hebben we zelf ook de verhuizing richting DE erop zitten en hebben we tijd en ruimte voor een pup. Dus in de tussentijd moet er dan natuurlijk niks gebeuren met teef/reu. Maar ik ben gewoon nu al heel blij met de (hopelijk) toekomstige gezinsuitbreiding. :')

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 18:18

Kaitlyn schreef:

Mijn dametje is heerlijk <3

Zou er zo 100 van haar willen. Allemaal tegelijkertijd is ook prima!

Afbeelding

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 18:22

Wauw wat een mooierd <3 <3

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 18:23

Mooie hond!

Familie van de mijne was ook bij de ODH aangemeld oid. :+ fokker had vaker nesten met lang en stokhaar door elkaar, maar die langharige mogen daarna alleen andere langharige dekken. Wel geweldige honden, zusje en andere familie zijn hulphonden in de VS geworden.

Afbeelding

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 18:27

Wat een knapperds!!

Mijn tinus sloopkogel:
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 18:34

Is dit inmiddels een hondentopic geworden?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 18:35

Er wordt vaak zat doorgegaan op een UO. :+

Gooi er dan zelf 1 in om het ontopic te krijgen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 18:50

Suzanne F. schreef:
Is dit inmiddels een hondentopic geworden?

UO: hondentopics zijn tof :))

Afbeelding

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 20:09

Afbeelding
Mijn lief stuk terreur <3

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 20:35

Anders misschien tijd om een topic over herders (of honden) te openen? Dan lees ik daarin mee tot we onze eigen hebben. :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 20:40

Ik sluit me dan graag aan. Geen herder maar wel een doodle op redbull.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 20:46

Lughnassadh schreef:
[ [url=m/vvNRDa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn lief stuk terreur <3

Oh die vin ik leuk <3

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 20:58

Wat een leuke en mooie honden hebben jullie! Dat is alleen vast geen UO :D

Avalanche