Kaitlyn schreef:Doe eens even leuk over herders, we hebben afgelopen weekend een optie op een pup genomen.

Ze zijn geweldig, ik wil niks anders meer. Wel Duitsers uit werklijnen haha. Maar het is bij sommige als pup en sowieso jonge hond gewoon wel eens pittig. Niet alleen maar leuk en schattig

Maar allemaal dubbel en dwars waard. Ik had er niet voor niks 3 tegelijk en degene die ik nu nog heb is echt de perfecte hond voor mij. Ondanks dat hij de gipsplaten van de muur aftrok als jonge hond, niet alleen kon blijven behalve in de auto en de ander opgesloten moest worden anders bleef zij rennen tot ze de uitknop had.
Maar idd mensen kunnen het enorm onderschatten. Het zijn regelneven en je moet ze wrl begeleiden, als je alles zelf laat uitzoeken zijn ze expert in dingen doen die niet gewenst zijn. Maar hey, als jij niet zegt hoe het hoort kan je het ze niet kwalijk nemen. Daar gaat het met andere honden ook vaak mis, de meeste die ik ken zijn enorm van nette kennismakingen en regels qua hondentaal en dat kom je vaak niet tegen in losloopgebieden. Ze kunnen dan met enorm kabaal corrigeren en alles regelen en soms loopt dat uit de hand en andere keren schrikken mensen zich dood van het kabaal.
Zo ontwijk ik de meeste losloopgebieden. Niet omdat de mijne schade maakten, maar wel omdat zij het niet waardeerden om besprongen te worden en dat aangaven. En dan had ik de valse honden. De lol was er vanaf, dus ik ben kritisch in waar ik loop. Helemaal met rolstoel want diezelfde aso honden probeerden ook op de rolstoel te springen enzo.

En eigenaren maar lachen.