Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 18:14

Inbrekers kunnen die lay-out ook wel alleen zien...

Maar heb je een garage of tuinschuur waar je hem in kunt zetten. Waar dan niet net je dure antieke verzameling staat :+
Zodat ze je huis niet inhoeven?

Ik krijg dat nare gevoel overigens wel bij zadel verkoop en ze hebben een adres en komen niet opdagen.
Dan heb ik ook zoiets ze weten dat je paarden hebt komen ze een andere keer zelf wel kijken?

DubbelFun

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 18:29

Ik zou hem dan idd ook in de schuur oid zetten.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 18:37

DuoPenotti schreef:
Inbrekers kunnen die lay-out ook wel alleen zien...

Maar heb je een garage of tuinschuur waar je hem in kunt zetten. Waar dan niet net je dure antieke verzameling staat :+
Zodat ze je huis niet inhoeven?

Ik krijg dat nare gevoel overigens wel bij zadel verkoop en ze hebben een adres en komen niet opdagen.
Dan heb ik ook zoiets ze weten dat je paarden hebt komen ze een andere keer zelf wel kijken?

Nou dat
Ik heb mijn zadel aan een inkoper verkocht, minder geld maar ook minder gedoe

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 18:48

Vind het vooral veel moeilijk gedoe voor een goedkoop bureau van Ikea en zou ervoor bedanken. 'Moet zijn draai vinden'. Ga dan maar naar de bureauspeciaalzaak.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 18:50

Ik zou het bureau als het droog is buiten zetten of in de schuur als je plek hebt. Vaag …

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 09:23

Vjestagirl schreef:
Meningen gevraagd: ik ben een IKEA bureau aan het verkopen op marktplaats, lage prijscategorie (lees: minder dan €50,-). Nu wil er iemand komen kijken zondag. Op een of andere manier vind ik het een beetje raar aanvoelen. Deze persoon is pas één dag lid van marktplaats, en wil samen met haar partner langskomen, omdat hij er ook zijn draai aan moet kunnen vinden. Ze ondertekend wel iedere berichtje met "Mw. X Achternaam", schrijft keurig Nederlands en komt vriendelijk over.

Op een of andere manier vind ik het raar aanvoelen om twee vreemden mijn huis binnen te laten, om zo'n goedkoop bureau te bekijken... Dat van die partner kwam er pas bij toen ik aangaf dat 'we' zondag overdag thuis zijn. Ik ben een beetje bang dat ze inbrekers zijn die alvast even de layout van het huis willen zien ofzo.

Of ben ik nu te achterdochtig?

Misschien zijn het mensen die niet veel te besteden hebben en is 50 euro voor hun wél een groot bedrag.

Dan kan het bureau voor jou heel goedkoop zijn, maar voor hun misschien alsnog duur.

En ja, ik spreek uit ervaring.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 10:26

Het kan gewoon legitiem zijn. Ik heb hier iemand gehad voor een tafel en die kwam ook met zijn vrouw, hele discussie in het Arabisch want zij vond de kleur niet mooi. Na uitleg van ons dat het een houten tafel was die makkelijk te schuren en te verven was, wilde ze hem wel hebben. En of de stoelen ook weg mochten. En de salontafel. Bleek dat ze geen cent te makken hadden, voor hen was het wel een dure tafel.

Maar omdat ik het eerst niet helemaal vertrouwde er wel voor gezorgd dat mijn man er ook was.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 10:58

Ik vind het ver gezocht. Als het voor zijn werk bijv moet het qua hoogte etc ook goed aanvoelen. En dat je met twee komt voor een bureau vind ik niet gek of ga je zelf mee sjouwen?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 11:10

Ik had er niets achter gezocht in dit geval, maar ik kan naïef zijn. :P

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 16:35

_Lorette_ schreef:
Een verstuurd pakket is kwijt en wordt per kg vergoed. Ik vind het heel sneu voor de koper. Wat vinden jullie eerlijk in zo'n situatie?

Het pakket is net zwaar beschadigd door PostNL bij mij geleverd. Bijzonder, want ik heb verstuurd met DHL. :+ De inhoud is erg gekreukt, maar nog heel en bijzonder genoeg ook compleet (als je zag wat er over was van de verpakking... :=).

Ik had de koper voor de helft gecompenseerd, naast de vergoeding per kg van DHL. Ik heb net meteen doorgegeven dat het pakket bij mij terug is gekomen. Ze geeft aan het niet meer nodig te hebben (iets anders gekocht, logisch).

Wat is nu voor beide kanten schappelijk? Moet ik het bedrag volledig terugstorten en het opnieuw verkopen? Ik denk niet dat ik de volle prijs er nog voor krijg. Het is een set, nieuw met kaartjes, maar het dekje ziet er nu erg gekreukt uit. Ik krijg hem niet meer plat liggend. Daarnaast zitten we nu net in de periode na Black Friday etc., dus ik denk dat de verkoop minder loopt, terwijl ik er een paar weken geleden meerdere mensen voor had. -O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 16:45

@lorette: wacht er even mee tot volgend jaar (of probeer het vlak voor de Kerst nog eens.
Met compensatie voor de koper zou ik wachten tot het verkocht was en dan kijken wat de opbrengst is minus alle kosten die je er aan gehad hebt.

Iemand ervaring met Whoppah? Ik heb er voor het eerst iets gekocht en de verzending was € 9.99 (onder de 10 kg DHL). Ik heb alleen mijn adres opgegeven, maar volgens de traceer gaat het naar een afhaalpunt. Dat scheelt behoorlijk in verzendkosten. Is dat normaal bij Whoppah ??

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 21:55

Mijn kijkster bleek een mega vriendelijke dame te zijn die hier twee straten verderop woont, en helemaal gelukkig is met haar nieuwe bureau. Ze heeft ook nog een CD kastje meegenomen wat ik op gratis af te halen had staan, dus ik ben ook helemaal blij. Eind goed, al goed

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 10:32

Ook al os iets goedkoop, t moet wel bruikbaar zijn anders is het duur koop dus ik snap wel dat mensen even willen kijken. Maar zet 'm anders in de schuur of tuin voor je eigen gemoedsrust.

Meestal hou ik de mensen bij m'n voordeur, maar laatst had ik iemand tijdens de storm en die toch maar even binnen gelaten. Maar ik zeg wel altijd dat WE dan thuis zijn. Dat ik daarmee mijzelf en m'n kat bedoel zeg ik er niet bij :+

Fijn dat het goed is verlopen!
Snap je gevoel ergens wel hoor. Je weet t tegenwoordig niet meer...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 10:41

Hier altijd het hekje op slot en de honden buiten.
En we hebben een bordje aan het hekje zitten dat als het hek gesloten is, dat het niet de bedoeling is dat er zomaar wordt doorgelopen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 10:53

Vealosz schreef:
Vjestagirl schreef:
Meningen gevraagd: ik ben een IKEA bureau aan het verkopen op marktplaats, lage prijscategorie (lees: minder dan €50,-). Nu wil er iemand komen kijken zondag. Op een of andere manier vind ik het een beetje raar aanvoelen. Deze persoon is pas één dag lid van marktplaats, en wil samen met haar partner langskomen, omdat hij er ook zijn draai aan moet kunnen vinden. Ze ondertekend wel iedere berichtje met "Mw. X Achternaam", schrijft keurig Nederlands en komt vriendelijk over.

Op een of andere manier vind ik het raar aanvoelen om twee vreemden mijn huis binnen te laten, om zo'n goedkoop bureau te bekijken... Dat van die partner kwam er pas bij toen ik aangaf dat 'we' zondag overdag thuis zijn. Ik ben een beetje bang dat ze inbrekers zijn die alvast even de layout van het huis willen zien ofzo.

Of ben ik nu te achterdochtig?

Misschien zijn het mensen die niet veel te besteden hebben en is 50 euro voor hun wél een groot bedrag.

Dan kan het bureau voor jou heel goedkoop zijn, maar voor hun misschien alsnog duur.

En ja, ik spreek uit ervaring.

Nou idd.
En zo gek is het toch niet dat ze met zijn twee komen. Ik doe dat soort dingen ook samen met vriend. Zo hebben we laatst een piano gekocht via MP. Zouden eerst gaan kijken maar hebben hem natuurlijk gelijk mee genomen.

Alleen maar netjes dat ze aangeeft dat ze samen zijn

Als je zo bang bent voor inbrekers dan zou ik helemaal niks zo via MP verkopen. Ik vind het heeeeel ver gezocht dat mensen die op zondag middag samen langs komen om de tafel te bekijken meteen iets slechts in de zin hebben. Als ze nou om 22:00 uur wilde komen zou ik een andere afspraak maken.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 15:14

Ook spannend dit. Iemand neemt iets van me over maar moet wel dinsdag binnen zijn voor Sinterklaas. <:)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 21:55

xSCWx schreef:
Ook spannend dit. Iemand neemt iets van me over maar moet wel dinsdag binnen zijn voor Sinterklaas. <:)

Die kans is minimaal :') hadden ze het maar moeten ophalen. Of Sinterklaas heeft vertraging :')

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 02:12

Oh ja, dat soort grapjassen hebben wij ieder jaar met kerst. Laatste postdag is meestal rond de 18de (dat is wat Royal Mail zelf aangeeft zodat het nog op tijd is voor kerst) en dan heb je altijd mensen die de 23ste vragen of het wel voor kerst binnen is.. Nou mevrouw, zelfs laatste post voor Special delivery was gisteren dus nee, dat gaat m niet worden.
Beste is dat ik ooit iemand had die om 9 uur 's avonds op de 23ste wat kocht en vervolgens had ik haar kerst verpest want het was niet op tijd binnen.

Wij zetten nu onze shop (Ebay uk, hier hebben we geen marktplaats) op pauze vanaf de 17de en dan pas weer open op de 25ste.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 08:41

Mar ook al bestel je iets op tijd, ik ben nu al ruim een week , bijna 10 dagen zelfs,
aan het wachten op iets van Zalando en elke dag een mail van post.nl sorry het komt een dag later....
Volgens mij zijn ze het gewoon kwijt geraakt

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:05

Ik kreeg weer een interessante reactie op marktplaats die mij het delen waard leek:

Afbeelding
Afbeelding

Wij hebben dit weekend wat lampen vervangen. Betreft een plafondlamp waarvan het snoer te verstellen is, waardoor je de hoogte waarop hij hangt dus nog goed zelf kunt bepalen/aanpassen. Maar omdat ik vergeten was foto's te maken voordat wij hem van het plafond af gehaald hadden, is de foto voor marktplaats gemaakt terwijl ik hem zelf vast hield.

Volgens mevrouw is hij dus te laag en gaat ze haar hoofd stoten tegen de lamp als ze hem over zou nemen. :Y) _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:11

Iemand die zo dom is verdient die lamp niet :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:14

_O- _O- :oo

Wat zei je hij hangt hier aan het verlaagde plafond.... echt te erg....

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:33

Ooohh :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:45

Dat is wel suf :))
Wonder boven wonder is het pakket wat ik gisteren heb verstuurd vandaag aangekomen, en dus ruim op tijd voor Sinterklaas :D <:)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 20:49

_Jelske schreef:
Ik kreeg weer een interessante reactie op marktplaats die mij het delen waard leek:

[ [url=m/aksOrl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dLodai.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben dit weekend wat lampen vervangen. Betreft een plafondlamp waarvan het snoer te verstellen is, waardoor je de hoogte waarop hij hangt dus nog goed zelf kunt bepalen/aanpassen. Maar omdat ik vergeten was foto's te maken voordat wij hem van het plafond af gehaald hadden, is de foto voor marktplaats gemaakt terwijl ik hem zelf vast hield.

Volgens mevrouw is hij dus te laag en gaat ze haar hoofd stoten tegen de lamp als ze hem over zou nemen. :Y) _O-

_O- _O- _O-